handdator

Visa fullständig version : Tips på övningar/hemsidor


X-Change
2003-08-09, 00:41
Körde stela marklyft idag. Men visst finns det olika typer av "marklyft" eller har jag fel?

Skulle även behöva någon bra adress till någon sida där det finns illustrerade övningar. Känner att visa övningar som jag kör inte funkar riktigt.

Speciellt till axlarna. "Framåtböjda hantellyft" funkar inte för mig.
Är för stel i axlarna tror jag. Eftersom jag inte riktigt kommer paralellt med axlarna i översta läget, om ni förstår vad jag menar. Svårt att förklara.

Iaf så är jag på jagt efter alternativa övningar. Så om någon har några förslag på något bra övning ni kör eller vet någon sida som tar upp många övningar så kan ni väl skriva det!

Vill bara tillslut bara tacka killen på Brux idag som informerade mig att jag skulle knäcka ryggen om jag fortsatte köra knäböj med ryggen! och visade rätt teknik i både vadpress och knäböj...stort tack!

Är ju gröngörling på det här så all hjälp är välkommen! =)

//Martin

Pez
2003-08-09, 05:23
Exrx (http://www.exrx.net/) är ju lite av ett standardsvar att posta...

Liggandes i cable (kryssdrag) eller bakvänt i pec-dec är bra övningar för baksida axlar.

/pez

shirunai
2003-08-09, 05:47
kul att flera personer från övik tränar dock alla från brux :(

www.*******.se brukar ju ha lite mer ingående om form och så av övnings beskrivningar, bara fråga på brux mycket kunnigt folk

X-Change
2003-08-09, 11:13
oki tackar så mycket för svaren!

pez: pec-dec? hur funkar den som då? har aldrig hört talas om den övningen!

shirunai: Vars tränar du nånstans då?
har föresten varit inne på ******* sida, alla övningar jag kör kommmer nämligen därifrån. Dock har jag sett folk som kör andra övningar som inte finns där.
Kan bara hålla med dig! Finns många kunniga på brux! =)


Kan påpeka igen att jasg letar övningar pga att vissa övningar inte passar mig riktigt. vet inte om jag har för kass teknik eller bara är stel i kroppen! Fortsätt gärna ge tips på fler övningar/hemsidor! =)

shirunai
2003-08-09, 11:30
jag tränar på 1-life gamla lyftet. Fint gym dock med svagheter, brux är bästa gymmet fast jag bor i stan och har en träningskompis som har årskort på lyftet och får inte säga upp det hur som helst som jag.

Dock har brux för lite småvikter och lite osköna bänkar, annars supergym

shirunai
2003-08-09, 11:35
Jag tycker att du ska lära in tekniken på dessa övningar iaf.

Biceps - Bicepscurl, Hantelcurl, Hammercurl

Triceps - Liggande Tricepspress(frenchpress) och pushdown

Rygg - Chins, Tbar-rodd, stångrodd, sittande rodd och latsdrag, Marklyft

Bröst - Hantelpress och Bänkpress, Dips

Axlar - Sidolyft och militärpress

Ben - Som du har försökt med Benböj, era benmaskiner

De är de viktigasta enligt mig, är det något du undrar över, fråga

Big_Vik
2003-08-10, 12:22
Tjena Martin, på tisdag är viloveckan slut och då blir det stenhård träning för några månader framöver, du får hänga på mej så kan jag visa dej pec-decen.? Vad säger du, har du äntligen lärt dej träna vaderna? king. :hbang: :bpump:

edit: shirunai, har du inte stavat lite galet på din undertext? vanilla cock? :D

shirunai
2003-08-10, 15:24
nix, blir ju vanilj *** såhär :D

Åse Columbus
2003-08-10, 15:27
en annan länk

http://www.getfit.com/zones/interactiveFitness/index.jsp