handdator

Visa fullständig version : Tips på hobby.?


xarizma
2009-05-13, 23:38
Hej på er..

Jag är en 19årig kille. Jag tränar, och är ute en del. Men har rätt så mycket tid över, som gör att jag ofta har det tråkigt. Just nu varken studerar jag eller jobbar. Jag vill gärna skaffa mig någon/några hobby/hobbies , kan vara ''typ'' vadsomhelst, gärna något socialt.

Det är bara att ösa med tips&funderingar.. :)

Baan
2009-05-13, 23:39
Programmera. Har du MSN igång samtidigt löser du den sociala biten.

xarizma
2009-05-13, 23:40
Programmera. Har du MSN igång samtidigt löser du den sociala biten.Menade någonting som inte involverar datorn :)

C.E.J.
2009-05-13, 23:43
Mer träning.
Läsa massa böcker om kost och träning.
Kolla på filmer och tv-serier.

Baan
2009-05-13, 23:45
Lär dig något instrument sen given väg till sex drugs and rock 'n roll från det

xarizma
2009-05-13, 23:45
Mer träning.
Läsa massa böcker om kost och träning.
Kolla på filmer och tv-serier.Tack för dina funderingar. Kanske jag som beskrivit dåligt, men menar mest sociala hobbies, grejer som man gör med andra människor o.s.v , som t.ex någon kurs eller liknande.

Träffa människor helt enkelt..

Baan
2009-05-13, 23:47
Innebandy på professionell nivå.

Drast
2009-05-13, 23:47
Spel?(inte datorspel)

Dock kan det gå överstyr, men en kul hobby om man har kontroll på det!

Sen kanske poker, fast då ingår troligtvis datorn, såvida du inte spelar med polare.

saab900
2009-05-13, 23:55
Hej på er..

Jag är en 19årig kille. Jag tränar, och är ute en del. Men har rätt så mycket tid över, som gör att jag ofta har det tråkigt. Just nu varken studerar jag eller jobbar. Jag vill gärna skaffa mig någon/några hobby/hobbies , kan vara ''typ'' vadsomhelst, gärna något socialt.

Det är bara att ösa med tips&funderingar.. :)

Skaffa elgitarr, förstärkare och en bra Pod så kan du börja spela in musik :) Fiske är socialt.
Hur kan man varken studera eller jobba förresten?

xarizma
2009-05-13, 23:56
Skaffa elgitarr, förstärkare och en bra Pod så kan du börja spela in musik :) Fiske är socialt.
Hur kan man varken studera eller jobba förresten?Du verkar inte förstå. Jag letar efter hobbies där flera människor är inblandade , alltså där man träffar, och pratar med folk..

Kwon
2009-05-14, 00:01
Rekommenderar att du skaffar en elgitarr + förstärkare, tränar på den i 5-6 år för att sedan gå med i (eller starta eget) ett band!

Det blir många sessioner i replokalen, men efter ett par år till så är du (och bandet) redo!

Sedan turnerar du land och rike runt och träffar en massa nytt folk i varje stad!

Vem vill inte bli en Gitarrhjälte a la Malmsteen?

Antingen det eller gå med i bokklubb!

xarizma
2009-05-14, 00:04
Rekommenderar att du skaffar en elgitarr + förstärkare, tränar på den i 5-6 år för att sedan gå med i (eller starta eget) ett band!

Det blir många sessioner i replokalen, men efter ett par år till så är du (och bandet) redo!

Sedan turnerar du land och rike runt och träffar en massa nytt folk i varje stad!

Vem vill inte bli en Gitarrhjälte a la Malmsteen?

Antingen det eller gå med i bokklubb!:) Är verkligen inte intresserad av just ''elgittarr'' , det är det. Jag vet att du har fantasi Kwon :D ös på med tipps NUU.. :D

C.E.J.
2009-05-14, 00:05
Tack för dina funderingar. Kanske jag som beskrivit dåligt, men menar mest sociala hobbies, grejer som man gör med andra människor o.s.v , som t.ex någon kurs eller liknande.

Träffa människor helt enkelt..

I see. Att börja träna nån sport känns ju opti. Jag antar att du mest tränar själv nu, men om du skulle börja med nån sport så blir det att du kommer umgås med andra människor samtidigt. Det är så jag har gjort själv.

Vad mer kan man tänka sig... Bokklubb kanske, filmklubb, fotoklubb.

Det är ju helt klart svårare att fylla ut sin tid med nåt när man varken jobbar eller pluggar, 8 timmar extra varje dag liksom. Du skulle kunna börja plugga nån kurs (på högskolan) för skojs skull, typ filosofi, sociologi eller religionsvetenskap, kurser där man har mycket seminarier och får framföra/argumentera åsikter.

Christyle
2009-05-14, 00:07
jag rekommenderar Thaiboxning där träffar du folk får bra disciplin självförtroende nya vänner kanske

Kwon
2009-05-14, 00:37
:) Är verkligen inte intresserad av just ''elgittarr'' , det är det. Jag vet att du har fantasi Kwon :D ös på med tipps NUU.. :D

Ok!

Rekommenderar att du skaffar en akustisk gitarr , tränar på den i 5-6 år för att sedan gå med i (eller starta eget) ett band!

Soloprojekt fungerar ju det med!

Det blir många sessioner i replokalen, men efter ett par år till så är du redo!

Sedan turnerar du land och rike runt och träffar en massa nytt folk i varje stad!

Vem vill inte bli en Balladhjälte? Episkt sätt att få 14-åriga fans runt om i världen!

Antingen det eller gå med i bokklubb!

Snobbe
2009-05-14, 00:40
Du skrev faktist gärna socialt i ditt första inlägg. Dock jävligt svårt men läsa någon kurs om du kan det. Något som intresserar dig dvs. Annars börja med någon sport jag vet dock inte hur svårt det är när du är 19 att bara gå in i en sport.

tossefar
2009-05-14, 00:46
Varför inte plugga? Så slipper du sitta arbetslös och sysslolös hela livet.

tjabon
2009-05-14, 01:41
Tack för dina funderingar. Kanske jag som beskrivit dåligt, men menar mest sociala hobbies, grejer som man gör med andra människor o.s.v , som t.ex någon kurs eller liknande.

Träffa människor helt enkelt..

ABF-kurs i knyppling ????


:D

Bahir
2009-05-14, 02:11
Sport. Men utbildning/jobb är självklart att föredra.

Yes
2009-05-14, 06:10
Du verkar inte förstå. Jag letar efter hobbies där flera människor är inblandade , alltså där man träffar, och pratar med folk..
Gå på danskurser.

Raggis
2009-05-14, 06:24
Ok!

Rekommenderar att du skaffar en akustisk gitarr , tränar på den i 5-6 år för att sedan gå med i (eller starta eget) ett band!

Soloprojekt fungerar ju det med!

Det blir många sessioner i replokalen, men efter ett par år till så är du redo!

Sedan turnerar du land och rike runt och träffar en massa nytt folk i varje stad!

Vem vill inte bli en Balladhjälte? Episkt sätt att få 14-åriga fans runt om i världen!

Antingen det eller gå med i bokklubb!

:laugh:

Mourten
2009-05-14, 06:28
Jakt/Fiske.
Man får se underbar natur samt får hem mat som oftast är nyttigare och godare än det man köper. Rekommenderas!
http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/images/5646-107710338-8.8_kg_105_cm_bakgrund.JPG

Du ser juh hur glad jag är denna vår för 3-4 år sen!

aelgen
2009-05-14, 09:31
Shit vilken maffig fångst!

När jag hade gått ur gymnasiet och tog 1 år ledigt hade jag inte så mycket att göra under hösten, så jag börjar pilla med Radiostyrda metanol bilar. Barnet i mig fick ta över en stund :D Körde på en bana i GBG ute vid Torslanda och där träffade man massor med folk som man hade skit skoj med. Sen så finns det alltid något att pilla med på bilen som man kan göra när man har tråkigt hemma. Har man lust kan man tävla också men det orkade aldrig jag. Finns lite sånna banor runt om i sverige, fler än man tror faktiskt.

The Swedish Oak
2009-05-14, 11:17
Bilar/motorcyklar är något av den största hobbyn i landet skulle ja tro. Så är du intresserad av att bygga/renovera/köra med diverse fordon så leta upp ett garage i närheten och ha kul. Det finns även en mängd forum och communitys för detta där man lätt kan lära känna folk och träffas.

www.garaget.org
www.zatzy.com
www.sporthoj.com
www.tyskstuk.de
www.meanbugs.com

spange
2009-05-14, 11:32
något jag gjorde för ett par somrar sen var att köra lite downhill/dual med polare, mest på skoj/även om polarn tävlar i dh. Opti att stå vid toppen av banan och softa i sommarvärmen, för att få en riktig adrenalinrusch emellanåt när man åker:)

testa att dra och fiska med några polare annars, kanske över några kalla. grymt kul, och socialt som fan om man är några st!

coxie
2009-05-14, 11:50
Någon extremsport kanske, brukar ofta ha fin gemenskap och man kan välja efter intresse och ekonomi.

Träffat många sköna personer genom att åka hoj, både landsväg och på crossbanan.

Alone_in_the_dark
2009-05-14, 11:56
Segling är väl ett annat val, sen hänga med på en "rent bunkbed" eskader. Skitkul o träffa seglare från hela världen och utbyta erfarenheter.

xarizma
2009-05-15, 14:19
''bump''

Fler tips..? :)