handdator

Visa fullständig version : Lagerarbetare


Fatso
2009-05-11, 09:54
Hejssan.

Inom kort ska jag börja söka jobb, jag har bestämt mig för lagerarbetare. Nu undrar jag om de finns någon här som kan säga några olika "lagerföretag" i Örebro, samt ge mig lite tips på vad jag borde skriva i mitt personliga brev för att företaget ska se att jag passar extra bra som lagerarbetare.

Alla svar är välkomna!
Tack!

Tabbe
2009-05-11, 10:08
Nämn nåt i stil med att du är en glad och öppen person som funkar bra i team.
Att du har bra fysik, och tränar.

kalle_banan
2009-05-11, 10:21
Ett truckkort kan vara ett plus när du ansöker.

Exdiaq
2009-05-11, 10:39
Nämn nåt i stil med att du är en glad och öppen person som funkar bra i team.
Att du har bra fysik, och tränar.


Ehm, nej..

KlopFer
2009-05-11, 10:42
Eniro?

Tabbe
2009-05-11, 10:43
Ehm, nej..

Ehm, jo..

Jens.Andersson
2009-05-11, 10:44
Ehm, nej..

Många på lager som sjukskriver sig pga förstörda axlar och rygg. Snittade själv 5000-10000 kg lyft om dagen. Du kan även lägga till att du vet hur man lyfter korrekt utan att belasta diskar och leder.

Tabbe
2009-05-11, 10:49
Är ju nästan på samtliga där det står att en god fysik är en kvalifikation.
Beroende på vart du jobbar kan det även hända att du kommer i kontakt med kunder.

enstorochstark
2009-05-11, 10:54
Har du truckkort, har du jobb. Direkt. I alla fall här i Stockholm. Utan truckkort, brukar det bli lite svettigare. Ett tips, om du inte får jobbet på lagret direkt, är att vända dig till någon av alla bemanningsföretag som riktar sig mot just lager och på så sätt få in en fot i branschen och förhoppningsvis få ett, ja, just det, truckkort.

Den vägen har de flesta jag känner som jobbar/jobbat på lager gått.

Exdiaq
2009-05-11, 10:54
Många på lager som sjukskriver sig pga förstörda axlar och rygg. Snittade själv 5000-10000 kg lyft om dagen. Du kan även lägga till att du vet hur man lyfter korrekt utan att belasta diskar och leder.

Syftade på det första "öppen, glad, funkar i team". Finns fanimej inget värre än sådana klyschor, visa exempel på det istället.

Tabbe
2009-05-11, 10:55
äh det funkar ju klyscha eller inte :D

enstorochstark
2009-05-11, 10:57
äh det funkar ju klyscha eller inte :D

En annan rolig klyscha är att man kan "hålla många bollar i luften", varpå min chef på mitt dåvarande jobb hade jongleringsbollar som han gav grabben som sökte jobbet och frågade hur många bollar han kunde hålla i luften samtidigt. :D

Tabbe
2009-05-11, 11:00
Den låter iofs lite fånig kan man inte skriva stresstålig eller nåt då istället.
Kul chef dock :D

Dissector
2009-05-11, 11:03
Ehm, nej..

Det är definitivt en fördel om man tränar och är stark. Det beror väl visserligen lite på vilken typ av lager det är, men det finns ganska många lager som inte alls är så automatiserade som många tror. Jag jobbar själv på ett lager där i princip alla jobbar deltid (ungefär 60%), och jag känner åtminstone två tre stycken som har fått allvarliga problem med leder och annat. Två vet jag har fått opereras. Då handlar det alltså om unga friska personer, som jobbat kortare tid än två år. Jag har visserligen inte jobbat på andra lager än mitt nuvarande, men tunga lyft, mycket spring och högt tempo är vardag. Har för mig någon räknade ut att snittvikten som lyfts varje dag i vissa områden på lagret landar på kring 8-10 ton per person, vilket ändå är en del över 5 timmar.

EDIT: Jaha, Exdiaq syftade på andra delen av inlägget. Nåja, jag låter mitt stå kvar, kan ju vara av intresse för trådskaparen :)

Tabbe
2009-05-11, 11:05
Nu skrev han faktiskt att det var det andra och inte styrka och träning som han tyckte va fel. :D

Dissector
2009-05-11, 11:06
Nu skrev han faktiskt att det var det andra och inte styrka och träning som han tyckte va fel. :D

Såg det, och editerade :)