handdator

Visa fullständig version : Paus i dieten ? M&J behöver er experthjälp


Johnnyr
2009-05-14, 17:14
Hejhopp kolozzeum, M&J här! *flex*

Dagarna blev till veckor och veckorna blev till månader!

Helt galet vad lite vilja och disciplin kan göra, vi har förlorat 32 kg tillsammans och vi har er att tacka för en hel del! :D

Nu till frågan, efter 18 veckors dietande utan fusk börjar magarna och smaklökarna knorra lite extra *drool*, vi är nöjda med resultaten men bedömer oss bara vara halvvägs där.

Hur skulle en veckas uppehåll med följande "regler" fungera?

+-0 kcal intag dagligen, ex 3000/3100 etc!
Träningen fortgår som vanligt, dagligen styrketräning plus promenad, inga ändringar!
Bara relativt "normal" och nyttig mat, inget godis, chips, läsk, kakor, etc, utan pasta, potatis, ris, kött, ja, ni förstår!

Vad säger herrskapet, vad blir effekterna? Hur påverkas metabolismen? Hur påverkas vår träning, påverkas våra kroppar nämnvärt under en vecka?

Ordet är fritt. :thumbup:

Hoppas på många bra svar, M&J *slap*

young_george
2009-05-14, 17:23
Vad säger herrskapet, vad blir effekterna?

Ni ligger stilla i vikt

Hur påverkas metabolismen?

Vad menar du? Den lär inte påverkas alls, eller så missuppfattar jag frågan

Hur påverkas vår träning

Antagligen kommer ni orka mer om ni äter mer

pia
2009-05-15, 07:56
Ni kan gå upp 1-2 kg pågrund av vatten när ni börjar äta förmodligen mer kolhydrater men det behöver ni inte oroa er för utan de kommer försvinna snabbt när ni börjar på diet igen. Jag upplever en bättre form på kroppen när jag börjar äta mer i början eftersom musklerna fylls upp och man ser mer fyllig ut och man har ett helt annat tryck i gymmet när man tränar.