handdator

Visa fullständig version : Schema hjälp


Zaptoz
2009-05-13, 11:19
Hej, Jag har hållit till på forumet ungefär ett år men lyckats undvika att posta något än, har helt enkelt funnit det jag velat genom sökfunktionen så det har inte behövts.

Jag har kört helkroppspass på hemmagym i lite mindre än ett år och har varit nöjd med det. Lyckats ta min före detta muskulösa kropp på 1,78 och 65 kilon och lagt på mig 6-7 kilon, så i dagsläget väger jag 71-72. Men jag nöjer mig inte med det och skulle vilja öka ytterligare några kilon...

Därför har jag den senaste månaden läst in mig mer och blivit seriösare när det gäller min kost och träning. Jag har snickrat ihop ett tvådagarsprogram som jag skulle vilja ha synpunkter på om jag behöver göra några ändringar. Vissa övningar måste jag avstå eftersom jag då tränar på hemmagym, men de flesta går att göra.

Jag kör igenom programet två gånger i veckan och det ser ut så här,


Rygg/Biceps/ben

Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*8
Bicepscurl med stång 3*8
Axelpress 3*8
Liggande Lårcurl 3*10
Latsdrag 3*6
Hammercurl 3*6

Bröst/Triceps/Mage

Bänkpress 3*6
Peckdeck 3*8
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*8
crunches 4*10-12
Cablecrunches 2*10-12
(Situps 2*12)

Ser det bra ut, eller bör jag göra några ändringar?
Sen undrar jag om det är värt att lägga in något konditionspass när man vill gå UPP i vikt, har som sagt inte mycket kroppsfett så det vill jag inte banta ner ännu mer.

Är öppen för förslag och hjälp.

Reticulum
2009-05-13, 11:23
Varför träna främre och mellersta axlar första passet, när de får mest stryk under andra passet? Titta på z_bumbi's upplägg. Finns som sticky i det här del-forumet.

Mourten
2009-05-13, 11:24
Ser la vettigt ut med dina mål och ett gym som begränsar, dock är de för lite ben tyker jag om man jämför med biceps som har 6 set medans ben har 3.
Lägg in knäböj.

rockafellah
2009-05-13, 15:44
Hallå din discobyggare ;) Biceps får tillräcklig träning under ryggövningar och triceps under bröst så du behöver inte köra 6 set biceps och 3 ben som mourten sa!

lanzal
2009-05-13, 15:50
Framsida ben + Vader finns inte med?

Grelle-
2009-05-13, 16:06
Håller de andra, ta bort 3 set biceps, 3 set triceps och lägg på 3 set vader och 3 set framsida-ben i form av knäböj, benpress eller någon maskin för framsidan. Kanske ett till set på bänkpressen.