handdator

Visa fullständig version : donkeys


Fridolf
2003-08-09, 20:07
nån som kan förklara hur man utför donkeys på rätt sätt. Ja undrar också om någon har förslag på hur man ska få belastning när man kör donkeys om man inte har någon träningspolare.
Klämmer in en annan fråga också när man kör vadpress i hacken ska man ha lätt böjda ben då eller. (så stod det på max-ot hemsidan att man skull ha) eller ska man ha spikraka ben. Tycker det känns lite obehagligt att ha spik raka ben man får ju spänna benen som fan.

King Grub
2003-08-09, 20:19
Standardsidan Exrx kanske kan vara till hjälp:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/WTDonkeyCalfRaise.html

Utan träningspolare kan det vara lite besvärligt, om man inte har en speciell Donkeysmaskin, men det går faktiskt i en Smithmaskin, om du har en tåpall som du placerar i stångens lodlinje. Därefter lägger du ett par dubbelvikta stretchmattor mellan ryggslutet och stången, och låtar dig framåt med händerna på en träningsbänk. Rekommenderas dock inte om man inte vet vad man sysslar med.

Allan
2003-08-09, 20:44
Dipsbälte runt höfterna och en fyra fem blåkakor.


allan

Fridolf
2003-08-09, 21:20
ok får väl ta o testa me viktbälte

palme
2003-08-10, 06:32
Måste bara berätta det här.

Var massa femkampare som hade genomgång på styrkeövningar på gymmet i fredags och donkey raises var en övning de gick igenom...och de körde med en person på ryggen. Givetvis lät killen 2 brudar turas om att köra/va vikt...de var inte nådiga kan jag säga. Jävlar höll på sätta tuggummit i halsen :D

Tror viktbälte som allan sa är lättast om man inte har en polare som sitter på ryggen med lite platter. Bra övning!

Muskelsmurfen
2003-08-10, 07:57
Det blir lite trixigt när man först har en träningspartner sittande på höften men behöver mer vikt? Jag antar att det blir att skaffa ett dipsbälte som Allan föreslog...
Dunderövning iaf, den som tar absolut bäst på mina vader. :thumbup:

Fridolf
2003-08-10, 17:54
eller så frågar ja några brudar på gymmet om dom vill rida lite