handdator

Visa fullständig version : Före & efterbilder, 4 Månaders träning


Fadi
2009-05-11, 00:45
Har kört z_bumbis Tredagarsprogram I 4 månader nu och är mycket nöjd tack vare kolozzeum :thumbup:, mina axlar och armar har utvecklast som mest förutom brösten behöver göra nånting åt, kom gärna med tips och förslag.

Om ca 2 veckor börjar jag min första deff, är det inte bättre att byta schemat då för att variera träningen? kom gärna med tips :)

175 cm
82 kg, har alltså gått upp 13 kg på 4 månader

Kosttillskott: peak mass, Creatin


http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=61908&stc=1&d=1241997851Efter
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=61906&stc=1&d=1241997644http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=61907&stc=1&d=1241997644

Reticulum
2009-05-11, 05:26
Bra utveckling. Ingen dålig rygg du sitter inne med. :thumbup:

mrt4
2009-05-11, 07:08
Mycket bra utveckling!

Om jag vore du skulle jag inte deffa. Du verkar ju öka bra och så mycket hull har du inte :-)

CVN
2009-05-11, 07:24
Mycket bra utveckling!

Om jag vore du skulle jag inte deffa. Du verkar ju öka bra och så mycket hull har du inte :-)

Jag hade definitivt deffat...

Frillan
2009-05-11, 08:02
Han har ju iofs samlat på sig lite fett här och var. Fortsätter du med en grisbulk resulterar det bara i en onödigt lång diet senare. Kör en deff fram till juli, imo.

värstingen
2009-05-11, 18:30
Hur kan ni säga att han bör deffa?

Donner
2009-05-11, 18:33
Hur kan ni säga att han bör deffa?

För att vi tycker att han har massa (som i muskler) att plocka fram?

Tycker också att en deff på det där hade suttit fint.

Wao
2009-05-11, 18:36
Hur kan ni säga att han bör deffa?

Som Donner säger plus att mannen har en del hull på magen som han, med tanke på att han själv sa att han ville deffa, vill ha bort lagom till beachen.

värstingen
2009-05-11, 19:31
Ja jag tycker då det känns lite dumt att träna 4 månader och sen deffa, men det är ju bara jag. Utseendet kanske är superviktigt för er, vad vet jag.

Wao
2009-05-11, 19:40
Känns det dumt för att du inte lyckades bygga den massa som TS gjorde? Du tar i när du säger superviktigt - men ja, utseendet brukar vara viktigt för många. Oavsett om det är för ens egen självbild eller för andra att se.

Jag droppar denna diskussion innan vi får tråden låst.

Fadi
2009-05-11, 20:07
Som Donner säger plus att mannen har en del hull på magen som han, med tanke på att han själv sa att han ville deffa, vill ha bort lagom till beachen.

Precis vad jag ville säga :thumbup:

b_andersson
2009-05-14, 07:41
Kör på som du har gjort det har givit riktigt bra resultat! :)

spange
2009-05-14, 09:45
Ja jag tycker då det känns lite dumt att träna 4 månader och sen deffa, men det är ju bara jag. Utseendet kanske är superviktigt för er, vad vet jag.

det beror ju helt på vad man har uppnått efter 4 månader, har man dragit på sig såpass mkt fett att man känner att man vill deffa lite ska man göra det, oavsett hur lång tid det tog dit. annars riskerar man som sagt en onödigt lång diet senare.

kalajset
2009-05-14, 09:59
det beror ju helt på vad man har uppnått efter 4 månader, har man dragit på sig såpass mkt fett att man känner att man vill deffa lite ska man göra det, oavsett hur lång tid det tog dit. annars riskerar man som sagt en onödigt lång diet senare.

Håller med, och detta är även vad jag själv nu fått göra. Tog en bulkperiod lite väl långt, (med flit), och detta resulterade i en fem månaders deff som nu snart äntligen är över. Som så många andra redan då sa till mig säger jag nu till andra: Grisbulka inte, och särskilt inte i längre perioder, (om ni absolut inte vill pröva själva), det är måhända ett snabbt sätt att bygga muskler, men det är inget roligt att deffa uppåt ett halvår varken för styrkeresultaten eller motivationen. Bättre då att deffa flera små perioder istället, (och då menar jag inte att man bara behöver gå upp max ett kilo i månaden), är övertygad om att det både bygger mer muskler i längden och känns bättre för motivationen. Värt att tänka på är nämligen att ju högre kroppsfettprocent desto svårare att lägga på sig kvalitativ massa.

50cent
2009-05-16, 09:45
du ska fan inte deffa, det enda du behöver tänka på är som andra redan har sagt att du ska ta de det lugnt med viktuppgången. max 300kcal+ är en bra siffra. för bröst tycker jag att hantelpress är bäst speciellt med 15 graders lutning annars bygger bänkpress både bra bröst och triceps/axlar beroende på hur du kör den. lång ut med armbågarna och stången närmare övrebröst/halsen aktiverar mer böst och tvärtom när du har armbågarna nära kroppen och stången under bröstet då akitveras mest triceps och axlar. bra resultat förresten och lycka till

duckerducker
2009-05-19, 16:13
Var hittar jag länken till det programmet du har kört? :)

Axwell
2009-05-19, 16:17
Var hittar jag länken till det programmet du har kört? :)


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

jony
2009-05-19, 16:41
jag hade deffat för att senare skulle han bara ha lagt på sig mer och mer och då skulle han ha behövt deffa en länge tid. Men han skriver ju själv att han ska deffa så han har tänkt helt rätt tycker jag.