handdator

Visa fullständig version : Cardio


Fok
2003-08-09, 11:05
Är det någon signifikant skillnad mellan olika typer av Cardioträning. Då tänker jag främst på om det skiljer mycket mellan att exempelvis Jogga, Cykla, Paddla osv. Med skillnad menar jag rent effektivt, är den ena bättre än den andra i rent konditionsbyggande syffte och fettförbränning?

Vore kul att höra vad folk föredrar.

Personligen är jag tamejfan den sämsta joggaren genom alla tider, jag precis hatar det och det känns enbart som en plåga att tvinga sig ut.

Herkulez
2003-08-09, 11:10
SJälv promenerade jag nästan hela förra dieten, men märke konstigt nog att jag började tappa massa på benen så jag övergick till cyklande, men nästa diet så blir det hiit, har inte hört nåt annat än bra om det

King Grub
2003-08-09, 11:22
Ju fler muskler som aktiveras, desto bättre effekt, både på konditionen och fettförbränningen. Längdskidåkning och rodd aktiverar nästan hela kroppen och brukar betraktas som de främsta konditionsbefrämjande aktiviteterna. Löpning, cykling och trappmaskin t ex går alldeles utmärkt, bara man ser till att få upp pulsnivån.

Fok
2003-08-09, 13:43
Originally posted by King Grub
Ju fler muskler som aktiveras, desto bättre effekt, både på konditionen och fettförbränningen. Längdskidåkning och rodd aktiverar nästan hela kroppen och brukar betraktas som de främsta konditionsbefrämjande aktiviteterna. Löpning, cykling och trappmaskin t ex går alldeles utmärkt, bara man ser till att få upp pulsnivån.

Okej, hade fått för mig att jogging va överlägset bäst. Antagligen för att jag avskyr det så mycket så det känns jobbigast hehe.

Nils
2003-08-10, 07:23
Originally posted by Fok


Okej, hade fått för mig att jogging va överlägset bäst. Antagligen för att jag avskyr det så mycket så det känns jobbigast hehe.
Och i egentligen så är det tvärtom. Det bästa är något som aktiverar stor del av kroppen men som känns lätt för att det är så kul!
Nils