handdator

Visa fullständig version : 20årig träningsgalen tjej!


michilini
2009-05-12, 20:48
Började träna seriöst för 2-3 månader sen, både gymmar, joggar och thaiboxas. Har en lång träningsbakgrund bakom mig, har hållt på med både fotboll, friidrott och dans. Kolla gärna in min blogg för träningsbilder och annat!
http://metrobloggen.se/michiQ

agazza
2009-05-12, 20:51
Blir detta en journal eller var det bara för att skylta bloggen?

En riktig journal här skulle vara trevligt då du verkar vara seriös med träningen. :)

Sebbe_H
2009-05-12, 20:52
Kul med lite fler kampsportare. Du får se till att uppdatera här inne med lite pass osv med!

Välkommen!

enstorochstark
2009-05-12, 20:55
Snygg tjej. Många kommentar.

Jag håller med, läskig ådra. :cool:

Hoppas du lägger upp lika många bilder här som du gör på din blogg, så kan detta bli en journal värd att följas! *popcorn*

michilini
2009-05-12, 20:59
min blogg är ju lite av en journal, men jag ska försöka uppdatera här så ofta som möjligt också...
just nu ligger jag på ca 63kg, varierar hela tiden upp o ner.
är 172cm lång, klarar 2 chins men målet är att klara FEM innan maj månad är slut!!
... vad mer ska man skriva? hur mycket jag bänkar typ? haha!

michilini
2009-05-12, 21:01
ja, jag är typ den enda tjejen på min klubb.. tränar även med MMA-killarna ibland på deras fyspass... galet svettigt, men alltid kul o få kritik och höra att man e stark "för att vara tjej" .. :D

enstorochstark
2009-05-12, 21:08
Just när det gäller styrketräningen, tror jag du kommer få bra mycket mer respons här än på din blogg. Däremot MMA:n etc har du ju tränare och sparringpartners, så där kanske det inte finns så mycket "hjälp" att få, förutom allt pepp, pepp.

Men du kan ju börja förklara hur du tränar, hur ofta du tränar och vad du tränar, när du gymmar. :cool:

Och "om du är stark för att vara tjej", vill åtminstonde jag veta vad du tar i bänkpress. :naughty:

michilini
2009-05-12, 21:26
Haha, jag har nog aldrig maxat i bänkpress men klarar av åtminstone 7-8reps på 40kg..
En vanlig dag för mig brukar se ut såhär: 25-50min morgonjogg innan frukost, sen drar jag till gymmet runt lunch och kör högst 3 muskelgrupper, helst två, och övningarna brukar jag variera med så att det inte jämt blir samma.
kör ofta 3-4set(tyngre vikter för varje set), börjar med 16-18 reps ner till 7-9. när jag klarar fler än 10 på det tyngsta så försöker jag öka, beror på vilken muskel jag tränar också. har svårt för att komma upp till 12,5kg på biceps, önskar verkligen att vi hade 11kgs hantlar på gymmet men icke... får nöja mig med 10 eller se dum ut om jag ger mig på 12orna (folk kan kommentera VÄLDIGT mkt på mitt gym "är inte det lite för tungt för dig" osv för att jag gör en naturlig rörelse där ryggen är lite inblandad(typ i sista setet), istället för att isolera själva bicepsen, och då tränar man tydligen fel). Några dagar i veckan är det ju också thaiboxning, då kör jag lite lugnare på gymmet innan eller inte alls. försöker varva morgonjoggen med intervaller vissa dagar.
benpress: 140kg
knäböj: 85kg
marklyft: 70kg


är det något jag glömt?

mela
2009-05-12, 21:29
Kul med en göteborgsk tjej :)
Hoppas att det går bra för dig :)

Phasio
2009-05-12, 21:39
Haha, jag har nog aldrig maxat i bänkpress men klarar av åtminstone 7-8reps på 40kg..
En vanlig dag för mig brukar se ut såhär: 25-50min morgonjogg innan frukost, sen drar jag till gymmet runt lunch och kör högst 3 muskelgrupper, helst två, och övningarna brukar jag variera med så att det inte jämt blir samma.
kör ofta 3-4set(tyngre vikter för varje set), börjar med 16-18 reps ner till 7-9. när jag klarar fler än 10 på det tyngsta så försöker jag öka, beror på vilken muskel jag tränar också. har svårt för att komma upp till 12,5kg på biceps, önskar verkligen att vi hade 11kgs hantlar på gymmet men icke... får nöja mig med 10 eller se dum ut om jag ger mig på 12orna (folk kan kommentera VÄLDIGT mkt på mitt gym "är inte det lite för tungt för dig" osv för att jag gör en naturlig rörelse där ryggen är lite inblandad(typ i sista setet), istället för att isolera själva bicepsen, och då tränar man tydligen fel). Några dagar i veckan är det ju också thaiboxning, då kör jag lite lugnare på gymmet innan eller inte alls. försöker varva morgonjoggen med intervaller vissa dagar.
benpress: 140kg
knäböj: 85kg
marklyft: 70kg


är det något jag glömt?

Klart man använder ryggen om man kör tung hantelcurl. Skit i dom som klagar å kör på bara. Då vet dom inte vad tung träning innebär :D. Jag själv tycker det är helt meningslöst att vara stel som en pinne å bara röra på undermarmen. Då ser man töntig ut nästan ju :).. Ne nu ska jag inte klaga, fuska med måtta och kör tungt så ökar man garranterat mer i styrka än tvärt om. Stark i knäböjen var du med

Lycka till med träningen.

enstorochstark
2009-05-12, 21:41
Haha, jag har nog aldrig maxat i bänkpress men klarar av åtminstone 7-8reps på 40kg..
En vanlig dag för mig brukar se ut såhär: 25-50min morgonjogg innan frukost, sen drar jag till gymmet runt lunch och kör högst 3 muskelgrupper, helst två, och övningarna brukar jag variera med så att det inte jämt blir samma.
kör ofta 3-4set(tyngre vikter för varje set), börjar med 16-18 reps ner till 7-9. när jag klarar fler än 10 på det tyngsta så försöker jag öka, beror på vilken muskel jag tränar också. har svårt för att komma upp till 12,5kg på biceps, önskar verkligen att vi hade 11kgs hantlar på gymmet men icke... får nöja mig med 10 eller se dum ut om jag ger mig på 12orna (folk kan kommentera VÄLDIGT mkt på mitt gym "är inte det lite för tungt för dig" osv för att jag gör en naturlig rörelse där ryggen är lite inblandad(typ i sista setet), istället för att isolera själva bicepsen, och då tränar man tydligen fel). Några dagar i veckan är det ju också thaiboxning, då kör jag lite lugnare på gymmet innan eller inte alls. försöker varva morgonjoggen med intervaller vissa dagar.
benpress: 140kg
knäböj: 85kg
marklyft: 70kg


är det något jag glömt?

Hur man ska träna, kommer ju folk alltid tvista om, men så länge man kan förklara för sig själv ärligt och uppriktigt vilket syfte man har med att utföra en övning på ett visst sätt, så kan man alltid vända dövörat till, enligt mitt tyckte. Har alltid fått mycket kommentarer för mina latsdrag som som jag inte kör, utan högrodd för tröjbänken, av massa förstå-sig-påare.

Men man får inte glömma bort och vara lite ödmjuk också... De flesta människor vill faktiskt väl som tur är och när man ser vissa förstöra ryggen i marklyft, så känner man ju att ett tips eller två skulle hjälpa till.

Angående elvakilos vikterna, kan du ju att pröva på att byta övning ett tag; kanske köra med en rakskivstång på 20-25 kg för att därefter prova på 12,5 kg's hantlarna, så ska du nog se att de går upp!

Att variera mellan vanlig löpning och intervaller är nog vettigt... Det upplägget vi hade på hockeyn, innebandyn, fotboll, osv, så det är nog ett vinnande koncept. :thumbup:

Stark var du också, funderat på att börja med styrkelyft? :naughty:

michilini
2009-05-12, 21:55
ja precis.. måste ju få chocka musklerna lite, det är nog det ultimata! och då kan man ju inte köra 100% STRIKT i början av en tyngre vikt.... nää men på marklyften förstår man om någon påpekar, vissa kan ju få allvarliga ryggskador! men i bicepscurls? hallå..
benpressen å andra sidan på gymmet är fan ingen riktig benpress, det är en sån där med viktmagasin och en spärr som benen får trycka ifrån som e riktigt jobbig. vet att jag kan mer där, har klarat mer på andra gym som har den där man lägger på fria vikter och liksom ligger med benen uppåt och, ja, hoppas ni fattar..
sen verkar det fattas viktmagasin på vissa maskiner, benpressen slutar vid 150kg och bensparken har bara 50 kg, kul att jag inte kan öka något mer där liksom. får väl köra fler reps.
men hallå, hur lägger man upp bilder här egentligen? tänkte lägga upp en på ryggen för skojs skull :)

enstorochstark
2009-05-12, 22:00
ja precis.. måste ju få chocka musklerna lite, det är nog det ultimata! och då kan man ju inte köra 100% STRIKT i början av en tyngre vikt.... nää men på marklyften förstår man om någon påpekar, vissa kan ju få allvarliga ryggskador! men i bicepscurls? hallå..
benpressen å andra sidan på gymmet är fan ingen riktig benpress, det är en sån där med viktmagasin och en spärr som benen får trycka ifrån som e riktigt jobbig. vet att jag kan mer där, har klarat mer på andra gym som har den där man lägger på fria vikter och liksom ligger med benen uppåt och, ja, hoppas ni fattar..
sen verkar det fattas viktmagasin på vissa maskiner, benpressen slutar vid 150kg och bensparken har bara 50 kg, kul att jag inte kan öka något mer där liksom. får väl köra fler reps.
men hallå, hur lägger man upp bilder här egentligen? tänkte lägga upp en på ryggen för skojs skull :)

Eller strunta i sådana värdelösa benpressar och köra fler knä- och frontböjar? :thumbup:

För att ladda upp en bild skriver du in bildlänken mellan länk, högerklicka på bilden du vill ha (kopiera länkadress, typ) och då blir det såhär:

http://metrobloggen.se/UserFiles/18.39240/Image/DSC(26).JPG

Phasio
2009-05-12, 22:02
ja precis.. måste ju få chocka musklerna lite, det är nog det ultimata! och då kan man ju inte köra 100% STRIKT i början av en tyngre vikt.... nää men på marklyften förstår man om någon påpekar, vissa kan ju få allvarliga ryggskador! men i bicepscurls? hallå..
benpressen å andra sidan på gymmet är fan ingen riktig benpress, det är en sån där med viktmagasin och en spärr som benen får trycka ifrån som e riktigt jobbig. vet att jag kan mer där, har klarat mer på andra gym som har den där man lägger på fria vikter och liksom ligger med benen uppåt och, ja, hoppas ni fattar..
sen verkar det fattas viktmagasin på vissa maskiner, benpressen slutar vid 150kg och bensparken har bara 50 kg, kul att jag inte kan öka något mer där liksom. får väl köra fler reps.
men hallå, hur lägger man upp bilder här egentligen? tänkte lägga upp en på ryggen för skojs skull :)



Finns nått som heter tillläggsalternativ längst ner när man skriver något nytt.

Sebbe_H
2009-05-12, 22:03
Eller så går man in på "go advanced" när man ska posta, trycker på det lilla "gemet" brevid där man byter tjocklek och storlek på texten och laddar upp från sin dator.

michilini
2009-05-12, 22:13
ja! tack sebbe h.. det var från datorn jag tänkte ladda upp och inte nån bildlänk.
det här för en månad sen ungefär.. började ju med tränignen seriöst i mitten av februari och efter den 1a mars har jag tränat nästan varje dag. lång väg kvar, och överflödigt som ska bort... ser att det syns märken från behån, ser ut som ännu mer överflöd ju! eller så är jag blind..

Phasio
2009-05-12, 22:25
ja! tack sebbe h.. det var från datorn jag tänkte ladda upp och inte nån bildlänk.
det här för en månad sen ungefär.. började ju med tränignen seriöst i mitten av februari och efter den 1a mars har jag tränat nästan varje dag. lång väg kvar, och överflödigt som ska bort... ser att det syns märken från behån, ser ut som ännu mer överflöd ju! eller så är jag blind..

Det mesta såg ju bra ut där.

armar, axlar å rygg :thumbup:

michilini
2009-05-12, 22:30
mjo, tycker att det har blivit bra resultat på så kort tid.. har inte tränat ordentligt sen jag var 16-17, då var det roligare att festa än o träna. vägde 75kg som mest men förra våren var jag mer medveten om min kost och gick ner 13-14kg på väldigt kort tid.. sen i vintras gick jag upp till 68 och så går det upp och ner.. tar inga kosttillskott heller, om man inte räknar med omega-3.. känns som att det mesta är PR och att företag ska tjäna pengar, men med tanke på att jag ofta joggar på tom mage kan det ju leda till muskelnedbrytning? har läst lite om aminosyror som verkar vara bra...? testade på lite prottedrinkar under påsken, men på en vecka gick jag upp 2-3kg, vet inte om det berodde på det eller på påskmaten :D

michilini
2009-05-13, 08:25
DAGENS MÅTT..

Arm: 27cm (-2.5cm)

Byst: 88cm

Höfter: 84cm (-3cm)

Lår (bredaste): 56cm (-1.5cm)

Midja: 67cm (-4cm)

Rumpa: 96cm (-1cm buhuuuuuu)


Räknat från: 1a mars till idag.


Min träningsdagbok (http://metrobloggen.se/michiQ)

enstorochstark
2009-05-13, 08:29
Fettet verkar sitta kvar på rätt ställen. :cool:

Hur långt och hur länge springer du innan frukost?

michilini
2009-05-13, 09:07
haha, ellerhur. men det ska bort!
det varierar, ibland kör jag den lilla rundan på 4-5som tar kanske 20 min.. ibland 8-9km och det tar väl 40-50 min ungefär. tror jag springer en mil på ca 55-56 min! men mer än så hinner jag inte på morran..

enstorochstark
2009-05-13, 09:10
haha, ellerhur. men det ska bort!
det varierar, ibland kör jag den lilla rundan på 4-5som tar kanske 20 min.. ibland 8-9km och det tar väl 40-50 min ungefär. tror jag springer en mil på ca 55-56 min! men mer än så hinner jag inte på morran..

Det verkar katabolt att springa så långt innan man ätit, men ned i vikt lär du gå. Helt sjuk att det finns människor som faktiskt orkar göra något när de precis vaknat och utan att ha ätit! :D

michilini
2009-05-13, 09:14
haha, jag brukar faktiskt ta en kaffe innan, så jag e vaken minst 20 min innan jag är utanför dörren...! morgonpromenader är uteslutet nu med, gjorde ju det i början, men känner att det inte alls tar något längre.. svettas ju knappt. fast det är inte viktnedgång som är viktigast egentligen, det är bara att jag vill fettförbränna mer och jag ser ingen bättre väg än att jogga.. finns det inte andra grejer som gör att man förbränner fett? inga tillskott alltså..

enstorochstark
2009-05-13, 09:26
haha, jag brukar faktiskt ta en kaffe innan, så jag e vaken minst 20 min innan jag är utanför dörren...! morgonpromenader är uteslutet nu med, gjorde ju det i början, men känner att det inte alls tar något längre.. svettas ju knappt. fast det är inte viktnedgång som är viktigast egentligen, det är bara att jag vill fettförbränna mer och jag ser ingen bättre väg än att jogga.. finns det inte andra grejer som gör att man förbränner fett? inga tillskott alltså..

Det borde du fråga i träningsforumet, men rent spontant tror jag promenader bränner mer fett... I alla fall om du springer på "tom mage". Just koffein sägs ju vara bra innan man går ut och går, men den frågan dök ju nyss upp i kosttillskotts forum och det kan du läsa här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130737). Att springa på tom mage skulle jag tro förstör mer än vad det ger; muskler används som energi istället för fett, etc... Men jag har aldrig velat gå ned i vikt (svårare än vad man tror att ta sig upp till tresiffrigt!) så jag är inte så jätteinsatt i just viktnedgång... Men det vore dumt att tappa alla muskler bara för att bli lite smalare!

michilini
2009-05-13, 09:32
jo, men koffeinpiller känner jag inte något behov av, dricker typ 5 koppar kaffe om dagen eller något :D
sen det där med att musklerna används som energi istället, det är det jag är lite orolig över också men jag funderar som sagt på att testa aminosyror som ska vara bra om man tränar på tom mage.. vill verkligen inte tappa muskler, vill vara vältränad och inte trådsmal..(vilket jag inte tror att jag ens har anlag för)

enstorochstark
2009-05-13, 09:37
jo, men koffeinpiller känner jag inte något behov av, dricker typ 5 koppar kaffe om dagen eller något :D
sen det där med att musklerna används som energi istället, det är det jag är lite orolig över också men jag funderar som sagt på att testa aminosyror som ska vara bra om man tränar på tom mage.. vill verkligen inte tappa muskler, vill vara vältränad och inte trådsmal..(vilket jag inte tror att jag ens har anlag för)

Köp EAA här från forumet. Billigt och smakar förjävligt och något som smakar något så förjävligt måste ju vara bra för en? Sen finns det väl massa studier som visar hur bra det är för proteinsyntes, etc, och sånt som är bra för musklerna, så det är nog värt en investering. Köpte en burk för 250 och den räcker nog gott och väl i två-tre månader till...

agazza
2009-05-13, 12:02
Kolos egna EAA är det godaste EAA jag testat hittills, dock innehåller det aspartam ifall jag inte minns fel.

michilini
2009-05-13, 20:25
äh, aspartam hit o dit.. finns värre saker.
gjorde en fettprocentmätning idag, jag hade 18,6%. Vill ner till åtminstone 15% eller blir det alldeles för lite? tjejer måste ju ha liiite underhudsfett väl.. inte för att jag vet hur stor den procenten är, någon annan som vet?

enstorochstark
2009-05-13, 21:08
äh, aspartam hit o dit.. finns värre saker.
gjorde en fettprocentmätning idag, jag hade 18,6%. Vill ner till åtminstone 15% eller blir det alldeles för lite? tjejer måste ju ha liiite underhudsfett väl.. inte för att jag vet hur stor den procenten är, någon annan som vet?

Finns väl en massa olika definitioner på vilken intervall man ska ligga på. Det första jag hittade var detta:

Most sources agree that the human body requires a certain amount of fat for good health. Fat helps regulate body temperature, store energy, and cushion and insulate organs. The percentage of body weight that makes up this "essential fat" is around 4% of body weight for men and 10% for women. Beyond that, there's a somewhat wide range of what is considered a healthy percentage of body fat.

According to an article from Medscape.com, the American Dietetic Association recommends that men have 15-18% body fat and women have 20-25% body fat. Healthy male athletes might be as low as 5-12% body fat, and healthy female athletes could be as low as 10-20%.

Dr. C. Everett Koop's site, ShapeUp.com, breaks down healthy body fat ranges by both gender and age. Men under 39 years of age should have 8-19% body fat, and women under 39 years of age should have 21-32%. Older men may range from 11% to 24%, and older women may range from 23% to 35%.

Health Check Systems quotes the American Council on Exercise and says men's body fat should be 6-25%, and women's should be 14-31%.

Och du ligger ju i underkant på samtliga. :thumbup:

*http://ask.yahoo.com/20020327.html

michilini
2009-05-13, 21:40
jaha, där ser man. jo sköterskorna sa att jag var "undernärd" men så påpekade jag att jag tränar som en tok, då förstod dom:P tänkte börja göra fettmätningar en gång i månaden, om jag inte e nöjd med 15% så är det ju bara att fortsätta..

jag e ju inte direkt smal precis, en vän som gjorde det samtidigt som mig väger 3 kg mindre och är smalare, men hon hade 27% kroppsfett..........

michilini
2009-05-14, 09:24
Idag ska jag köra ryggen (kanske axlar också), stay tuned.. skriver upp hela skiten här sen!



Min träningsdagbok (http://metrobloggen.se/michiQ)

michilini
2009-05-14, 15:28
Rygg : 7 övningar

Chins
(Kroppsvikt)
1set 2reps

Latsdrag
1set 15 x 35.0 kg
2set 12 x 40.0 kg
3set 10 x 45.0 kg
4set 10 x 50.0 kg (V-handtag)
5set 8 x 55.0 kg(V-handtag)

Rygglyft
1set 15 x 20.0 kg
2set 10 x 20.0 kg
3set 10 x 20.0 kg

Sittande Rodd
1set 13 x 45.0 kg
2set 10 x 50.0 kg
3set 8 x 55.0 kg
4set6 x 60.0 kg
5set 8 x 50.0 kg

Stående rodd
1set 15 x 30.0 kg
2set 15 x 30.0 kg
3set 10 x 35.0 kg
4set 10 x 40.0 kg
5set 8 x 40.0 kg

Hantelrodd
1set 10 x 20kg
2set 8 x 22.5

och en liten flyeövning i cablecrossen också..


bilden tagen idag, 14/5

Detective
2009-05-14, 15:33
Bra ryggpass du fick till där :)

rockafellah
2009-05-14, 16:09
Är du en dyrkare av roddövningar möjligen? :D
Nääs med fler tjejer iaf ;)

Phasio
2009-05-14, 20:24
Det är nästan så man får en glädjetår i ögat när man ser bicepsen. :).

Fler tjejer borde haka på det är med att lyfta vikter och köra till failure ibland. Många tror ju att dom blir jättebiffiga baraför att man tränar och tycker det är fult. Men det är ju snarare så att man definierar musklerna mer än vad det bygger för tjejer i alla fall om man inte är superseriös vill säga. :thumbup:

agazza
2009-05-14, 20:26
Börjar bli en riktig journal:thumbup:

michilini
2009-05-14, 21:59
Det är nästan så man får en glädjetår i ögat när man ser bicepsen. :).

Fler tjejer borde haka på det är med att lyfta vikter och köra till failure ibland. Många tror ju att dom blir jättebiffiga baraför att man tränar och tycker det är fult. Men det är ju snarare så att man definierar musklerna mer än vad det bygger för tjejer i alla fall om man inte är superseriös vill säga. :thumbup:


haha kul o höra :D men jag håller med fullkomligt, har försökt sååå många gånger att säga åt tjejkompisarna att ta tyngre vikter, men nä dom står hellre och kör 50reps i 3 timmar...

Schylander
2009-05-14, 22:36
shit vad fin.... form du var i *cupid*

fint pass och snygga biceps :)

michilini
2009-05-15, 08:08
tack så mycket!! :D idag blir det lågintensiv träning innan thaiboxningen, var ett bra tag sen jag morgonpromenerade... älskar att springa o jogga så det är så enkelt att det lätt övergår till det :P

Fordon
2009-05-15, 10:47
Härligt ryggpass, men vart var marklyften? :D

Phasio
2009-05-15, 14:23
Ja precis marklyft är ju den ända övningen som är obligatorisk i ett ryggpass resten är bara lite lull-lull :).

michilini
2009-05-16, 15:22
marklyft gör jag typ bara när jag kör ben.. men nåväl, får väl göra det nästa gång då!

Fordon
2009-05-20, 14:49
men träna nu då! :D

Ceccil
2009-05-20, 15:06
Hej! :) Kollade lite i din blogg och såg "före/efter" bilderna. Vilken grym skillnad!!
Du är en jättestark tjej också. Kul blogg! :)