handdator

Visa fullständig version : TRäna trots förkylning


rockafellah
2009-05-13, 19:12
AFTONBLADET SLÅR TILL IGEN!!!! OMG... :smash:
http://www.aftonbladet.se/kampanj/powerade/article5134700.ab

Efter att ni läst artikeln ber jag er läsa denna -
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69795

Comments? :D

Kauppi
2009-05-13, 19:15
jag hade ju inte tränat om jag är eller precis varit sjuk.. bättre att bli riktigt frisk.

Ostknäcket
2009-05-13, 19:17
Suck... bara... suck...

Eliass
2009-05-13, 19:20
Som vanligt förstorar dom upp det något enormt.

Pjotor
2009-05-13, 21:04
Det som gäller för en elitidrottare gäller inte för oss vanliga dödliga. Elitidrottare tränar ligger i princip alltid och nosar på gränsen för att skadas eller bli sjuka. Annars vore de inte elitidrottare.

Sista stycket i artikeln är dock klockrent, även om jag inte har så mycket koll på rehabiliteringstiden vid hjärtmuskelinflammation.

ceejay
2009-05-13, 21:07
enda gången jag inte tränar är när jag har ont i halsen

phrack
2009-05-13, 21:10
Med tanke på hur otroligt mycket skit man gjorde i lumpen förkyld, hungrig och utmattad så borde ju varenda en ha dragit på sig hjärtmuskelinflammation. Det hände ingen. Tror inte alls att det är vanligt i militärsammanhang heller.

aelgen
2009-05-13, 21:44
Sååå illa tyckte jag inte artikeln var. OK puckat att säga att man kan träna, men han varnar ju faktiskt för just halsont och feber. Sen är väl antagligen en elitidrottare bättre på att bedömma sin egen kropp än oss 'vanliga' som tränar. Men hur som helt, Aftonbladet...:smash:

Eddie Vedder
2009-05-14, 05:51
Jag kan inte påstå att det här var särskilt illa alls. Jag håller personligen inte med till 100% utan tycker nog man kan ta det säkra före det osäkra även om man bara är lite snuvig.

Men nog tycker jag vissa här överreagerar väldigt. Och att spy galla över just Aftonbladet när det är en artikel skriven av personerna bakom Poweradeannonsen känns ju lite fel även det.


Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men även skitkastningen på Aftonbladet kan gå överstyr. Det här må vara publicerat på deras hemsida men inte skrivet av Aftonbladet.

Ostknäcket
2009-05-14, 06:12
Jag kan inte påstå att det här var särskilt illa alls. Jag håller personligen inte med till 100% utan tycker nog man kan ta det säkra före det osäkra även om man bara är lite snuvig.

Men nog tycker jag vissa här överreagerar väldigt. Och att spy galla över just Aftonbladet när det är en artikel skriven av personerna bakom Poweradeannonsen känns ju lite fel även det.


Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men även skitkastningen på Aftonbladet kan gå överstyr. Det här må vara publicerat på deras hemsida men inte skrivet av Aftonbladet.

Och du tror inte att det finns en hel del aftonbladet-läsare som kommer misstolka detta? Att dom kommer pressa sig för hårt med tanke på att dom "läste" att man kunde träna med förkylning på aftonbladet? Jag tycker inte att skitkastningen på Aftonbladet har gått överstyr, men jag kanske har missat lite av skitkastningen som pågår... (Även om artikeln i sig inte var helt åt skogen kanske så betyder inte det att läsarna inte kommer misstolka den, känns inte helt ovanligt att Aftonbladet-läsare övertolkar det dom läser på där imho).

Eddie Vedder
2009-05-14, 06:17
(Även om artikeln i sig inte var helt åt skogen kanske så betyder inte det att läsarna inte kommer misstolka den, känns inte helt ovanligt att Aftonbladet-läsare övertolkar det dom läser på där imho).

Ja just ja, jag glömde att det finns "Aftonbladetläsare" som inte aär lika upplysta och kritiska som folk här på Kolo.

"Kololäsare" övertolkar ju aldrig något som tur är.:D Jag upplever det som att kontentan av Powerades (inte Aftonbladets) artikel är att man inte skall träna förkyld.

Ostknäcket
2009-05-14, 07:01
Ja just ja, jag glömde att det finns "Aftonbladetläsare" som inte aär lika upplysta och kritiska som folk här på Kolo.

"Kololäsare" övertolkar ju aldrig något som tur är.:D Jag upplever det som att kontentan av Powerades (inte Aftonbladets) artikel är att man inte skall träna förkyld.

Koloiter övertolkar troligen mer, men vi har ju, som tur är, King Grub och du som kan hålla oss i shack.
Kontentan är troligen kanske är att man ska vara försiktig när man är förkyld (eller när man har feber och halsont) men det tror jag dom flesta visste, men jag ser ärligt talat inte vad som är BRA med artikeln. Antingen så pressar vissa sigsjälva att träna när dom bara är lite snuviga och det går bra, eller så misstolkar personer artikeln och det kan gå åt H**vete.

Eddie Vedder
2009-05-14, 07:43
Antingen så pressar vissa sigsjälva att träna när dom bara är lite snuviga och det går bra, eller så misstolkar personer artikeln och det kan gå åt H**vete.

Ja vi tror olika helt enkelt. Själv tror jag inte den här Poweradeannonsen gör varken till eller från.


Är det så att någon gör något dumdristigt är det fortfarande en Poweardeannons och inget annat. Här på Kolo finns en annons för en hemsida om att börja träna MMA och även annons för Fighter Magazine.

Det är som att skylla på Fairing om någon genom Kololänken hittar sidorna, börjar MMA och sedan skadar sig.

Ostknäcket
2009-05-14, 15:46
Ja vi tror olika helt enkelt. Själv tror jag inte den här Poweradeannonsen gör varken till eller från.


Är det så att någon gör något dumdristigt är det fortfarande en Poweardeannons och inget annat. Här på Kolo finns en annons för en hemsida om att börja träna MMA och även annons för Fighter Magazine.

Det är som att skylla på Fairing om någon genom Kololänken hittar sidorna, börjar MMA och sedan skadar sig.

Jo iförsig, men jag ser en fördel med att börja på mma (man rör på sig), jag ser ingen anledning att träna istället för att skippa träningen när man har risken att redan bära på en förkylning.

Men vi tror olika helt enkelt.