handdator

Visa fullständig version : Filmer och bilder från SL-EM i Ylitornio


Börje H
2009-05-10, 10:57
Här kommer ett litet alster där Svenskarna visar hur riktigt stål ser ut. Under dagen kommer också en hel massa bilder upp på:
www.luleaak.se

Har även FinnPowers lyft som jag lägger upp senare :thumbup:

BefUfrXLjoE

I vanlig ordning tar ett tag innan klippet finns i HQ, men det kommer om ett tag....

130kg finsk sisu
2009-05-10, 11:06
mycket fin film och fina prestationer!

Vad vägde johnnyyyy?

mini
2009-05-10, 11:22
Tack för filmen.
Grattis till fina resultat av de tunga herrarna.

Turbo Rico
2009-05-10, 11:26
När ska Johnny börja dra sumo?

Kul å se att det gick så bra för oss svenskar i -125. Nästa år hoppas jag på att David får till det med pers, att Olof Wiklund är tillbaka och att Ove Lehto kan komma tillbaka från sin axelskada...

kentan
2009-05-10, 11:39
mycket fin film och fina prestationer!

Vad vägde johnnyyyy?

Som en riktig karl,,,,169.20kg

stevebc
2009-05-10, 11:47
Vilken bänk Johnny gjorde!!!

Turbo Rico
2009-05-10, 11:47
Som en riktig karl,,,,169.20kg

*drool*

Turbo Rico
2009-05-10, 11:49
Vilken bänk Johnny gjorde!!!


Det där kan han men vad gör karl i marklyft???*grr27*
Fast det är klart, hans vinklar lämpar sig inte riktigt för mark men tänk om han kunde dra mark som en riktigt supertungviktare.. oj, oj, oj vilka resultat han skulle få!*flex*

EkarN
2009-05-10, 11:59
Väldigt fina prestationer av svenskarna! Ser att de använde en Metal-ställning under tävlingen!

mini
2009-05-10, 12:17
Det där kan han men vad gör karl i marklyft???*grr27*
Fast det är klart, hans vinklar lämpar sig inte riktigt för mark men tänk om han kunde dra mark som en riktigt supertungviktare.. oj, oj, oj vilka resultat han skulle få!*flex*

Han har aldrig varit någon stormarkare och kommer inte bli, framför allt inte om han fortsätter väga sådär mycket. Hans kropp lämpar sig bättre för bänk bevisligen. Jag ser inte hur sumo skulle förbättra marken.

Turbo Rico
2009-05-10, 12:22
Han har aldrig varit någon stormarkare och kommer inte bli, framför allt inte om han fortsätter väga sådär mycket. Hans kropp lämpar sig bättre för bänk bevisligen. Jag ser inte hur sumo skulle förbättra marken.


Har för mig att han gjort ganska mycket mer när han tävlade i -125 kg men som du säger... han är för fet för att blir bra i mark och hans paradgren är ju bänkpress med tröja och det är väl det han vill bli bra på så... det blir nog aldirg några 350 kg från den mannen.
Min tanke var att nyttja hans starka ben i sumomark eller iaf testa nåt annat för att göra några kg till men hans kanske är lite för gammal för att byta stil nu?

TheGredde
2009-05-10, 12:24
...Under dagen kommer också en hel massa bilder upp på:
www.luleaak.se



Nu ligger bilder från tävlingen uppe på Luleå Atletklubbs hemsida...

Erik__
2009-05-10, 12:25
På tal om stora människor och marklyft, johnny var ju inte tyngst på tävlingen.. det var en kille som i sitt 3e marklyft inte nådde ner till stången. Såg enormt knöligt ut, sen fick han för sig att prova om han nådde ner i sumo men det blev nått underligt halvlyft som inte kom någonstans.

stevebc
2009-05-10, 12:30
Har för mig att han gjort ganska mycket mer när han tävlade i -125 kg men som du säger... han är för fet för att blir bra i mark och hans paradgren är ju bänkpress med tröja och det är väl det han vill bli bra på så... det blir nog aldirg några 350 kg från den mannen.Menar du i bänkpress eller marklyft? I marklyft förstår jag, men i bänkpress så tror jag helt klart han kommer göra det och mer. Gjorde ju treor på 340 kg.

På tal om stora människor och marklyft, johnny var ju inte tyngst på tävlingen.. det var en kille som i sitt 3e marklyft inte nådde ner till stången. Såg enormt knöligt ut, sen fick han för sig att prova om han nådde ner i sumo men det blev nått underligt halvlyft som inte kom någonstans.Haha, bommade han ut sig för att han var för fet för att komma ner till stången?

Erik__
2009-05-10, 12:32
Menar du i bänkpress eller marklyft? I marklyft förstår jag, men i bänkpress så tror jag helt klart han kommer göra det och mer. Gjorde ju treor på 340 kg.

Haha, bommade han ut sig för att han var för fet för att komma ner till stången?

Han lyckades böka till sig i dom 2 första men i sista tappade han bara balansen när han försökte greppa stången och fick ge upp tillslut och prova något annat :D

Turbo Rico
2009-05-10, 12:41
Menar du i bänkpress eller marklyft? I marklyft förstår jag, men i bänkpress så tror jag helt klart han kommer göra det och mer. Gjorde ju treor på 340 kg.

Haha, bommade han ut sig för att han var för fet för att komma ner till stången?


Nej, jag menade 350 kg i mark. Att han kommer göra 350 i bänk tvivlar jag inte på, det kommer... men var det inte 3:or på 330 kg? Hur som helst, det där är han sjukt jävla bra på! Tycker bara det är lite synd att han böjer 400 kg, gör 340 kg i bänk och under 300 i mark, nåt är ju fel där och svag är han ju absolut inte så jag tycker han borde kunna plocka ut några kg till där. När man ser hans startposition så är det nästan samma som en tyngdlyftare i stöt, håller ganska brett, står ganska brett och det är inte helt optimalt för marklyft samtidigt som jag förstår att han inte har nåt val med tanke på hans hydda. Det var lite därför jag tänkte att han kanske skulle dra sumo istället men jag vet själv hur svårt det är att ändra om man bara dragit smalt innan. Jag har bara testat sumo en gång och fick plocka av 100 kg mot smalmark...:banned

kentan
2009-05-10, 12:45
Han lyckades böka till sig i dom 2 första men i sista tappade han bara balansen när han försökte greppa stången och fick ge upp tillslut och prova något annat :D

Kan det möjligen varit 175kg Gabor Pesszer?

http://www.besnyo.hu/pics/besnyo/hu/28659.jpg

Turbo Rico
2009-05-10, 12:45
På tal om stora människor och marklyft, johnny var ju inte tyngst på tävlingen.. det var en kille som i sitt 3e marklyft inte nådde ner till stången. Såg enormt knöligt ut, sen fick han för sig att prova om han nådde ner i sumo men det blev nått underligt halvlyft som inte kom någonstans.


Åh helvete! Finns några bilder eller klipp på den mannen? Det låter fan hysteriskt roligt...:D

TheGredde
2009-05-10, 12:54
På tal om stora människor och marklyft, johnny var ju inte tyngst på tävlingen.. det var en kille som i sitt 3e marklyft inte nådde ner till stången. Såg enormt knöligt ut, sen fick han för sig att prova om han nådde ner i sumo men det blev nått underligt halvlyft som inte kom någonstans.

En rolig detalj med det hela var att det i publiken blev lite småskrattande/skolflickefnitter och folk undrade vad han höll på med...:laugh:

Turbo Rico
2009-05-10, 12:57
Kan det möjligen varit 175kg Gabor Pesszer?

http://www.besnyo.hu/pics/besnyo/hu/28659.jpg


Sköna ben... men han ser ju inte så jävla fet ut, stor, men inte onödigt mycket hängbuk. Fast det är klart... han drar nog in magen en hel del på den bilden.

Erik__
2009-05-10, 12:58
Jag och namn.. det var ju en kort kille som var väldigt rund också, han drog mer än martikainen och vann guld i marklyft :confused:

clinteastwood
2009-05-10, 13:32
Jag och namn.. det var ju en kort kille som var väldigt rund också, han drog mer än martikainen och vann guld i marklyft :confused:

Den här killen!

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-09_SL-EM_Ylitornio/images/IMG_5766.jpg


Drog 365kg!

O.W.
2009-05-10, 13:55
Den här killen!

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-09_SL-EM_Ylitornio/images/IMG_5766.jpg


Drog 365kg!

Dean Bowring om han inte bommat bänken hade han vunnit. Han bommade ut sig i bänken på VM också fast i 125an.

Erik__
2009-05-10, 14:05
och vem kan glömma

Synd att han inte vann, lätt skönaste människan jag sett lyfta :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=busOIAqFals

Arf Pingvin
2009-05-10, 14:07
http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-09_SL-EM_Ylitornio/images/IMG_5627.jpg

Intressant lindning på tysken. Helt klart de sjukaste böjar jag sett live. Olov må ha fart ner men den här killen smyger ner men har fart upp, explosiv böj på 422.5 tror jag det var :Virro

Turbo Rico
2009-05-10, 14:09
och vem kan glömma

Synd att han inte vann, lätt skönaste människan jag sett lyfta :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=busOIAqFals

Var det där helt rätt länkat? Jag ser bara en text på tyska...

Börje H
2009-05-10, 14:11
Intressant lindning på tysken. Helt klart de sjukaste böjar jag sett live. Olov må ha fart ner men den här killen smyger ner men har fart upp, explosiv böj på 422.5 tror jag det var :Virro

Har också ett klipp på det. Lägger upp det sen :thumbup:

Erik__
2009-05-10, 14:11
Var det där helt rätt länkat? Jag ser bara en text på tyska...

haha ja =) tysken som böjer på bilden lyfte sina lyft i perfekt synk till den där låten :D sen att jag satt framför tyskarna på läktaren som gungade i takt är en annan historia :thumbup:

Turbo Rico
2009-05-10, 14:13
haha ja =) tysken som böjer på bilden lyfte sina lyft i perfekt synk till den där låten :D sen att jag satt framför tyskarna på läktaren som gungade i takt är en annan historia :thumbup:


Grejen är den att jag såg inget lyft, bara text sen var klippet slut efter 2.50....:confused:

Börje H
2009-05-10, 14:14
Vilken bänk Johnny gjorde!!!

Johnny tokstänkte sedan 342,5 kg två gånger om men fick underkänt av diverse anledningar. Lite underligt tyckte vi från läktarplats iaf, men det tycker man ju ofta just från läktaren :)

Erik__
2009-05-10, 14:16
Grejen är den att jag såg inget lyft, bara text sen var klippet slut efter 2.50....:confused:

Oj uttryckte mig liet klumpigt, bilden på tysken som arf pingvin postade, lyfte till den musiken i videon med texten, i perfekt synk :D

Erik__
2009-05-10, 14:19
Jag och budadi är ju världens smartaste individer, så vi kom till tävlingen enligt svensk tid, och missade därför böjarna :D

Här är vad jag fick med min skakiga kamera, blev lite less på klovarchefen som inte kunde välja en plats att stå på.

yOsMDXkuyR4

TheGredde
2009-05-10, 14:26
...

Här är vad jag fick med min skakiga kamera, blev lite less på klovarchefen som inte kunde välja en plats att stå på.


Skyll inte på klovarna, de gjorde ett bra jobb, och chefen höll sig på rätt sida (motsatt sida mot vad "vi" andra satt på). Däremot verkade du ändå ha en förkärlek till klovarchefen, fokuset på kameran ville gärna dra sig till honom :)

Erik__
2009-05-10, 14:28
Skyll inte på klovarna, de gjorde ett bra jobb, och chefen höll sig på rätt sida (motsatt sida mot vad "vi" andra satt på). Däremot verkade du ändå ha en förkärlek till klovarchefen, fokuset på kameran ville gärna dra sig till honom :)

jag nämnde väl ingen förutom klovarchefen, han skulle stått på eran sida :devil:

EkarN
2009-05-10, 14:34
Johnny tokstänkte sedan 342,5 kg två gånger om men fick underkänt av diverse anledningar. Lite underligt tyckte vi från läktarplats iaf, men det tycker man ju ofta just från läktaren :)

Det står ju i resultatlistan att han fick 342.5 godkänt:confused:

TheGredde
2009-05-10, 15:03
Det står ju i resultatlistan att han fick 342.5 godkänt:confused:

Det gör det faktiskt, men enligt både listan och resultatet på tävlingen fick han "bara" 1000kg, och summerar man resultaten (dvs med 342,5) får man 1012.5kg, som är "fel". Johnny fick dessutom bara en böj och en bänk godkända och det var inte 342,5 kg som var godkänd.

Börje H
2009-05-10, 15:20
Det står ju i resultatlistan att han fick 342.5 godkänt:confused:

Som Freddan säger så är det felaktigt. Är en del andra resultat som inte riktigt stämmer med resultatlistorna.

TheGredde
2009-05-10, 15:27
Som Freddan säger så är det felaktigt. Är en del andra resultat som inte riktigt stämmer med resultatlistorna.

Såg även att de fyllt i databasen på styrkelyfts.se med Johnnys felaktiga resultat...

Börje H
2009-05-10, 15:30
Håll i hatten gott folk!

Man kan inte riktigt fatta att det är 422,5 kg på stången *screwy*

LvwJk065LAA

edit; hahah, vilket fel :) Återkommer med en korrekt viktangivelse i filmsnutten ;)

Börje H
2009-05-10, 15:41
Håll i hatten gott folk!

Man kan inte riktigt fatta att det är 422,5 kg på stången *screwy*


Nu med rätt siffror i filmen :)

bApZ2djRtqY

EkarN
2009-05-10, 16:17
Aha. Hoppas Johnny får till det på VM sedan då, med bänken menar jag!

Mackanlarsson
2009-05-10, 17:16
ja det var mäktigt att se live men jag förstår inte varför han inte gick tyngre
det är den lättaste 400+böj jag har sett:whipped:

Börje H
2009-05-10, 17:57
Här kommer FinnPower´s lyftning :hbang:

En riktigt gedigen insats som ledde fram till en fin silverpeng.
Fick dessutom tillfälle att skaka tass med Kenta, trevligt :)

jckqi5xEE8Q

Turbo Rico
2009-05-10, 19:11
Oj uttryckte mig liet klumpigt, bilden på tysken som arf pingvin postade, lyfte till den musiken i videon med texten, i perfekt synk :D


Ok, jag hade inget ljud på min dator så jag satt och väntade på att se en galen knäböj...:smash:
Då är jag med.

Turbo Rico
2009-05-10, 19:16
Nu med rätt siffror i filmen :)

bApZ2djRtqY


Sjukt...*drool*

Lukaspappa
2009-05-10, 20:57
Jag och namn.. det var ju en kort kille som var väldigt rund också, han drog mer än martikainen och vann guld i marklyft :confused:

Den här killen!

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-05-09_SL-EM_Ylitornio/images/IMG_5766.jpg


Drog 365kg!

Dean Bowring om han inte bommat bänken hade han vunnit. Han bommade ut sig i bänken på VM också fast i 125an.

Tävlade mot denne eminente herre på J-VM 1997. Jag slog honom i marklyftet!*flex* :cool: Dock överraskade han mig med sitt fina marklyft eftersom han inte hade en kroppshydda som goda marklyftare brukar ha. Dessutom gick han runt hela dagarna och tuggade på grillad kyckling så han måste ha mycket bra grepp med tanke på hur flottig man blir på händerna av sånt.:D

O.W.
2009-05-10, 20:59
Tävlade mot denne eminente herre på J-VM 1997. Jag slog honom i marklyftet!*flex* :cool: Dock överraskade han mig med sitt fina marklyft eftersom han inte hade en kroppshydda som goda marklyftare brukar ha. Dessutom gick han runt hela dagarna och tuggade på grillad kyckling så han måste ha mycket bra grepp med tanke på hur flottig man blir på händerna av sånt.:D

Saken är den att jag har bestämt för mig att jag sett honom tappa greppet på lättare vikter än detta har jag för mig.

Det här innebär ju också att du borde träna, äta och tävla ordenligt så du kan dra 370 kg.

O.W.
2009-05-10, 21:04
Intressant lindning på tysken. Helt klart de sjukaste böjar jag sett live. Olov må ha fart ner men den här killen smyger ner men har fart upp, explosiv böj på 422.5 tror jag det var :Virro

Börje kör den på nästa omgång?

Ja det var mäktigt tryck han fick på i böjen ser ut att kunna gå upp rekordvikter. Synd för honom att han är så dålig i bänk och mark.

Börje H
2009-05-10, 21:09
Börje kör den på nästa omgång?

Kryss, kryss, kryss, kryss... 6-7 varv med kryss kan ju bara bli bra :D

Lukaspappa
2009-05-10, 21:17
Saken är den att jag har bestämt för mig att jag sett honom tappa greppet på lättare vikter än detta har jag för mig.

Det här innebär ju också att du borde träna, äta och tävla ordenligt så du kan dra 370 kg.

Det hade kanske varit nåt fel på kycklingen då han tappade greppet??;) Hade jag haft garantier på att jag skulle dra mer än Dean genom att fetta upp mig så hade jag ätit. Men utan garantier är jag en aning feg.:em:

clinteastwood
2009-05-12, 21:47
W9q3eWeHjok

ÄNNU EN FILM!

Akoral
2009-05-12, 22:07
Kryss, kryss, kryss, kryss... 6-7 varv med kryss kan ju bara bli bra :D

Sett en liknande lindning på Olec :) kryss kryss kryss sen några varv

stevebc
2009-05-12, 22:11
Alltså Andy Dörners knäböjar är så galna! Även knäböjen på youtube när han slår det tyska rekordet är ju explosiv.

Börje H
2009-05-14, 19:45
Alltså Andy Dörners knäböjar är så galna! Även knäböjen på youtube när han slår det tyska rekordet är ju explosiv.

Kan flika in ytterligare en film på Andys otroliga 415 kg´s böj.

5Z4cspZKctA&fmt=18

Klockrent att "plinget" i låten som spelades nästintill helt synkar med då han vänder i botten. En böj med signal alltså :hbang:

clinteastwood
2009-07-17, 21:27
vad heter låten andy dörner böjer till?