handdator

Visa fullständig version : Formfixaren - fylla ut alla timmar med "aktiviteter"?


Nible
2009-05-13, 16:21
Tror det var genom kolo jag hittade formfixaren, så kanske finns en och annan här inne som ror sig på programmet.

Det jag undrar är om man ska fylla ut alla timmar man är vaken med någonting från "Träningsformer"? Det finns ju trots allt inte så jättemycket aktiviteter att välja bland. Den minst energikrävande aktiviteten i träningsformer är ju "stillasittande arbete" som bränner ~ 20kcal/h, och sen när nästa steg "bada" ~ 100kcal/h. Man gör ju trots allt någonting under de vakna timmarna, oavsett hur lite det kräver från energin. Jag har dragit av grundförbrukningen om det är nödvändigt att få hjälp. Har räknat grundförbrukningen som Kroppsviktx24, alltså ganska grova drag.

Nible
2009-05-14, 12:37
Bump

14K
2009-05-14, 12:49
Självklart kan du "fylla" in alla dagens vakna timmar med något aktivitet, frågan är om du ORKAR hålla på så länge och hur bra det är för kroppen. du lär ju behöva massa energi till allt det.

Och frågan är varför? Var vill du komma med frågan?

Nible
2009-05-14, 13:05
Självklart kan du "fylla" in alla dagens vakna timmar med något aktivitet, frågan är om du ORKAR hålla på så länge och hur bra det är för kroppen. du lär ju behöva massa energi till allt det.

Och frågan är varför? Var vill du komma med frågan?

Jag menar ju självklart i programmet. Alltså om jag ska fylla ut mina 14 timmar vaken med någon typ av "tränings form" i programmet.

Nible
2009-05-16, 12:50
Testar med en till bump, ingen som har ett svar?