handdator

Visa fullständig version : Hurra! Måste dela med mig av min glädje!


Arnoldski
2009-05-10, 09:48
Hej alla glada forum-människor!

Sitter på jobbet och sliter men tänkte ändå knalla ned och bara känna på bänkpressen.

Jag har inte maxat på länge men tränat jäkligt bra med mycket 5x5-pass och liknande.
Tidigare har jag som mest tagit 95kg i bänkpress men nu var jag precis nere och tänkte bara för skojs skull känna på det magiska hundra...

Sjukt nog så gick det inte bara upp -det gick upp hela tre gånger!! *flex*

Jag är så löjligt glad över detta! :Virro

Under några månaders träning från att ha stått och stampat ett bra tag har följande förändring skett, tack vara att jag nallat av Jwzrd's träningsschema.

Innan jul:
Marklyft: 1 x 140 kg
Bänkpress: 1 x 95 kg
Knäböj: 5 x 100 kg

Nu:
Marklyft: 4x4x140 kg
Bänkpress: 3 x 100 kg
Knäböj: 5x5x110 kg

Detta är för mig som 31-åring (snart) utan tidgare träningsbakgrund stora framgånga och jag är nu stolt som en tupp! :-) Jag har harvat på gymet i flera år innan detta man ölkningarna har varit overkligt långsamma. Har väl frustat lite från och till i 3-4 år nu och började väl med 65kg i bänk, 80 kg i mark och 80 kg i böj. (även fast de två senare har jag bara tränat kanske halva tiden).

Ska ta och göra en rejäl maxning i alla tre nån helg framöver och se vart jag landar -ska bli kul!
Jag har stått stilla så länge att detta var en välbehövlig motivations-injektion!

Så -nu har jag skrivit av mig lite!

Ha en UNDERBAR helg nu alla! Tji-hoo!

Exhale_
2009-05-10, 09:49
Skoj att höra :thumbup:

aelgen
2009-05-10, 09:59
Grattis! :D
Tänkte själv försöka mig på 100 på tisdag för första gången med risk för att jag kläms ihjäl :D

Jpn
2009-05-10, 09:59
Grattis, det är alltid kul när det går bra på gymmet! :D

keller7
2009-05-10, 10:15
Gratulerar!

young_george
2009-05-10, 11:11
Grattis!

747
2009-05-10, 11:23
Berätta mer om hur du har tränat!

Arnoldski
2009-05-10, 12:11
Tack så mycket för alla gratulationer!

Prestationen ter sig dock lite mindre anmärkningsvärd bredvid den där liraren här på forumet som gick från 65 till 100 i bänk på ett halvår, men vi har väl alla olika förutsättningar antar jag... :-)

Ja, nu ska vi se...

Det var endast tre pass i veckan men de var riktigt saftiga.

Måndag var baserat på tunga knäböj, 5x5. Till det kom motsvarande utfallsliknande övning när man kliver upp på en bänk med ett ben i taget. Dessutom körde jag 4x10 hantelpress, raka marklyft och några set för magen.

Onsdag var byggt kring bänk, då jag körde 5x5. Jag fastnade dock där ett tag och var tvungen att hoppa upp till en högre vikt via ett större kliv och körde då 4x4 ett tag istället (nå mental spärr jag var tvungen att bryta). TIll detta körde jag viktade dips, tryndrag och sittande rodd plus magövningar.

Fredag var marklyftsdag. Då var det 4x4 mark som följdes av lårcurl, 4x6 medeltung bänk, snedbänk och chins

Kanske har jag glömt ett par utsmyckningsövningar här och där. SLängde ibland in lite tricepsextensioner, hantellyft åt sidan och liknande för att det var skoj.

Passen var dock långa eftersom man måste hämta sig en stuind mellan setten man kör när man kör 5x5, i alla fall har jag gjort så. Jag tror jag brukade träna i ca 75-80 minuter på dessa pass. Det var mentalt vidrigt i början men man vänjer sig.

Jag kör alltid passen på morgonen innan jobbet och kör då på fastande mage så när som på EAA+malto. Sen minst en frukost efter passet, oftast två + kreatin.

Det var nog allt. :-)

Jo -jag har ätit mycket också. Väger just nu ca 90kg på mina 180 cm...

DSBM
2009-05-10, 14:45
Intressant träningsupplägg, sannerligen emot det mesta jag lärt mig (träna bröst varje pass etc), men det verkar ju funka bra för dig! Grattis till ökningarna! :D