handdator

Visa fullständig version : Spartan bulken!!


Fearstrike
2009-05-15, 06:44
Ja, då var väl dagen D här!

Lite stats:
Längd: 190cm
Vikt: 88kg (vattenfylld)
Ålder: 22 i år
Mål: stannar när jag psyket inte klarar av att bulka något mer, var nyligen tvärfet som sagt. Kommer köra lungt och korrekt, satsa på kvalitet istället för kvantitet!

På gymmet:
Bänk: 80kg i smith 5gånger
Marklyft: -Undvikit pga kass rygg, skall börja smått på låga vikter!
Knäböj: -Samma sak här, samt ett kasst knä, men kommer ändå pröva mig fram!

Lite historia:
September 08: 120kg (fett, endast fett)
Maj 09: 83KG som lägsta vikt. (Inte jätte långt ifrån brädan)

Alltså har jag "deffat" bort nästan 40kg fläsk. Fick idag nog och har lessnat på dom ändlösa promenaderna och all cardio. Känns som ett ypperligt tillfälle att påbörja min ganska lugna bulk och faktiskt ta och lära mig att styrketräna!

Jag har styrketränat i perioder under deffen men då jag tyckt det vart så otroligt tråkigt när jag vetat att jag inte kunnat bygga något så har jag skitit i att lära mig övningarna korrekt o.s.v.

Men det skall ändras nu!

Jag planerar följande:
Måndag - Styrketräning
Tisdag - Vila
Onsdag - Styrketräning
Torsdag - 5km spring terräng (bästa tid hitills: 28min)
Fredag - Styrketräning
Lördag - Vila
Söndag - 5km spring terräng

Jag kommer köra på bumbis nybörjarschema och göra så gott jag kan. Jag planerar att köra på vikter jag klarar av utan fail men ändå tungt. Runt 8-10 reps. Jag kör på Skatås i GBG och kommer ibland vara där med vänner, men hälsa gärna =)

Gamla journalen: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=122760


Då kör vi!

Sandö
2009-05-15, 07:08
Ska bli roligt att följa dig, lycka till! :)

Weekend Warrior
2009-05-15, 07:13
Jag hade kört på kaloribalans, eller eventuellt ett litet underskott och tränat hårt. Efter en sådan kraschdiet som du just genomgått är jag ÖVERTYGAD om att du kan bygga muskler under icke-optimala förhållanden.

Fearstrike
2009-05-15, 07:40
Ska bli roligt att följa dig, lycka till! :)
Tackar! Skall kika in i din journal med!
Jag hade kört på kaloribalans, eller eventuellt ett litet underskott och tränat hårt. Efter en sådan kraschdiet som du just genomgått är jag ÖVERTYGAD om att du kan bygga muskler under icke-optimala förhållanden.
Okej okej, well jag kan väl i alla fall inleda ett par veckor med detta så slipper jag rivstarta bulken med. plus minus noll it is, jag hoppas du vet vad du pratar om nu bara :D

Onigiri
2009-05-15, 09:01
Grymt att du börjat kvalitetsbulka. Följde din gamla deffarjournal, har själv varit och är nu i ungefär samma vikter som dig, tänkte ligga på balans i sommar och ett eventuellt lätt överskott i höst.

Blir intressant att se denna utveckling, glöm bara inte bort att det ska ta tid de dagar motivationen sviker :)

Mourten
2009-05-15, 09:02
Gött med ytterliggare än i samma ålder, kör på grabben!

Fearstrike
2009-05-15, 11:03
Trevligt me lite folk man känner igen, jag skall se till att följa er med, även om ni e sjukt mycket bitigare än mig dock.

Kom precis hem efter 2h på gymmet, om inte mer.
Körde bumbis noob schema, "bänk" dagen, tog tid å lära sig alla övningarna korrekt.

MEN FÖR I HELVETE VA JA KNAPPT KAN RÖRA MIG NU!! (ja de va värt capslock)

Shit sånt här jävla uber pump fick ja knappt när ja sprang milen, nu väntar nudlar och kokta ägg som strax e färdiga!

Oj va motivationen flög upp i luften idag alltså, skall skriva in vikterna ja körde med idag efter jag har käkat! Det blev rätt klent dock, utebliven sömn inatt.

Men det blir nog eventuellt runt plus minus noll över sommaren, och som du säger en kvalitets bulk för mig framöver. Men jag är bra sugen på att öka nu, för jäklar va ja har tappat muskler på min fetto-deff.

Nåja, ill be right back

14K
2009-05-15, 11:06
Ska följas... Kommer du ta med bilder i denna journal?

Lycka till

Fearstrike
2009-05-15, 11:07
Ja då de blir bilder, men nu fassnar ja på kollo. Måste käka brb :D

Fearstrike
2009-05-15, 11:11
Medans äggen kyls ute i köket: här kommer värsta bilden @ 115kg och bästa (eller mest deffade iaf) bilden på 84kg

http://d01.megashares.com/dl/42c38d3/115kg.jpg


http://d01.megashares.com/dl/d4d2a6b/IMG_1012.JPG

14K
2009-05-15, 11:25
Medans äggen kyls ute i köket: här kommer värsta bilden @ 115kg och bästa (eller mest deffade iaf) bilden på 84kg

http://d01.megashares.com/dl/42c38d3/115kg.jpg


http://d01.megashares.com/dl/d4d2a6b/IMG_1012.JPG

Vid 84kg ser ju riktigt bra ut ju, hur mycket hade du tänkt bulka?

Fearstrike
2009-05-15, 11:34
15/5 - 20sec vila mellan varje set!
Bänkpress Smith: 3X8 @ 60KG + 1X8 @ 40KG (Började bli ganska köttad redan här)
Lutande bänk 3X8 @ 30KG
Militärpress 3X8 @ 2X30KG + 1X20kg
Baksida axlar i cable 3X10 @ 10kg (per stack)
Smal bänkpress 3x10 @ 30KG +1 @ 20kg (helt slut här!)
Stående tricepsextention i cable 2X8 @ 18,75kg (per stack)
Rotator cuff, utåtrotation 3X15 @ 15kg (per stack)
Rotator cuff, inåtrotation 3X15 @ 15kg (per stack)
-----------------------------------------------------------

Rent allmänt kändes viktnera som löjligt låga, men uthålligheten var också löjligt dålig.

Jag kan utan problem trycka upp 80kg i vanlig smith (bänkpressen) men inte mer än 4 gånger korrekt. Men när vi snacka så här höga reps så blev det helt andra vikter!

Gjorde även lite chins då jag älskar den övningen, klarade 1X5 samt 2X6 KV utan hjälp.

Edit: glömde att tillägga att trots de låga vikterna kändes pumpen nått så in i helvete, ja e helt köttad fortfarande!

Fearstrike
2009-05-15, 11:39
Vid 84kg ser ju riktigt bra ut ju, hur mycket hade du tänkt bulka?

Tackar! Jo jag var ganska nöjd där och hade egentligen tänkt fortsätta runt 4kg till å testa å bli riktigt rippad. Men motivationen gav upp till slut och det krävdes förändring. Bulken bestämde jag mig för att börja med idag men har funderat starkt på att sätta igång den i säkert 2 veckor nu.

Jag är helt säker på att jag inte tänker gå upp över 99kg. Det är min absolut sista gräns. Vad jag därimot planerar är väl runt 10kg till 95kg kanske?

Jag är inte alls säker, jag kommer gå efter spegeln och ser jag att jag lägger på mig massa fläsk så kommer jag stoppa å deffa ner mig igen.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur många KG man brukar bulka, e de nån som har koll på detta? Men som sagt, spegel, midjemått och våg kommer jag ha att begränsa min bulk till. Men jag är ju ändå ute efter en rejäl kropp och det känns som att jag kommer få vänta tills beach 2010 för detta ;>

Galea
2009-05-15, 11:56
Bra jobbat, ger en lite insyn hur man kan se ut vid 80+ kg, efter ha vägt 120+ :D
själv håller man oxå på att gå ner i vikt.

Ska bli kul o se hur det går för dig

Fearstrike
2009-05-15, 12:05
Tackar, jo det har gått rätt bra tycker jag. Skillnaden om jag vågar yttra mig är nog att jag har gått sneppet längre än många andra som nöjer sig när man har si sådär 10kg mer fett än vad jag har på den bilden. Det är bara en tanke, det var just nyfikenheten på att rippa mig som gjorde det hela.

Nu blev jag aldrig särskilt rippad men är ändå rätt nöjd över resultatet. 78-80kg hade nog sett rätt kaxigt ut, eller så hade huden hängt fult och det vet man ju inte förrens man är där.

Blir en deff om några månader igen, så får man se sen.

Mourten
2009-05-15, 12:19
Hur var jag fiffig, hajjar inte :D
Jag är 22, fyllde för nån vecka sen, å jag kallar alla grabben! ;)

Sandö
2009-05-15, 12:34
Herrejösses vilken skillnad på dom två bilderna. Mycket bra jobbat! :)

Fearstrike
2009-05-15, 16:02
Thanks

Fearstrike
2009-05-15, 19:21
By the way så räknar jag mitt bee multiplicerat med 1,2 till 2492kcal och på styrketräningsdagar så kommer jag äta 3000kcal jämt.

Jag tycker det känns rätt lagom, jag tycker mina beräkningar har stämt ganska bra i allmänhet under min 6 månader deff så det känns som att detta blir rimligt.

Dagarna jag joggar så får jag se hur långt och vilket tempo, räknar alltså dag för dag då.

Fearstrike
2009-05-15, 19:50
Efter lite om å men så blir det istället bumbis helkroppspass, måndag onsdag och fredag.

Jag har tiden och då slipper jag knäböj samt marklyft som jag ändå inte kan utföra.

Råden kom från mathias så det blev från en korrekt källa :D

Fearstrike
2009-05-15, 22:11
Dagens käk:
3037kcal och runt 180g protein (behöver 176g) <--- det var ett jävla slit med proteinet..

Fearstrike
2009-05-16, 23:53
Dagens käk:
3336kcal (för mycket jag vet, men medvetet 'eurovision...')
129,2g protein (SLIIIIIIT)

Alltså detta är löjligt, visst jag är vegetarian så jag får skylla mig själv, men ändå!

7 äggvitor stekta
500g kesella
+ vanligt käk
Och jag är ändå en bra bit ifrån mitt dagsbehov på protein??????


Jag längtar på mitt mega-paket med kostillskott som kommer i veckan!!

rockafellah
2009-05-17, 00:10
Grym skillnad! Kör hårt!! :D

Scratch89
2009-05-17, 14:35
Du får väl se till att dricka mer mjölk, äta mer ägg (ät hela ägg för sjutton!) och mer proteinrika mål. Du ska räkna med allt protein du äter, inte bara proteinet från ägg och kesella. Det känns rätt osannolikt att du bara kommer upp i 130 gram protein, så jag tror att du bara räknar de rena källorna, inte de från bröd, pasta osv.

Fearstrike
2009-05-17, 15:24
Grym skillnad! Kör hårt!! :D
Tackar =)
Du får väl se till att dricka mer mjölk, äta mer ägg (ät hela ägg för sjutton!) och mer proteinrika mål. Du ska räkna med allt protein du äter, inte bara proteinet från ägg och kesella. Det känns rätt osannolikt att du bara kommer upp i 130 gram protein, så jag tror att du bara räknar de rena källorna, inte de från bröd, pasta osv.

Ja det är delvis sant faktiskt, jag var som sagt bara inte beredd på att det skulle bli så sjukt omständigt. Men jag räknade faktiskt ändå det mesta igår, men det kan hända att jag missade något. Skall prova räkna ännu noggrannare framöver.

Blir lite lättare när tillskotten kommer på posten i veckan ;)

Fearstrike
2009-05-17, 23:45
17/5
2949kcal
194,7g protein

Sebbe_H
2009-05-18, 02:47
Bra att du vågar dig på en bulk. Sålänge du inte behöver dra en lika stor deff så är allt bra! Skynda långsamt!

Fearstrike
2009-05-18, 09:23
Jo då, annars tappar man ju de mesta träningsintresse...

Jag kommer inte bulka särskilt länge, spegeln, måttband och våg som verktyg så skall det nog ordna sig.

Onigiri
2009-05-18, 09:52
Hur känns det att få äta som en karl igen? :)

Fearstrike
2009-05-18, 09:59
Helt mirakulöst underbart, det är sådan enorm skillnad i huvudet. Som att allt har vart lite små suddigt eller typ grumligt i 8 månader. Nu är jag riktigt pigg plötsligt.

Riktigt underbart är det!

Onigiri
2009-05-18, 10:07
Jag håller med, jag ligger på ett litet minus nu bara, hetsdeffar inte som beachpojkarna på kolozzeum gör. Bara att öka näringen med några hundra kcal gjorde en extrem skillnad i gymmet, vardagen, sömnen och jobbet. Det lär vara himmelrike att ligga på plus :D

Fearstrike
2009-05-18, 10:09
Oja! De enda e la att magen inte mår topp med all mat men, det lär släppa. Har redan lugnat sig lite.

Förövrigt håller jag lätt med, ska iväg strax å dra ett riktigt kaxigt pass har jag tänkt :D

Sen var det gäller "beach" så inser jag att jag inte gör det bättre för mig men orka bry sig, leka med "beach" å sånt får man göra när man har en kropp man är någorlunda nöjd med tycker jag ändå. Så jag tar liksom den smällen med ett smile :D

Fearstrike
2009-05-18, 14:52
Gaaaaaaaaalet idag! Fick äntligen med en polare också, alltid roligare än att köra själv.

18/5
Bänkpress 3X12 @ 2X40kg 1X15kg
Rodd: Först prövade jag att maxa och klarade båda magasin på fullvikt, 103kg totalt.
Sen körde jag "riktigt" me högreps: 34kg X3 (per magasin) 12 reps
Bencurl 70KgX1 60kgX2 @ 12rep
benpress: 140kgX2, 160kgX1 12rep
latsdrag: 60kgX12, 50kgX1 12rep
Chins: 7X6X5 kv
Sen körde vi stenhårda situps, vanliga med ben på bänk, 25X3 20 sec vila, sen den där den som ligger håller i den andres ben och puttar ner dom hela tiden = death
Där körde vi 3X10
Samt ryggresningar 3X12 @ KV långsamma med 5 sec hold längst upp

--------

Kommentar: jag maxar så sjukt mycket högre vikter, men på 12 repetitioner så dör jag av dessa flugvikter! Sjukt gött pass annars! Nu väntar käk!

P.S Nån som vet vart man kan köpa gainers billigt? (Ja snackar om ordinarie variant, ej pulver)

AmericanDragon
2009-05-18, 19:37
P.S Nån som vet vart man kan köpa gainers billigt? (Ja snackar om ordinarie variant, ej pulver)


?!?!

Typ, gainomax menar du då eller? Isåfall kan du glömma att få det billigt.

Fearstrike
2009-05-18, 22:08
Gainomax ja :D

Jag läste nånstans att coop hade det i annonsblad nyligen för 10kr, bättre än så hittar ja det inte nej.

Tycker iofs inte att det e så otroligt dyrt, 3 dagar i veckan 4 veckor i månaden blir ju bara 120kr i månaden.

jony
2009-05-18, 22:12
Gainomax ja :D

Jag läste nånstans att coop hade det i annonsblad nyligen för 10kr, bättre än så hittar ja det inte nej.

Tycker iofs inte att det e så otroligt dyrt, 3 dagar i veckan 4 veckor i månaden blir ju bara 120kr i månaden.


Varför inte pulver? du tjänar mycket mer på det:D

Fearstrike
2009-05-18, 22:45
Njae därför de blir så överdrivet mycket pulver då, har massa kosttillskott på väg...

Sen absolut framförallt för att det är uber smidigt å dra me sig en kall gainomax till gymmet, dom smakar FRAMFÖRALLT sjukt gott.

Det är i stil med en riktigt god milkshake ffs :D

Fearstrike
2009-05-19, 10:52
Gårdagens kostintag:

18/5 - träning
3044kcal
241,5g protein PHEEEEEEEEEW

Sebbe_H
2009-05-19, 12:55
Vilket gym kör du på? :D

Fearstrike
2009-05-19, 13:40
Asså för in i helvete vad aminorush smakar skit, det e ju löjligt!

Ja drog i kopiösa mängder funlight men bajs smaken tog över ändå!

Det var allmänt jobbigt att få det att lösa sig med vattnet över huvudtaget och när jag öppna burken första gången så var allt 1 klump ungefär. Tog mig typ 20 minuters skakande och omrörande för att det skulle bli pulverform.

Det e fan frågan om ja kommer dra i mig den där skiten, det var olidligt äckligt.

För att inte verka allt för gnällig så var alla mina andra inhandlade tillskott helt okej att både blanda och dricka, men amino rush e ju lätt misslyckad produkt.

Fearstrike
2009-05-20, 00:36
19/5 - vila
2910kcal
170g protein

Scratch89
2009-05-20, 06:59
Jag brukar tipsa om att antingen blanda med väldigt lite vatten, typ en deciliter bara. Annars kan du ta pulvret och slänga in längst bak i munnen för att sedan bara skölja ner det. Det tar bort smaken rätt så ordentligt.

Sen är det väl lite onödigt att ha gainers när du kan ta EAA.

Onigiri
2009-05-20, 11:54
Jag tycker aminorush börjar smaka helt ok nu när man druckit den ett tag :)

Fearstrike
2009-05-20, 15:54
Helt seriöst vet jag inte om jag klarar av att dricka denna skiten, ja spädde ut den med enorma mängder funlight till 4dl

Men jag satt ärligt å fick kväljningar. Jag vet inte riktigt, det känns som om detta var 400kr åt helvete faktiskt. Orka göra styrketräningen till något otrevligt.

får la pröva å typ dra det med microlite vatten bara så det blir upplöst. Så det handlar om ett par eller typ fyra klunkar totalt.

Men det är sjukt olidligt, jag tycker det luktar ko-skit och smakar gammal avdankad gin med nån häxblandning.

Asså det är så sjukt äckligt.

Scratch89
2009-05-20, 15:56
Lukta inte då. Det blir en väldigt stor skillnad på smakupplevelse om inte luktsinnet är med.

Fearstrike
2009-05-20, 15:58
Jo jo, men fortfarande. Det är ett så grovt misslyckat tillskott? Hur kan man inte lyckas göra det godare? Jag är knappast ensam om att INTE dricka det.

Fearstrike
2009-05-20, 16:07
Aja ja skall i vilket fall prova å dra det med så lite vatten så det räcker med 2 klunkar totalt. Det kan jag genomlida. Men idag var för in i helvete så jävla piss äckligt, det var ogenomlidligt.

Scratch89
2009-05-20, 16:18
Rena aminosyror luktar som en blandning mellan fisk och kloak. Var glad att de har smaksatt det. :D

Fearstrike
2009-05-20, 16:28
Ska göra det.. får klunk

Fearstrike
2009-05-21, 00:26
Jag orkar faktiskt inte skriva upp dagens pass, e latmask känner jag. Det är en kopia på förra träningen ändå.

14K
2009-05-21, 09:35
Hände mig samma sak med Ragex2, klarar inte av lukten och smaken och får jobbiga kvälningar när jag ska ta det, men senaste tiden så håller jag för näsan när jag dricker för då smakar det inget. Och sköljer ner med en liten bit mörk choklad. funkar prima. Lätt värt för ta bort smaken. Testa det, kanske funkar för dig med.

Fearstrike
2009-05-21, 11:23
Ok ok.. får la pröva det med då :D

Sebbe_H
2009-05-21, 14:30
Testa att lägga skopan i munnen och skölj med vatten, funkar bra tycker jag.

Fearstrike
2009-05-22, 12:21
Ja då var man ute en sväng igår för första gången på 1 och ett halvt år. Var helt okej, gratis då polarna jobbar på klubbarna här i gbg :>

Dock blev det 4st vodkaredbull och en mintshot. Har ingen aning om vad det innehåller men jag VET att det är illa. Jag uppskattar oavsett gårdagens kaloriintag till 3600.

Det blev lite för mycket igår men det fick de va värt, jag är den siste som "fuskar" rent generellt. Förtjänar det tycker jag ;)

Det har allmänt blivit ett par hundra kalorier för mycket på vilodagarna sen jag började bulken, jag har sjukt nog inte märkt ett gram mer än det jag gick upp efter de två första dagarna. Vilket jag skall vara glad över antar jag, ämnesomsättningen kanske inte blev helt fuckad då?

Men oavsett, skall skärpa mig lite granna och lägga mig på 2700 på vilodagar och 3000 på träningsdagar. Det räcker gott å väl.

Nu blir det ännu ett helrkoppspass alldeles strax, så fort rage har kickat igång. Denna gången skall jag pröva att blanda amino rush med extremt lite vatten så att det inte blir lika mycket att svepa som sist.

Hoppas ja inte kalvar, magen mår sådär sen igår!

Fearstrike
2009-05-22, 12:36
OK aldrig igen. Jag var micronära att spy precis. Fucking jävla aminorush e helt olidligt.

Jag vägrar!!!! Vill någon köpa en burk där bara 3 skedar e använda för typ halva priset???

14K
2009-05-22, 13:37
OK aldrig igen. Jag var micronära att spy precis. Fucking jävla aminorush e helt olidligt.

Jag vägrar!!!! Vill någon köpa en burk där bara 3 skedar e använda för typ halva priset???

Testa du hålla för näsan?? För det tar ju bort allt smak. Och svepa ner lite bit mörkchoklad efter?

Fearstrike
2009-05-22, 15:11
Nej det gjorde jag inte men det spelar ingen större roll, ja prövade hålla för nästan sist jag drack.

Men helt allvarligt, jag vägrar göra träningen till tortyr. Alla andra kosttillskott har jag absolut inga problem med, även de äckligare. Men detta är så otroligt olidligt.

Sebbe_H
2009-05-22, 15:48
Haha vafan, hur dåligt kan det smaka, värre än esapro grape måste det väl smaka isåfall?

Fatcan
2009-05-22, 16:54
Nej det gjorde jag inte men det spelar ingen större roll, ja prövade hålla för nästan sist jag drack.

Men helt allvarligt, jag vägrar göra träningen till tortyr. Alla andra kosttillskott har jag absolut inga problem med, även de äckligare. Men detta är så otroligt olidligt.

Du vänjer dig efter ett tag, jag kände samma sak i början men nu tycker jag att amino rush orange är god och lemon helt ok.

Det är som med öl helt enkelt :D

Fearstrike
2009-05-22, 18:44
Får pröva hälla pulvret i munnen nästa gång, samtidigt som jag håller för munnen och skölja med funlight sen.

Om det inte går relativt lätt ner utan rejäla kväljningar så vägrar jag använda det.

Onigiri
2009-05-23, 09:25
Slå ut det med en halv mun ren funlight. Svep det som du sveper en shot på krogen och dra i dig ett glas vatten direkt efter. Du kommer knappat känna något mer än lite eftersmak.

Fearstrike
2009-05-23, 17:27
Får pröva det på måndag när det är träning nästa gång.

Igår landade jag på 2162kcal och 136,5g protein, lite mindre mat som kompensation för några tidigare dagar.

Idag blir det mat som vanligt dock.

Fearstrike
2009-05-23, 20:06
Jahopp, misslyckat nog blev det:

3571kcal
197g protein

Jag har inte träningsdag idag, men av nån anledning har jag gått runt å klunkat en jääävla massa mjölk. Jag bastade imorse vilket troligtvis är anledningen.

Alla andra dagar har jag fått kämpa för å komma upp i protein men idag låg jag plötsligt en bra bit över vad jag hade tänkt å ligga på, i kalorier d.v.s

Mjölk e sjukt "farligt" med tanke på smyg kalorier som jag kallar det.

Men det känns som om jag är deff experten efter typ 8 månader på kollo och under deff på alla möjliga sätt. Så jag oroar mig inte direkt. Men jag tänker skärpa mig framöver och absolut inte komma över 3000kcal.

Fearstrike
2009-05-23, 20:28
Nu har jag funderat lite kring det hela, och jag tänker köra stenhårt på max +100kcal framöver.

Får se första veckan som nån form av boost vecka eller något, orka bry sig.

Då skall jag alltså ligga på 2600kcal M A X på vilodagar och 3000kcal blir lagom på träningsdagar.

Har inte räknat så noga i dagarna i veckan här nu för att det har vart så skönt att få äta normalt å få tillbaks hjärnan i bruk. Men 1 vecka får räcka.

+100kcal från å med imorgon.

Fearstrike
2009-05-26, 17:44
24/5 - 2380kcal
25/5 - 4000kcal

Svingar upp å ner hela tiden. Har svårt för att hitta en bra balans alltså.

Men jag har stenkoll på måttband vikt och spegeln. Så fet kommer jag INTE bli.

Totalt på tio första bulk dagarna har jag gått plus 4116kcal. Det är alltså självklart för mycket. Men det tar ett tag för mig nu att ställa om mig.

Jag kan om jag känner för det bränna bort dessa 4000kcal på endast två dagar ;)

Men jag tror jag tar det lungt, försöker fokusera mer på kalorierna framöver.

14K
2009-05-28, 16:27
24/5 - 2380kcal
25/5 - 4000kcal

Svingar upp å ner hela tiden. Har svårt för att hitta en bra balans alltså.

Men jag har stenkoll på måttband vikt och spegeln. Så fet kommer jag INTE bli.

Totalt på tio första bulk dagarna har jag gått plus 4116kcal. Det är alltså självklart för mycket. Men det tar ett tag för mig nu att ställa om mig.

Jag kan om jag känner för det bränna bort dessa 4000kcal på endast två dagar ;)

Men jag tror jag tar det lungt, försöker fokusera mer på kalorierna framöver.

Verkar jobbigt och hitta den balansen.. Blir det mycket äta ute eller är allt fixat hemma?

Fearstrike
2009-05-31, 23:58
Halloj people, har tränat på som vanligt. Inte orkat skriva här bara.

Jag måste bikta mig å nämna att jag inte trivs med att jag börjar gå upp lite smått, det rör sig om 1 kg hitills vilket är rätt okej. Kanske ett par hundra gram för snabbt än vad jag tänkt. Men jag har heller inte räknat kalorier varje dag, utan faktiskt njutit lite av den tidiga sommaren.

Men som jag precis skrev så trivs jag inte så jätte mycket med att gå upp, jag hade nog ändå velat gå ner hela vägen först, även om det hade inneburit en grov avmagring. Det blir kanske inte så jätte fint, men att vara lite små pluffsig och sådär funkar inte riktigt för psyket. Speciellt inte när det är badsesong nu.

Det hade faktiskt vart rätt skönt å vara lätt över sommaren.

Jag har inte bestämmt mig än. Men det lutar starkt mot att jag deffar ner mig de sista 10kg ändå.

Då ser isåfall min plan ut såhär:
Styrketräning som vanligt (3 helkroppspass/vecka)
1500kcal dagsintag
Eventuellt nån timma cardio om dagen på gymmet med, mår bra av å träna så de skadar nog inte.

Nu vet jag att några av er troligtvis suckar och tycker att jag aldrig kan bestämma mig.

Men jag gjorde ett helhjärtat försök på bulken, det har ju nästan gått en månad.

Musklerna mår utmärkt, jag är plötsligt stenhård i kroppen och jag har allmänt bullat upp mig rejält. Huvudet mår bra med, har för en gångs skull lite energi och e inte sur och lättirriterad hela tiden.

MEN, det hjälper inte. Min efterlängtade bulk får nog vänta tills hösten tror jag.

Jag tänker nog jaga mina rutor trotsallt.

Yepp, nu under tiden jag skriver så känner jag att det känns som det rätta. Ni får stå ut med lite deff till.

Fearstrike
2009-06-01, 00:05
Ett litet tillägg till inlägget ovan:

1500kcal om dagen blir det framöver.
2h cardio varje dag på gymmet.
3 Helkroppspass i veckan.
Var det gäller kost kommer jag äta som vanligt, men med högt fokus på protein.
Jag har även planerat att fortsätta min kreatin kur, skall bli intressant att se hur blandiningen blir.

Målvikt: 78kg alternativt att brädan e framme. Men jag har vart nere och nosat på 84kg vattentömd vikt och då var det bara de översta rutorna som syntes rejält.

Så 78kg kan nog tyvärr vara en verklighet, trots mina 190cm.

Jag trivdes helt enkekt mycket bättre när jag var som smalast.

Fearstrike
2009-06-01, 00:18
En miss bara, det blir ingen cardio på träningsdagarna. Tror jag.

Scratch89
2009-06-01, 10:21
Jag skulle bara äta normalt och träna.

Fearstrike
2009-06-01, 11:39
Ja vet att det troligtvis är nyttigt på många sätt. Om inte annat så för psyket.

Men det känns som att man ger upp på något sätt, mitt mål från första början långt innan jag hittade kollozeum var just att få fram rutorna.

Ja gillar inte att ge upp och det känns inte särskilt bekvämt att bulka nu, även om de inte handlar om några märkvärdiga viktskillnader.

Fearstrike
2009-06-03, 11:49
Om någon undrar så blev det ingen deff, jag velar hela tiden för att det känns lite ovant att äta normalt igen.

Det var svårare än vad jag trodde. Det är rätt impregnerat i huvudet att man hela tiden borde gå runt hungrig typ.

Jag skall självklart fortsätta min planerade bulk.

Fearstrike
2009-07-30, 02:40
Jaha då har man både njutit av sommaren och suttit inne å spelat en hel del dessa regniga dagar.

Har velat fram å tebax med kost träning å hela köret. Känns som om alltihop har blivit en plågande störning av något slag.

Nåja, hursomhelst så planerar jag att starta upp både träning och en hälsosam kost imorgon med mål att tappa 10 riktiga kilo på en längre tid. Det största målet är att hålla ut och varken överdriva med träning eller kaloriräknande, utan istället försöka ta tag i kosten en gång för alla och få in en vettig kost på rutin.

Kanske lite rörigt men klockan är seent :>

Edit: Startvikt är 90,1kg nyvägd i skrivande stund. Jag är även väl medveten om att jag behöver mer muskel massa för att det här någonsin skall bli en vettig kropp ;)