handdator

Visa fullständig version : deffråga?


Christyle
2009-05-13, 15:21
Hejsan! jag såg detta i en utav trådarna för inte så länge sen stämmer detta?

Det sämsta tillfället att springa, om muskeluppbyggnad är målet, är precis innan passet, och det näst sämsta tillfället är precis efter. Löpning och styrketräning skickar motsatta signalmekanismer, som tar ut varandra.

För att under min deff så kör jag ju 3 Thaiboxningspass i veckan plus löper 20-25min på löpningsband när jag är i gymet 2ggr i veckan och oftast efter kondis passen kör jag ju tung styrketräning men inlägget ovan fick mig att tänka till lite så nu vänder jag mig nu till er?

King Grub
2009-05-13, 15:24
Vad är frågan? Om det stämmer? I sådana fall är svaret ja.

Christyle
2009-05-13, 15:27
Vad är frågan? Om det stämmer? I sådana fall är svaret ja.

Ahh okej så är det bästa sättet att köra fettförbränings passen på Thaiboxningen & enbart tung styrketräning dem 2 andra dagarna i gymet isåfall för bättre resultat eller?

Christyle
2009-05-14, 14:31
Ahh okej så är det bästa sättet att köra fettförbränings passen på Thaiboxningen & enbart tung styrketräning dem 2 andra dagarna i gymet isåfall för bättre resultat eller?

Wow fick jag tyst på forumarna plötsligt no help? hehe så svår fråga va d väl ändå inte?

Quzham
2009-05-14, 15:12
Kör också thaiboxning 3 gånger i veckar, Riktigt kul! :d

Jag ser inte att de skulle vara dåligt att springa före eller efter, efter passet så är ju förbränningen på max. då är de vel bra och springa?

Pontus H
2009-05-14, 16:48
om du enbart är ute efter att förbränna kcal så är det väl okej, men styrketräningens effekt blir kraftigt förminskad. (rätta mig om jag har fel..)

young_george
2009-05-14, 17:21
Wow fick jag tyst på forumarna plötsligt no help? hehe så svår fråga va d väl ändå inte?

Det är bäst att hålla styrketräningen så långt bort från konditionen som möjligt ja.

Christyle
2009-05-14, 18:33
Det är bäst att hålla styrketräningen så långt bort från konditionen som möjligt ja.

Ahh så det smartaste sättet e typ t.e.x. kondis pass på morgonen och styrkepass senare under dagen eller?

young_george
2009-05-14, 19:05
Ahh så det smartaste sättet e typ t.e.x. kondis pass på morgonen och styrkepass senare under dagen eller?

Som sagt, så långt bort från varanda som möjligt. Om det är det längsta tidsramen du kan få, så är det så du ska göra.

Christyle
2009-05-14, 22:00
Som sagt, så långt bort från varanda som möjligt. Om det är det längsta tidsramen du kan få, så är det så du ska göra.

ahh okej va bra för att man jobbar ju o så det blir nog bäst så att få kondisen på morgonen o styrke efter jobbet eftersom man inte pallar springa efter jobbet hehe tack för svaret George