handdator

Visa fullständig version : Fst-7


MangeByggarn
2009-05-13, 17:10
Nytt träningssätt, Jay Cutler och Phil Heath kör den. Upplägget är skapad av deras tränare Hany Rambod.

Jag har bara hört positiva kommentarer och svar om FST-7. Jag ska själv börja köra på den snart eftersom mitt nurvarande schema håller på och ruttna.

http://www.fst-7.com/fst7/99-what-is-fst-7.html

Yoman
2009-05-13, 18:26
"Smaller muscles like Biceps, Triceps and Calves can and should be trained twice a week,while bigger muscles should be trained only once a week."

Stämmer detta?

Kischen
2009-05-13, 18:29
"Smaller muscles like Biceps, Triceps and Calves can and should be trained twice a week,while bigger muscles should be trained only once a week."

Stämmer detta?

Om det stämmer vet jag inte, men jag har ialf hört den förr så nytt är det väl inte.
Ballt namn för övrigt, låter som nåt krigsplan, wroooom.

Anders The Peak
2009-05-13, 18:31
Nytt träningssätt, Jay Cutler och Phil Heath kör den. Upplägget är skapad av deras tränare Hany Rambod.

Jag har bara hört positiva kommentarer och svar om FST-7. Jag ska själv börja köra på den snart eftersom mitt nurvarande schema håller på och ruttna.

http://www.fst-7.com/fst7/99-what-is-fst-7.html

Hur ser ditt nuvarande schema ut då? Vad är det som skulle göra att FST-7 skulle vara bättre på något sätt...

MangeByggarn
2009-05-13, 18:33
Hur ser ditt nuvarande schema ut då? Vad är det som skulle göra att FST-7 skulle vara bättre på något sätt...

Jag vet inte om det blir bättre eller dåligare, jag ska bara testa det.

Mitt nurvarande är schema är rätt vanlig:
ben, vader
bröst, triceps
rygg, biceps
axlar, mage

men detta har kört lite för länge nu och jag har tröttnat på det, jag vill testa något nytt.

Anders The Peak
2009-05-13, 18:37
Jag vet inte om det blir bättre eller dåligare, jag ska bara testa det.

Mitt nurvarande är schema är rätt vanlig:
ben, vader
bröst, triceps
rygg, biceps
axlar, mage

men detta har kört lite för länge nu och jag har tröttnat på det, jag vill testa något nytt.
Oftast är det inte fel på programmen utan problemet är att man inte varierar sig och hamnar i lite tristess och det blir tråkigt med tiden.
Jag tror att det blir roligare om man gör lite resultat med tiden och då krävs det att man är planerande och progressiv i träningen.
Man kan variera sig på flera sätt och på så sätt stimulera musklerna till fortsatt tillväxt. Klart att FST-7 kan vara en variation...

Yoman
2009-05-13, 18:47
Om det stämmer vet jag inte, men jag har ialf hört den förr så nytt är det väl inte.
Ballt namn för övrigt, låter som nåt krigsplan, wroooom.

Skulle vara intressant att ta reda på, så man kan ta hänsyn till det och anpassa sitt schema efter det :---)

MangeByggarn
2009-05-13, 18:56
Oftast är det inte fel på programmen utan problemet är att man inte varierar sig och hamnar i lite tristess och det blir tråkigt med tiden.
Jag tror att det blir roligare om man gör lite resultat med tiden och då krävs det att man är planerande och progressiv i träningen.
Man kan variera sig på flera sätt och på så sätt stimulera musklerna till fortsatt tillväxt. Klart att FST-7 kan vara en variation...

Självklart har mitt nurvarande schema hjälpt mig rejält, både växt hit och dit, men i längden blir det tråkigt och komma till gymmet och köra om samma sak varje gång i flera månader. :P

Kommer börja med FST-7 imorgon, ska sätta mig ner nu och välja ut förnufta övningar till varje muskelgrupp.

Kauppi
2009-05-13, 19:14
jag ska köra på som jag gör.. men ibland slänga in ett "7 set" ibland =)

Anders The Peak
2009-05-13, 19:15
Självklart har mitt nurvarande schema hjälpt mig rejält, både växt hit och dit, men i längden blir det tråkigt och komma till gymmet och köra om samma sak varje gång i flera månader. :P

Kommer börja med FST-7 imorgon, ska sätta mig ner nu och välja ut förnufta övningar till varje muskelgrupp.

Om jag skulle vara du skulle jag försöka hitta i lite filmer och artiklar av Charles Glass han har betydligt mer att ge:http://thefitshow.tv/remastered/season3/episode40.html

willis
2009-05-13, 23:18
Låter som helt vanlig träning med 7 "magiska pumpset".
Har svårt att se hur pumpsetten ska åstadkomma fascia-stretching. Däremot kan det säkert hjälpa att skapa en bättre mind/muscle-connection.

C.E.J.
2009-05-13, 23:37
låter som helt vanlig träning med 7 "magiska pumpset".
Har svårt att se hur pumpsetten ska åstadkomma fascia-stretching.

+1.

willis
2009-05-14, 09:34
Har läst lite mer nu och undrar varför det är just 7 pumpset och inte 4 eller 12?
Om man vill åstadkomma så mycket pump som möjligt varför inte bara ta en bra arbetsvikt och sen dropsetta skiten ur den.

Att sen använda Heath och Cutler som posterboys säger mig ingenting. Dom grabbarna var stora som hus redan innan dom började med FST-7.

Hela grejen med kort vila (20-30sek) och fascial stretching känner man ju igen också...

Bjern
2012-04-15, 20:33
Har kört FST-7 på varje muskel, förutom axlarna, avslutningsvis. På forumen skriver dom att man endast ska köra detta på 2 muskelgrupper åt gången. Vad beror det på? Varför skulle det vara en större risk att överträna genom att köra 7 set med kort vila, vs 7 set med längre vila?

RobbanColeman
2012-04-15, 21:23
Har kört FST-7 på varje muskel, förutom axlarna, avslutningsvis. På forumen skriver dom att man endast ska köra detta på 2 muskelgrupper åt gången. Vad beror det på? Varför skulle det vara en större risk att överträna genom att köra 7 set med kort vila, vs 7 set med längre vila?

Gå på känsla kanske? Prova och utvärdera själv. Jag kör det nästan varje pass. :)

Fast det var mer att jag gick tillbaka till ngt jag gjorde mina första träningsår, pumpa upp ordentligt som avslutning. Såg det i en film förra året och kopierade det då, fick ett namn på´t liksom.

Jag hade ingen aning om överträningsfaran, ej påläst alls i FST-7 egentligen. :D