handdator

Visa fullständig version : Konditionsfråga!?


Maaattias
2003-08-09, 18:05
För en dryg vecka sen sprang jag ganska lätt 3, 2 km på 11.30...

Iförrgår testade jag å springa å det gick skit...

idag skulle jag testa 3, 2 å det gick skit,, jag var tvungen att ge upp efter 2 km.. Trots detta hade jag laddad upp bra, med mke pasta 1,5-2 timmar innan å druckit mkt vatten....

vad beror det på att jag plötsligt fått så kass kondis??

Nån som kan hjälpa mig med ett träningsprogram för kondition... Jag lirar fotboll också så jag behöver extra bra! tacksam för svar!

Linnet
2003-08-09, 18:37
Jag tror du behöver definiera dina mål mer tydligt, även berätta hur mycket du tränat på sista tiden, innan någon kan tala om vad som är fel.

I vilket fall är inte jag rätt person att ge dig ett program, men om du berättar lite mer tror jag att folk har lättare att skapa sig en uppfattning om ditt problem.

King Grub
2003-08-09, 18:48
Din kondis kan inte försämras märkbart på 1 vecka. Det var något annat som påverkade, och det kan vara hur många saker som helst.

Tanman
2003-08-09, 19:22
"jag var tvungen att ge upp efter 2 km"

Varför fick du ge upp? Orkade inte benen? Flåset? problem med magen?

Springer du ena veckan 3.2 km på 11.30 så lär du en vecka senare utan problem kunna jogga samma sträcka. Spontant känns det som om du försöker hålla ett för högt tempo. När det gäller kondition kan man inte, och bör inte, slå PR varje gång man tränar. Beskriv utförligare vilka mål du har och hur ofta du kan träna.

Mvh Johan

Maaattias
2003-08-10, 11:18
jag orkade inte flåset... men jag satsar framförallt på att ha bra kondis till fotboll... är yttermittfältare den mest konditionskrävande positionen....

Jag vill gärna också kunna springa rätt bra på 3 km typ.. 9.30 eller nått sånt.. ;)

lättare nu att hjälpa mig med ett intervall-- program! ?