handdator

Visa fullständig version : Mer ok med linne och bar överkropp för smala / otränade ?


predrik
2009-05-14, 12:33
Har tänkt på det en lång tid och tycker det borde tagits upp tidigare, hittade inget när jag sökte i alla fall.

Hursom, sen ni började träna och se mer vältränade ut, mer konturer av muskler osv. att det är mindre OK att ta av sig tröjan / slänga på sig ett linne en varm dag ?
När man var smalare och otränad kunde man gå i bar överkropp hela sommaren när vädret tillät och ingen rynkade på näsan. Men när det syns att man tränar så känns det som att andra tänker man bara tar av sig tröjan eller går i linne bara för att visa upp sig och att man tränat. Är det bara i mitt huvud det är såhär ?
Lite samma sak får jag känslan av att det är när lite "bulkiga" personer går med ett tajt linne.. det är helt okej medans man som vältränad enbart använder linne för att man vill visa mer hud ?

Kan en bidragande faktor vara att man får komplimanger när folk ser att man tränat i stil med "oj vad du har biffat till dig" vilket leder till att ta av sig tröjan blir synonymt med att man vill ha credd ?

Hur känner ni för det ? Drar ni av er tröjan lika ofta nu när man är rippad med magrutor och hela köret som när man var skinny eller mindre rippad, i mer eller mindre "publika" sammanhang ?

Själv hatar jag att ha kläder på överkroppen. Men när jag inte kan gå i bar överkropp så slänger jag på mig något slappt linne.. men när jag ska ut bland folk så tvingar jag på mig t-shirt pga nyss nämnda nojja.

King Grub
2009-05-14, 12:35
Är det inte hos dig "nojjan" finns? Du är mer kroppsmedveten nu kanske.

coxie
2009-05-14, 12:38
Bar överkropp på stranden/hemma ser jag inget problem med oavsett kropp. Går folk med bar överkropp utanför dessa platser spelar inte kroppen någon roll jag tycker personerna är idioter ändå.

Linne skiter jag i men jag sticker inte under stol med att det är grymt fult och smaklöst att gå med ett linne när man inte tränar.

Trassel
2009-05-14, 12:41
Håller med, reagerar inte mer eller mindre beroende på om nån är vältränad eller inte. Linne är alltid fult på killar och bar överkropp hör bara hemma på stranden eller i sin trädgård-oavsett.

Tillägg, Linne är fuvlt även på gymmet imo.

Rahf
2009-05-14, 12:44
Jag funderar sällan på om folk dömer mig gällande något sånt. Då tycker jag att det är deras förlust, om de inte kan acceptera vissa personers utseende.

Scratch89
2009-05-14, 12:46
Linne är det bästa som finns när det är sommar och varmt. Däremot kanske man inte behöver ha på sig det tajtaste i den minsta storleken, men det är skönt när det är ärmlöst och lite luftigt.

Eddie Vedder
2009-05-14, 12:50
Jag har inga som helst problem med att folk har linne/topp eller bar oavsett kroppsform. Bar överkropp har heller inget med kroppsform att göra men lämpar sig inte överallt, man bör ju ha en tröja om man sätter sig på ett fik eller en restaurang t.ex. Oavsett hur varmt det är.

predrik
2009-05-14, 12:52
Är det inte hos dig "nojjan" finns? Du är mer kroppsmedveten nu kanske.
Jo, det är mycket möjligt, lite därför jag ville veta om jag var ensam :)

Bar överkropp på stranden/hemma ser jag inget problem med oavsett kropp. Går folk med bar överkropp utanför dessa platser spelar inte kroppen någon roll jag tycker personerna är idioter ändå.

Linne skiter jag i men jag sticker inte under stol med att det är grymt fult och smaklöst att gå med ett linne när man inte tränar.
Jag menar inte att man ska gå med bar överkropp på stan, utan mer t.ex. om man sitter med några vänner på en gräsmatta och studerar en varm sommardag och man vill ta av sig tröjan så man får bränna på köpet, inte enbart på stranden eller andra ställen där alla sitter med bar överkropp om du förstår vad jag menar ?

Varför linne enbart på gymmet ?

coxie
2009-05-14, 12:57
Jo, det är mycket möjligt, lite därför jag ville veta om jag var ensam :)


Jag menar inte att man ska gå med bar överkropp på stan, utan mer t.ex. om man sitter med några vänner på en gräsmatta och studerar en varm sommardag och man vill ta av sig tröjan så man får bränna på köpet, inte enbart på stranden eller andra ställen där alla sitter med bar överkropp om du förstår vad jag menar ?

Varför linne enbart på gymmet ?

Det är är fritt fram att ta av dig tröjan i en park, men jag gillar det inte.

Linne ogillar jag för att det är så jävla fult.

Grahn
2009-05-14, 13:03
Smaken är som baken, delad, hårig och i behov av tvätt mao.

Linne är grymmt skönt att träna i och att spatsera runt i i solskenet.
Vill man träna i linne tycker jag man skall göra detta oavsett kroppsform, man är där för att träna inte för att bedömas hur välklädd man är.

Mourten
2009-05-14, 13:05
Jag gillar att gå i lite kläder, dont give a crap vad folk tycker/tänker.

Floddan
2009-05-14, 13:23
Jag tycker det är mer pinsamt att gå med linne om det syns att man tränar, känns lite som att man vill visa upp sig (även om det kanske inte är så). Men det är ok att gå klädd hur man vill, men jag skulle inte använt linne om jag var bajtig.

j0h4n
2009-05-14, 13:24
Nej det är inte bara du, precis så är det och jag hatar det. Får ofta typ löjliga och kaxiga kommentarer så FORT jag fan tar av mig till linne för att jag tycker att det är varmt. Jag går aldrig i linne för jag vet att folk börjar direkt att hetsa så fort jag tar av mig till det.

Det är okej när andra som inte ser "biffiga" ut men när det gäller någon som har muskler så är det direkt så att han bara vill visa upp sig och är en spännis.

Mourten
2009-05-14, 13:28
Man har juh linne för att visa de, låt folk tycka va dom vill. Likväl så kmr dom efter 4 öl komma å dräggla över ett par bra gunz.

Eddie Vedder
2009-05-14, 13:53
Jag tycker helt klart det är rätt att en grov person visar sina armar och axlar. På samma sätt vill jag ju se cyklisternas insmorda, vältränade och välrakade vader om jag är på en cykeltävling.

Jag själv ser ju ut som en pundare i kroppen och har inte gärna bar överkropp annat än när det är sjukt varmt.

C.E.J.
2009-05-14, 13:55
Jag själv ser ju ut som en pundare i kroppen

lol wut :D rippad är ordet, rippad.

Nitrometan
2009-05-14, 13:59
lol wut :D rippad är ordet, rippad.

Pundare är rippade.



;)


http://www.altmanphoto.com/IggyPop.jpeg

Iggy... är rippad... ;)

130kg finsk sisu
2009-05-14, 13:59
Föresten hittar aldrig några lösa och sköna linnen på butikerna i stan. Finns det nån webshop som säljer billiga lösa linnen av storlekarna 3-5XL? Får vara i Sverige oxå...

Viktor_Balck
2009-05-14, 14:13
Jag tycker det är mer pinsamt att gå med linne om det syns att man tränar, känns lite som att man vill visa upp sig (även om det kanske inte är så). Men det är ok att gå klädd hur man vill, men jag skulle inte använt linne om jag var bajtig.

Så man ska sätta på sig en sopsäck bara för att man skaffat sig lite muskler. Jag tycker mest det verkar vara du som är pinsam.

Förövrigt varför skulle man inte vilja visa att man tränar och det har gett resultat, whats the big deal, det är faktiskt det som ofta är meningen med folk som styrketränar.

stevebc
2009-05-14, 14:13
Jag har tidigare haft bilden att folk "stör sig" eller tycker det är "spännigt" om stora personer går runt i samma typ av kläder som små, vad gäller linne, t-shirts osv. Det har suttit lite i mitt eget huvud, och börjar försvinna, men desto bättre så har det slutat påverka mitt klädval helt. Jag har slutat bry mig.

predrik
2009-05-14, 14:18
Kanske jag som har en vänkrets som är relativt oengagerad inom träning. Kan hända även fast man går i tshirt att man får komplimanger som "oj vad muskler du fått" osv, och det ofta från flickekönet, vilket man gillar. Men när man samtidigt har andra vänner som är mer eller mindre otränade brevid eller i sällskapet så får jag känslan av att dom tar illa upp / blir avundsjuka... och det blir synonymt att har kläder som visar kroppsformen enbart för att fiska kommentarer och visa sig bättre.. *screwy*

Verkar dock vara många här som ger blanka faan i huruvida de själva eller andra har kläder på sig, så kanske bara är jag!
Undra om det hade varit samma respons om det varit ett forum som inte inriktade sig mot träning.

aelgen
2009-05-14, 14:22
Ähh jag ska äntligen få uppleva detta fenomen i sommar. Nu när man har blivit smal och fått på sig lite muskler så är det dags att slänga på sig linne för första gången på typ 12 år och jeeeeflar vad jag ska spänna mig :D "Affären ligger (upp med armen, Fleeeeeeeex), ditåt."

Sen får folk säga va de vill. Fast iofs, jag kommer nog inte ha linne på mig inne i stan, får räcka med sommarstället.

Eddie Vedder
2009-05-14, 14:23
Undra om det hade varit samma respons om det varit ett forum som inte inriktade sig mot träning.

Jag vågar påstå att forumet är heterogent nog för att ge en hyfsad bild. Jag vet t.ex. inte ens själv vilken av dina kategorier jag skulle befinna mig i. Otränad är jag i alla fall inte.

Är det varmt ute så är det, klart ingen reagerar konstigt på att man klär sig efter säsong. Går en supergrov kille i bar överkropp på mellandagsrean skulle jag tycka det var konstigare.

ManuelIT
2009-05-14, 14:25
Det fulaste som finns måste ändå vara när man är bulkig och har linne på sig, eller tajta tshirtar också för den delen.

Ja, jag är skyldig till det med.

Slartibartfast
2009-05-14, 14:25
death is a way to lose weight very rapidly."

En död kropp tappar väl inte vikt speciellt snabbt, eftersom cellerna dör och metabolismen i dem avstannar? *popcorn*

stridis
2009-05-14, 14:27
Kremering då kanske.

Slartibartfast
2009-05-14, 14:27
Det fulaste som finns måste ändå vara när man är bulkig och har linne på sig, eller tajta tshirtar också för den delen.

Ja, jag är skyldig till det med.

Bulkbyggare med tajta t-shirts är fan det fulaste som finns.

Linnen har folk för att visa att dom e kralliga.

Baan
2009-05-14, 14:37
Bulkbyggare med tajta t-shirts är fan det fulaste som finns.

Linnen har folk för att visa att dom e kralliga.

Ja, det är inte särskilt snyggt. Särskilt när vi motoinärbyggare egentligen mest ser feta ut :/

---

Tycker linne är jävligt gött ha på sig på gymmet. Har inte fått mycket negativa kommentarer från bekantskapskretsen men å andra sidan om någon klagade på att man bara visar upp sig hade jag nog svarat ja helt seriöst. :)

ryss
2009-05-14, 14:41
haha känner som ts. Även fast man inte har någon avsikt alls att visa upp sig så känns det som andra tror det bara för att man är bitig

Grahn
2009-05-14, 14:43
Rent generellt bryr sig nog inte omgivningen om vad vi har på oss eller pysslar med riktigt i den utsträckningen som vi själva gör det.

saab900
2009-05-14, 14:45
Har tänkt på det en lång tid och tycker det borde tagits upp tidigare, hittade inget när jag sökte i alla fall.

Hursom, sen ni började träna och se mer vältränade ut, mer konturer av muskler osv. att det är mindre OK att ta av sig tröjan / slänga på sig ett linne en varm dag ?
När man var smalare och otränad kunde man gå i bar överkropp hela sommaren när vädret tillät och ingen rynkade på näsan. Men när det syns att man tränar så känns det som att andra tänker man bara tar av sig tröjan eller går i linne bara för att visa upp sig och att man tränat. Är det bara i mitt huvud det är såhär ?
Lite samma sak får jag känslan av att det är när lite "bulkiga" personer går med ett tajt linne.. det är helt okej medans man som vältränad enbart använder linne för att man vill visa mer hud ?

Kan en bidragande faktor vara att man får komplimanger när folk ser att man tränat i stil med "oj vad du har biffat till dig" vilket leder till att ta av sig tröjan blir synonymt med att man vill ha credd ?

Hur känner ni för det ? Drar ni av er tröjan lika ofta nu när man är rippad med magrutor och hela köret som när man var skinny eller mindre rippad, i mer eller mindre "publika" sammanhang ?

Själv hatar jag att ha kläder på överkroppen. Men när jag inte kan gå i bar överkropp så slänger jag på mig något slappt linne.. men när jag ska ut bland folk så tvingar jag på mig t-shirt pga nyss nämnda nojja.

Det känns som om många tänker att man i så fall bara vill visa upp sig. Själv har jag nog aldrig tänkt så om någon i linne om det är motiverat att ha linne, t ex ohyggligt varmt ute, och linne är komfortabelt. Jag hade en kurspolare som gillade att gå i linne väldigt mycket, och var ganska vältränad. När han slutade gå i linne inomhus under en sällsynt kall vinterdag och tog på sig en tjocktröja istället skämtades det friskt i klassen om att nu var det istid :D

Jag skulle själv inte gå i linne om jag hade 20 trivselkilo för mycket, det ser ju bara dumt ut.

Mourten
2009-05-14, 14:48
130 kgs finsksisu beställt GASP de gör jag, dom är sköna å luftiga och räcker trots din massiva kroppshydda. Har ett GASP Extreme på avataren.
Problemet med att har linne är att folk ofta tror att man är ute efter att slåss.

130kg finsk sisu
2009-05-14, 14:55
Gasp har ju hiskeliga priser. Tror det var 29e för ett linne. Om jag vill ha 8-10st till sommaren så är det allt för mycket för en småbarnsfar.

Slartibartfast
2009-05-14, 14:57
Ja, det är inte särskilt snyggt. Särskilt när vi motoinärbyggare egentligen mest ser feta ut :/


Jag tycker att jag själv är på gränsen till för fet för att ha riktigt tajt t-shirt. Ska man ha det ska man vara riktigt smal och riktigt rippad.

kalajset
2009-05-14, 15:04
Well, har använt linnen en hel del genom åren, men det första jag fick höra förra våren när jag var "i form" mer än någonsin tidigare, (för den sakens skull varken sådär väldigt låg kroppsfettprocent eller sådär jättebitig), var att jag hade linne för att "visa upp musklerna" och liknande. Denna kommentar fick jag flera gånger inom kort tid, och endast från personer jag känner. Tycks iaf visa på att det varken behövs sådär jättemycket muskler för att "falla in under kategorin", och att det, självklart, visst finns folk som kan reagera över linneanvändning på mer "vältränade" personer. Detta behöver iofs inte upplevas som något negativt, och så tolkar inte jag kommentarerna i dessa fall. Jag använder linne utanför gymmet för att jag dels tycker det är skönt/svalt, och absolut för att jag tycker det är snyggt också. Inget fel i det, jag tränar till stor del för att få en i mina ögon snyggare kroppsbyggnad, och att då försöka dölja de eventuella framsteg jag förhoppnigsvis gjort i gymmet när sommaren kommer bara för att en del verkar märka att man tränar kommer inte falla mig in.

mojoo
2009-05-14, 15:05
Tycker de är mest folk i ens egen ålder som kollar och rynkar näsan (16-22 åringar) Äldre bryr sig inte vad jag märker. Vet inte om de som är i samma ålder och känner sig lite otränade och vill glo lite extra med kaxxig look. Men jo de blir exakt så där när jag har på mig linne. Jag har de främst för att de är skönt och lätt att ha och ta på sig.

stridis
2009-05-14, 15:07
Jag vill ha sol på min bleka lekamen och jag är ju inte stor. Ja just det jag är ju smal det kan man ju också tänkas vilja visa upp.

kalajset
2009-05-14, 15:08
Jag tycker att jag själv är på gränsen till för fet för att ha riktigt tajt t-shirt. Ska man ha det ska man vara riktigt smal och riktigt rippad.

Ifall du grisbulkat ett halvår utan att styrketräna samtidigt hade du efter detta expriment möjligtvis varit på gränsen till fet. Men troligtvis inte. :D

von huff
2009-05-14, 15:18
Här i norden är det bara suputer och kvinnor som får gå med armarna bara:)

De flesta som använder det vill väl just visa sina muskler, altså unga män.På något sätt tycker jag att det är lite ofräschare än vanlig t-skjorta men det är bekvämt och man svettas lite mindre och blir lite rödare i solen

billmaier
2009-05-14, 15:23
Brukar själv använda linne om det är varmt ute. Bryr mig inte om vad andra människor tycker.

MojjMojj
2009-05-14, 15:35
Avundsjukan lyser igenom starkt på mååånga killar/män.

Sedan är det ju "negativt" att när man tränar, inte under deff då kanske, och äter som en sumobrottare att man blir så jäkla varm. Blir lätt att en tränande har på sig tunnare klädesplagg eller helt enkelt färre plagg än de frysande icketränande och de blir då sedda som spännisar eftersom de otränade helt enkelt inte kan förstå varför man har färre klädesplagg än dem. :P Logik på hög nivå!

Mourten
2009-05-14, 15:51
Gasp har ju hiskeliga priser. Tror det var 29e för ett linne. Om jag vill ha 8-10st till sommaren så är det allt för mycket för en småbarnsfar.

beställ från den största sidan som är som en grossist, där är de mkt billigare men kan inte länka.

coxie
2009-05-14, 15:54
Men det är typ ingen skillnad på ett linne och en T-shirt när det kommer till värme. Jag tror att lika många tittar ogillande för att det är ett så fult klädesplagg.

Jag själv är inte den som går och tittar ogillande på folk med bar överkropp/linne oavsett kroppsform jag skiter i om folk bär linne. Däremot skulle jag aldrig kunna hålla mig ifrån att pika en polare om han bestämde sig för att gå med ett linne mitt inne i stan eller i skolan.

Donner
2009-05-14, 15:54
Jag tränar alltid i linne och kommer med största säkerhet gå i linne i sommar också om det är varmt ute. Ger fan i vad folk tycker. Jag har tränat och det ska jag visa upp! :D

rockafellah
2009-05-14, 15:56
Linne är snyggt fan! Men liksom, typ oaccepterat i samhället :P

mangs
2009-05-14, 16:11
Problemet med att har linne är att folk ofta tror att man är ute efter att slåss.


Menar du att gemene man automatiskt antar att personer som bär linne gör det för att de vill slåss, hur menar du då?

Vilka är egentligen "folk" här?

DSBM
2009-05-14, 16:18
Jag bryr mig inte om folk har på sig linne. Är man nöjd med sin kropp och vill visa upp den ser jag inget fel med det, det är väl trots allt en stor, bidragande anledning till varför så många av oss tränar? För att bli snyggare och mer uppskattad av andra (utseendemässigt)? Kanske är det fåfänga, men ska man se så på saken kan man ju lika gärna lägga ned all strävan efter den perfekta kroppen och bara konditionsträna samt köra skadeförebyggande träning och liknande som kan vara praktiskt i vardagslivet...

Däremot är det bara äckligt om folk gymmar i bar överkropp, då svettar man ju ned alla redskap! (det hände på mitt gym en gång)...

Kinsei
2009-05-14, 16:19
Visst är det mer OK, eller i vart fall "lättare att komma undan med" för en smal person! Det ger helt enkelt helt olika intryck.

Det är ungefär som en smal tjej med små bröst är iklädd något väldigt urringat, dvs. ingen höjer oftast på ögonbrynen. Om en tjej med jättebröst har samma plagg blir det ju en helt annan sak!

Sedan beror det ju så klart på var man befinner sig. Är det vid sportutövning eller på/i närheten av stranden så är det så klart alltid OK.

Arf Pingvin
2009-05-14, 16:23
Problemet med att har linne är att folk ofta tror att man är ute efter att slåss.
Menar du att gemene man automatiskt antar att personer som bär linne gör det för att de vill slåss, hur menar du då?

Vilka är egentligen "folk" här?

Säger väl mer om Mourten och hans umgängeskrets än någon allmängiltigt sanning. Kände en kille som tyckte att det var fullt normalt att det utbröt slagsmål när man söp till. Jag har aldrig upplevt fenomenet. Vare sig med linne eller i berusat tillstånd. Kunde ha linne när jag var speta. Nu skulle jag inte tycka om kommentarerna om eventuell krallighet, släppa kylskåpet etc.

coxie
2009-05-14, 16:29
Ja idioti sitter inte i kläderna.

Mourten
2009-05-14, 16:35
Menar du att gemene man automatiskt antar att personer som bär linne gör det för att de vill slåss, hur menar du då?

Vilka är egentligen "folk" här?

Säger väl mer om Mourten och hans umgängeskrets än någon allmängiltigt sanning. Kände en kille som tyckte att det var fullt normalt att det utbröt slagsmål när man söp till. Jag har aldrig upplevt fenomenet. Vare sig med linne eller i berusat tillstånd. Kunde ha linne när jag var speta. Nu skulle jag inte tycka om kommentarerna om eventuell krallighet, släppa kylskåpet etc.


De jag menar är att om JAG bär linne kmr folk å jiddrar. De är lessamt.
Som att man automatiskt vill slåss för man har linne, lite muskler + gadds.
De är jävligt tråkigt.

Pudzianovski
2009-05-14, 16:36
De jag menar är att om JAG bär linne kmr folk å jiddrar. De är lessamt.
Som att man automatiskt vill slåss för man har linne, lite muskler + gadds.
De är jävligt tråkigt.

Är du säker på att det beror på linnet?

<Mike>
2009-05-14, 16:37
Men det är typ ingen skillnad på ett linne och en T-shirt när det kommer till värme.

Wuut det är ju helt enorm skillnad o_O Jag hatar att gå i t-shirt när solen steker för man blir så äckligt klibbig i armhålorna, när man har linne så vädrar det skönt och man luktar mindre svett så det är därför jag går i linne.

Sedan så tycker jag att folk som allvarligt stör sig på andras kläder borde lugna ner sig lite. Man får väl ha på sig vad man vill tycker jag. Jag skulle väl tycka att det var konstigt ifall någon gick naken på Maxi men förutom sådana extremfall så får alla ha på sig vad dom vill tycker jag.

Mourten
2009-05-14, 16:38
Är du säker på att det beror på linnet?

Nej.
De sitter i fördomar hos folk. Man måste inte vara kriminell för att man ser ut på ett visst sätt.

billmaier
2009-05-14, 16:40
Tycker att det är mycket tufft om någon som har tränat och det syns på honom, går med linne. Men däremot om någon suput eller annors bara spinkig har en sån på sig så ser det bara löjligt ut.

coxie
2009-05-14, 16:41
Wuut det är ju helt enorm skillnad o_O Jag hatar att gå i t-shirt när solen steker för man blir så äckligt klibbig i armhålorna, när man har linne så vädrar det skönt och man luktar mindre svett så det är därför jag går i linne.

Sedan så tycker jag att folk som allvarligt stör sig på andras kläder borde lugna ner sig lite. Man får väl ha på sig vad man vill tycker jag. Jag skulle väl tycka att det var konstigt ifall någon gick naken på Maxi men förutom sådana extremfall så får alla ha på sig vad dom vill tycker jag.

Deo?

Jag stör mig inte allvarligt på folks kläder men när någon frågar om linne är ok så är det klart att jag ventilerar min åsikt.

rolf
2009-05-14, 16:42
Tycker att det är mycket tufft om någon som har tränat och det syns på honom, går med linne. Men däremot om någon suput eller annors bara spinkig har en sån på sig så ser det bara löjligt ut.

+1. Trots att jag tycker det är lite löjligt att man tänker så, eftersom vem som helst självklart har rätt att gå klädda precis hur fan de vill, så håller jag med. Själv tycker jag det är sjukt skönt med linne även om det inte syns att jag tränar. :D

billmaier
2009-05-14, 16:47
Ja linne är det absolut skönaste klädesplagget man kan ha på sig :hbang: På mig syns det inte speciellt mycket att jag tränar, armarna är nog relativt grova men musklerna är inte så hemst synliga :eating:

Grahn
2009-05-14, 16:47
Nej.
De sitter i fördomar hos folk. Man måste inte vara kriminell för att man ser ut på ett visst sätt.

Säger inte att det nödvändigtvis är så, då jag inte känenr dig. Men möjligheten kan ju finnas att du kanske flexar upp dig lite mer i linne, lägger till lite mer kaxighet och attityd etc etc.

Eller så är det bara bönder som ska visa att du minsan inte är ngt, vad vet jag. :D

coxie
2009-05-14, 16:50
Säger inte att det nödvändigtvis är så, då jag inte känenr dig. Men möjligheten kan ju finnas att du kanske flexar upp dig lite mer i linne, lägger till lite mer kaxighet och attityd etc etc.

Eller så är det bara bönder som ska visa att du minsan inte är ngt, vad vet jag. :D

Eller så kör han samma stil som här och därmed lockar till sig problem.

mangemani
2009-05-14, 16:52
skit i vad andra tycker och tänker.
varför skulle vi killar inte kunna stolt få visa upp det vi har kämpat för att få?
tjejer tex visar ju stolt upp sina stora bröst,sin smalhet på sommrarna,det som dom är stolt över,så varför skulle inte vi vältränade killar få göra likadant=/?
ähh,dessa människor är bara avundsjuka,gnid lite salt i såren på dom genom att brösta upp er när ni går förbi dom utan tröjja.

Mourten
2009-05-14, 16:53
Säger inte att det nödvändigtvis är så, då jag inte känenr dig. Men möjligheten kan ju finnas att du kanske flexar upp dig lite mer i linne, lägger till lite mer kaxighet och attityd etc etc.

Eller så är det bara bönder som ska visa att du minsan inte är ngt, vad vet jag. :D

Du kan ha en poäng, men antagligen en kombination av de 2 du radar upp.

shadowfire
2009-05-14, 17:00
lite ironiskt att flera av de som skriver "jag skiter i vilket, jag går som jag vill" säkert skulle spy galla över en grovt överviktig kvinna iklädd i kortkort och med storhängbrösten hängades i en bh så att man knappt kunnat urskilja naveln... "men det är ju varmt ute?"

coxie
2009-05-14, 17:02
Eller går och retar sig på x som går i kläder dyrare än deras bil. Eller att x ser ut som en jävla lodis.

Alla retar sig på saker till och från.

young_george
2009-05-14, 17:15
Jag har alltid gillat linne, oavsett om det är stan, krogen eller stranden.

Man får ju höra en del "taskiga" kommentarer, men skulle inte kunnat bry mig mycket mindre. Är ingenting när man jämför med vad vissa får utstå.

Fjällbrynt
2009-05-14, 17:35
skit i vad andra tycker och tänker.
varför skulle vi killar inte kunna stolt få visa upp det vi har kämpat för att få?
tjejer tex visar ju stolt upp sina stora bröst,sin smalhet på sommrarna,det som dom är stolt över,så varför skulle inte vi vältränade killar få göra likadant=/?
ähh,dessa människor är bara avundsjuka,gnid lite salt i såren på dom genom att brösta upp er när ni går förbi dom utan tröjja.

kollat igenom hela tråden, detta +1:ar jag. Vad är egentligen problemet med att gå utan tröja, kanske inte på stan eller inomhus. Men om man är ute och går på en tur runt bostadsområden, då tycker jag att de är helt okej. Plus på semester, oavsett var:D

Eddie Vedder
2009-05-14, 17:38
Känns som väldigt många har hybris i den här tråden och borde tagga ner sin tro på hur mycket folk egentligen bryr sig om en.

Vart möter ni egentligen alla de här människorna som spenderar sina liv på att irritera sig över vältränade personer som visar sina kroppar? Trådskaparen med flera verkar helt enkelt ha bestämt sig för att "jag är så sjukt vältränad och provocerar "Svensson" så sjukt mycket med min snygga kropp". Så är det förstås inte, varken jag eller andra spetor irriterar oss. För egen del tycker jag som sagt att det är helt rätt att som muskulös person visa vad man tränat upp om det nu är syftet med klädvalet.

agazza
2009-05-14, 17:42
Känns mer fel av en vältränad kille att ta av sig till bar överkropp, men det beror nog mest på att vältränade tar oftast av sig vid "fel tillfällen" bara för att visa upp sig.

Har en idiot till polare som brukar ta av sig tröjan på krogen :(

Eddie Vedder
2009-05-14, 17:48
Känns mer fel av en vältränad kille att ta av sig till bar överkropp, men det beror nog mest på att vältränade tar oftast av sig vid "fel tillfällen" bara för att visa upp sig.

Har en idiot till polare som brukar ta av sig tröjan på krogen :(

Säger mannen med fem olika avatarbilder varav fyra är i bar överkropp.:D

dojjan
2009-05-14, 17:58
Linne är det bästa som finns när det är sommar och varmt. Däremot kanske man inte behöver ha på sig det tajtaste i den minsta storleken, men det är skönt när det är ärmlöst och lite luftigt.

"Lite luftigt" (http://www.youtube.com/watch?v=pcO-1RY9Ots)

*popcorn*

Mourten
2009-05-14, 17:59
Känns som väldigt många har hybris i den här tråden och borde tagga ner sin tro på hur mycket folk egentligen bryr sig om en.

Vart möter ni egentligen alla de här människorna som spenderar sina liv på att irritera sig över vältränade personer som visar sina kroppar? Trådskaparen med flera verkar helt enkelt ha bestämt sig för att "jag är så sjukt vältränad och provocerar "Svensson" så sjukt mycket med min snygga kropp". Så är det förstås inte, varken jag eller andra spetor irriterar oss. För egen del tycker jag som sagt att det är helt rätt att som muskulös person visa vad man tränat upp om det nu är syftet med klädvalet.

Kan bara prata för mig själv men jag har hamnat i otaliga bråk pga just den fjantiga anledningen, så nog finns de folk som stör sig.

stevebc
2009-05-14, 18:00
Känns som väldigt många har hybris i den här tråden och borde tagga ner sin tro på hur mycket folk egentligen bryr sig om en.

Vart möter ni egentligen alla de här människorna som spenderar sina liv på att irritera sig över vältränade personer som visar sina kroppar? Trådskaparen med flera verkar helt enkelt ha bestämt sig för att "jag är så sjukt vältränad och provocerar "Svensson" så sjukt mycket med min snygga kropp". Så är det förstås inte, varken jag eller andra spetor irriterar oss. För egen del tycker jag som sagt att det är helt rätt att som muskulös person visa vad man tränat upp om det nu är syftet med klädvalet.Exakt. Jag tror det hjälper divor såväl som blyga att inse att folk faktiskt inte bryr sig så jäkla mycket so man ofta tror. Man är inte centrum i universum alltid :)

Kwon
2009-05-14, 18:02
Linne e gött

Hade Linne ofta på 80 och 90-talet.

Inte så ofta nuförtiden.

Trådskaparen har dock korrekt i en sak, är man riktigt tunn eller lönnig och går i bar alt linne, är det ingen som stör sig.

Har man någorlunda schysst fysik/muskler och linne,finns det folk som stör sig :D

Stoltz
2009-05-14, 18:03
Jag tycker att jag själv är på gränsen till för fet för att ha riktigt tajt t-shirt. Ska man ha det ska man vara riktigt smal och riktigt rippad.

Alltså, din självsyn är inte helt sund Slarti.

Allan
2009-05-14, 18:05
Nä, jag tycker att alla som väger under hundra rippade kilon skulle förbjudas ha linne.;)

frambogir
2009-05-14, 18:06
Hellre att stora, vältränade personer har linnen än massa fula GASPkläder ute på stan.

agazza
2009-05-14, 18:07
Säger mannen med fem olika avatarbilder varav fyra är i bar överkropp.:D

i strålande solskin på ett träningsforum :D

Inte på en krog i december. Jag vet när det är lämpligt att klä av mig iaf ;)

Kwon
2009-05-14, 18:10
OBS! Vill även tillägga att jag ALDRIG haft endast linne på mig inne på ngn krog, däremot en sån där slimfit tisha med korta ärmar som framhävde biceps, på min ära.

Linne kanske jag hade en gång på discot på ålands-färjan..

Tolkia
2009-05-14, 18:11
Det är väl bara att ha linne om man vill; man skall nog se väldigt extrem ut för att alla som går förbi skall blåstirra och tänka OMIGOD. Bar överkropp rekommenderas inte annat än typ på badstranden och hemma i trädgården, oavsett kön. Shadowfire hade en mycket bra poäng.

saab900
2009-05-14, 18:15
Här i norden är det bara suputer och kvinnor som får gå med armarna bara:)

De flesta som använder det vill väl just visa sina muskler, altså unga män.På något sätt tycker jag att det är lite ofräschare än vanlig t-skjorta men det är bekvämt och man svettas lite mindre och blir lite rödare i solen

Äh, ländkläde som på din avatar är den ultimata frihetskänslan :D

predrik
2009-05-14, 18:19
Känns som väldigt många har hybris i den här tråden och borde tagga ner sin tro på hur mycket folk egentligen bryr sig om en.

Vart möter ni egentligen alla de här människorna som spenderar sina liv på att irritera sig över vältränade personer som visar sina kroppar? Trådskaparen med flera verkar helt enkelt ha bestämt sig för att "jag är så sjukt vältränad och provocerar "Svensson" så sjukt mycket med min snygga kropp". Så är det förstås inte, varken jag eller andra spetor irriterar oss. För egen del tycker jag som sagt att det är helt rätt att som muskulös person visa vad man tränat upp om det nu är syftet med klädvalet.

Nu har du missuppfattat mig lite. Det jag menar är att det känns som att det är mer OK att ha linne på sig som smal otränad än tränad. Speciellt i min vänkrets där god hälsa inte är speciellt intressant. Jag har väldigt långt ifrån en grymt snygg kropp men det är lite saken att jag tar tummen ur röven och gör något åt alla år av festande, faktumet att jag verkligen tränar och får goda resultat av det. Det tror jag kan sticka lite i ögonen på folk.
Nu är jag 20 år, men pluggar på högskola så har vänner i olika åldrar.. När vänner får höra att jag räknar kalorier och testar på periodisk fasta så fnyser de bara åt en, i bästa fall skrattar och i värsta fall blir lite smått sura över att man ska vara så speciell och att man ska vara så hälsosam.

Jag tror även att det är lite missvisande att ställa frågan här då faktiskt majoriteten tränar, även om det inte är för stora snygga muskler.
Men som sagt så kan det också bara vara jag som har en dålig kompiskrets.

Donner
2009-05-14, 18:25
Jag tror även att det är lite missvisande att ställa frågan här då faktiskt majoriteten tränar, även om det inte är för stora snygga muskler.
Men som sagt så kan det också bara vara jag som har en dålig kompiskrets.

Nej, det har du rätt i. Om man läser på flashbacks modeforum, så ser man i tråden om linnen att dom som bär linne är spännebögar eller hillbillys. Tråkigt att folk har den synen på saken, men orkar inte ta åt mig.

Kwon
2009-05-14, 18:33
Det är många som anser att det är enormt pretentiöst att ha linne på sig idag, såvida man inte är på utlands-semester.

hahavaffan
2009-05-14, 19:01
I lördags var vi ute och söp/dansade/osv som vanligt, och då var där ta mig fan inte mindre än två killar som hade linnen på sig. Det är en sak om vi hade varit i Ayia Napa eller Kos, men i Halmstad? Det blev fan inte bättre när den ena sen knuffar till en polare i ryggen med vilje. Väldigt ocool människa :(

Men jag har absolut inget emot folk som har linnen på sig på fritiden, var som helst. Det är ett jävligt skönt plagg, helt klart. Men man bär det fan inte på uteställen.

Grisen
2009-05-14, 19:04
bar överkropp på stranden/hemma ser jag inget problem med oavsett kropp. Går folk med bar överkropp utanför dessa platser spelar inte kroppen någon roll jag tycker personerna är idioter ändå.

Linne skiter jag i men jag sticker inte under stol med att det är grymt fult och smaklöst att gå med ett linne när man inte tränar.

+1

mjeuuu
2009-05-14, 19:08
Mer ok med linne och bar överkropp för smala / otränade ?
Tvärtom. Det ser bra/normalt ut på folk som är lite vältränade, snyggt ut på biffar, men bara löjligt ut på riktigt smala människor.

Bar överkropp hör hemma på stranden, som sagt...

Kimball
2009-05-14, 19:13
I lördags var vi ute och söp/dansade/osv som vanligt, och då var där ta mig fan inte mindre än två killar som hade linnen på sig. Det är en sak om vi hade varit i Ayia Napa eller Kos, men i Halmstad? Det blev fan inte bättre när den ena sen knuffar till en polare i ryggen med vilje. Väldigt ocool människa :(

Men jag har absolut inget emot folk som har linnen på sig på fritiden, var som helst. Det är ett jävligt skönt plagg, helt klart. Men man bär det fan inte på uteställen.

+1, man går fan inte ut på krogen i linne, finns en hel del moppepojkar som gör här i hålan också varesig de discotränat 2mån innan sommaren eller inte alls, och det är det bara rent av osmakligt. :(

Jag reagerar nog själv mer på riktiga spännbögar i för små linnen än spetor i "normala" linnen dock. Men det har ju mycket med hållning och hurivida man bär runt på kylskåp eller inte också. Bär själv linne mycket på sommaren men känner mig obekväm på stan i det så det försöker jag undvika i möjligaste mån.

Bar överkropp i stadsmiljö är inte heller försvarsbart. SLUSKERIER! :MrT:

Kwon
2009-05-14, 19:20
Snackar vi de linnen som Bob Chick kör med 0:42?

VbfceJt9lqI

billmaier
2009-05-14, 19:22
hah, i en sån där ut på krogen... :D ^^

Kwon
2009-05-14, 19:24
hah, i en sån där ut på krogen... :D ^^

Det hade sett ut va? :D

Funkade på Lilla Köpenhamn..

Lellan
2009-05-14, 19:24
Kanske lite som med urringning och bröst för tjejer? Jag har små bröst och känns mer tillåtet för mig att ha urringat även om jag ytterst sällan har det. För en utan bröst nästan neutralt inbillar jag mig?

Har en storbröstat tjej urringat, verkar det ligga förutfattade meningar om det (ibland i tjejens huvud, ibland objektivt sett).

Vad gäller att visa hud så har jag hittat mina kompromisser, eftersom jag (trots att jag inte anser mig vara pryd på ngt sätt) inte känner mig hemma med att visa hud offentligt, hud visas vid bad och nakenaktiviteter typ. Stör mig inte vad jag kan komma på av andras nakenhet, men själv föredrar jag ett syfte med min nakenhet.

Tränar i långärmat tex, men tunna kläder (långärmade/benta funktionskläder står på inköpslistan, nu är det väldans tunn bomull som gäller). Men har börjag visa typ 1 dm vad ibland, man ska aldrig säga aldrig! :)

sundvall
2009-05-14, 19:29
Jag bär ofta linne ute när det är sol osv, gjorde det senast idag. Fast då är jag en halvfet räka också så.

Jag tycker det blir löjligt när det är uppenbart att personen vill showa off med sina disco bröst och biceps, och dessutom går runt och spänner upp överkroppen (Ja alla små smygspännisar, det syns!)

Kwon
2009-05-14, 19:29
Det var faktiskt en period på då jag körde med tighta blåa tröjor som framhävde armarna, även på ställen som Karlsson o Co, Ålandsbåten, Grottan, Kickis, Golden Hits, Lilla Köpenhamn, Docklands and whatnot.

Ungefär som denna tröja (dock ej bysserna)

Visst skulle många rynka på näsan och tänka Clown? :D
http://i44.tinypic.com/s1pzig.jpg

<Mike>
2009-05-14, 20:23
*Text*

Tänkte bara fråga dig som tjej vad du tycker om att killar har linne? (Mitt i staden säger vi) Jag skulle gissa att (vissa) killar stör sig mer på andra killar som har linne än vad tjejer stör sig på att killar har linne.

Frågade min tjejkusin vad hon tyckte och hon tyckte att det var snyggt med killar i linne.


Måste bara återigen säga att jag inte förstår vad folk hakar upp sig på. Jag har aldrig ens funderat över om linne är ok eller inte när man bara är ute och går en varm sommardag. Å andra sidan tänker jag nästan aldrig på vad folk har på sig alls, iaf inte vad killar har på sig. Det händer att jag går med bar överkropp till och med i bostadsområden när det är riktigt varmt och skulle någon tycka att jag var en idiot för det (coxie t.ex tyckte att man var idiot då) så skulle jag definitivt tycka att den personen är lite väl snabb med att döma folk.

So what's the big deal? Det finns betydligt värre saker att störa sig på :smash:

Grelle-
2009-05-14, 20:31
Jag hade en kurspolare som gillade att gå i linne väldigt mycket, och var ganska vältränad. När han slutade gå i linne inomhus under en sällsynt kall vinterdag och tog på sig en tjocktröja istället skämtades det friskt i klassen om att nu var det istid :D

Uppsala? Teknisk fysik? :)

coxie
2009-05-14, 20:33
Måste bara återigen säga att jag inte förstår vad folk hakar upp sig på. Jag har aldrig ens funderat över om linne är ok eller inte när man bara är ute och går en varm sommardag. Å andra sidan tänker jag nästan aldrig på vad folk har på sig alls, iaf inte vad killar har på sig. Det händer att jag går med bar överkropp till och med i bostadsområden när det är riktigt varmt och skulle någon tycka att jag var en idiot för det (coxie t.ex tyckte att man var idiot då) så skulle jag definitivt tycka att den personen är lite väl snabb med att döma folk.

So what's the big deal? Det finns betydligt värre saker att störa sig på :smash:

Just när det gäller bar överkropp så tycker jag det är ohygieniskt. Inte speciellt kul att gå in i en svettig överkropp. Linne ogillar jag inte för att folk spänner sig eller vill visa sina muskler, jag tycker helt enkelt att det är fult på samma sätt som jag tycker t.ex. crocs och tröjor med vargmotiv är fult.

MrBurner
2009-05-14, 20:39
Linne är nästan uteslutande det enda plagg jag bär på överkroppen förutom jacka, får det ofta påpekat men det är svalt och jag trivs bra i det.
Det som jag tycker är viktigast i alla fall.

Bar överkropp på ställen där sociala normer inte tillåter bar överkropp är inte rätt bara :-)
Jag ska även lägga till att jag är i alla fall inte särskilt muskulös, i alla fall inte i mina ögon.

mikaelj
2009-05-14, 20:44
Bulkbyggare med tajta t-shirts är fan det fulaste som finns.

Japp. Man ska se ut som stridis och ha på sig t-shirtar i lagom storlek!

mikaelj
2009-05-14, 20:57
Jag är väldigt värmekänslig. Börjar svettas vid minsta lilla aktivitet så fort det är lite för varmt. Kan inte ha på mig byxor april-oktober, för då blir det ingen cirkulation och jag får panik. Shorts eller kilt, it is.

Så jag går omkring i det och barfota i sandaler hela sommaren. T-shirt när jag är inomhus eller går in i en affär.

Nationaldagen 2007 gjorde jag precis så, och tog ut mina inlines för första gången på året och tyckte att jag skulle ut en sväng. Jag brukar bo på mina inlines sommartid och är en säker åkare. Hoppat och åkt utan att skada mig i några år.

Så jag fortsätte i samma goda anda. Ner för backen som var full med rullgrus...

http://media.jansson.be/file/9091-2/P1020911.JPG
(det här är efter att ha torkat av blodet på lite gräs, varit ner på stan, käkat middag, kommit hem och duschat. det blödde ymnigt direkt efter skraptillfället!)

Så... hur var det nu, skall man ha bar överkropp eller inte? :-)

young_george
2009-05-14, 21:14
Kilt? Om du inte är ironisk har du diskvalificerat dig helt från alla uttalande gällande kläder.

stafh
2009-05-14, 21:19
I regel är det mer fel på personer som stör sig på ett plagg än personen som bär det.

young_george
2009-05-14, 21:20
I regel är det mer fel på personer som stör sig på ett plagg än personen som bär det.

Källa på det?*grr*

mikaelj
2009-05-14, 21:27
Kilt? Om du inte är ironisk har du diskvalificerat dig helt från alla uttalande gällande kläder.

Vette tusan. Det sved som fasen i sidan, i alla fall.

ceejay
2009-05-14, 21:28
känner med dig mikael ;) tog nipplen nå stryk?

mikaelj
2009-05-14, 21:31
känner med dig mikael ;) tog nipplen nå stryk?

Tack. Lyckligtvis har jag glömt av hur det kändes vid det här laget så jag kan göra precis samma sak snart igen...

Jo, allting fick sig en rejäl törn. Att skrapa loss allt grus som satt fast i huden och att duscha... det sved. Inte att rekommendera!

Morty
2009-05-14, 21:32
Tack. Lyckligtvis har jag glömt av hur det kändes vid det här laget så jag kan göra precis samma sak snart igen...

Jo, allting fick sig en rejäl törn. Att skrapa loss allt grus som satt fast i huden och att duscha... det sved. Inte att rekommendera!

Sjukt ovärt... Klarade sig handflatorna?

ceejay
2009-05-14, 21:34
Tack. Lyckligtvis har jag glömt av hur det kändes vid det här laget så jag kan göra precis samma sak snart igen...

Jo, allting fick sig en rejäl törn. Att skrapa loss allt grus som satt fast i huden och att duscha... det sved. Inte att rekommendera!

;)


råkade ut för liknande förra sommaren

åkte på min fina moped(hihi) och i en kurva hamnade jag på lite lösgrus, så jag vurpade i ungefär 30km/h med shorts och t-shirt....

Jag landade på sidan, skrapade upp axeln, armbågen, vänstra skinkan och smalbenet landade rakt på den höga asfaltskanten, jag har fina ärr på alla dessa ställen ;) smalbenet ser värst ut....

gjorde dock inte ett dugg ont, inte o tvätta av heller för den delen, trots att majoriteten av smalbenet var skrapat ganska håårt och djupt

mikaelj
2009-05-14, 21:34
Sjukt ovärt... Klarade sig handflatorna?

Ja, jag hade inlines, shorts och ... läderhandskar med stödskena/skydd för handleden. Det gäller att prioritera! Hud, not important. Only wrists. Eller vad de nu säger i Femte elementet.

Annars lär jag ha blivit av med handlederna. *ryser*
Man är oerhört beroende av sina händer. Hur skall man t.ex. spamma Kolo utan dem?

åkte på min fina moped(hihi) och i en kurva hamnade jag på lite lösgrus, så jag vurpade i ungefär 30km/h med shorts och t-shirt....

Argh! Smärtan! Tur att du inte gjorde en American History X med dig själv och asfaltskanten...

Jag landade på sidan, skrapade upp axeln, armbågen, vänstra skinkan och smalbenet landade rakt på den höga asfaltskanten, jag har fina ärr på alla dessa ställen ;) smalbenet ser värst ut....

Tjejer gillar ärr.

;-)

shizzle
2009-05-14, 21:35
linne är snyggt på lite mer vältränat folk. taniga som går med linne ser bara löjligt ut. linne är f.ö snyggt och skönt.

Morty
2009-05-14, 21:35
man är oerhört beroende av sina händer. Hur skall man t.ex. Spamma kolo utan dem?

+1

mctw
2009-05-14, 21:40
En Borat-Mankini är det som gäller i alla lägen, oavsett väder - gärna med ett par matchande shorts för att skyla det allra heligaste.

L-Sami
2009-05-14, 21:41
När det sommar och varmt, gillar jag gå så lättklädd som möjligt. Bar överkropp/linne, shorts och flipflops/sneakers. Gjort det sen jag var yngre och mindre, varför ändra på det när man blir äldre och grövre.

Donner
2009-05-14, 21:41
En Borat-Mankini är det som gäller i alla lägen, oavsett väder - gärna med ett par matchande shorts för att skyla det allra heligaste.

Beror ju helt klart på hur välutrustad man är. Att pungen hänger ut är inte hela världen.

joriice
2009-05-14, 22:12
Jag är inte tillräckligt stor för att sticka ut och uppöra, men tillräckligt för att få småtjejer att höja på ögonbrynen. :D

Jazen
2009-05-14, 22:20
tycker det är lite omvänt ja.
Taniga/smala killar får mer än gärna gå omkring på stan eller vartsomhelst med linne och ingen reagerar. så fort nån lite bitigare har linne så vet man att folk tänker, gah vilken spännis, släpp kylskåpet etc etc tror dom inte att större killar också tycker att det är varmt, nästan så man måste täcka för sin kropp för dagens samhälle =)

coxie
2009-05-14, 22:26
tycker det är lite omvänt ja.
Taniga/smala killar får mer än gärna gå omkring på stan eller vartsomhelst med linne och ingen reagerar. så fort nån lite bitigare har linne så vet man att folk tänker, gah vilken spännis, släpp kylskåpet etc etc tror dom inte att större killar också tycker att det är varmt, nästan så man måste täcka för sin kropp för dagens samhälle =)

Kanske dags att införa burkor för byggare utanför gymmet/scenen?

Dan S
2009-05-14, 22:26
Jag har enbart fått positiva kommentarer, men rädda/avundsjuka blickar från andra i min ålder. Samma med "alfa"-blickar, även om dom är klenare osv så ska då vara arrogant på något vis. Lite roligt hur folk tänker ibland, jag blir glad då jag ser en vältränad kille i linne, han har jobbat hårt.

Så, generellt sett så är det ju folk som reagerar negativt om man inte känner dom, om personen är vältränad och använder linne som sitter lite tight. Så är min uppfattning i a f ;)

Jazen
2009-05-14, 22:35
Jag har enbart fått positiva kommentarer, men rädda/avundsjuka blickar från andra i min ålder. Samma med "alfa"-blickar, även om dom är klenare osv så ska då vara arrogant på något vis. Lite roligt hur folk tänker ibland, jag blir glad då jag ser en vältränad kille i linne, han har jobbat hårt.

Så, generellt sett så är det ju folk som reagerar negativt om man inte känner dom, om personen är vältränad och använder linne som sitter lite tight. Så är min uppfattning i a f ;)

det är iof lite sant, tajt åt sittande linnen är kanske lite gay på en biffig snubbe, men slappa basket linnen är hur sköna som helst att gå runt i =D

p.s taniga killar bordei nte få ha tajta linnen *grr27*

Mantus
2009-05-15, 04:22
Det är många som anser att det är enormt pretentiöst att ha linne på sig idag, såvida man inte är på utlands-semester.

Där man helst inte bär det på stan heller då det oftast skriker turist. Turist i sin tur lockar till sig tjuvar, det bästa är att försöka smälta in så bra man kan på uteställen och på stadsvandring.

Eddie Vedder
2009-05-15, 05:20
så fort nån lite bitigare har linne så vet man att folk tänker, gah vilken spännis, släpp kylskåpet etc etc tror dom inte att större killar också tycker att det är varmt, nästan så man måste täcka för sin kropp för dagens samhälle =)

Då var vi där igen. Det verkar som många har bestämt sig redan från början att "Alla tänker si och så om mig och är sååååååå avundsjuka". Är du tankeläsare?


I ärlighetens namn tror jag ingen orkar lägga energi på att tänka på hur ni klär er och än mindre känna sig avundsjuka.

Den här tråden känns lite som personer som bestämmer sig för att de ÄR diskriminerade, punkt slut. Sedan om aldrig någon någonsin behandlar personerna diskriminerande eller ej är en annan sak, man har från början placerat sig i en roll som någon sorts offer och bestämt sig för att det är så och däremd basta.


Så ni som tror att folks liv går ut på att irritera sig över era klädval och känna sig avundsjuka på era optimala kroppar ni kan slappna av. För ytterst få bryr sig förstås det allra minsta.

manekin
2009-05-15, 06:11
att ha linne någon annanstans än på gymmet eller i trädgården har iaf jag alltid förknippat med "rednecks"...

MojjMojj
2009-05-15, 06:17
Är föredetta basketspelare, så jag har som standard linnen på mig i olika former. Skillnad på "träningslinnen" och vardagliga skulle jag vilja påstå.

elo_
2009-05-15, 07:43
jag är i konstant-bulkform och är ungefär lika smidig som en kåt sjöko i en porslinsaffär, übertighta tshirts brukar jag hålla mig ifrån och linnen brukar jag inte använda bland folk (ibland på gymmet om allt annat är i tvättkorgen, ytterst sällsynt på stan). På krogen skulle jag inte använda linne, men kanske en varm sommardag på någon uteservering med en kall pilsner om man kommer från stranden? Inget jag skulle panika över i alla fall.

Råkade på en möhippa i vintras när jag var på en spelning här i Vasa, hade en litelite tightare t-shirt än vanligt, tydligen var jag värsta spännisen för dedär ålderstigna fröknarna började slå front-double-biceps åt mig. :( Om de skulle ha sett Slarti skulle de säkert ha svimmat..

Donner
2009-05-15, 08:24
Så ni som tror att folks liv går ut på att irritera sig över era klädval och känna sig avundsjuka på era optimala kroppar ni kan slappna av. För ytterst få bryr sig förstås det allra minsta.

Tror du har både rätt och fel. Folk i åldern 17-25 (runda slängor) tror jag känner sig hotade om killar i samma ålder är tränade och dessutom kommer gående med ett linne. Då är det en del som tänker/säger till polaren "kolla spännisen". Medans folk som är äldre är mognare och tänker att man får klä sig som man vill.

Och nej, detta är inget jag-står-i-centrum-av-allt tankesätt, jag känner min egen generation tillräckligt bra för att veta vad som pågår i mångas huvud.

Mourten
2009-05-15, 08:28
Tror du har både rätt och fel. Folk i åldern 17-25 (runda slängor) tror jag känner sig hotade om killar i samma ålder är tränade och dessutom kommer gående med ett linne. Då är det en del som tänker/säger till polaren "kolla spännisen". Medans folk som är äldre är mognare och tänker att man får klä sig som man vill.

Och nej, detta är inget jag-står-i-centrum-av-allt tankesätt, jag känner min egen generation tillräckligt bra för att veta vad som pågår i mångas huvud.

+1.
Men samtidigt de som är kul, att provocera och irritera folk lite.
På samma sätt som Coxie säkert provocerar och irriterar folk när han kmr glidande i en ferrari.

birra_peroni
2009-05-15, 08:34
+1.
Men samtidigt de som är kul, att provocera och irritera folk lite.
På samma sätt som Coxie säkert provocerar och irriterar folk när han kmr glidande i en ferrari.

haha där kom anledningen varför du hamnar i bråk när du har linne på dig :)

Mourten
2009-05-15, 08:38
haha där kom anledningen varför du hamnar i bråk när du har linne på dig :)

Haha :D

Eddie Vedder
2009-05-15, 08:39
Folk i åldern 17-25 (runda slängor) tror jag känner sig hotade om killar i samma ålder är tränade och dessutom kommer gående med ett linne. Då är det en del som tänker/säger till polaren "kolla spännisen".

Då tror vi olika helt enkelt. Jag blir 22 nästa vecka, är det varmt ute och jag ser en person i linne och mot förmodan överhuvudtaget lägger märke till personen ifråga (bara det är väldigt tveksamt, varför bry sig om andras klädsel?) så kommer min reaktion antagligen vara "Han tog linnet idag för det är varmt".

Grahn
2009-05-15, 08:42
Sen får man ju betänka vilken vikt folk lägger vid tanken med, även OM förbipasserande tänker "vilken jävla spännbög!" i ett hastigt försök att skydda det egna egot, så glömmer de det snart.

Folk har oftast nog med egna problem att grubbla på, alla andra är precis lika självcentrerade som vi är.

Piranha
2009-05-15, 10:10
Människor med dålig självkänsla kommer alltid störa sig på det, dock ingenting som bör hindra en att bära det om man vill och är bekväm i det.

Skit i andra, helt enkelt.

BrorDuktig
2009-05-15, 10:12
Man har juh linne för att visa de, låt folk tycka va dom vill. Likväl så kmr dom efter 4 öl komma å dräggla över ett par bra gunz.


Det där är något som aldrig slår fel, när de väl fått i sig lite alkohol så faller de flesta spärrar. Personligen bär jag aldrig linne på en fest eftersom chansen att man råkar få en avkomma är på tok för stor efter 9 månader. Bara för man råkade göra ett fel klädval x.x

Mourten
2009-05-15, 10:29
Det där är något som aldrig slår fel, när de väl fått i sig lite alkohol så faller de flesta spärrar. Personligen bär jag aldrig linne på en fest eftersom chansen att man råkar få en avkomma är på tok för stor efter 9 månader. Bara för man råkade göra ett fel klädval x.x

I hear u Bro, been there done that.

D-Crawler
2009-05-15, 10:44
Först vill jag bara påpeka att IMO är linne skönt och man ska bära det ifall man trivs i det. Sen; tycker det finns bra mycket fulare saker som folk "har för sig" eller klär sig i vardagen, exempelvis;
Folk som går omkring i vintermössor eller tjocka jackor mitt i sommarn (eller allmänt när det inte är vinter).
"Romar-sandaler", tyvärr alltså, klarar inte av dem, SÅ fula enligt mig.
Extremt korta shorts med någon osmaklig färg.
M.fl.

saab900
2009-05-15, 11:05
Först vill jag bara påpeka att IMO är linne skönt och man ska bära det ifall man trivs i det. Sen; tycker det finns bra mycket fulare saker som folk "har för sig" eller klär sig i vardagen, exempelvis;
Folk som går omkring i vintermössor eller tjocka jackor mitt i sommarn (eller allmänt när det inte är vinter).
"Romar-sandaler", tyvärr alltså, klarar inte av dem, SÅ fula enligt mig.
Extremt korta shorts med någon osmaklig färg.
M.fl.

Eller mössor på gymmet (jodå, de finns) *screwy*
Linne på gymmet är förstås Ok, men ihop med en tjock mössa sänder det signaler om att något inte riktigt stämmer hos bäraren.

Donner
2009-05-15, 11:37
Då tror vi olika helt enkelt. Jag blir 22 nästa vecka, är det varmt ute och jag ser en person i linne och mot förmodan överhuvudtaget lägger märke till personen ifråga (bara det är väldigt tveksamt, varför bry sig om andras klädsel?) så kommer min reaktion antagligen vara "Han tog linnet idag för det är varmt".

Men du är också vettigare än dom flesta i vår "åldersgrupp". :)

D-Crawler
2009-05-15, 11:41
Eller mössor på gymmet (jodå, de finns) *screwy*
Linne på gymmet är förstås Ok, men ihop med en tjock mössa sänder det signaler om att något inte riktigt stämmer hos bäraren.

Inte alla hästar i stallet eller indianer i kanoten helt enkelt...

Eddie Vedder
2009-05-15, 12:04
Men du är också vettigare än dom flesta i vår "åldersgrupp". :)

*cupid*

stridis
2009-05-15, 12:51
Så... hur var det nu, skall man ha bar överkropp eller inte? :-)

Känner med dig.
Du kunde ha gjort som jag, satt dig på arslet och hyvlat bort lite därifrån. Jag är dock en väldigt ovan åkare som hade knäskydd och armbågsskydd men inte fan kunde jag glida på skydden utan jag gled på arslet som sagt.

J A L
2009-05-15, 14:18
Jag är inte tillräckligt stor för att sticka ut och uppöra, men tillräckligt för att få småtjejer att höja på ögonbrynen. :D

Håhåhå, insikt 2lax9. Idolvarning på den där posten. :D

mojoo
2009-05-15, 16:34
Då var vi där igen. Det verkar som många har bestämt sig redan från början att "Alla tänker si och så om mig och är sååååååå avundsjuka". Är du tankeläsare?


I ärlighetens namn tror jag ingen orkar lägga energi på att tänka på hur ni klär er och än mindre känna sig avundsjuka.

Den här tråden känns lite som personer som bestämmer sig för att de ÄR diskriminerade, punkt slut. Sedan om aldrig någon någonsin behandlar personerna diskriminerande eller ej är en annan sak, man har från början placerat sig i en roll som någon sorts offer och bestämt sig för att det är så och däremd basta.


Så ni som tror att folks liv går ut på att irritera sig över era klädval och känna sig avundsjuka på era optimala kroppar ni kan slappna av. För ytterst få bryr sig förstås det allra minsta.

Men du har väl ändå läst att många tycker så? Tror inte vi är tankeläsare men vi har nog någon slags intuition att folk kollar lite annorlunda etc.

Och jag tror att man lägger energi på om någon ser liite annorlunda ut (emos, tjejer med korta kjolar/mkt push-up etc.) Menar inte att vi är någon sån grupp men ändå att man sticker ut lite om man går i linne och ser vältränad ut, tror jag att folk lägger energi på detta.

Eddie Vedder
2009-05-15, 16:58
Men du har väl ändå läst att många tycker så?

Nej jag har läst personer påstå att andra tåänker så om dom. Och det är en helt annan sak. Visst, tycker man som coxie att det är ett fult klädesplagg eller om man överhuvudtaget inte tycker det passar sig i vissa sammanhang är det ju en annan sak.

Men jag har knappast stött på personer och stör sig på linneklädda och muskulösa personer i den utsäträckningen det enligt vissa verkar förekomma. Jag tänker inte så själv och aldrig har jag själv hört/sett det. Mer än så kan jag inte uttala mig ifrån men spontant känns den här tråden lite som den om matvagnarna. Att alla skulle gå runt och intressera sig över vilken mat "vi tränande" köper.

Kwon
2009-05-15, 17:00
Mössa på gymmet är väl ok.

Eller linne när man shoppar?

Ser det ut såhär när ni shoppar? :D
DEa6xgUyKVI

The Swedish Oak
2009-05-15, 17:14
Kanske lite som med urringning och bröst för tjejer

Det ligger något i den jämförelsen, har man inte något o visa upp då är det okej. Men har man det så finns det alltid en grupp folk som stör sig på det.

mojoo
2009-05-15, 17:42
Har faktiskt hänt att de är nån som "sagt åt mig"

Var hos någon kompis (några jag inte kände) och så sitter vi i soffan. Sedan så tycker jag de är lite varmt och tar av mig tröjan (under har jag mitt svarta linne) Alla blir i princip tysta, kollar lite och sedan blir de "Fan va biffig du har blivit!"...efter ett tag så säger en polare;"ska du inte sätta på dig den där igen? ser ju lite fel ut att du sitter i linne" ungefär...

De är väl här ifrån jag har fått mina hjärnspöken!

mojoo
2009-05-15, 17:46
Har faktiskt hänt att de är nån som "sagt åt mig"

Var hos någon kompis (några jag inte kände) och så sitter vi i soffan. Sedan så tycker jag de är lite varmt och tar av mig tröjan (under har jag mitt svarta linne) Alla blir i princip tysta, kollar lite och sedan blir de "Fan va biffig du har blivit!"...efter ett tag så säger en polare;"ska du inte sätta på dig den där igen? ser ju lite fel ut att du sitter i linne" ungefär...

De är väl här ifrån jag har fått mina hjärnspöken!

*edit*

Var hos någon kompis så var de lite blandat folk (ett par stycken som jag inte kände där)

Mourten
2009-05-15, 17:48
Jag kör linne på krogen också, men de verkar man ju va ensam om.
Är man singel och vill ligga är linne bra.

mikaelj
2009-05-15, 18:02
Sen får man ju betänka vilken vikt folk lägger vid tanken med, även OM förbipasserande tänker "vilken jävla spännbög!" i ett hastigt försök att skydda det egna egot, så glömmer de det snart.

Folk har oftast nog med egna problem att grubbla på, alla andra är precis lika självcentrerade som vi är.

+1. Så jävla viktig är man inte. :-)

mikaelj
2009-05-15, 18:04
Känner med dig.
Du kunde ha gjort som jag, satt dig på arslet och hyvlat bort lite därifrån. Jag är dock en väldigt ovan åkare som hade knäskydd och armbågsskydd men inte fan kunde jag glida på skydden utan jag gled på arslet som sagt.

*skratt* aj, satan! Smärtsamt?

Samma problem med snowboardnybörjare, som inte kan sitta på en månad efter sin första dag i backen. :-) Bevisligen finns det en marknad för rumpskydd!

mikaelj
2009-05-15, 18:05
Jag kör linne på krogen också, men de verkar man ju va ensam om.
Är man singel och vill ligga är linne bra.

Gief graf plz.

(en bekant sade att han fick ligga mycket mer när han vägde >100 än när han vägde under, och han är kring 190-200 cm, ganska tränad. han fick också i hemläxa att sammanställa en graf)

Kwon
2009-05-15, 18:27
Generellt för ligga med randoms på krogen

Money > Lean pussypulling physique with visible abs > Bulk

Mourten
2009-05-15, 20:09
Generellt för ligga med randoms på krogen

Money > Lean pussypulling physique with visible abs > Bulk

Njaa....
Snarare tatuerad, muskler och lek gangster = man får ligga i drösar.
Kanske inte flickväns materiel direkt men who gives a damn.

Mourten
2009-05-15, 20:11
Gief graf plz.

(en bekant sade att han fick ligga mycket mer när han vägde >100 än när han vägde under, och han är kring 190-200 cm, ganska tränad. han fick också i hemläxa att sammanställa en graf)

Ill do it!

young_george
2009-05-15, 20:42
Jag kör linne på krogen också, men de verkar man ju va ensam om.
Är man singel och vill ligga är linne bra.

Nope, jag kör också linne på krogen. Men det gjorde jag innan jag även när jag var mindre

Som sagt får man ju höra en del kommentarer, men inget jämfört med vad vissa med mer alternativa klädstilar får utstå, så orka bry sig.

mikaelj
2009-05-15, 21:12
Generellt för ligga med randoms på krogen

Money > Lean pussypulling physique with visible abs > Bulk

Aight, kvaliteten på både killen och tjejen är väl ungefär därefter...

Kwon
2009-05-15, 21:17
Så länge bägge parter är nöjda så! :D