handdator

Visa fullständig version : PAM Cooking spray


Ollas
2009-05-11, 20:25
Har sökt men inte hittat någon tråd.
Tänkte höra om någon vet vart man kan få tag på PAM cooking spray (http://www.pam4you.com/pages/index.jsp)i Uppsala eller om man måste beställa. Har sett det på några hemsidor men ganska dyrt.

Finns det några likande fettfria produkter som är jämförbara?
MVH Ollas

Olegh
2009-05-11, 22:55
Va, fettfri olja? Nu tror jag allt hjärnkontoret får ta o rycka in.. :D

AmericanDragon
2009-05-12, 00:28
Såndär hade vi i USA när jag bodde där. Tyckte alltid det såg roligt ut när dom sprayade på stekpannorna :D

morc
2009-05-12, 04:55
Såndär hade vi i USA när jag bodde där. Tyckte alltid det såg roligt ut när dom sprayade på stekpannorna :D

Yep samma här!
Men det är väldigt praktiskt! Tycker det är svårt att få olja att täcka hela ytan på stekjärnet när jag steker mina ägg!

tsp
2009-05-12, 07:21
Yep samma här!
Men det är väldigt praktiskt! Tycker det är svårt att få olja att täcka hela ytan på stekjärnet när jag steker mina ägg!

Du vet att du kan lyfta upp stekpannan och "hälla runt" oljan? eller ta en stekspade och dra omkring den lite? Ganska simpel manöver om du frågar mig..

Naggande go!
2009-05-12, 07:22
Vet inte var det kan finnas i U-sala men i stan finns det. Den engelska mataffären i söderhallarna.

Ganymedes
2009-05-12, 07:26
Du vet att du kan lyfta upp stekpannan och "hälla runt" oljan? eller ta en stekspade och dra omkring den lite? Ganska simpel manöver om du frågar mig..

Det går dock åt betydligt mer olja när man gör så, jämfört med att spraya på den. Fast jag tycker nog att man prioriterar lite fel om man räds fettet från oljan i matlagningen. Äter man så mycket fett i den övriga kosten att detta blir droppen som får bägaren att rinna över, behöver man nog se över kosten istället.

I annat fall har OBH Nordica en sprayburk som man kan hälla vanlig olja i. Så kör jag, eftersom det är lättare och inte slösar på olja lika mycket.

Kischen
2009-05-12, 08:34
Finns det inte en överhängande risk att få olja där man inte vill ha den? Känns som saker i närheten av sprayandet med tiden skulle bli ganska oljiga?

Baboom
2009-05-12, 08:41
Går även att hälla i lite olja och sen dra runt med hushållspapper i stekpannan.

isterbuk
2009-05-12, 11:29
Går även att hälla i lite olja och sen dra runt med hushållspapper i stekpannan.

Thats how i do it! :thumbup:

morc
2009-05-12, 16:54
Du vet att du kan lyfta upp stekpannan och "hälla runt" oljan? eller ta en stekspade och dra omkring den lite? Ganska simpel manöver om du frågar mig..

Du vet att olja är väldigt fett och inte sprider sig speciellt bra när man häller ur flaska? Speciellt inte på teflon. Ganska allmäna kunskaper om du frågar mig

Degpekka
2009-05-12, 17:13
Du vet att olja är väldigt fett och inte sprider sig speciellt bra när man häller ur flaska? Speciellt inte på teflon. Ganska allmäna kunskaper om du frågar mig

Testa att sätta igång spisen så ska få se på grejer! ;)

Pontus H
2009-05-12, 19:56
testa fyll upp en blomspruta med din olja, den har ju en såndär fin dusch-funktion ;)

grymt simpelt, bra, och du får en jämn fördelning

Ollas
2009-05-12, 20:29
Well det är inte den jämna fördelningen jag är ute efter utan ifall det går att få tag på PAM i Uppsala eller om jag måste beställa på nätet.
tack ändå