handdator

Visa fullständig version : Miss Tiger toppar formen


Sidor : [1] 2 3 4 5

MissTiger
2009-05-09, 19:54
Så då var det färdigfunderat dags o göra slag i saken o skapa en journal…seg man är ibland :o/

Kanske ska börja m lite bakgrund.. Hästtjej sedan 7 års ålder men inga andra idrotter/träning förrän jag gått ut skolan o flyttat hemifrån. Eller ja just det en sväng på Malmöflickorna o “Millitottgympa” men min karriär där var väl ganska kort *asg*
Börjad träna först när jag åkt t Tyskland som au-pair, de första åren var det aerobics och step för hela slanten… viktlyftande och bodypump var inte o tänka på då. Tbk i Sverige o testade bodypump och blev snabbt tillfrågade om o bli instruktör, sagt o gjort så blev det.. Grundade först m en aerobicsutbildning som jag inte har använt mig så mkt av :o/ Sedan har det rullat på m utbildningar i box, spinning, core o senaste tillskottet på meritlistan är bodybalance (me like). Efter ett par års pumpande insåg jag att jag inte kom så mkt längre o började så smått smyga in lite gymträning också.. Insåg ganska snabbt hur mkt mer styrketräningen gav o resultaten syntes mer en från bodypumpen..För ca 2 år sedan bestämde jag mig för att ta hjälp av en kollega o PT för o få lite mer struktur o resultat av träningen, ngt jag inte ångrat :o) Och bodypumpen är nu lagd på hyllan (hmm ja 1 år iaf)
Idag består träning av styrketräning, intervall pass och löpning… utöver det tillkommer egna klasser (som instruktör) i form av spinning, core o bodybalance… omväxling förnöjer heter det ju så vackert :o)
Det var träningsbakgrunden det….o precis som en del andra här har även jag vägt x antal kilo mera…som mest 74 kg o jo jag tränade faktiskt redan då. Exakt vad jag gjorde för o gå ner kommer jag inte riktigt ihåg mer än mer regelbundna måltider o vissa ändringar i kosten.. Gick ner t 56 kg o sedan upp ngt kg t 58 där jag höll mig länge..tills jag drog igång styrketräningen på “riktigt”

Och så lite praktisk fakta då:
Ålder: snart 32
Längd: 170 cm
Vikt: ca 63kg
Tränar: ca 5 dagar i veckan (återkommer m upplägg) på olika Sportlife anläggningar

Målet just nu är o toppa formen inför sommaren dvs skala av lite “onödigt” fett… Hoppas att journalen ska hjälpa mig med den där lilla extra disciplinen… har inga problem o komma iväg t gymmet MEN har en tendens o småäta när jag blir stressade eller uttråkad :o/ Ja ja alla har vi våra brister…
Hoppas samtidigt kunna motivera o inspirera andra… :o)

Välkommen till min lilla värld :thumbup:

Reticulum
2009-05-09, 19:57
Kör hårt!

Måste tipsa dig att läsa Grubs deff-guide om du inte redan har gjort det. :thumbup:

MissTiger
2009-05-09, 20:13
Kör hårt!

Måste tipsa dig att läsa Grubs deff-guide om du inte redan har gjort det. :thumbup:

Tack för tipset.... har dock redan läst den...o kommer göra det igen :cool:

MissTiger
2009-05-09, 22:13
Kan lika bra redovisa dagens pass... i runda slänger vill säga bättre ordning i framtiden, promise!

Dagens morgonpromenad uteblev eftersom jag "fastnade" framför datorn dvs jag blev sittande för länge o började t slut må smått illa :o/ Så det blev frukost o sen iväg till gymmet..

Körde idag axlar o mage..

Sittande hantelpress+militärpress *4
Sideraise i cablemaskin *3
Baksida axel sittande *4
Upprätt rodd *3

Mage:
Situps lutande bänk *3
Planka på boll m benlyft
Sneda situps
Höftlyft
"Benfäll"

Eftersom morgonpromenaden uteblev fick det bli en kvällspromenad...som blev mer av en löptur :o) Turen (som gick i Skatås) involverade bla 5:an spår...*pust* Lovar att det är "lättare" o springa en mil eller ngt än o springa 5:an i Skatås...för er som inte känner t Gbg o då Skatås...det är liksom "berg o djupa dalar" hmm ja ja ngt åt det hållet iallafall... :o) Gött var det iallafall...

Förutom mat så har det idag slunkit ner: 1/2 Chokladbiskvi då jag fikade m en kompis på stan, en Ben&Jerry glass, snacks i form av rostad majs o ca 260g små godis... hmm ja säkert ngt mer också...är det lördag så är det..

Madame
2009-05-10, 11:46
Jaha, där kom din journal till slut :) så trevligt!
Vad har du tänkt för upplägg? hur kommer träningen se ut, och hur kommer du äta? Har du något mål typ datum som du ska deffa fram till, eller nån målvikt?

Önskar dig stort lycka till!!.... Önskar även bilder :D

MissTiger
2009-05-10, 11:55
Jaha, där kom din journal till slut :) så trevligt!
Vad har du tänkt för upplägg? hur kommer träningen se ut, och hur kommer du äta? Har du något mål typ datum som du ska deffa fram till, eller nån målvikt?

Önskar dig stort lycka till!!.... Önskar även bilder :D

Yes.. bara o ta sig i kragen helt enkelt :o)

Återkommer med upplägg o kost..mjukstartade igår bara... Ett delmål är en liten tripp t Tylösand m mina kollegor sista helgen i maj..

Hmm bilder kommer också...la upp några under "Dagsformen" igår så håll t godo m de så länge :o)

Och tack :o)

shadowfire
2009-05-10, 12:32
Kul med en till göteborgsjournal och från en liknande ålder. :thumbup:
Du verkar målmedveten och verkar köra på bra, så det kommer du att fixa med galans. Kör hårt!

MissTiger
2009-05-10, 13:09
Kul med en till göteborgsjournal och från en liknande ålder. :thumbup:
Du verkar målmedveten och verkar köra på bra, så det kommer du att fixa med galans. Kör hårt!

Liknande ålder...o samma gym *skatt* eller ja gymkedja iallafall..

Och tack... kör hårt du med :o)

Aleqz
2009-05-10, 13:36
Nice pass :) ... Vad är "Benfäll" för övning?

MissTiger
2009-05-10, 13:41
Nice pass :) ... Vad är "Benfäll" för övning?

Tack...

"Benfäll" ja visste inte vad jag skulle kalla det... men tänk dig hängande benlyft... fast liggandes på golvet istället

Aleqz
2009-05-10, 13:48
Aha, då hänger jag med! Brukar köra det ibland också, fast har inte vetat om vad det kallas :P

Detective
2009-05-10, 14:18
Det var en jäkla mängd övningar du fick till för magen :)

MissTiger
2009-05-10, 14:23
Älskar verkligen när det är helg o man kan ta sina morgonpromenader o äta frukost i lugn o ro...
Så dagen började alltså men en powerwalk i skogen på strax under en timme...Sen var det frukostdags
Frukost:
Lätt A-fil m linfrö o fullkorns havreringar
1 kokt äggvita
Smörgås (eget bakade bullar) m 2 skivor kalkon o paprika
1/2 äpple (ganska stort)
Grönt te

Sen var det dags för mitt söndagspass dvs spinning30 + core30, grymt pass som vanligt *he he*..Måste verkligen säga att jag beundrar kunderna (dom flesta runt 18-25år) som dyker upp kl 11.30 en söndag...vecka efter vecka..Ni är grymma :o) Idag blev det dock ett lite "snällare" pass då löpturen igår "backe upp o backe ner" fått mina ben o inte kännas starkast i världen idag...

Lunch:
Köttfärsås gjord på 10% nötfärs, lite fullkornspasta o morötter

MissTiger
2009-05-10, 14:24
Det var en jäkla mängd övningar du fick till för magen :)

I know...lovar att det kändes sen också *ha ha* Men kör oftast bara 2 set per övning när det gäller magen

Detective
2009-05-10, 14:30
I know...lovar att det kändes sen också *ha ha* Men kör oftast bara 2 set per övning när det gäller magen

Jo det förstår jag :)
Kan sitta i rätt så länge sen också :D

MissTiger
2009-05-10, 18:42
Hmm ja resten av söndagen gick så där bra kostmässigt..tänker inte gå inte på det närmare... Men kan säga att det känns som typiskt söndag dvs det går bra fram t lunch men framåt sen eftermiddag kväll "spårar" det ut, ja riktigt så illa som det låter är det kanske inte men vi vet själv hur det är "om jag bara hade kunnat hålla mig" osv Tur att man har karaktären o träna iallafall... Och from imorgon är det skärpning på kostsidan också.. men lördagar kommer fortsätta vara en "helig" dag...

På tal om träning så var tanken o köra en bodybalance på kvällskvisten, kom tyvärr inte iväg i tid o valde därför o köra på en av de andra anläggningarna istället...vad tror ni händer jo instruktören (tillika kollega) har glömt sin skiva o hittar ingen extra på gymmet heller *suck* Slutar med att hon kör en poweryoga istället o jag går hem.. Kan låta lite drastiskt men hade gärna varit med på yogan istället MEN syftet m bodybalancen idag var att få inspiration o köra igenom programmet för ngn annan då det är dags för den årliga utvärderingen för min del på torsdag då jag just kör bodybalance.. Ja ja lösningen blev ett balancepass hemma i vardagsrummet...

Dags o ladda för en ny vecka o start på mitt "nya" liv, låter som man ska gå med i en sekt eller som man aldrig tränat förr *asg*

Önskar alla en skön söndagkväll

MissTiger
2009-05-10, 18:43
Jo det förstår jag :)
Kan sitta i rätt så länge sen också :D

Men det är en ganska skön känsla...då känns magen tight o bra :D

MissTiger
2009-05-10, 18:56
Träningsupplägg, kost etc

Kör 3 split uppdelat efterföljande för tillfället:

* Triceps, Rygg, Vader
* Biceps, Bröst, Framsida lår
* Axlar, Mage, Baksida lår

Beroende på hur veckan ser ut i övrigt så brukar jag köra styrketräning 4 dagar dvs pass nr 1 på veckan kör jag 2 ggr...

Egna pass dvs pass jag instruera:
Tis: Spin30 (brukar köra styrka på morgonen för o separera kondition o styrkepass)
Tors: Bodybalance
Sön: Spin30+Core

Sen blir det powerwalks morgon eller kväll...kommer alterneras m löpning o intervall pass.. Lite efter humör, väder o tid. Kör jag bara powerwalks blir det väl ca 5-6 st sådana..

Kosten kommer jag försöka köra vidare med som vanligt o dra ner lite på kolhydraterna..annars mkt kyckling o annat proteinrikt.. Och som sagt lördagarna kommer ligga kvar som "ätardag" men inte ngn frossardag utan mer okej o äta lite annat än vanligt o lite onyttigt.

Återkommer imorgon med vad vågen visar efter helgen... o antagligen blir det en BF-mätning inom snar framtiden, senaste hamnade på 11,9% inte för att det säger allt eftersom resultatet säkert hade blivit ngt annat om ngn annan hade mätt.. Känns som min PT mäter "för bra" om ni förstår vad jag menar.... men hon är grymt kunnig o rutinerad så jag förlitar mig på henne..

Undrar ni ngt eller saknar ngt så just ask :o)

MissTiger
2009-05-11, 05:49
Då så dags o dra igång...måndag=ny vecka o nya utmaningar

Vikt: 62,6kg

Och började dagen m en powerwalk på 56 min..klarblå himmel :o)

Lite bilder för o ha ngt o jämför med senare...

Detective
2009-05-11, 08:10
Men det är en ganska skön känsla...då känns magen tight o bra :D

Ja absolut. Det är ju så det ska vara :)

Ser ut att vara bra form på bilderna. Kör hårt :whipped:

MissTiger
2009-05-11, 08:42
Ja absolut. Det är ju så det ska vara :)

Ser ut att vara bra form på bilderna. Kör hårt :whipped:

Tack :o) Känns hyfsat bra men när man ser bilderna så här..ja lite mer massa hade man kunnat tänka sig men det blir höstens projekt..

Detective
2009-05-11, 08:54
Tack :o) Känns hyfsat bra men när man ser bilderna så här..ja lite mer massa hade man kunnat tänka sig men det blir höstens projekt..

Ja men det fixar du. Du har ju grunden och det är ju viktigast :)

MissTiger
2009-05-11, 15:41
Snart är måndagen över (eller ja snart dags o gå hem fr jobbet) o jag passar på o redovisa dagens kost...

Frukost
Lätt A-fil, krossade linfrö, kanel o müsli
3 skivor kalkonpålägg
1 kokt äggvita
1 banan

Mellanmål
1/2 litet pkt miniKeso
1 kiwi
Lite nötter

Lunch
1 kycklignfile
1 potatis (klyftpotatis)
blandad sallad
1/2 avokado
Morotsstavar

Mellanmål
1 proteindrink (Whey 100)
1 päron
1 näve mandlar

Middag
Äggröra (2 hela ägg + 1 vita)
Kalkon
Broccoli
Tomat
Morötter

Kvällsmål
Smoothie gjord på fil, kesella, bär o 1 skopa Whey 100

En bra dag så här långt (får se vad intaget landar på när jag räknat på det)...om det inte råkar slinka ner ngt "extra" ikväll men troligtvis gör det inte det då jag kommer vara bort under kvällen...
Träningsfri dag och kvällen kommer spenderas på Skandinavium tillsammans med en kompis... Beyonce on stage :o)

mildanimal
2009-05-11, 17:20
Ser bra ut, bra armar schtarka Baijseps. Ser inte ut som att det ska ta lengre tid for att bli rippad (eller ja alla fall nogra fina rutor som hoppar fram kanske).

MissTiger
2009-05-11, 17:37
Ser bra ut, bra armar schtarka Baijseps. Ser inte ut som att det ska ta lengre tid for att bli rippad (eller ja alla fall nogra fina rutor som hoppar fram kanske).

Tack tack... nä det är bara o hålla tummarna o köra hårt helt enkelt... o förhoppningsvis inte tappa så mkt muskler på vägen..:em:

mildanimal
2009-05-11, 21:10
Tack tack... nä det är bara o hålla tummarna o köra hårt helt enkelt... o förhoppningsvis inte tappa så mkt muskler på vägen..:em:

du behover inte tappa nogra muskler alls:) kor du tunga pass och eter bra gor det absolut att go upp i muskelmassa under en deff. Jag har gott ner ca 10kg men okat 2 till 4 cm runt armarna po 4 monader. so det gor!

MissTiger
2009-05-12, 08:42
du behover inte tappa nogra muskler alls:) kor du tunga pass och eter bra gor det absolut att go upp i muskelmassa under en deff. Jag har gott ner ca 10kg men okat 2 till 4 cm runt armarna po 4 monader. so det gor!

I know... har lyckats med det förr..gäller bara o hitta en bra balans så fungerar det :o)

MissTiger
2009-05-12, 08:51
Enligt mina beräkningar så landade dags intaget igår på 2074 kcal... förutom den redan redovisade maten så slank det ner en 1/2 Swebar för o hålla blodsockret uppe under konserten...

Har räknat med att min basala ämnesomsättning ligger på 1685 kcal...o då använt den lägsta aktivitetsfaktorn..(hamnar på 2808 kcal om jag använder den högsta) givetvis så är det inte den jag ska använda men tycker det är svårt o vet riktigt vilken aktivitetsfaktor man ska använda...

14K
2009-05-12, 08:54
Det börjar ju rätt bra. Fortsätt så :D

MissTiger
2009-05-12, 10:23
Det börjar ju rätt bra. Fortsätt så :D

Tack...det är tanken :D

MissTiger
2009-05-12, 10:29
Körde ett morgonpass idag… proteindrink +banan innan jag gick hemifrån och 10 gr EAA innan passet.
Ett bröst och bicepspass blev det, skippade benen idag eftersom jag har en spinningklass ikväll.

Biceps

Rakstång mot vägg
13,5*14
16*12
18,5*8
21*6

Hammercurl
10*12
12,5*10
15*8

Hulk i CC
2 p*12
2 p+extra platta*9
3 p*6

Biceps m rep dropset
7-3 p* x antal
7-3 p* x antal

Bröst

Hantelpress lätt lutande bänk
15*12
17,5*9
20*6
20*5

I CC nerifrån
2 p*10
2 p+ extra platta*7
2 p+ extra platta*7 direkt efter 1 p+ extra platta*10

Armhävingar på tå
18
13 +7 på knä

Mage

Benlyft i ställning
12
12
10

Efter passet 10gr EAA och en banan (inte alltid det går o äta direkt när jag kommer t jobbet)

Frukost
Lätt fil, müsli o kanel
Smörgås (eget bakat bla på bakepro) kalkonpålägg o paprika

Mellanmål
1/2 litet pkt Mini keso
1 kiwi
Några valnötter

Detective
2009-05-12, 10:31
Bra pass du fick till där :)

AFanatic
2009-05-12, 13:19
Kul att fler tjejer startar journal. Välkommen till träsket! :)

MissTiger
2009-05-12, 13:26
Kul att fler tjejer startar journal. Välkommen till träsket! :)

Tack... ja det är väl dags att vi "trängs" med alla killjournaler, dom verkar vara i majoritet trots allt...

MissTiger
2009-05-12, 19:57
Ovh här kommer resten av dagens matintag...

Mellanmål
1 proteindrink
1 päron
1 näve valnötter

Middag
1 kycklingfile
Blandad sallad
Tomat
Gurka
Morötter
1 banan

Kvällsmål
Smoothie på lättfil, lättkesella, bär o 1 skopa protein

Och så slank det ner en Magnum Temptation också...mest för o sympatisera m kollegan som är gravid o bjöd på glassen..

Sen körde jag också 30 min spinning (mitt eget pass)..o vem sa att 30 min var lätt ;o) Hade tom en kund som mådde illa efteråt :o/ Har ibland fått höra att mina spin30 är lika jobbigt som RPM som är 50 min...me like :o))

Summan av det hela lite mer kolhydrater än gårdagen, men också mer träning. Middagen på kvällen delades upp på 2...hälften innan passet o hälften efter.

MissTiger
2009-05-13, 07:18
Hmm ja naturligtvis åt jag lunch igår också.. missade bara o få med det *suck*

Gällande träningen o vikter... p står för platta om ngn undrar o 1 platta= 5,7 kg. Sen finns det extra plattor o lägga i ju.. väger mindre än 5,7 kg men vet inte hur mkt !? :o/

La även dagens styrkpass på morgonen kände att jag inte alls var sugen på en morgonpromenad, blir istället ett kortare intervallpass ikväll. Redovisar passet lite senare först frukost :o)

Mourten
2009-05-13, 07:26
Ganska stark tjej faktiskt, roligt!

MissTiger
2009-05-13, 08:28
Som sagt det blev ett morgonpass idag också var inte riktigt tanken fr början...men brukar göra bra ryggpass på morgonen så why not :o)

Proteindrink och en banan innan jag gick iväg till gymmet.. 10 gr EAA innan passet.

Tricpes

Push down m rep
5 p*12
6 p*8
6 p*7
6 p+ extra platta*7

Dips
8
+ 5kg*5
+ 5kg*5
Med assist 4 p*8

French press
18,5 kg*12
21 kg*9
23,5 kg*6

Kick back
10 kg*9
12,5 kg*7
12,5 kg*7

Rygg
Pull up
4
6
3
3

Pull up i chinsassist maskin
5 p*5
6 p*5

Rodd
40 kg*10
42,5 kg *7
45 kg *6
40 kg *8

Latsdrag
7 p*9
7 p+extra platta*6
7 p+extra platta*5
5 p*8

Marklyft
55 kg *9
57,5 kg *7
60 kg *6

Sittande vadpress
35 kg *10
40 kg *8
45 kg *6

Stående vadpress dropset
160-40

Och så 10 gr EAA efter passet..

Frukost
Naturell lättyoghurt, kanel o müli
Smörgås m kalkon o praprika
1 plommon
1 kopp grönt te

MissTiger
2009-05-13, 08:32
Ganska stark tjej faktiskt, roligt!

Tack :o)
Ska se om "hon" kan bli lite starkare....

Mourten
2009-05-13, 08:43
Tack :o)
Ska se om "hon" kan bli lite starkare....

Lessen om du tog illa upp, inte meningen!
Du ÄR stark! *flex*

MissTiger
2009-05-13, 08:58
Lessen om du tog illa upp, inte meningen!
Du ÄR stark! *flex*

Nejdå det gjorde jag inte.... menade bara att starkare kan man ju alltid bli..eller jag kan det iallafall

Chins tex det är ett av projekten...

Mourten
2009-05-13, 10:48
Nejdå det gjorde jag inte.... menade bara att starkare kan man ju alltid bli..eller jag kan det iallafall

Chins tex det är ett av projekten...

Haha ja, något annat har jag inte menat heller.
Finns riktigt starka tjejer här på kollo som jag tränar med ibland.

MissTiger
2009-05-13, 12:34
Haha ja, något annat har jag inte menat heller.
Finns riktigt starka tjejer här på kollo som jag tränar med ibland.

Härligt o höra... inte fel o träna ihop med ngn..iallafall ibland :o) Har tränat lite m en killkompis o då får man sig ofta en liten utmaning, blir lite annat upplägg då hans tanke är o tävla AF nästa år.. men men kanske ska leta efter en träningspartner.. :cool:

Mourten
2009-05-13, 13:41
Härligt o höra... inte fel o träna ihop med ngn..iallafall ibland :o) Har tränat lite m en killkompis o då får man sig ofta en liten utmaning, blir lite annat upplägg då hans tanke är o tävla AF nästa år.. men men kanske ska leta efter en träningspartner.. :cool:

Ja, man kan ta sig längre i träningen med någon som kan passa ibland helt klart. Varje pass behövs de inte men ibland är inte fel, å juh oftare är bättre.

MissTiger
2009-05-13, 19:42
Resten av dagens matintag...o träning :o)

Mellanmål
1/2 burk lättkesella
1 kiwi
Lite valnötter

Lunch
1 kycklingfile
Lite fullkornspasta
1/2 avokado
Morötter
Blandad sallad

Mellanmål
1 proteindrink Whey100
1 päron
1 näve mandlar

Middag
Hemmagjord köttfärsås (nötfärs 10%)
Lite fullkornspasta
Morötter
1 proteindrink (för o kompensera att det var lite för lite köttfärsås)

Kvällsmål
Smoothie på lättfil, lättkesella, blåbär o 1 skopa protein

Istället för en morgonpromenad blev det ett intervallpass(stepmask., cykel o crosstrainer) på 40 min nu på kvällen..

Dags o sjunka ner i soffan en stund....

MissTiger
2009-05-14, 09:24
Torsdag o en dag närmare helgen... :o)

Idag blev det 60 min morgoncardio (lågintensivt) på gymmet... 40 min crosstrainer+20 min cykel, så där kul o stå inne o köra men var inte sugen på o gå i regnet.. Fördel dock..man kan titta på tv samtidigt :o)

Frukost
Lätt A-fil, kanel o müsli
Smörgås m kalkon o paprika
1 plommon

Och nu är det dags för mellanmål...såååå hungrig just nu :o/

Mellanmål
1/2 burk lättkesella m lite proteinpulver som smaksättning
1 äpple
1 kopp grönt te

MissTiger
2009-05-14, 19:39
Mera mat....

Lunch
kycklingfile
lite fullkornspasta
wokade grönsaker (morot,broccoli,vitkål,vattenkastanj) m lite minifraiche

Mellanmål
Proteindrink Whey100
1 päron
1 näve cashewnötter

Middag
Fläskkotlett
Wokade grönsaker (morot,broccoli,vitkål,vattenkastanj) m lite mini fraiche

Kvällsmål
Smoothie på lättfil, lättkesella, blåbär o 1 skopa protein

MissTiger
2009-05-14, 19:51
Och så dagens träningspass som tog plats på Sportlife Exclusive, med en bra utsikt över hamnen...
Fick i mig Vip-X när jag fick fr jobbet o 10 gr EAA innan träningen

Axlar

Sideraise
8*14 Uppvärm.
10*10
12,5*8
12,5*7

Superset
Hantelpress + Militärpress
10*10 18,5*9
12,5*6 21*6
12,5*7 21*6
16*8

Stående framåtlutande hantellyft
10*10
12,5*9
12,5*9


Sitt. framåtlutande hantellyft
7*10
8*8
9*9


Upprätt rodd
28,5*10
31*7
31*7

Ben

Sittande bencurl
38,5*10
40,5*8
42,8*6

Liggande lårcurl
Fick grym kramp i höger vad o fick lägga ner detta..o köra nedanstående övning istället..

Lårcurl m pilates boll, ett ben åt gången
10
10
10

Mage

Situps lutande bänk
14
12

Benflytt m boll
20
16

Planka på boll m benlyft
10 med varje sida
8 med varje sida

Liggande benfäll
14
14

Höftlyft
16
14

Och sen blev det 10 gr EAA o en banan efter passet....

MissTiger
2009-05-15, 12:40
Äntligen fredag o inte en dag för tidigt som vanligt... ingen morgonträning idag varken på gymmet eller ute, dock en promenad till jobbet..vilket tar ca 50 minuter.
Kom på att jag nog glömt skriva det innan promenerar till o fr jobbet (vilket är skönt då timmarna på jobbet är ganska stillasittande).. men de dagar jag tränar eller går morgonpromenad blir det endast en promenad ner t stan (ca 20-25 min) o sen bussen sista biten till jobbet.
Vilodag idag..hmm ja okej ev blir det en bodybalance som får avsluta veckan :o)

Dagens mat hittills, såååå lite o göra på jobbet så jag passar på o skriva ner det när jag ändå har tid... Dags o fundera på vad som ska serveras ikväll, fantasin tryter ju ibland :o/

Frukost
2 st kokta ägg (endast vitan)
Lätt A-fil, krossade linfrö, kanel o müsli
1 äpple

Mellanmål
1/2 litet pkt mini Keso
1 kiwi
1/2 plommon
grönt te

Lunch
1 laxfile
Wokade grönsaker (morot, vitkål, broccoli o bambuskott)m lite minifraiche

Detective
2009-05-15, 12:52
Hur tycker du Vip-X funkar? Bra pass förresten

MissTiger
2009-05-15, 13:04
Hur tycker du Vip-X funkar? Bra pass förresten

Tack kändes som ett bra pass...förutom vaden som krampade då :em:

Tycker den funkar bra o nu har stickningarna börjat o ge sig :o) Körde kre-alkalyn + koffeintablett tidigare men det känns smidigare o ha "allt i ett" ju.... men hade gärna haft det i tablettform o slippa komma ihåg o ta m shaker o så...

Detective
2009-05-15, 13:06
Tack kändes som ett bra pass...förutom vaden som krampade då :em:

Tycker den funkar bra o nu har stickningarna börjat o ge sig :o) Körde kre-alkalyn + koffeintablett tidigare men det känns smidigare o ha "allt i ett" ju.... men hade gärna haft det i tablettform o slippa komma ihåg o ta m shaker o så...

Jo absolut. Ju mindre tillskott att hålla koll på desto bättre :)

MissTiger
2009-05-15, 13:15
Jo absolut. Ju mindre tillskott att hålla koll på desto bättre :)

Precis :o) Känns som det vissa perioder nästan sett ut som ett mindre apotekt hemma m alla pillerburk.. o väl på gymmet är det oftast ngt som fattas... Nä få men bra produkter tycker vi om :thumbup:

Detective
2009-05-15, 13:31
Precis :o) Känns som det vissa perioder nästan sett ut som ett mindre apotekt hemma m alla pillerburk.. o väl på gymmet är det oftast ngt som fattas... Nä få men bra produkter tycker vi om :thumbup:

Håller med

Fearstrike
2009-05-15, 16:15
Undrar om inte det e just dig jag har sett på skatås gym massa mornar, jag har läst igenom journalen men missat vart du styrketränar, är det skatås?

Ser bra ut förövrigt =)

MissTiger
2009-05-15, 19:48
Undrar om inte det e just dig jag har sett på skatås gym massa mornar, jag har läst igenom journalen men missat vart du styrketränar, är det skatås?

Ser bra ut förövrigt =)

Thanks :o)

Nope det är inte där jag tränar...så det kan inte vara jag.. Kan i o för sig ses i Skatås...men då är det i löpspåret eller promenerandes :o)

MissTiger
2009-05-15, 19:58
För att redovisa resten av dagen... känt mig grymt trött idag..o känner av halsen lite :o/ Men det slutade ändå med ett grymt skönt bodybalance pass... avslappand o redo för helgen :o)

Mellanmål
Proteindrink Whey100
1 päron
1 näve mandlar

Middag
Hemmagjord hamburgare:
Färsbiffar (gjorda på blandfärs då nötfärsen var slut *suck*)
1 skiva osötat Ginsengbröd
Avokadoröra (1/2 avokado, lite lättkesella, chiliexplosion)
Lite salt gurka
Tomat
Morot

Kvällsmål
1/2 burk lättkesella
Färska jordgubbar :o)

Övrigt:
0,75 dl rostad majs
Lite blandat naturgodis

För att summera veckan...får nog jobba lite mer på karaktären när det gäller maten, eller inte maten men sånt smått som slinkerner mellan måltiderna ibland. Oftast blir det nötter o torkad frukt, o visst är det nyttigt men som vi alla vet så är det kalorier in o ut som gäller... Men det är bara o skärpa t sig....2 veckor kvar sen bär det av t Tylösand Spa..m gymmet dvs det är inte bara jag som börjar bli "nipprig" :D

Scratch89
2009-05-15, 20:12
Jag har en känsla av att vi bor och tränar på samma ställe. Har jag fel? :)

mikaelj
2009-05-15, 20:15
Nope det är inte där jag tränar...så det kan inte vara jag.. Kan i o för sig ses i Skatås...men då är det i löpspåret eller promenerandes :o)

Ser du någon i 5:an i Skatås med hörlurar, svarta shorts, svart sytnettröja & blå skor med vita ränder, så är det jag.

MissTiger
2009-05-15, 20:19
Jag har en känsla av att vi bor och tränar på samma ställe. Har jag fel? :)

Oj oj både bor o tränar på samma ställe...Beror ju på var du bor...o var du tränar?? *skratt*

MissTiger
2009-05-15, 20:21
Ser du någon i 5:an i Skatås med hörlurar, svarta shorts, svart sytnettröja & blå skor med vita ränder, så är det jag.

Hmm alltid 5:an eller? Eller en ännu större fråga..alltid samma kläder?? *skratt*
Ska hålla ögonen öppna nästa gång jag är ute i Skatås då...typ imorgon eller ngt ;o)

Scratch89
2009-05-15, 21:45
Oj oj både bor o tränar på samma ställe...Beror ju på var du bor...o var du tränar?? *skratt*

Bor på Lindholmen. Tränar (för tillfället) på Sportlife Lindholmen. Jag tänkte att du tränade på ett Sportlife med hamnutsikt.

mikaelj
2009-05-15, 21:50
Hmm alltid 5:an eller? Eller en ännu större fråga..alltid samma kläder?? *skratt*
Ska hålla ögonen öppna nästa gång jag är ute i Skatås då...typ imorgon eller ngt ;o)

Alltid femman och alltid samma kläder.

Vem vet, vi kanske ses. Dagen har ju bara sisådär 16 timmar....

MissTiger
2009-05-15, 22:14
Bor på Lindholmen. Tränar (för tillfället) på Sportlife Lindholmen. Jag tänkte att du tränade på ett Sportlife med hamnutsikt.

Aha...ingeting som stämde där faktiskt...mer än att jag tränar på Sportlife (Backaplan, Exclusive o City mest) :o) Hamnutsikt hade jag på Exclusive... :cool:
Har faktiskt inte varit ute på gymmet på Lindholmen än( jobbar i o för sig på Hisingen men det blir liksom en lite omväg)... eller ja inte sedan vi tog över anläggningen iaf..har varit där ngn gång tidigare när det var Nordic Club..
Trvis bra hoppas jag!?

MissTiger
2009-05-15, 22:15
Alltid femman och alltid samma kläder.

Vem vet, vi kanske ses. Dagen har ju bara sisådär 16 timmar....

*he he* precis...men man vet aldrig

MissTiger
2009-05-16, 07:20
Lördag morgon...klarblå himmel o solen skiner :o) Stoppat i mig en koffeintablett o nu väntar en skön morgonpromenad i Skatås... Ligger helt klart ngt i ordspråket "morgonstund har guld i mun".. En morgon som denna (o många andra under sommaren/våren) gör en promenad gott för både kropp o själ :o)

MissTiger
2009-05-16, 10:03
Mmm morgonstund har guld i mun.... blev en morgonpromenad på 85 min idag.. underbart ute i skogen o vid sjön så jag vill nästan inte gå hemåt..
Har nu intagit lördagens frukost.. skönt o kunnat sitta i lugn o ro obara njuta...

Frukost
Lätt A-fil m lite vanilg kvarg, linfrö o fullkorns havreringar
1 kokt ägg (vitan)
1/2 rågfralla m prickig korv (3%) o gurka
1/2 majs panini m 10% ost o gurka
1/2 päron
1/2 mango

Ja så nu står jag mig nog en liten stund iallafall :o)

Dagen i övrigt kommer matmässigt bestå av:
Lunch
Grillad kykling o klyftpotatis

Middag
Hemmagjord tacopizza m avokadoröra

Eller ja detta är iallafall planen. Mellanmål brukar det bli lite si o så med på lördagarna, sen slinkar det oftast ner en påse smågodis o ev ngn kanelbullet/glass, försöker dock o inte låta det gå för mkt "över styr"...
Blir ett bröst/biceps/framsida lår pass idag....redovisas senare :o)

mildanimal
2009-05-16, 12:04
jag vill ockso eta god o nyttig mat. allt jag eter e fiskpinnar och kotlett med ris eller pasta :(

MissTiger
2009-05-16, 14:15
jag vill ockso eta god o nyttig mat. allt jag eter e fiskpinnar och kotlett med ris eller pasta :(

Hmm låter ju lite enformigt....

MissTiger
2009-05-16, 14:48
Dagens pass gick av stapeln på Sportlife Exclusive.... där jag kände mig ganska ensam då det var grymt glest på folk, hmm ja passar mig bra :o) Och nej jag är inte folkskygg ;o)
Blev en skopa Vip-x innan jag gick hemifrån o sen 10 gr EAA innan passet.

Bröst,Bicpes, Framsida lår

Biceps
Stångcurl mot vägg
16*14
18,5*8
21*6
23,5*5

Hammercurl m rep
6 p*10
7 p*6
7 p*7

Hulk
2 p*10
3 p*6
3 p*6

Scottcurl m hantel
9 kg*9
10 kg*7
10 kg*7
8 kg*10

Bröst
Uppåtlutande CC over
2 p*10
2 p+extra platta*8
2 p+extra platta*7
1 p+extra platta*8

CC over
4 p*8
4 p+extra platta*6
4 p+extra platta*6
3 p+extra platta*6

Armhävning på tå
20
15

Framsida lår
Benspark
40,5 kg*12
49,5 kg*9
56,3 kg*6
58,5 kg*5

Liggande benpress
100 kg*12
120 kg*8
130 kg*7

Och så den sedvanliga EAA:n efter passet...10 gr+ en skopa Carboflex

Överlag ett bra pass även om det känns som benen kan mer, men efter gårdagens bodybalance m 8 min benlåt + skogspromenaden i morse så kändes dom lite småsega..

Och nu ska jag ner o kolla in alla "hurtbullar" som springer varvet nere i stan, så alla vänner o kollegor som springer...jag håller alla tummar jag har o önskar er Lycka till! :thumbup:

MissTiger
2009-05-17, 07:05
Dagens pass gick av stapeln på Sportlife Exclusive.... där jag kände mig ganska ensam då det var grymt glest på folk, hmm ja passar mig bra :o) Och nej jag är inte folkskygg ;o)
Blev en skopa Vip-x innan jag gick hemifrån o sen 10 gr EAA innan passet.

Bröst,Bicpes, Framsida lår

Biceps
Stångcurl mot vägg
16*14
18,5*8
21*6
23,5*5

Hammercurl m rep
6 p*10
7 p*6
7 p*7

Hulk
2 p*10
3 p*6
3 p*6

Scottcurl m hantel
9 kg*9
10 kg*7
10 kg*7
8 kg*10

Bröst
Uppåtlutande CC over
2 p*10
2 p+extra platta*8
2 p+extra platta*7
1 p+extra platta*8

CC over
4 p*8
4 p+extra platta*6
4 p+extra platta*6
3 p+extra platta*6

Armhävning på tå
20
15

Framsida lår
Benspark
40,5 kg*12
49,5 kg*9
56,3 kg*6
58,5 kg*5

Liggande benpress
100 kg*12
120 kg*8
130 kg*7

Och så den sedvanliga EAA:n efter passet...10 gr+ en skopa Carboflex

Överlag ett bra pass även om det känns som benen kan mer, men efter gårdagens bodybalance m 8 min benlåt + skogspromenaden i morse så kändes dom lite småsega..

Och nu ska jag ner o kolla in alla "hurtbullar" som springer varvet nere i stan, så alla vänner o kollegor som springer...jag håller alla tummar jag har o önskar er Lycka till! :thumbup:

Kanske ska förtydliga att "p" är lika m platta...o en platta= 6kg eller 5,7kg står det på vissa av gymmen..hmmm!???

Dags för en tur i morgonsolen, love it :cool:

Detective
2009-05-17, 09:38
Bra pass :)

MissTiger
2009-05-17, 13:57
Efter en skönt skogspromenad (kom hem lagom t solen försvann bakom molnen) blev det frukost..alltid lika efterlängtat :o)

Frukost
Lätt A-fil, linfrö, müsli o jordgubbar :o)
1 skiva osötat Ginsengbröd, 2 skivor 10% ost o gurka
1 kokt äggvita
Fick i mig en äggvita innan promenaden också..

Sen ner t gymmet för söndagens obligatoriska spin30+core pass..... obligatoriskt så till vida att det är jag som håller i passet..dvs det är GANSKA br aom jag är där *skratt*
Passade även på o köra lite chins innan detta pass...chins kommer vara mitt lilla projekt en tid framöver..

Lunch
Hemmagjord köttfärsås på ca 200 g nötfärs (10%)
Lite fullkornspasta
2 morötter

Hungrig igen redan när jag kom hem :o/ så det blev 1/2 swebar o lite nötter

Madame
2009-05-17, 14:16
hur gick chinsen då? vad är målet? Nyfniken! :)

MissTiger
2009-05-17, 14:28
hur gick chinsen då? vad är målet? Nyfniken! :)

Det gick så där.... :o( Har lyckats dra på mig en "tennisarmbåge" vilket krånglar till saker o ting ibland...
Målet är o kunna klara av o göra lite snygga chins... :o) Inser att det inte bara är styrka som krävs utan också en HEL del teknik...men övning ger färdighet så tanken är o slänga in ett extra chinspass i veckan så får vi se...

MissTiger
2009-05-17, 14:29
Bra pass :)

Tackar :o)

Madame
2009-05-17, 14:45
Det gick så där.... :o( Har lyckats dra på mig en "tennisarmbåge" vilket krånglar till saker o ting ibland...
Målet är o kunna klara av o göra lite snygga chins... :o) Inser att det inte bara är styrka som krävs utan också en HEL del teknik...men övning ger färdighet så tanken är o slänga in ett extra chinspass i veckan så får vi se...

jaha, tänkte om du hade ett konkretare mål :) Det tycker jag du ska ha nämligen!

Då vet du exakt när du uppnått målet och det blir lättare att motivera sig när man har något exakt att sikta in sig på, vet hela tiden hur långt det är kvar till mållinjen, och iallafall jag blir riktigt taggad när jag vet att det är sååå nära att fixa ett delmål!
Annars blir det lätt lite luddigt att veta när du uppnått målet och så kanske du med tiden ändrar din definition på vad "lite snygga chins" är... Då missar du liksom den den där lyckokicken i det ögonblick du vet att Yes! idag klarade jag det!!!

Jag tycker det funkar bättre att definiera sina mål tydligt för sig själv (fast jag är galen i att definiera precis allt, hatar abstrakt ludd :D), men det är vad jag tycker. Kanske inte passar dig, men ett tips i all välmening!

Kör hårt och hoppas du får ordning på armbågarna!

MissTiger
2009-05-17, 14:52
jaha, tänkte om du hade ett konkretare mål :) Det tycker jag du ska ha nämligen!

Då vet du exakt när du uppnått målet och det blir lättare att motivera sig när man har något exakt att sikta in sig på, vet hela tiden hur långt det är kvar till mållinjen, och iallafall jag blir riktigt taggad när jag vet att det är sååå nära att fixa ett delmål!
Annars blir det lätt lite luddigt att veta när du uppnått målet och så kanske du med tiden ändrar din definition på vad "lite snygga chins" är... Då missar du liksom den den där lyckokicken i det ögonblick du vet att Yes! idag klarade jag det!!!

Jag tycker det funkar bättre att definiera sina mål tydligt för sig själv (fast jag är galen i att definiera precis allt, hatar abstrakt ludd :D), men det är vad jag tycker. Kanske inte passar dig, men ett tips i all välmening!

Kör hårt och hoppas du får ordning på armbågarna!

Jo jag förstår var du menar.... lätt o ändra om sina mål med tiden... bättre o sätta ett mer "handfast" mål....o sen sätta ett nytt mål efter det..."Tävlingsinriktad" som man är så tror jag det passar bra.... :o)

Kör hårt du med...men det verkar du göra ;o)

MissTiger
2009-05-17, 19:37
Ja då har resten av dagen rullat förbi...o det är åter måndag imorgon..dock en lagom lång jobbvecka :o)

Mellanmål
Proteindrink Whey100
1 äpple
Lite mandlar

Middag
Grillad lår 3,5 st
Lite klyftpotatis
Morötter
Tomat

Kvällsmål
En sedvanliga "proteinsmoothie"

Passade på att avsluta söndagen precis som jag avslutade jobbveckan dvs med en bodybalance, tog mig en promenad/powerwalk ut t gymmet ute i Mölndal...hmm ja var inte igår jag var där men trevligt med lite omväxling.. sen blev det ju en promenad till så jag kom hem också :o)

Scratch89
2009-05-17, 19:41
Det är inte mycket mat du äter. Har du något mål för tillfället?

MissTiger
2009-05-17, 19:45
Det är inte mycket mat du äter. Har du något mål för tillfället?

Blir allt en del mat.... men missar bla ett mellanmål på helgen eftersom man går upp senare.. Har ju fått i mig 5 mål idag iallafall...
Målet är i o för sig o minska lite på fettet inför sommaren... men jag är mån om mina muskler också...

14K
2009-05-18, 07:56
Grattis på födelsedagen :D

MissTiger
2009-05-18, 09:48
Grattis på födelsedagen :D

Tackar tackar.... :)

Detective
2009-05-18, 10:20
Grattis grattis :)

MissTiger
2009-05-18, 10:28
Dagens pass…som blev ett morgonpass :o) Så en proteindrink innan jag gick hemifrån...o en banan o Vip-X på vägen...hmm ja tiden verkar ha en tendens o rinna iväg på ngt konstigt sätt...skutm!!
10 gr EAA innan passet


Rygg/Triceps/Vader

Rygg

Pull ups
7
4
3
3

Med assist.
7 p*6
8 p*7 (Chins)

Rodd
40 kg*10
45 kg *7
50 kg*5
50 kg*4

Latsdrag
7 p*8
8 p*6
8 p*5
6 p*8

Marklyft
55 kg*8
60 kg*6
65 kg*5

Tricpes

Dips
4 p*12 (assist.)
8
+ 5kg*6
+5 kg*5

Frenchpress
18,5 kg*11
21 kg*8
23,5 kg*6

Push down m rep + tricpespress mot bänk
6 p*7 10
6 p*7 10
6 p*7 10
2 p*8 (en arm åt gången)

Vader

Sittande vadpress
30 kg*12
40 kg*8
45 kg*6
45 kg*6

Stående vadpress
58,5 kg*8
72,5 kg*7
79 kg*6

10 gr EAA o en skopa Carboflex efter passet

Känner redan att träningsvärken börjar komma krypande...gött :o)

MissTiger
2009-05-18, 10:29
Grattis grattis :)

Tack du.... :o)

Detective
2009-05-18, 12:13
Dagens pass…som blev ett morgonpass :o) Så en proteindrink innan jag gick hemifrån...o en banan o Vip-X på vägen...hmm ja tiden verkar ha en tendens o rinna iväg på ngt konstigt sätt...skutm!!
10 gr EAA innan passet


Rygg/Triceps/Vader

Rygg

Pull ups
7
4
3
3

Med assist.
7 p*6
8 p*7 (Chins)

Rodd
40 kg*10
45 kg *7
50 kg*5
50 kg*4

Latsdrag
7 p*8
8 p*6
8 p*5
6 p*8

Marklyft
55 kg*8
60 kg*6
65 kg*5

Tricpes

Dips
4 p*12 (assist.)
8
+ 5kg*6
+5 kg*5

Frenchpress
18,5 kg*11
21 kg*8
23,5 kg*6

Push down m rep + tricpespress mot bänk
6 p*7 10
6 p*7 10
6 p*7 10
2 p*8 (en arm åt gången)

Vader

Sittande vadpress
30 kg*12
40 kg*8
45 kg*6
45 kg*6

Stående vadpress
58,5 kg*8
72,5 kg*7
79 kg*6

10 gr EAA o en skopa Carboflex efter passet

Känner redan att träningsvärken börjar komma krypande...gött :o)

Härligt pass :D

MissTiger
2009-05-18, 12:21
Härligt pass :D

Kan jag lova att det var o som sagt.... det börjar kännas av också :cool:

Detective
2009-05-18, 12:23
Kan jag lova att det var o som sagt.... det börjar kännas av också :cool:

Kan vara rätt gött att känna av det i efterhand också. Så länge som det inte går ut över nästa pass :)

MissTiger
2009-05-18, 18:07
Också så var det maten också...jepp även idag har jag ätit *he he*

Frukost
Lättfil, kanel o müsli
1 skiva osötat Ginseng bröd m röktkalkon o paprika
1 kiwi

Mellanmål
2/3 burk lätt kesella m lite proteinpulver
Några mandlar

Lunch
Kycklingfile
Lite klyftpotatis
1/2 avokado
Blandad sallad
Tomat
Morötter

Mellanmål
Proteindrink Whey100
1 päron
1 näve mandlar

Middag
Fläskkotlett
Lite klyftpotatis
1 stekt ägg
Morötter
Tomat

Kvällsmål
Proteinsmoothie

Idag blev det promenad hela vägen till o från jobbet dvs 2x50 min

MissTiger
2009-05-19, 10:20
Körde det vanliga föra passet dvs proteindrink+banan... Vip-X på vägen... Och toppade det hela med 10 gr EAA innan passet..

Axlar/Baksida Lår/Mage

Axlar

Hantelpress & Militärpress (sittande)
16 kg*12 (Uppvärm.)
10 kg*10 18,5 kg*9
12,5 kg*6 21 kg*5
12,5 kg*7 21 kg*6

Upprätt rodd
28,5 kg*10
31 kg*7
31 kg*7

Sideraise
10 kg*12
12,5 kg*8
12,5 kg*8

Baksida axel (på bänk)
Liggande Sittande
6 kg*8
8 kg*8
6 kg*8
9 kg*6

Baksida lår

Lår curl
50 kg*8
55 kg*7
60 kg*6

Liggande curl
38,5 kg*8
40,8 kg*6
45,3 kg*10 (dök upp en kollega o assisterade lite)

Mage

Benlyft
14
12
10

Situps på pilatesboll
Med 5 kg*20
Med 10 kg*14

Situps på pilatesboll (armarna över huvudet)
Med 2,5 kg*14
Med 5 kg*10

Hade tänkt köra ngn mer övning för magen men tiden räckte inte riktigt till…skyller på mina pratglad kollegor som även dom ramlade in på gymmet tidigt i morse :o)
10 gr EAA och lite Carboflex efter passet... sen vidare t jobbet där det blev frukost

mildanimal
2009-05-19, 18:57
jeklar va starka axlar, du er ju nestan starkare en mig.*popcorn*

MissTiger
2009-05-19, 20:08
jeklar va starka axlar, du er ju nestan starkare en mig.*popcorn*

:D tack... Får väl erkänna att tekniken "sviktar" lite ibland på vissa övningar.. svårt när man vill lägga på lite mer o det är 2,5 kg emellan viktern...

MissTiger
2009-05-19, 20:24
Eftersom jag inte hann med alla magövningar jag tänkt mig i morse så körde jag lite till....efter att ha kört slut på både mig själv o mina deltagare...på 30min spinning *he he* Love it!!

Mage

Benförflytt m boll
20
16

Höftlyft
16
14

Planka på armbågar trycka upp på händer
10 vänster
10 höger

Crunches i maskin
+30 kg*10
+30 kg*8
+25 kg*12

Köpt hem Double Pro Choklad....så nu ska det njutas av lite "proteinpudding" :o)

MissTiger
2009-05-20, 09:57
Hade planerat en vilodag fr gymmet idag... vaknade dock tidigt o tänkte passa på o ta en morgonpromenad.. Hmm kan väl säga att vädret inte var riktigt med mig :o/ Så det blev lite morgoncardio på gymmet istället...i makligt tempo på crosstrainern.. inte helt fel 75 minuter flöt snabbt förbi på då Hollow man visades på ngn av filmkanalerna :o)
Ingen mer träning idag utan tänker vara "snäll" mot kroppen o har boka in en massagetid efter jobbet...längtar verkligen!!!

maaherra
2009-05-20, 09:59
Ordnar du med rabatt till träningskort på Sportlife Lindholmen åt mig? :D

MissTiger
2009-05-20, 10:09
Ordnar du med rabatt till träningskort på Sportlife Lindholmen åt mig? :D

*skratt*
ngt "frikort" hade jag nog kunnat fixa... o rabatt har vi att ge t "nära &kära" men tror jag fyllt min kvot där :cool:

maaherra
2009-05-20, 10:55
*skratt*
ngt "frikort" hade jag nog kunnat fixa... o rabatt har vi att ge t "nära &kära" men tror jag fyllt min kvot där :cool:

Jag som trodde vi här på kolo räknades som en enda stor familj :(

Tränar du ofta på Lindholmen eller frilansar du på sportlife runtom i stan?

MissTiger
2009-05-20, 12:38
Jag som trodde vi här på kolo räknades som en enda stor familj :(

Tränar du ofta på Lindholmen eller frilansar du på sportlife runtom i stan?

Har inte hunnit träna där än..Lindholmen har bara varit i Sportlifes ägor sedan 1/5 faktiskt... men tror inte jag kommer träna där så mkt framöver heller, blir en liten omväg för mig helt enkelt.. Men ngt gästspel ska man väl lyckas med.. :o) Annars är et mest Backaplan, Exclusive o City som gäller för min del..

Scratch89
2009-05-20, 12:40
Om du är där på fredag kommer du säkert kunna spotta fyra stycken kolozzeumare. :)

Scratch89
2009-05-20, 12:41
Förresten, har du lagt upp några bilder på dig?

MissTiger
2009-05-20, 12:48
Förresten, har du lagt upp några bilder på dig?

Ligger några bilder tidigt i journalen....

MissTiger
2009-05-20, 12:49
Om du är där på fredag kommer du säkert kunna spotta fyra stycken kolozzeumare. :)

Jasså....vilka då om man får fråga? Inte för att jag har super koll men ändå... Inte helt omöjligt m ett besök på Lindholmen eftersom jag är ledig hela dagen...

Scratch89
2009-05-20, 13:21
Ah, jag hade missat dem!

Troligen blir det jag, Contribute, maaherra och mela. Jag kan återkomma om tider sen.

MissTiger
2009-05-21, 22:45
Underbart m lite extra ledighet... började dagen men en morgonpromenad i skogen på ca 70 min, gott o slippa ramla ur sängen tidigt i ottan..
Sen blev det ett träningspass på Exclusive lagom runt lunchtid... och som vanligt Vip-x o 10 gr EAA innan passet...

Biceps/Bröst/Framsida Lår

Bicpes

Curl m stång (mot vägg)
18,5 kg*12
23,5 kg*6 (hoppade över "mellanvikten" då den var upptagen...hade inte ro o vänta)
21 kg*8
23,5 kg*5

Hulk i CC
2 p+extra platta*8
3 p*5
3 p*5
2 p*8

Hammercurl m rep
6 p*9
6 p+extra platta*7
7 p*6

Scottcurl m hantel
9 kg*10
10 kg*8
10 kg*8

Bröst

Uppåtlutande CC over
2 p*10
2 p+extra platta*8
2 p+extra platta*8

Hantelpress lätt lutande bänk
17,5 kg*10
20 kg*6
20 kg*5
15 kg*7

Armhävningar (på tå)
18
14
10

Framsida Lår

Liggande benpress
100 kg*12
110 kg*10
120 kg*8
130 kg*6

Benspark
47,3 kg*8
49,5 kg*7
54 kg*6

Efter passet 10 gr EAA o Carboflex

Även om det är röd dag o ledigt fr jobbet så var det inte "ledigt" fr jobbet på gymmet så det blev t o åka ut t Hising Island för o hålla i den vanliga torsdags bodybalancen, lika "skön" klass dom vanligt :o)

MissTiger
2009-05-22, 20:45
Fredag o en extra ledig dag...bara o tacka o ta emot :o)
Tanken var en morgonpromenad i morse, men insåg att det skulle bli tight o hinna både det +gymmet innan kl 14.30 då jag hade bokat tid för ansiktsbehandling...vardagslyx :o)
Så det blev gymmet först (Sportlife Backaplan idag)

Rygg/Triceps/Vader

Rygg

Pull ups
6
5
4
3
I assistentmaskin
+7 p*6
+8 p*6

Latsdrag
6 p+extra platta*10
7 p*7
7 p+extra platta*6
5 p*8

Rodd
40 kg*8
45 kg*6
50 kg*5
50 kg*4

Marklyft
55 kg*8
60 kg*6
65 kg*4

Triceps

Dips
9
+ 5 kg*6
+ 5kg*5
6

Push down m rep (en arm)
2 p*10
2 p+extra platta*8
3 p*7

French press (lätt lutad bänk)
18,5 kg*10
21 kg*8
23,5 kg*6

Kick backs
10 kg*10
12,5 kg*7
12,5 kg*6

Vader

Sittande vadpress
35 kg*9
40 kg*8
45 kg*6

Stående vadpress dropset
180-40

Märker definitivt skillnad i styrka på olika övningar beroende på i vilken ordning man kör dom, men det är bara bra får se till o variera ordning lite mer.

Eftersom morgonpromenad uteblev passade jag på o lägga in ett cardiopass på kvällen istället...60 min crosstrainer nere på Ullevi gymmet..

Imorgon väntar bla kvartalsutbildning på bodybalancen...ska bli intressant o se vad dom fått ihop för ngt denna gången..musiken brukar vara underbar om inget annat :o)

MissTiger
2009-05-23, 19:42
Helt slut efter dagens schema... sovit dåligt i natt OCH vaknade redan kl 6..lördagmorgon o allt det borde inte vara tillåtet :o/ Passade på o utnyttja det hela genom en powerwalk m inslag av joggning.. Sen var det på sin plats men en trevlig lördagsfrukost vilket betyder...lite mera frukost i lugn o ro! Uppskattar verkligen detta :o)

Dagens gympass blev "bara" axlar o mage.. vet inte varför det känns som "bara" tog trots allt sin lilla tid iallafall..

Axlar/Mage

Axlar
Sideraise i CC
1 p+extra platta*8
1 p+extra platta*6
1 p+extra platta*5
1 p*8

Frontraise i CC
1 p*10
1 p+extra platta*8
2 p*5

Face pull (eller ja ngn variant av denna övning en arm åt gången)
3 p*12
4 p*10
5 p*8
5 p*8

Militärpress
21 kg*10
23,5 kg*7
23,5 kg*6

Sideraise m hantel (dropset)
12,5 kg-3 kg
10 kg-4 kg

Mage
Benlyft omgång 1
14
10
Omgång 2
10
10

Magmaskin
+31,5 kg*20
+38,5 kg*16
+45 kg*10

Siteups (hela vägen upp)
16
14

Höftlyft
16
13

Planka på boll
1 min
1 min

Sen blev det hemma för att äta lunch...o vidare ut t Gymnasium i Torslanda där det idag kvar Central kvartalsutbildning för Les Mills olika koncept somtex bodypump, RPM, bodycombat. "Frös" nyligen min bodypumplicens vilket innebär att jag inte köra några klasser i detta o inte heller behöver gå utbildningarna under 1 år.. Så idag deltog jag endast på bodybalancen...om det är ngn som läser detta o köra denna typ av klass...Hmm ja bara o se fram emot en grym o tuff benlåt även o Bodybalance #45

Ja det var den lördagen det...o långhelgen börjar lida mot sitt slut :o/

MissTiger
2009-05-24, 18:30
Startade dagen men en powerwalk runt Härlandatjärn eftersom jag ändå vaknade tidigt..även idag om än inte så tidigt som igår som tur var... Gott om tid t frukosten...blev tom nybakade bullar :o) Sen iväg för o köra den sedvanliga söndagsklassen spin30+core..hyfsat bra deltagarantal även om vi nu snart är inne i slutet av maj..Hmm ja vädret styr ganska mkt här har man ju lärt sig med åren.. Härliga deltagare vilket som...frågan idag var om det inte var jag som var tröttast efter spinningen *asg*

För att toppa dagen "motionsmässigt" blev det en långpromenad på 1,5 tim i Skatås också..svårt o säga nej när kompisen frågade o vädret var bra.. Men nu blir det allt en hel vilodag imorgon..o resten av kvällen kommer det inte göras många knop inte...

shadowfire
2009-05-24, 18:38
shit ingen dålig träningsdag där inte :P

MissTiger
2009-05-24, 18:45
shit ingen dålig träningsdag där inte :P

I know.... kanske i det mesta laget känns det som så här i efterhand...HUNGRIG :em:
Hade nog slopat långpromenaden om det inte varit så att kompisen frågat....

shadowfire
2009-05-24, 18:47
Åt en gooooooood TipTop förut och nu har jag precis ätit ett stort lass av min eminenta tacopaj. :naughty:

MissTiger
2009-05-24, 19:02
Åt en gooooooood TipTop förut och nu har jag precis ätit ett stort lass av min eminenta tacopaj. :naughty:

Åhhhh nu blev jag ju inte mindre hungrig av o höra detta.... *suck* Tur att min kyckling precis blev klar :o) Sen slank det ner en halv dubbeldaim innan... ja ja inte hela världen...men nästa helg ska bikinin på :em:

Madame
2009-05-24, 19:17
men nästa helg ska bikinin på :em:

Åhå, då får vi bikinibilder i journalen då! Iz look'n forwurd *popcorn*

AFanatic
2009-05-24, 19:56
Imponerande lårcurls!

Ska bli intressant att se formen sen i bikinin. :hbang:

MissTiger
2009-05-25, 08:24
Åhå, då får vi bikinibilder i journalen då! Iz look'n forwurd *popcorn*

Bikinibilder!!! Mmm vi får väl se hur det blir m den saken...*ha ha*

MissTiger
2009-05-25, 08:27
Imponerande lårcurls!

Ska bli intressant att se formen sen i bikinin. :hbang:

Tack :cool:

Formen ja...jo även jag tycker det ska bli intressant..ngn dag kvar iallafall :o)

MissTiger
2009-05-25, 20:39
Inledde veckan men en vilodag...både fr gymmet o morgonpromenad.. Blev dock promenad fr o till jobbet, har lite svårt o hålla mig helt stilla. Vila var nog på sin plats efter 4 dagar ledighet o en del träning när man då har lite "extra" tid...
Tog klivit upp på våg i morse..hmm ja inga stora förändringar direkt... landade på 62 kg. Som sagt extra ledighet är trevligt...men det är lätt att det känns som helg lite för många dagar.. :o/
Egentligen är vågen oviktig, bilder o måttband är bättre. Får nog ändå säga att jag känt mig lite mer "slimmad" idag, mmm ja iallafall tills jag kom hem efter jobbet o åt "tacolåda" ...gott var det o mkt protein så jag har hållt mig mätt hela kvällen :o) Som sagt extra ledighet är trevligt...men det är lätt att det känns som helg lite för många dagar.. :o/
Dags o laddad för morgondagens morgonpass....bröst o biceps :o)

Thalagor
2009-05-25, 21:55
Götebörgare! Sugen på att köra fyspass någon dag? Om du gillar att kämpa alltså... ;) :D

shadowfire
2009-05-25, 22:14
haahha, jag har gjort allt i min makt för att undvika thalagors fyspass... känner att jag inte är riktigt redo för dödsbädden ännu :P

MissTiger
2009-05-26, 08:38
Götebörgare! Sugen på att köra fyspass någon dag? Om du gillar att kämpa alltså... ;) :D

Klart jag gillar o kämpa... vad för fyspass då? Behöver man höja livförsäkringen innan.... :cool:

MissTiger
2009-05-26, 08:40
haahha, jag har gjort allt i min makt för att undvika thalagors fyspass... känner att jag inte är riktigt redo för dödsbädden ännu :P

Hmm kanske ska ta o överväga det hela... några tips på hur jag bäst undviker det? *asg*

MissTiger
2009-05-26, 10:26
Körde på ett morgonpass idag eftersom jag har ett spinningpass i kväll o helst inte lägger dom efter varandra + att det blir lite stressigt. Och spinningen är "bara" på 30 minuter MEN ganska intensivt..brukar vara bra trött o svettig.. o kunderna lika så :hbang:

Bicpes/Bröst

Biceps
Curl m stång (mot vägg)
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
23,5 kg*5

Hammercurl m rep
6 p+ extraplatta*8
7 p*7
7 p+extraplatta*6

Hulk i CC
2 p+ extraplatta*10
3 p*6
3 p*5

Scottcurl m hantel
9 kg*10
10 kg*8
10 kg*7

Bröst
CC over
3 p*12
4 p*10
4 p+extraplatta*5
4 p+extraplatts*6

Uppåtlutad CC over
2 p*12
2 p+extraplatta*8
3 p*5
2 p+extraplatta*6

Armhävningar
20
13
10

Kände mig inte riktigt i mitt esse idag..även om jag blev bra mätt på "tacolådan" igår så innehöll den nog på tok för lite kolhydrater så jag misstänker att det var det som var boven i dramat..men det gick hyfsat bra ändå så jag ska inte gnälla för mkt :D

mikaelj
2009-05-26, 18:03
Götebörgare! Sugen på att köra fyspass någon dag? Om du gillar att kämpa alltså... ;) :D

Vad är det för fyspass?

Thalagor
2009-05-26, 18:42
Hmm kanske ska ta o överväga det hela... några tips på hur jag bäst undviker det? *asg*

haahha, jag har gjort allt i min makt för att undvika thalagors fyspass... känner att jag inte är riktigt redo för dödsbädden ännu :P

Vilken konspiration! Lyssna nu inte på skuggan, han har ju aldrig varit med. De enda två personer som någonsin lett (dvs log) under ett pass har varit två kvinnor. Jag tror på att ni är mer masochistiska än vi män ;)

Vad är det för fyspass?

Klart jag gillar o kämpa... vad för fyspass då? Behöver man höja livförsäkringen innan....

Större intresse! Underbart! :)
Det är en mix av många saker, fokus ligger på explosiv styrka, uthållighetsstyrka, anaerobiska samt aerobiska systemen :p
Det är mycket mental träning med, att kunna pressa sig då man redan är trött - att framhäva kvalitén att aldrig ge upp. Och alla kör på sin nivå. Det som förenar oss är kampen :cool:

Två stereotypa pass tagna från mitten av min log är:
Pass 1
*Burpee-beep-test, till 12 100m bana. Varje minut består av att göra en mer burpee än förra minuten, samt springa 100m.
*5x12 Pull-ups
*3x600m

Pass 2

130 Armhävningar
50 Chins

10 min, så många rundor som möjligt:
50m spurt
30m björngång
20m grodhopp

Avslut:
5 burpees
50m spurt
5 burpees
50m spurt



NJUTNING helt enkelt.

shadowfire
2009-05-26, 19:10
Efter punkt1 i pass1 skulle jag nog behöva CPR.

Thalagor
2009-05-26, 19:18
Efter punkt1 i pass1 skulle jag nog behöva CPR.

Äh. Jag tror på dig. Bara att komma förbi och testa. Vi har många personer på olika nivåer, det gör inget. Bara man kämpar och är glad - och det vet jag att du är! Jag menar, någon med ditt namn kan inte vara dålig :hbang:

kekeroth
2009-05-26, 19:36
Verkar vara ganska mycket crossfit över det där omtalade, skräckfyllda fyspasset! Kul, men som sagt säkert ganska överjävligt om man verkligen går in för det *spy*.

Inte meningen att spamma din journal, tänkte snarare passa på att säga hej och att all din träning imponerar! Vi tränar på samma gym (Backaplan) och vi hälsade på varandra imorse.... :)

MissTiger
2009-05-26, 20:04
Verkar vara ganska mycket crossfit över det där omtalade, skräckfyllda fyspasset! Kul, men som sagt säkert ganska överjävligt om man verkligen går in för det *spy*.

Inte meningen att spamma din journal, tänkte snarare passa på att säga hej och att all din träning imponerar! Vi tränar på samma gym (Backaplan) och vi hälsade på varandra imorse.... :)

*skratt* håller med fick nästan andnöd bara av o läsa om passen ju..

Tack....var tvungen o tänka efter vem "du" kunde vara men tror allt att jag vet.. flitiglisa du med :o)

MissTiger
2009-05-26, 20:05
Efter punkt1 i pass1 skulle jag nog behöva CPR.

Ehhhh jag med känns det som *asg*

MissTiger
2009-05-26, 20:06
Vilken konspiration! Lyssna nu inte på skuggan, han har ju aldrig varit med. De enda två personer som någonsin lett (dvs log) under ett pass har varit två kvinnor. Jag tror på att ni är mer masochistiska än vi män ;)





Större intresse! Underbart! :)
Det är en mix av många saker, fokus ligger på explosiv styrka, uthållighetsstyrka, anaerobiska samt aerobiska systemen :p
Det är mycket mental träning med, att kunna pressa sig då man redan är trött - att framhäva kvalitén att aldrig ge upp. Och alla kör på sin nivå. Det som förenar oss är kampen :cool:

Två stereotypa pass tagna från mitten av min log är:
Pass 1
*Burpee-beep-test, till 12 100m bana. Varje minut består av att göra en mer burpee än förra minuten, samt springa 100m.
*5x12 Pull-ups
*3x600m

Pass 2

130 Armhävningar
50 Chins

10 min, så många rundor som möjligt:
50m spurt
30m björngång
20m grodhopp

Avslut:
5 burpees
50m spurt
5 burpees
50m spurt



NJUTNING helt enkelt.

Mmmm låter som crossfitträning....o VÄLDIGT jobbigt.. Tror det finns vissa grejer jag skulle behöva öva lite på först :D

MissTiger
2009-05-26, 20:08
Då har man klarat av dagens konditionspass också 30 min spinning ala Miss Tiger... kände mig som en våt fläck efteråt :o) Tror deltagarna var trötta o belåtna...o då är jag också nöjd så klart!!

mikaelj
2009-05-26, 20:13
Två stereotypa pass tagna från mitten av min log är:
Pass 1
*Burpee-beep-test, till 12 100m bana. Varje minut består av att göra en mer burpee än förra minuten, samt springa 100m.
*5x12 Pull-ups
*3x600m

Pass 2

130 Armhävningar
50 Chins

10 min, så många rundor som möjligt:
50m spurt
30m björngång
20m grodhopp

Avslut:
5 burpees
50m spurt
5 burpees
50m spurt

Ser ut som ett intensivgympapass på Friskis & Svettis. Schysst! Jag är på.

MissTiger
2009-05-26, 20:18
Ser ut som ett intensivgympapass på Friskis & Svettis. Schysst! Jag är på.

Eller som en kollega på jobbet kallar det "hopp&skuttis" :o) Vederbörande är dock medlem på Friskis... han var där o "skrev" in sig som han sa....låter mer som han skulle på avgiftning eller ngt *skratt*

kekeroth
2009-05-26, 20:19
*skratt* håller med fick nästan andnöd bara av o läsa om passen ju..

Tack....var tvungen o tänka efter vem "du" kunde vara men tror allt att jag vet.. flitiglisa du med :o)

Ja, det var inte meningen att vara kryptisk och göra det hela till en gissningslek:Virro. Men du gissar säkert rätt, och jag kan nog verka vara en "flitiglisa", fast i sann göteborgsanda tjôtar jag tyvärr bort ganska mycket tid på gymmet :em:

MissTiger
2009-05-26, 20:25
Ja, det var inte meningen att vara kryptisk och göra det hela till en gissningslek:Virro. Men du gissar säkert rätt, och jag kan nog verka vara en "flitiglisa", fast i sann göteborgsanda tjôtar jag tyvärr bort ganska mycket tid på gymmet :em:

Jasså!? Det får jag inte känslan av.. (och resultat verkar du ju få) hmmm fast det är klart finns ju vissa pratglada gubbar så där på morgonen :o) Men ganska mysigt på ngt vis ändå inte lika "hårt" klimat som på kvällarna...

MissTiger
2009-05-26, 20:41
Ja, det var inte meningen att vara kryptisk och göra det hela till en gissningslek:Virro. Men du gissar säkert rätt, och jag kan nog verka vara en "flitiglisa", fast i sann göteborgsanda tjôtar jag tyvärr bort ganska mycket tid på gymmet :em:

Bara för o vara helt 100... mörkhårig tjej, svartklädd?? Har hur sett dig många gånger..snygga armar bla...var nästan på väg o kasta in handduken förra veckan faktiskt...Känns som man sliter o sliter o det syns inte...eller ja inte lika mkt definition som på dig har väl lite mer "vaddering" *skratt* Eller så kansk man bara är blind för sig själv *screwy*

mikaelj
2009-05-26, 20:53
Eller som en kollega på jobbet kallar det "hopp&skuttis" :o) Vederbörande är dock medlem på Friskis... han var där o "skrev" in sig som han sa....låter mer som han skulle på avgiftning eller ngt *skratt*

Skakis & Bakis!

Bah, jag har skuttat runt på de gympapassen sen 2002. Pra krejer! :-)

kekeroth
2009-05-26, 20:56
Ja, det blir ju ganska familjärt där på morgonen onekligen, har aldrig varit där någon annan tid faktiskt, men jag kan lätt tänka mig eftermiddagsträngseln... Å gubbsen är som sagt var några stycken och dessutom tämligen pratglada och då blir det ofta lite väl långa vilor och till slut lite ont om tid *gah!*

Thalagor
2009-05-26, 20:57
Ser ut som ett intensivgympapass på Friskis & Svettis. Schysst! Jag är på.

Intensivgympa på friskis och svettis... Bah, det har INGET mot mina pass. Haha :Virro

Mmmm låter som crossfitträning....o VÄLDIGT jobbigt.. Tror det finns vissa grejer jag skulle behöva öva lite på först :D

Verkar vara ganska mycket crossfit över det där omtalade, skräckfyllda fyspasset! Kul, men som sagt säkert ganska överjävligt om man verkligen går in för det *spy*.

Grymt, häng på gubbar. Nästa pass är imorgon, 17:00, vid kårhuset på Chalmers Johanneberg. Släng iväg ett PM om någon vill med och hinner se detta i tid. Omklädesrum osv finns på plats.

Inte meningen att spamma din journal

Inte min mening heller. Fortsätta krossa Tigern! :)

MissTiger
2009-05-26, 21:00
Intensivgympa på friskis och svettis... Bah, det har INGET mot mina pass. Haha :Virro





Grymt, häng på gubbar. Nästa pass är imorgon, 17:00, vid kårhuset på Chalmers Johanneberg. Släng iväg ett PM om någon vill med och hinner se detta i tid. Omklädesrum osv finns på plats.



Inte min mening heller. Fortsätta krossa Tigern! :)

*osis* jag som slutar kl 17..... :cool:

Thalagor
2009-05-26, 21:08
*osis* jag som slutar kl 17..... :cool:

Vi kan säkert skjuta upp det till 17:30 ;)

mikaelj
2009-05-26, 21:10
Jag vet inte om jag vågar. Måste spara mig inför Blodomloppet på torsdag (rygg/knän är fortf. inte helt OK), men det vore å andra sidan riktigt kul!

kekeroth
2009-05-26, 21:12
Bara för o vara helt 100... mörkhårig tjej, svartklädd?? Har hur sett dig många gånger..snygga armar bla...var nästan på väg o kasta in handduken förra veckan faktiskt...Känns som man sliter o sliter o det syns inte...eller ja inte lika mkt definition som på dig har väl lite mer "vaddering" *skratt* Eller så kansk man bara är blind för sig själv *screwy*

:em: Ähhum, det låter kanske lite väl bra det där, men det det är nog jag, vi är ju inte så många tjejor där på morgonen. Kasta in handduken??! Du är nog verkligen blind för dig själv :smash: Du ser ju jäääkligt stark ut! Jag har snarare gått bakåt*cry* För mycket tjöt.

MissTiger
2009-05-26, 21:18
:em: Ähhum, det låter kanske lite väl bra det där, men det det är nog jag, vi är ju inte så många tjejor där på morgonen. Kasta in handduken??! Du är nog verkligen blind för dig själv :smash: Du ser ju jäääkligt stark ut! Jag har snarare gått bakåt*cry* För mycket tjöt.

Nä o överhuvudtaget är det ingen trängsel där på morgonen *skratt*
Gått bakåt var ju mindre kul... men det jag menade var väl mer att det ser inte ut som träningen är helt bortslängd ;o)
Jo men som sagt jag är nog blind för mig själv...o visst finns det en del styrka men vill ha mer definition..aldrig är man nöjd *ha ha*

shadowfire
2009-05-26, 21:41
Nä o överhuvudtaget är det ingen trängsel där på morgonen *skratt*
Gått bakåt var ju mindre kul... men det jag menade var väl mer att det ser inte ut som träningen är helt bortslängd ;o)
Jo men som sagt jag är nog blind för mig själv...o visst finns det en del styrka men vill ha mer definition..aldrig är man nöjd *ha ha*

du har riktigt bra förutsättningar utifrån bilderna du postat tidigare o intensiteten verkar ju finnas där, så kör på nu bara o sköt kosten så ger det sig :)

MissTiger
2009-05-26, 21:48
du har riktigt bra förutsättningar utifrån bilderna du postat tidigare o intensiteten verkar ju finnas där, så kör på nu bara o sköt kosten så ger det sig :)

Tack :o)
Jo jag vet...det gäller ju o inte ge upp när det känns motigt helt enkelt... inspireras o hitta motivationen genom andra :)

MissTiger
2009-05-27, 08:36
Vi kan säkert skjuta upp det till 17:30 ;)

Måste säga att du är tillmötesgående så där m tiden... :o) Men tyvärr får jag avstå idag iallfall...men i framtiden kanske... om ngt år eller så :D

MissTiger
2009-05-27, 08:42
Funderar på vem "ide" det är med den här blåsten *suck* Beslöt mig för o köra "morgonpromenaden" inomhus...måttligt roande egentligen men "ska man vara fin får man lida pin" som det så vackert heter...så 70 min på crosstrainern på Sportlife Ullevi...praktiskt m ett gym där man kan komma in redan kl 5 om man nu skulle vilja det :o)

MissTiger
2009-05-27, 20:17
Tror denna dagen har varit den segaste hittills denna veckan..o blåsig :o/ Segheten bidrog till lite "småätande" under eftermiddagen..nötter o torkade aprikoser men ändå så var det m den karaktären.. Träningskaraktären är det som tur är bättre med :o))
Blev ett Rygg/Triceps/Vadpass på Sportlife City.. är inte där så ofta längre men helt okej idag då det är en del studentfirande o mindre folk än vanligt på citygymmet..

Rygg/Triceps/Vader

Rygg
Pull ups
6,5
4
4
7 (excentriska)

Latsdrag
39 kg*10
42 kg*6
45 kg*7
33 kg*8

Sittande rodd
42 kg*10
45 kg*7
48 kg*5,5
36 kg*8

Marklyft
60 kg*7
60 kg*8
65 kg*4

Triceps
Stående extentions
24 kg*12
30 kg*10
33 kg*9
36 kg*7

Dips
9
7
7
8 (med ca 7,3 kg assist.)

Kickbacks
10 kg*10
12,5 kg*8
12,5 kg*7

Frenchpress m stång
18,5 kg*10
21 kg*8
23,5 kg*5

Vader
Sittande
35 kg*10
40 kg*8
45 kg*7

Stående vadpress (tårna inåt)
36 kg*10
42 kg*8
48 kg*7

Passet tog lite längre tid än vad jag "tyckte" om...strax över 1 timme :o/ Försöker hålla det strax under en timme, men ngt extra set o lite längre vila ibland ökar ju på tiden..ja ja inte hela världen ibland.

Thalagor
2009-05-27, 22:31
Fin träning trots blåsten. Men det var väl allt lite trevligt att få kämpa ibland? ;)

Måste säga att du är tillmötesgående så där m tiden... :o) Men tyvärr får jag avstå idag iallfall...men i framtiden kanske... om ngt år eller så :D

Bah, något år eller så. Underskatta inte dig själv. Och anta utmaningen. Visa att du vågar. Visa att du kan.
Jag tror på dig... :cool:

shadowfire
2009-05-27, 22:59
shit, riktigt hög träningsintensitet idag, bra jobbat!

MissTiger
2009-05-28, 08:24
shit, riktigt hög träningsintensitet idag, bra jobbat!

Tack tack :D
Som sagt den "delen" av karaktären är det inget fel på... o egentligen inte på den andra heller om man jämför med gemene man.. :cool:

MissTiger
2009-05-28, 08:28
Fin träning trots blåsten. Men det var väl allt lite trevligt att få kämpa ibland? ;)

Blåsten var ju så där kul...men så tur var så blåste det inte på gymmet så det gick bra *he he*



Bah, något år eller så. Underskatta inte dig själv. Och anta utmaningen. Visa att du vågar. Visa att du kan.
Jag tror på dig... :cool:

Hmm bra att ngn tror på mig i detta fallet... Får krypa t korset o erkänna att jag bla fick googla på "burpees" för o kolla vad det var :em:

MissTiger
2009-05-28, 13:40
Äntligen torsdag dvs snart helg :o)
Passade på o köra ett pass på lunchen idag.. chefen är borta o då dansar receptionisterna på disken..eller hur var det nu!? *asg*
Iallafall blev det intervallpass på 40 min mixade stepmaskin, crosstrainer...o löpbandet ..Mmm tanken var cykel som avslutning men där var liksom ingen ström t dom så löpbandet fick ersätta cyklen *hmpf*

Har en bodybalanceklass ikväll men det verkar vara tunt m deltagare *snyft* Studenttider o hyfsat bra väder bidrar väl t detta... Blir det inget av det hela så är planen att gå hem o öva in det nya programmet som vi ska ha release på om 1 vecka.. blir en teamklass m 2 underbara kollegor då :o)

MissTiger
2009-05-29, 07:22
Äntligen fredag o vädret visar sig från en av sina bättre sidor :o) Passade på o starta dagen med en skön morgonpromenad..under en klarblåhimmel o m solen som sällskap :cool:

Blir även ett gympass ikväll och dags för axlar, mage o baksida lår o få sig en omgång *he he*

MissTiger
2009-05-29, 13:03
Lyckades även idag "fjäska" till mig lite längre lunch av kollegan...gott o ha det avklarat speciellt i detta vädret :o) Lite lagom mkt folk på gymmet så det flöt på bra o nu har man lite ny energi t resten av dagen..

Axlar/Baksida lår/Mage

Axlar
Siderasie i CC (en arm åt gången)
9 kg*7
9 kg*6
9 kg*6

Frontraise i CC
9 kg*8
9 kg*8
12 kg*6

Facepull (eller ngt variant av det en arm åt gången)
24 kg*12
30 kg*10
36 kg*6,5

Militärpress sittande
21 kg*9
23,5 kg*7
23,5 kg*6,5

Sideraise m hantel (dropset)
12,5 kg->4 kg
10 kg->3 kg

Baksida lår
Lårcurl sittande
50 kg*10
55 kg*7
60 kg*5

Lårcurl på pilatesboll (ett ben åt gången)
10
10
8

Mage
Benlyft
12
10
8

Magmaskin
38,5 kg*16
45 kg*8
45 kg*8

Sneda situps
10 på var sida
10 på var sida

+ en övning för magen till.. kan bara inte komma på vad den heter *suck*
Liggandes på rygg benen mot taket o lyft överkroppen o låt fingrarna sträva mot tårna..
16
16

Som sagt dagens träning är avklarade o efter jobbet är det bara o gå ut i solen o njuta av fredagen som en "normal" människa.. :o) Mmm eller ja måste packa o fixa lite i o för sig... imorgon dra jag o 112 andra instruktörer till Tylösand för att umgås o vila upp oss... eller hur var det nu :D

shadowfire
2009-05-29, 13:27
shit vilken lyx o träna på lunchen :) ... ha det så gott i halmstad!

MissTiger
2009-05-29, 14:24
shit vilken lyx o träna på lunchen :) ... ha det så gott i halmstad!

I know :cool: Tur det funkar o flörta lite m kollegan ibland..fast det är klart.. tjänster o gentjänster för nu sitter jag här helt själv :em:

Tack tack..o ha en trevlig helg

MissTiger
2009-06-01, 10:32
Måste säga att helgen har verkligen gått alldeles för snabbt..o det var inte direkt lockade o kliva in på kontoret i morse när solen skiner o det är klarblå himmel, men snart är iallafall halva dagen gjord :o)

Kort sammanfattning av helgen..

Lördag:
75 min blandat powerwalk o jogging

Söndag
Lite mer än 60 min morgonpromenad ute vid havet nere i Tylösand, lite längre tempo än vad jag är van vid men man får offra sig ibland hade ju lite sällskap med mig..

Väl tbk i Gbg så kunde tyvärr inte hålla mig borta fr gymmet, ingen trängsel direkt där kan jag säga... Blev så där motiverad o köra när jag kom dit men lika bra o göra lite nytta när jag väl var där.. Tyvärr blev det inga repsantal nedskrivna men...

Bröst/Biceps/Framsida lår

Bröst
Bröstpress m stång
3 set

Uppåtlutad CC over
3 set

Flyes i maskin
3 set

Biceps
Curl m stång stående
3 set

Hammercurl m rep
3 set

Hulk i CC
3 set

Scott curl m hantel
3 set på varje

Framsida lår
Benspark
3 set

Liggande ben
3 set

Tror den bristande motivationen hängde ihop m helgens kost..inte alltid så lätt o styra vare sig kosten eller tidpunkterna när man är iväg.. Kan tex avslöja att lunch både lördag o söndag var en låda PASTA m minimalt m kyckling o ngn enstaka grönsak.. detta serverades runt kl 12.30 o på lördag var det middag kl 20.30. Och jodå jag hade allt med mig lite frukt, nötter o proteindrinkar så det gick ju hyfsat men gott o vara tbk i sina rutiner igen :o) Bäst av allt (o det kan jag sakna) var väl hotellfrukosten *mums*

Madame
2009-06-01, 10:48
Tror den bristande motivationen hängde ihop m helgens kost..inte alltid så lätt o styra vare sig kosten eller tidpunkterna när man är iväg.. Kan tex avslöja att lunch både lördag o söndag var en låda PASTA m minimalt m kyckling o ngn enstaka grönsak.. detta serverades runt kl 12.30 o på lördag var det middag kl 20.30. Och jodå jag hade allt med mig lite frukt, nötter o proteindrinkar så det gick ju hyfsat men gott o vara tbk i sina rutiner igen :o) Bäst av allt (o det kan jag sakna) var väl hotellfrukosten *mums*

Oh, tell me about it, jag tycker också det är lätt drygt att åka iväg och man inte får tillfälle att ordna sin mat.
Värsta är väl när man är ett gäng som ska handla och laga mat tillsammans med såna som är totalt kost-omedvetna, man framstår ju som en idiot när man kommer dragandes med både allergier och önskemål om "dyrt" kött. Drives me crazy :D
Men jag har börjat tänka om, man får se det som mental träning, är ju inte såå ofta det händer så man dör ju inte precis :) Men prottedinkar är alltid en räddare i nöden!

Förresten, vad är det för nåt du har varit iväg på? du kanske har skrivit det men isåfall har jag missat det..!

MissTiger
2009-06-01, 12:24
Oh, tell me about it, jag tycker också det är lätt drygt att åka iväg och man inte får tillfälle att ordna sin mat.
Värsta är väl när man är ett gäng som ska handla och laga mat tillsammans med såna som är totalt kost-omedvetna, man framstår ju som en idiot när man kommer dragandes med både allergier och önskemål om "dyrt" kött. Drives me crazy :D
Men jag har börjat tänka om, man får se det som mental träning, är ju inte såå ofta det händer så man dör ju inte precis :) Men prottedinkar är alltid en räddare i nöden!

Förresten, vad är det för nåt du har varit iväg på? du kanske har skrivit det men isåfall har jag missat det..!

Om det bara hade varit så att man hade kunnat handla ihop o laga maten..då hade man kunnat styra lite kanske.. Men har i helgen varit iväg på Tylösand Spa m ca 120 av mina instruktörskollegor :o)
Som sagt frukosten buffen igår var ju grym, som hotellfrukostar oftast är... 3 rätters middag i lördags..hmm ganska okej men tog alldels för lång tid o få maten... Så problemet var väl mer luncherna o jag förstår inte hur man tänker när man beställer luncher som dessa m mängder m pasta, knappt några grönsaker eller sallad... Igår fanns det dock lite sallad i botten o ngt mer kyckling...o som om det inte räckte m pastan...lite bröd också *skratt* Jag o en kollega hade dock insett att lunchen säkerligen skulle se likadan ut igår som dagen innan..o lyckats införskaffa en grillad kyckling :cool:
Men som du säger man får se det lite som mentalträning... o sen är det inte hela världen o äta lite mera o annorlunda en helg så där.. men lite valmöjlighet hade varit nice :o)
Nog klagat...vi får denna helgen gratis eller nästan betala ngn hundralapp själva bara... o helgen har varit kanon i övrigt :thumbup:

MissTiger
2009-06-01, 21:06
Passade idag på att utnyttja det fina vädret eftersom det verkar vara kortvarigt.... dissade gymmet idag o gav mig istället ut på en löptur i Skatås..landade på 50 min.. Hur långt det blev att dock en stor gåta..har tidigare använt mig av ett mätprogram på iForm.se tyvärr verkar dom ha ändrat på den vilket inte gjorde det lätt o hitta stigarna i skogen *suck* Turen gick iallafall fr Lunden t Skatås, runt Härlanda tjärn o sen på 5:an (på vilken jag missade 1 km) o avslutades ungefär vid Kålltorp/Torp där spårvagnarna stannar... skön runda även om backarna kändes väldigt tunga o flåsiga idag :em:

MissTiger
2009-06-02, 12:08
Då så efter en del fixande o donande så kom jag fram t att jag sprang lite över en mil igår...hmm sprang o sprang kanske heter joggade istället....

MissTiger
2009-06-05, 07:34
Då har man återuppstått från de döda då..eller ja lite så är känslan :o/ Åkte tidigare i veckan på ngn typ av magsjuka... dvs varken mat eller träning har kommit på tal.. Aptiten är så där fortfarande men det blev iallafall en promenad i morse...är såååå träningssugen men får väl se hur långt energin räcker idag när jobbdagen är över...

MissTiger
2009-06-05, 20:37
Jodå kraften räckte faktiskt åt t en tur på gymmet också, men det är klart starkare pass har man ju gjort...men det gick ändå över förväntan.

Rygg/Triceps/Vader

Rygg
Pull ups
6
5
4
4
Pull ups i chinsassist.
+6p*7

Chins i chinsassist.
+7p*8

Sittande rodd
42 kg*9
48 kg*6
48 kg*7

Marklyft
60 kg*8
65 kg*7
65 kg*6

Latsdrag
39 kg*9
42 kg*7
42 kg*6
30 kg*8

Tricpes
Dips
+5 p*10 (dips assist.)
*7
*7
*6

Frenchpress m stång
23,5 kg*8
23,5 kg*7
21 kg*8 Hmm råkade visst "förväxla" dessa stänger, men det gick ju bra ändå :o)

Kickbacks
10 kg*10
12,5 kg*8
12,5 kg*7

Push down m rep
33 kg*8
42 kg*6
42 kg*6 Kändes så där, vänster kändes här lite svag :o(

Vader
Sittande vadpress
40 kg*10
40 kg*9
45 kg*8

Stående vadpress dropset
48 kg- -> 18 kg

Som sagt passet gick över förväntan, vissa övningar kändes extra tunga..o andra inte. Sen blir det klart skillnad när man ändrar ordning på övningarna också...dock bara nyttigt :o)

shadowfire
2009-06-05, 20:49
shit vilket jävla pass.... jag får inte ens plats med det på skärmen... grymt bra jobbat!!!!!!

MissTiger
2009-06-05, 20:55
shit vilket jävla pass.... jag får inte ens plats med det på skärmen... grymt bra jobbat!!!!!!

Tack...känns bra efter några dagars "isolering" från allt vad träning o aktivering heter...

Kanske ska trycka ihopa det hela så det får plats på din skärm *asg*

MissTiger
2009-06-06, 15:58
Startade ovanligt nog inte lördagen med en powerwalk utan gick direkt på frukosten..kändes som det perfekta valet just idag :o) Sen promenerade jag iväg t gymmet ute på "ön" för omväxlings skull... gillar mina kollegor där ute o det är gott om plats o så där...

Bröst/Biceps/Framsida lår

Biceps
Stående curl m stång
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
26 kg*4

Hammercurl m rep
39 kg*8
42 kg*6
42 kg*6

Scottcurl m hantel
9 kg*9
10 kg*6
10 kg*6

Hulk i CC
12 kg*8
15 kg*6
15 kg*6

Bröst
Hantelpress lätt lutad bänk
17,5 kg*10
20 kg*6
20 kg*4
15 kg*8
Vet inte vad som hände här idag...kändes som jag hade träningsvärk redan när jag började..vanligt vis finns här mer o ge *suck*

Uppåtlutad CC over
12 kg*10
15 kg*7
18 kg*4,5

Framsida lår
Benspark
45 kg*10
50 kg*7
55 kg*6

Liggande benpress
110 kg*10
120 kg*9
140 kg*7

Ska "kompensera" den uteblivna morgonpromenaden m en långpromenad i skogen i sällskap av en kompis om en liten stund :o)

Thalagor
2009-06-06, 20:57
Då så efter en del fixande o donande så kom jag fram t att jag sprang lite över en mil igår...hmm sprang o sprang kanske heter joggade istället....

Dryga milen på 50 min. Nu pallrar du ditt ass över till våra fyspass. Det är en order! ;)
Imponerande, särskilt som du säger 'joggar' :smash:

Vill se dig in action! :hbang: ;)

MissTiger
2009-06-06, 21:53
Dryga milen på 50 min. Nu pallrar du ditt ass över till våra fyspass. Det är en order! ;)
Imponerande, särskilt som du säger 'joggar' :smash:

Vill se dig in action! :hbang: ;)

*he he* tycker det är svårt o definiera om man springer eller joggar.. beror liksom på vem man jämför med..

Dryga milen ja.. satt ju o mätte på eniro.se...får hitta ett enklare sätt hmm

Får väl se när jag lyckas planera in ett av dina "nära döden" pass.. :cool:

Thalagor
2009-06-06, 22:40
*he he* tycker det är svårt o definiera om man springer eller joggar.. beror liksom på vem man jämför med..

Dryga milen ja.. satt ju o mätte på eniro.se...får hitta ett enklare sätt hmm

Får väl se när jag lyckas planera in ett av dina "nära döden" pass.. :cool:

Jag tycker att det blir en ändring i löpsteget mellan jogging och löpning. Vilket sker vid olika hastigheter för alla, typ. Då jag ligger sub4 min/km skulle jag säga att jag springer. Å andra sidan ser det ju snyggt ut över det med. Eller, vad säger jag. Det ser ju ALLTID snyggt (och styggt) ut då jag springer :D

Jogg är väl ändå en benämning på typ slölöpning? Joggar du milen så går det långsammare än då du springer den, och vi kan alla springa milen - så jag väntar med spänning på en 45min tid från dig.
Om du fortfarande är osäker på skillnaden mellan jogging och löpning så kommer dina tvivel att försvinna på fyspasset :naughty:

Jogg.se eller Runningahead har alltid fungerat för mig. Men det var ett tag sen sist jag använde dem, vet inte om de finns kvar än :O

Du får lite förvarning. Borde vara tillbaka i götet på torsdag, så låt oss säga torsdag kväll. Jag lär ha träningsabstinens då med, passet kommer bli såååååå gött!!! :thumbup:

Mourten
2009-06-06, 22:47
Fan du är snart starkare i biceps än bröst kvinna lilla!

MissTiger
2009-06-07, 07:21
Fan du är snart starkare i biceps än bröst kvinna lilla!

Hmm frågan är om det stämmer egentligen... jo i "uppåtlutande CC over" gör det säkert det.. men annars hmmm :confused: I CC så är ju plattorna numrerade 1, 2, 3 osv o enligt en lapp som sitter på ena gymmet så väger varje platta 6 kg...undrar dock om detta stämmer!?
Men det är klart om man funderar vidare...oavsett så ligger jag på ca 4 plattor(per sida) vid bröst....o ca 7 på biceps, är det "onormalt"!? Det här måste undersökas, har liksom inte funderat på detta :em:

MissTiger
2009-06-07, 07:26
Jag tycker att det blir en ändring i löpsteget mellan jogging och löpning. Vilket sker vid olika hastigheter för alla, typ. Då jag ligger sub4 min/km skulle jag säga att jag springer. Å andra sidan ser det ju snyggt ut över det med. Eller, vad säger jag. Det ser ju ALLTID snyggt (och styggt) ut då jag springer :D

Jogg är väl ändå en benämning på typ slölöpning? Joggar du milen så går det långsammare än då du springer den, och vi kan alla springa milen - så jag väntar med spänning på en 45min tid från dig.
Om du fortfarande är osäker på skillnaden mellan jogging och löpning så kommer dina tvivel att försvinna på fyspasset :naughty:

Jogg.se eller Runningahead har alltid fungerat för mig. Men det var ett tag sen sist jag använde dem, vet inte om de finns kvar än :O

Du får lite förvarning. Borde vara tillbaka i götet på torsdag, så låt oss säga torsdag kväll. Jag lär ha träningsabstinens då med, passet kommer bli såååååå gött!!! :thumbup:

Kan säkert öka upp tempot på "löpningen" om jag springer lite mer frekvent.. kommer nog bli så under sommaren då 2 av mina pass försvinner på gymmets sommarschema...ser fram emot o kunna vara lite flexiblare i min egen träning :o)

Kollade på jogg.se...problemet m deras karta var att jag inte såg vissa stigar i skogen om jag använde vanliga "karata" m "satellit" kartan såg jag endast så länge träden inte skymde stiden :em:

Träningsabstinens låter som det kommer göra passet strået värre eller jag menar vassare än vanligt.... men jag ska "mysa" m mina deltagare på torsdag eftersom jag har ett bodybalancepass då.. :D

MissTiger
2009-06-07, 09:01
Gott.... sitter nu o avnjuter söndagsfrukosten m bla jordgubbar :o) Frukosten smakar alltid lite bättre när man varit ute på morgonpromenad känns det som..o i dag blev det en sådan i solen, härligt!
Kom precis på att jag nog kunde slopat promenaden... totalt glömt bort att jag lovat en kollega o teama den bodybalancen m henne ute i Mölndal ikväll o det är kanske inte hela världen...OM det nu inte var så att jag strax ska ner t City o köra mitt lunchpass vilket är spin30+core. Ja med andra ord idag kan jag äta m gott samvete *ha ha*

MissTiger
2009-06-08, 20:14
Måndag o det var dags o kliva upp på vågen...dagen t ära 61,5 kg... tror i o för sig slängen av magsjuk haft ett finger med i spelet...trodde nog ändå att jag skulle gått upp ngt mer under helgen då aptiten är tbk o det har som sagt varit helg..
Blev en morgonpromenad idag eftersom jag ändå vaknade i hyfsad tid o hann med det innan jobbet...
Sen blev det ett pass på gymmet efter jobbet..

Axlar/Mage/Baksida lår

Axlar
Sideraise i CC (i arm åt gången)
6 kg*12
9 kg*7
9 kg*6
9 kg*5

Frontraise i CC (i arm åt gången)
9 kg*7
9 kg*6
9 kg*7

Facepull(eller ngt variant av denna övning) en arm åt gången
24 kg*10
30 kg*9
36 kg*6

Militärpress sittande
21 kg*10
23,5 kg*7
23,5 kg*6

Sideraise m hantel dropset
12,5 kg-->3 kg

Baksida lår
Sittande bencurl
40,5 kg*8
45 kg*6
43,8 kg*6

Bencurl m pilatesboll (här får man grym kontakt m baksidan)
10
8
10

Mage
Situps lutandebänk
12
10

Sneda på pilatesboll
8 på var sida
8 på var sida

Planka m pilates boll, benflytt.
9 på var sida
8 på var sida

Benförflytt m boll
20
16

Höftlyft
16
14

Känns som en bra start på veckan speciellt som måndagar oftast är en träningsfri dag :o)

MissTiger
2009-06-10, 10:29
Dags o redovisa gårdagens pass..

Rygg/Triceps

Rygg
Pull ups
6
4
3
4
I chinsassist. mask
+6 p*6
+7 p*8

Latsdrag
39 kg*9
42 kg*6,5
42 kg*6
33 kg*8

Sittande rodd
42 kg*9
48 kg*6
48 kg*5

Ryggresningar på pilatesboll(skippade marklyften då det var "upptaget" o tiden rann iväg)
12
10
+ 5kg*9

Triceps
Dips
9
+5 kg*6
+5 kg*6
7

Stående tricepsextention i CC
33 kg*8
36 kg*6
36 kg*7

Frenchpress m stång
21 kg*9
23,5 kg*6
23,5 kg*6

Push down m rep
36 kg*7
36 kg*5
Dropset
36kg-->12kg

Sen var det dags för mitt 30min spinning pass..hmm ja nu märks det att det börjar bli sommarlov o semestrar..ca hälften av cyklarna "saknade" idag en cyklist i sadeln :o/ Men det är bara o bita ihop samma sak varje år ju....

Detective
2009-06-10, 10:33
Bra latsdrag och rodd :)

MissTiger
2009-06-10, 10:35
Bra latsdrag och rodd :)

Thank you :)

Detective
2009-06-10, 10:41
Thank you :)

Varsågod! :D Fortsätt pumpa :D

MissTiger
2009-06-10, 10:43
Varsågod! :D Fortsätt pumpa :D

Du.... det lovar jag att jag ska göra :cool:

Detective
2009-06-10, 10:46
Du.... det lovar jag att jag ska göra :cool:

Gött! :)
När är nästa pass? *flex*

MissTiger
2009-06-10, 12:45
Gött! :)
När är nästa pass? *flex*

Imorgon bitti kl 6.30... fast då blir det biceps o bröst..:D

MissTiger
2009-06-10, 19:18
Dagens träning gick åt konditionsträning... avverkade ett intervallpass på ca 40 min(stepmask, cykel o crosstrainer) hade från början tänkt ta en löptur i skogen men vädret kändes ju så där stabilt idag så det slutade med inomhus träning... svettigt o gott kan jag säga :o)

MissTiger
2009-06-11, 10:38
Var ett tag sedan känns det som men idag blev det faktiskt ett gympass på morgon innan jobbet.. Strömmen på gymmet var avstängd en liten sväng direkt när dom öppnade..vem kom på den "dumma" ide!? Ja ja fick hoppa över uppvärmningen men annars gick det ingen nöd på mig..mer än att det var nattsvart inne på toaletten.. :o/

Bröst/Biceps/Vader

Biceps
Stående curl m stång
18,5 kg*12
21 kg*9
23,5kg*6
23,5 kg*6

Hammercurl m hantel
12,5 kg*10
15 kg*7
15 kg*7

Hulk i CC
12 kg*10
15 kg*7
18 kg*5

Scottcurl m hantel
9 kg*9
10 kg*7
10 kg*7

Bröst
Hantelpress lutande bänk
17,5 kg*10
20kg*... ja här la damen av liksom fick knappt upp hantlarna o det var vingligt värre, vad hände!? :o/ Beslöt mig för att köra säkert kort istället...

CC over
24 kg*9
27 kg*7
27 kg*7
21 kg*8

Uppåtlutad CC over
12 kg*10
15 kg*7
15 kg*7

Armhävningar
20
12

Vader
Sittande vadpress
40 kg*10
45 kg*8
50 kg*6

Stående vadpress
180-->60 (hmm antar att detta är pounds så ca 82kg-->27kg)

Efter detta var jag lagom redo för frukosten :o))

Detective
2009-06-11, 11:00
Gött långt pass :)

MissTiger
2009-06-11, 12:39
Gött långt pass :)

Kör nästan alltid så "långa" pass...hamnar på strax under 1 timme

Detective
2009-06-11, 14:28
strongt :D

Mourten
2009-06-11, 16:12
Som vanligt stark i biceps, bra hammercurls tex men du typ lika stark i bröst, antingen har du konstigt teknik eller galna gunz! :)

MissTiger
2009-06-11, 19:11
Som vanligt stark i biceps, bra hammercurls tex men du typ lika stark i bröst, antingen har du konstigt teknik eller galna gunz! :)

Hmm ja får nog ta o kolla upp det här *skratt*

MissTiger
2009-06-12, 07:46
Som vanligt stark i biceps, bra hammercurls tex men du typ lika stark i bröst, antingen har du konstigt teknik eller galna gunz! :)

Gud vad du satt igång min lilla hjärna... funderar på hur min kropp är funtad ju.. Eller så kanske det hela har o göra med hur jag redovisar mina vikter... tex när det gäller cablecross är det ju per sida o inte totalt.. :confused:

MissTiger
2009-06-12, 08:09
Hade planerat en morgonpromenad idag men väder var inte på min sida regn, regn, regn o ännu mera regn så det blev ett gympass istället

Axlar/Mage/Framsida lår

Axlar
Hantelpress + Militärpress, båda sittande
10 kg*10 18,5 kg*9
12,5 kg*8 21 kg*7
12,5 kg*7 21 kg*6

Side raise
10 kg*10
12,5 kg*8
10 kg*10

Sitt. framåtlutande hantellyft
7 kg*10
8 kg*9
9 kg*7

Upprätt rodd
26 kg*10
28,5 kg*8
31 kg*7

Framsida lår
Benspark
50 kg*9
50 kg*8
55 kg*7

Liggande benpress
110 kg*10
120 kg*8
120 kg*8

Mage
Benlyft
12
10
9

Crunch på piletsboll
+ 5 kg*20
+ 10 kg*16

Höftlyft
14
14

Sneda crunch
20
20

MissTiger
2009-06-15, 21:41
Efter 2 dagars mer eller mindre total vila (knappt tagit en promenad ens) så var det dags o "riva av" ett pass igen..lycka! :o)

Triceps/Rygg/Vader

Rygg
Chins i chinsassist.
+8 p*10
+7 p*8
+6 p*5
+7 p*6

Sittande rodd (bred fattning)
42 kg*9
45 kg*7
45 kg*6

Smala latsdrag
36 kg*9
39 kg*7
42 kg*6

Marklyft
60 kg*8
60 kg*7
65 kg*5

Triceps
Dips
9
+5 kg*7
+5 kg*6
8

Stående extetions
33 kg*10
36 kg*8
36 kg*7

Push down m rep(en arm åt gången)
12 kg*9
12 kg*8
15 kg*6

Frenchpress m stång
18,5 kg*10
21 kg*8
23,5 kg*6

Vader
Sittande vadpress
40 kg*10
40 kg*8
45 kg*7

Stående vadpress (m tårna inåt)
36 kg*10
42 kg*8
42 kg*8

Efter detta blev det 30 min lågintentivt på stepmaskinen

Madame
2009-06-15, 21:49
Du är förhållandevis stark i trickarna måste jag säga. Najsa dips!!

MissTiger
2009-06-16, 08:05
Du är förhållandevis stark i trickarna måste jag säga. Najsa dips!!

Thank you :)

MissTiger
2009-06-16, 08:40
Blev ett morgonpass idag.. kände mig hyfsat stark antar att vilan i helgen+ annan kost (dvs mer kolhydrater) har ett finger med i spelet här...

Biceps/Bröst

Biceps
Stående curl m stång
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
23,5 kg*7

Hammercurl
12,5 kg*10
15 kg*6
15 kg*6

Hulk i CC
15 kg*10
18 kg*7
18 kg*7

Hammercurl m rep, dropset
7 p-->3 p
7 p-->3 p

Bröst
Uppåtlutad CC over
12 kg*10
15 kg*8
18 kg*6

CC over
21 kg*10
24 kg*8
24 kg*7

Armhävningar
15
12
10

Aleqz
2009-06-16, 08:45
Blev ett morgonpass idag.. kände mig hyfsat stark antar att vilan i helgen+ annan kost (dvs mer kolhydrater) har ett finger med i spelet här...

Biceps/Bröst

Biceps
Stående curl m stång
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
23,5 kg*7

Hammercurl
12,5 kg*10
15 kg*6
15 kg*6

Hulk i CC
15 kg*10
18 kg*7
18 kg*7

Hammercurl m rep, dropset
7 p-->3 p
7 p-->3 p

Bröst
Uppåtlutad CC over
12 kg*10
15 kg*8
18 kg*6

CC over
21 kg*10
24 kg*8
24 kg*7

Armhävningar
15
12
10

Bra pass där! :)

MissTiger
2009-06-16, 15:37
Bra pass där! :)

Tackar :o)

Börjar faktiskt tom ana lite träningsvärk i vissa kroppsdelar, nice!

MissTiger
2009-06-16, 21:22
Då har man lyckats klämma in lite konditionsträning också..30 min spinningo deltagarna var nog minst lika trötta som jag :o) Dagen t ära blev det även ett corepass efteråt eftersom jag lovat en kollega o hjälpa henne med passet..ny korreografi så vi får väl se om det kan bli ngn träningsvärk även i magen *he he*
Dags o lägga huvudet på kudden *Zzzzzz*

Thalagor
2009-06-17, 00:35
Äntligen börjar datorn min fungera någorlunda vettigt igen.

Vad sägs om att testa på lite lätt fys imorgon kväll? Du vet att du vill ;)

MissTiger
2009-06-18, 07:45
Då har man klarat av dagens gympass..blev ett morgonpass eftersom vädret är kasst så en morgonpromenad ute i friska luften lockade inte...midsommarafton imorgon så vad hade man förväntat sig för väder *snyft*

Axlar/Framsida lår

Axlar
Sideraise i CC (en arm åt gången)
9 kg*8
9 kg*7
9 kg*6
6 kg*8

Frontraise i CC (en arm åt gången)
9 kg*10
9 kg*8
12 kg*6

Facepull(eller ngt variant av denna övning) en arm åt gången
36 kg*10 (båda armarna samtidigt)fick dock dålig kontakt här o bytte t en arm åt gången
30 kg*10
33 kg*8
33 kg*8

Militärpress (sittande)
21 kg*10
23,5 kg*8
26 kg*6

Sideraise m hantel (dropset)
12,5 kg--> 4 kg
10 kg--> 3 kg

Framsida lår
Benspark
50 kg*8
50 kg*8
55 kg*6

Liggande ben press
110 kg*10
120 kg*8
130 kg*8

Kände mig ganska omovtiverad på väg till gymmet men tyckte allt det blev ett bra pass iallafall.. man kan ju inte vara på topp jämt o svackor kommer ju då o då.. Tror det är dags för nytt upplägg vilket också är på G :o)
Frukosten i magen så nu ska man nog klara sig ngn timme..blev bla mandelscones..var lite skeptisk i början t dessa... but it´s a keeper :o)

MissTiger
2009-06-19, 12:58
Här ligger vi inte på latsidan inte... blev en morgonpromenad i morse tom.. mest pga att min tillfälliga lilla fyrfota "sambo" inte hade ro o sova :o/
Och gymmet hans med också...blev klar precis kl 12 när det var dags o stänga :o)

Rygg/Triceps/Baksida lår

Rygg
Chins i assistmask.
+ 8p*10
+ 7p*8
+ 6p*5
+ 6p*4

Latsdrag m smalt grepp
39 kg*10
42 kg*7
45 kg*6

Sittande rodd, smalt grepp
42 kg*9
45 kg*7
48 kg*6

Ryggresningar
+ 5 kg*10
+ 7,5 kg*8
+7,5 kg*7

Triceps
Pushdown m stång
33 kg*10
36 kg*8
36 kg*7
39 kg*6

Stående extentions
33 kg*11
36 kg*8
39 kg*6

Kickbacks
10 kg*10
12,5 kg*7
12,5 kg*6

Dips på bänk
+15 kg*12
+20 kg*10
+25 kg*9

Baksida lår
Liggande lårcurl
34 kg*10
38,5 kg*9
40,8 kg*6

Baksida lår m pilatesboll (ett ben åt gången)
10
10
10

Kändes som ett bra pass o lagom mkt folk på gymmet..dvs passet flöt på bra..me like :o)

MissTiger
2009-06-20, 17:39
Gymmet stängt idag...eller ja går alltid o komma in på expressgymmen som har öppet kl 5-23.. men passade iallafall på o förflytta träningen t löpspåret idag :o) Kommer bli mer av den varan framöver då vi på måndag drar igång sommar shcemat= att jag bara kommer instruera 1 pass i veckan mot tidigare 3.. o detta innebär lite mer flexibilitet i träningen *gött*
Hade tänkt ta en lång runda idag men låren kändes små sega, siktade på ta mig t Härlanda tjärn, runt o hem igen... men väl springandes kändes det bättre än förväntat så hela kalaset landade på 1 mil på 46 minuter, kan bara säga att jag är nöjd o belåten :o)

Thalagor
2009-06-20, 19:36
1 mil på 46 min... :bow:

Vi är ett gäng som ska träna i mitten av nästa vecka, hur låter det? Om du är sugen på att sätta oss på plats dvs. Milen på 46 min är herre-min-skapare inte fy skam :hbang:
Så nu då du har tid över med bara ett pass i veckan... Ta dig samman och häng på ;)

Väl tränat oavsett

Edit: Och Glad Midsommar!!

MissTiger
2009-06-20, 20:29
1 mil på 46 min... :bow:

Vi är ett gäng som ska träna i mitten av nästa vecka, hur låter det? Om du är sugen på att sätta oss på plats dvs. Milen på 46 min är herre-min-skapare inte fy skam :hbang:
Så nu då du har tid över med bara ett pass i veckan... Ta dig samman och häng på ;)

Väl tränat oavsett

Edit: Och Glad Midsommar!!

Tack... lite imponerad av mig själv faktiskt :D Har hittills inte kört så mkt löpning i år... Sen kanske man får ta sträckan med en liten nypa salt... körde m iPod och Nike+ för o mäta, men mätte även på eniro o det stämde ganska bra men kan säkert diffa på ngn meter hit o dit..

Ska kolla hur veckan ser ut..har liksom inte kommit så långt än...

Glad midsommar på dig med :)

MissTiger
2009-06-21, 14:05
Blev en promenad innan frukost i morse...mest för att kompisens hund (som jag är hundvakt åt i helgen) vaknade på tok för tidigt :o/
Sen var det dags o ta sig ner t stan för o köra söndagens spin30+core..full rulle som vanligt.. o from nästa vecka blir det ett kvällspass istället, men bara över sommaren :o)

MissTiger
2009-06-22, 12:59
Lyckades igår tycka in ytterligare ett träningspass.. en härligtbodybalance. Egentligen var det inte för själva träningens skulle utan mer känslan av att få njuta o slappna av...hmm ja där det gick o slappna av vill säga :o/ Bla är det lite svårt o slappna av när man kör x antal minuter (x=ca 7-8 min) ganska statisk benträning *skratt*

Idag väntar en vilodag..ja förutom lite promenerande då jag fortfarande är hundvakt o vovven bryr sig nog inte om om jag har vilodag eller inte :o)

MissTiger
2009-06-23, 07:55
Måste säga att jag ibland funderar på hur man fungerar... Precis varit o tränat ett styrkepass innan jobbet, men hur lyckas man ta sig upp kl 5.15 o iväg t gymmet när man egentligen känner sig halvt omotiverad *screwy* Passet gick hyfsat..men visst kan jag bättre kändes som jag gav upp för lätt i vissa övningar..*suck*

Bröst/Biceps/Framsida lår

Biceps
Curl m stång, stående
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
23,5 kg*6

Hammercurl m rep
36 kg*10
39 kg*8
42 kg*6

Hulk i CC
15 kg*10
18 kg*7
18 kg*6

Konc.curl mot bänk m hantel
9 kg*10
10 kg*7
10 kg*7

Bröst
CC over (vikten räknad per sida)
21 kg*10
24 kg*8
27 kg*6
21 kg*8

Uppåtlutad CC over (vikten räknad per sida)
12 kg*10
15 kg*8
15 kg*8

Armhävningar
15
10
12

Framsida lår
Benspark
50 kg*10
55 kg*8
55 kg*6

Liggande benpress
110 kg*12
130 kg*8
150 kg*6

Passet gick ju inte helt åt skogen trots att motivationen inte var på topp, men känslan hade kunnat vara bättre.
Ikväll blir det bla lite andning, stretch o avslappning då jag ska hoppa inför en kollega o köra en bodybalance :)

Lellan
2009-06-23, 19:49
Att ta sig till lite omotiverade pass utan rätta känslan som går hyfsat (utifrån sett bra iaf!) borgar ändå inför dunderkanonpass med grymmaste känslan, tror jag!

Bra jobbat, body balance lät trevligt. Andas behöver vi alla! :D

MissTiger
2009-06-23, 20:20
Att ta sig till lite omotiverade pass utan rätta känslan som går hyfsat (utifrån sett bra iaf!) borgar ändå inför dunderkanonpass med grymmaste känslan, tror jag!

Bra jobbat, body balance lät trevligt. Andas behöver vi alla! :D

Jo det är ett skönt pass...o underbara kunder :o)

MissTiger
2009-06-23, 20:23
Känns som det varit en sån där inte alls bra dag idag...som sagt omotiverad t träningen i morse...sen huvudvärk när jag väl kom t jobbet o trött nästan hela dagen.. Och nu spårade matintaget ur också... har under dagen tryckt i mig lite naturgodis bla torkade jordgubbar o nötter m choklad på...o som om det inte räckte..väl hem hittad ejag rostad majs som jag knappt kunde sluta äta o nu toppat m 1,5 ruta mörk choklad...frågan är typ "vad hände!????"
Ja ja dagen är snart slut o man kan gå o sova o imorgon är en ny dag o nya tag

Lellan
2009-06-23, 21:02
Känns som det varit en sån där inte alls bra dag idag...som sagt omotiverad t träningen i morse...sen huvudvärk när jag väl kom t jobbet o trött nästan hela dagen.. Och nu spårade matintaget ur också... har under dagen tryckt i mig lite naturgodis bla torkade jordgubbar o nötter m choklad på...o som om det inte räckte..väl hem hittad ejag rostad majs som jag knappt kunde sluta äta o nu toppat m 1,5 ruta mörk choklad...frågan är typ "vad hände!????"
Ja ja dagen är snart slut o man kan gå o sova o imorgon är en ny dag o nya tag

Well, förhoppningsvis var det gott - du har en grym kropp å pajar inte formen såå lätt (va tror du det finns för magiskt fettbyggarhokuspokus i onyttigheter? ;)), den extra energin du tog in ikväll gör du av med imorrn när du glatt skuttar runt eller hur du nu tar dig fram (tänker mig dig skuttandes, efter hinderbanebilderna..:em:).

Livet är många dagar, sommaren är lång, du åt lite skräp EN dag. Av många form och kroppsvänliga dagar ur kostsynpunkt. Perspektiv.. :thumbup:

(eller varför inte käre gamle Oldenmarks "distans och balans"? Är själv där och gräver i dåliga samvetet skålen, men den frasen brukar få mig go å tyckaommigsjälv-gla igen! :)).

MissTiger
2009-06-23, 21:24
Well, förhoppningsvis var det gott - du har en grym kropp å pajar inte formen såå lätt (va tror du det finns för magiskt fettbyggarhokuspokus i onyttigheter?, den extra energin du tog in ikväll gör du av med imorrn när du glatt skuttar runt eller hur du nu tar dig fram (tänker mig dig skuttandes, efter hinderbanebilderna..:em:).

Livet är många dagar, sommaren är lång, du åt lite skräp EN dag. Av många form och kroppsvänliga dagar ur kostsynpunkt. Perspektiv..

(eller varför inte käre gamle Oldenmarks "distans och balans"? Är själv där och gräver i dåliga samvetet skålen, men den frasen brukar få mig go å tyckaommigsjälv-gla igen! :)).

Tack Lellan.... :) och jag vet ju detta också men ibland känns det som man tappar greppet lite, en dålig dag helt enkelt men inte pajar det formen på stört det är nog mer känslan i kroppen, så skärpning på mig :smash:
"Distans & balans" m andra ord..

Men du hinderbanebilder...måste vara ngn annan för ngn hinderbana har jag inte gett mig på...*hmm*

Madame
2009-06-23, 21:54
Hallå, hörde jag nåt om en hinderbana? *innocent* :D

Äh det låter inte som att du har svullat så värst, en annan har klämmt en halv marabou-limited-sommar-edition-kaka. *drool* kolhydratladdning vettu, ett vinnande koncept! :D
Både du o jag kommer kicka ass på gymmet imorgon!!!


Jag brukar planera mina mindre nyttigare intag, just för att jag vet att jag vill ha choklad, glass osv ibland.
Och efterssom jag ändå planerar och räknar mina kalorier i förväg kan jag justera lite ibland så att det får plats lite gotta utan att man behöver känna att man skenade. Då kan jag också se i förväg att 'O jävlar vad många kalorier det blev, det har jag inte råd med idag för jag vill hellre äta ditten o datten'

MissTiger
2009-06-24, 05:41
Nyduschad o redo för dagen... o på bättre humör än igår :D Tror att det var bla humöret som ställde t "nojjan" igår *suck*
Startade iallafall dagen m ett litet konditionspass..blandat jogging/powerwalk.. sådana här fina dagar så tycker jag morgonträning utomhus är balsam för både kroppen & själen..helt underbart :o)

MissTiger
2009-06-24, 05:50
Hallå, hörde jag nåt om en hinderbana? *innocent* :D

Äh det låter inte som att du har svullat så värst, en annan har klämmt en halv marabou-limited-sommar-edition-kaka. *drool* kolhydratladdning vettu, ett vinnande koncept! :D
Både du o jag kommer kicka ass på gymmet imorgon!!!


Jag brukar planera mina mindre nyttigare intag, just för att jag vet att jag vill ha choklad, glass osv ibland.
Och efterssom jag ändå planerar och räknar mina kalorier i förväg kan jag justera lite ibland så att det får plats lite gotta utan att man behöver känna att man skenade. Då kan jag också se i förväg att 'O jävlar vad många kalorier det blev, det har jag inte råd med idag för jag vill hellre äta ditten o datten'

Just det Madame..tror nämligen det är du som är "skyldig" t hinderbanebilderna ;o) Jag har liksom aldrig ens tänkt tanken *asg*

Skönt o höra att det inte bara var jag som åt igår..o det var nog säkert inte så illa...men känslan av o "småäta" lite okontrollerat gjorde nog sitt...o sen humöret..trött, uttråkad o inte alls på humör gjorde ngt sitt t ätandet o att man "nojjar" lite extra.
Normalt sätt tillåter jag lite annat ätande på lördagar eller (och) fredagar..men shit happens! Ska ta tag i räknandet jag också..sen tror jag att om man ser hur mkt extra kcal vissa saker innebär så kanske man tänker en gång extra..

Men nya dag idag o nya turer :o)

MissTiger
2009-06-24, 20:18
Gymmet avklarat o nu var man mätt (av mat o inget annat idag) o belåten..ska försöka få huduvet på kudden i tid idag...brukar gå så där ju :o/
Tog sällskap av en kompis t gymmet idag ävne om vi körde olika saker väl på plats, men lite sällskap skadar aldrig :o)

Axlar/Mage/Baksida lår

Axlar
Sideraise i CC (en arm åt gången)
6 kg*10
9 kg*7
9 kg*7
9 kg*5

Frontraise i CC (en arm åt gången)
9 kg*8
9 kg*6
9 kg*6
6 kg*8

Facepull (en arm åt gången)
30 kg*10
33 kg*8
36 kg*8

Militärpress sittande
21 kg*10
23,5 kg*7
26 kg*5

Sideraise m hantel drop set :o)
12, kg-->4 kg
10 kg-->3 kg

Baksida lår
Liggande lårcurl
36,2 kg*10
38,5 kg*8
40,5 kg*6
40,5 kg*6

Sittande lårcurl
38,5 kg*8
40,5 kg*7
43,3 kg*7

Mage
Crunch på pilatesboll
+5 kg*20
+10 kg*14

Crunch på pilatesboll, viktplatta ovanför huvudet
+ 5 kg*10
+ 5 kg*10

Planka på boll
1 min
1 min

Höftlyft
14
14

Benfällning
12
12

MissTiger
2009-06-25, 20:28
Vilket väder vi har nu...helt underbart..lite surt dock att man jobbar :o/ Men man får göra det bästa av det...bla sitta ute o äta lunch :o) Och köra lite utomhusträning...så idag blev det en löptur i skogen på kvällskvisten, riktigt skönt då det fläktade en del o temperaturen hade sjunkit lite.. Hmm åter igen funderade jag lite fram o tbk om jag skulle orka springa i värmen...beslutade mig t slut för o ta en liten runda eller börja springa o se hur det kändes...slutresultatet blev nästan 1 mil iallafall...ca 9,7 km när jag mätte på eniro.se.. landade idag på 47,5 min helt okej eftersom rundan idag var lite mer kuperad..väldigt bra för flåset *he he*

Slänger in en bild..eller 2 på benen som fått bära min runt i spåret :cool:

Madame
2009-06-25, 20:32
OOo, heta ben du har! *drool* Riktigt snygga tights också, är de nya? (dvs finns de i affär nu, jag vill också ha såna!!)

MissTiger
2009-06-25, 20:47
OOo, heta ben du har! *drool* Riktigt snygga tights också, är de nya? (dvs finns de i affär nu, jag vill också ha såna!!)

Thanks Madame *cupid* Dubbelt upp då... tightsen köpte jag förra året..riktigt sköna o lagom längd under sommaren :cool:

MissTiger
2009-06-26, 20:47
Äntligen fredag....inte en dag för tidigt :cool:
Trots värmen blev det en tur t gymmet idag.. hyfsat bra AC så man slapp toksvettas...ja mer än det vanliga normala så att säga ;o)

Rygg/Triceps/Vader

Triceps
Pushdown m stång
24 kg*12 (blev lite fel vikt här trodde det var 30 kg ja ja)
33 kg*10
36 kg*8
39 kg*7

Stående extentions
33 kg*10
36 kg*8
36 kg*7

Kick backs
10 kg*9
12,5 kg*7
12,5 kg*6
9 kg*8

Dips på bänk
+20 kg's vikt*12
+25 kg's vikt*10
+30 kg's vikt*8

Rygg
Chins i chinsassist.
+18 kg*3 bytte sen t 15 kg*6
+15 kg*7
+15 kg*6
+15 kg*6

Latsdrag m smalt grepp
39 kg*8
42 kg*7
45 kg*6

Hantelrodd (länge sedan jag körde detta dvs noll koll på vikterna)
20 kg*10
22,5 kg*8
25 kg*6

Ryggresningar m viktplatta
+5kg*12
+7,5 kg*9
+10 gk*7

Vader
Sittande vadpress
40 kg*8
40 kg*8
45 kg*7

Stående vadpress m tårna vinklade utåt
7 plattor*8
7 plattor*7
8 plattor*7

Bra sätt o avsluta veckan på...enligt mig iaf :D Och nu ska det snart njutas av en proteinpudding gjord på double pro...o läsas nya BODY

MissTiger
2009-06-27, 09:49
Hade en grym plan för dagen.... skippa morgonpromenaden o gymma på morgonen eftersom gymmet bara har öppet t kl 13 på lör nu under sommaren (tur vi har expressgymmen också om det "krisar" öppet t kl 23) o lite löpning på kvällen.. Men väl uppe i morse o efter lite tankeverksamhet bestämde jag mig för o ta löpturen på morgonen...klart det var varmt redan nu...men varmare blir det :o/ Missförstå mig inte jag gillar värmen men det kan bli lite tufft när man ska springa...Sagt o gjort så nu har jag lagt ca 13 km bakom mig på 62 min..Nöjd o intar nu frukost nr 2 för dagen :o)

MissTiger
2009-06-27, 09:57
Hmm skulle redigera lite o det gick så där bra *hmpf*
Iallafall....lagom mkt folk ut i skogen ingen trängsel m andra ord...så slapp man tänka på hur man springer om det ev ser konstigt ut (kan ju liksom hände) o ha folk som springer om en enbart för o jävlas... Hade dock en "sparv" på ca 17 bast som sprang om mig *grr27* men insåg att jag ändå tyckte det var helt OK att han varvade "tant" på 32 bast *ha ha* +att jag sprang om ett par personen själv både innan o efter detta.. :cool:

Detective
2009-06-27, 10:24
Bra pass igår :) Kämpa på

MissTiger
2009-06-28, 21:06
Idag har träningen bestått av cardiopass.... en skön morgonpromenad i skogen som landade på 85 min, kanonstart på dagen o frukosten smakade bra efter detta vill jag lova :o) Sen blev det en slö dag i solen... tills det var dags för kvällspass på gymmet 30 min spin+30 min core, inte allt för många som tog sig in på det svala gymmet, men dom som kom kämpade hårt o svetten rann rejält :o))

MissTiger
2009-06-30, 10:12
Feeling strong... :D Så i morse slopade jag den vanliga morgonpromenaden o tog istället en löptur.. kändes riktigt bra oväntat tom :o) Turen tog 47 min och sträckan hamnar väl på strax under 1 mil, skulle tippa på att tempot var ngt lägre än om jag hade sprunigt på dagen/kvällen men jag är nöjd, springer ju för att jag just nu tycker det är skönt o njuter av o kunna träna ut..inget lopp som ligger bakom ngt hörn o stressar :cool:

Detective
2009-06-30, 10:17
stark löpning du fick till där :)

MissTiger
2009-06-30, 10:53
stark löpning du fick till där :)

Tackar :o) Som sagt är jag nöjd o förvånad över att det gick så "lätt".. hmm ja lätt o lätt men över förväntan.. kanske vilodagen igår som spelade in här...

Detective
2009-06-30, 10:56
Ja det kan behövas lite vilodagar här och där ibland :D

Thalagor
2009-06-30, 11:01
Härligt att du tränar på! Även i detta mastodontväder :)

Min dator har varit lite sådär halvt käss, tänkte bara säga att det blir fys idag 20. Om du är impulsiv och gillar utmaningar, dvs är modig och stark ;)

MissTiger
2009-06-30, 13:04
Ja det kan behövas lite vilodagar här och där ibland :D

Jo har hört att det ska vara nyttigt :cool:

MissTiger
2009-06-30, 13:06
Härligt att du tränar på! Även i detta mastodontväder :)

Min dator har varit lite sådär halvt käss, tänkte bara säga att det blir fys idag 20. Om du är impulsiv och gillar utmaningar, dvs är modig och stark ;)

Ja inte kan man ligga på latsidan nu inte...när det är "bikiniväder" o allt :cool:

*hmpf* stark är jag o modig... okej det är där det liksom brister :em:

Detective
2009-06-30, 16:32
Jo har hört att det ska vara nyttigt :cool:

Så bra :D

MissTiger
2009-06-30, 21:20
Lyckades trots värmen o morgonträning trycka in ett styrkepass på kvällen.. Tur att gymmen är utrustade m AC annars hade det nog aldrig gått..

Axlar/Mage

Axlar
Sideraise i CC (en arm åt gången)
6 kg*10
9 kg*7
9 kg*6
6 kg*8

Baksida axel m hantel(sittande)
7 kg*10 (båda)
8 kg*9 ( en o en)
8 kg*9 (båda)
9 kg*8 (en o en)

Upprätt rodd
26 kg*10
28,5 kg*8
31 kg*6

Militärpress (sittande)
21 kg*10
23,5 kg*8
23,5 kg*6

Sideraise hantel (drop set)
12,5 kg*8
12,5 kg--> 4 kg

Mage
Sit ups
20
17 m 5 kg´s vikt

Planka (fr armbåde upp på händer o tbk)
10 på var "sida"
10 på var "sida"

Höftlyft
16
16

Benfäll (liggande)
12
11

MissTiger
2009-07-01, 10:28
Blev en powerwalk tidigt i morse... svettigt värre redan så tidigt o det kändes som luften stod still..brukar tycka att morgonpromenader är riktigt sköna men idag var det allt ganska tufft :o/
Ikväll blir det ett gympass (bla rygg o triceps) i AC:n's "förlovade land" :o)

MissTiger
2009-07-01, 19:47
Då har man kommit hem till en (faktiskt) hyfsad sval lägenhet o fått i mig mat...alltid lika gott efter träningen :o) Det går lite från dag till dag men tycker att värmen gör sig påmind vissa pass...jo det är varmt hela tiden men värmen påverkar mig mer vissa dagar än andra... o idag var en sån dag :o/ Kändes som jag gav upp för lätt i vissa övningar tex.. :smash:

Rygg/Triceps/Vader

Rygg
Chins i assistmaskin
+ 7p*10
+ 6p*8
+ 5p*6 pullups (hade allt klarat ngn mer men gled i greppet :o/)
+ 6p*7

Latsdrag, smalt grepp
39 kg*10
42 kg*7
45 kg*6
39 kg*6

Hantelrodd
22,5 kg*10
25 kg*8
27,5 kg*5

Ryggresningar
+7,5 kg*12
+10 kg*8
+10 kg*7

Triceps
Dips
+4 p*12 (dipsassistmask.)
9
+5 kg*7
+5 kg*6

Pushdown m rak stång
36 kg*10
39 kg*8
39 kg*7

Liggande tricepsextentions m hantlar
7 kg*10
8 kg*8
8 kg*7

Triceps push ups mot bänk
12
9
8

Vader
Sittande
37,5 kg*10
45 kg*8
45 kg*8

Stående (dropset)
8 p--> 3 p

Vaderna, speciellt vänster, var på väg o krampa så jag tog det lite lugnt m vikterna där idag..tror det är löpningen igår som kan vara boven i detta..

MissTiger
2009-07-02, 07:16
Då har man gjort det igen... :D Morgonlöpning samma runda (ca 1 mil) som i tisdags..o 20 sekunder "snabbare" dvs 46 min 40 sek *skratt* Vilken tävlningmänniska man är...även mot sig själv o även tidigt på morgonkvisten.. Bestämde mig gansak tidigt för o springa i det tempot som passade o lyssna på kroppen o INTE titta på klockan just för o undvika o "stressa" o välja ett för högt tempo bara för o få en bättre tid... Men herre gud jag är ju som ett barn på julafton sååååå svårt det var o inte titta på klockan, men skam den som ger sig tur man är envis :cool:
Sen blev det en välförtjänt frukost som bla innehöll färska blåbär *mums*

Detective
2009-07-02, 07:36
Här dyker det upp pass efter pass.

Stabilt! :D

MissTiger
2009-07-02, 13:09
Här dyker det upp pass efter pass.

Stabilt! :D

Mmmm ja jag kan ju inte ligga på latsidan heller...då kommer man ingen vart :D Men lite mer vila hade kanske inte skadat...men vill så mkt...samtidigt *screwy*

MissTiger
2009-07-03, 10:26
Här kommer ett Bröst/bicepspass.. kändes så där om jag får säga mitt...eller ja "enda" problemet var väl egentligen bröst där jag senaste tiden inte känt mig så stark speciellt då inte vänster sidan har ltie svårt o få kontakt där..börjar fundera på om det är ngt i kroppen tex axeln som är sne eller ngt... :confused:

Biceps/Bröst

Biceps
Curl m rak stång
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*7
26 kg*5

Hammercurl m rep
36 kg*10
39 kg*7
42 kg*6

Hulk i CC
15 kg*9
18 kg*6
18 kg*7 + 12 kg*5

Hammercurl m hantel
10 kg*10
12,5 kg*8
15 kg*6 +10 kg*5

Bröst
CC over
24 kg*8 (båda)
18 kg*8 (en o en)
24 kg*7 (båda)
18 kg*7 (en o en)

Lutande CC over
12 kg*10
15 kg*7
15 kg*7 + 12 kg*4

Armhävningar
18 + 2 på knä
10+ 7 på knä
12+ 8 på knä

Sista dagen på jobbet sen är det semester.. :cool: Mmm bara 1 vecka men ska ha 3 veckor till i augusti sen.. Men är det inte såååå typiskt att vi haft grymt väder i 2 veckor o lagom tills jag ska vara ledig så "hotas" det m regn, tycker faktiskt inte det är rättvist *grr27*

Detective
2009-07-03, 10:44
Mmmm ja jag kan ju inte ligga på latsidan heller...då kommer man ingen vart :D Men lite mer vila hade kanske inte skadat...men vill så mkt...samtidigt *screwy*

Nej det har du rätt i :)

Bara att kämpa på :)

MissTiger
2009-07-04, 16:43
Passade på o vara på gymmet tidigt idag..eller ja blev typ 1 timme senare än planerat men men :o/ Gott o ha det gjort (låter som jag inte trivs m o vara på gymmet, men så är det ju inte) så man kan njuta av solen i lugn o ro sen :o)
Idag blev det axlar o mage, inga ben eftersom tanken är en löptur nu ikväll..en lite kortare sådan är tanken får väl se hur det blir med det..

Axlar/Mage

Axlar
Hantelpress (sittande)
10 kg*10
12,5 kg*7
12,5 kg*6
10 kg*8

Upprätt rodd
28,5 kg*10
31 kg*7
31 kg*7
Kände av vänster handled här brukar gå lite bättre annars känner jag

Facepull (en arm åt gången)
5 p*12
5 p+extra platta*9
6 p*7

Sideraise m hantel
10 kg*10
12,5 kg*8
12,5 kg*8

Mage
Crunches på pilatesboll
+ 5kg*10
+ 10 kg*20

Sned crunches
10*2
10*2

Planka m benlyft på pilates boll
8*2
9*2

Boll förflyttning
18
16

Höftlyft m twist
6*2
7*2

MissTiger
2009-07-04, 18:28
Då så..löpturen är avklarad o grillning står för dörren :cool: Sprang en runda på 43 min inte räknat ut hur långt det blev än...bla sprang jag dock 5:an i Skatås o "bara" 5:an tog 24 min.. Hmm lite intressant m tanke på att jag sprunigt 1 mil på 46-47 min...men det är klart det har varit "ca" sträckor + att 5:an i Saktås är hyfsat kuperad bitvis..o så sprang jag dit o hem..får testa o endast spring 5:an ngn gång.. Ja ja spelar roll det är varmt o det var backigt o jag tog mig runt :D

MissTiger
2009-07-05, 13:16
Då så..löpturen är avklarad o grillning står för dörren :cool: Sprang en runda på 43 min inte räknat ut hur långt det blev än...bla sprang jag dock 5:an i Skatås o "bara" 5:an tog 24 min.. Hmm lite intressant m tanke på att jag sprunigt 1 mil på 46-47 min...men det är klart det har varit "ca" sträckor + att 5:an i Saktås är hyfsat kuperad bitvis..o så sprang jag dit o hem..får testa o endast spring 5:an ngn gång.. Ja ja spelar roll det är varmt o det var backigt o jag tog mig runt :D

Totalt hamnade rundan på 8,9 km..dvs till skogen +5:an o sen hem igen.. Kuperat var 5:an ja...ärligt talat i vissa backar känns det som om man aldrig ens tänkt tanken "träning" o att man har sämsta tänkbara kondition *screwy*
Kan nog vara bra o tänka på o variera rundorna lite...både längd- o terrängmässigt

MissTiger
2009-07-06, 10:18
Startade semesterveckan med en morgonpromenad på ca 70 min..o har nu njutit av frukosten..i lugn o ro :o) tror frukosten är bästa målet på dagen iaf när man har "extra" tid o slipper stressa i sig den..
Funderar på om jag i veckan ska ta o göra en "come back" när det gäller bodypumpen varit sugen ett tag nu faktiskt.. men måste planera in detta på en dag då jag kan lägga en vilodag dagen efter förbereder mig på en grym träningvärk nämligen :o/ Och jo trots att jag styrketränar o i övrigt tränar en del så vet jag att jag med stor sannolikhet ändå kommer få en rejäl träningsvärk..det är liksom bodypumpens "dilemma" man kan knappt håller sig borta 1 vecka så är träningsvärken där.. *asg*

MissTiger
2009-07-06, 14:43
Här kommer dagens pass...som blev ett lunchpass.. Tänkte att om jag kommer strax efter kl 13 så borde det börjat tunna av lite m "lunchfolket" men njä var nog fler som hade tänkt samma tanke..men det var ganska lugnt ändå.

Rygg/Triceps/Vader

Rygg
Chins i chinsassist.
+7 p*11
+6 p*7
+6 p*6
+7 p*6

Latsdrag smalt grepp
+6 p+extra platta*10
+7 p*7
+7 p+extra plata*6

Hantelrodd
22,5 kg*9
25 kg*7
27,5 kg*5

Ryggresningar
+10 kg*12
+10 kg*8
+10 kg*8

Triceps
Dips
10
+5 kg*7
+7,5 kg*5
+5 kg*6

Pushdown m rakstång
5 p+extra platta*10
6 p*8
6 p+extra platta*7

Triceps Extentions
5 p+ extra platta*10
6 p*8
6 p+extra platta*6

Tricpes armhävningar
12
10
7+7 på knä

Vader
Sittande vadpress
40 kg*8
40 kg*8
45 kg*7

Detective
2009-07-06, 14:51
Bra dips du får till :)

MissTiger
2009-07-07, 10:47
Blev en löptur i morse... o eftersom jag har semester så är "morgon" inte lika "okristligt" tidigt som när jag jobbar o kunde därför bege mig ut i skogen o springa...där jag trivs bäst :o) Annars när jag springer på morgonen innan jobbet så blir det asfaltlöpning..dvs gator o cykelbanor...så där inspirerande men det känns säkrare så.. Som sagt skogen blev det (o lite asfalt) ganska precis 1 mil på 48 min 30 s..

MissTiger
2009-07-08, 09:53
Då var det dags för en vilodag då...men kunde inte hålla mig från o ta en morgonpromenad i skogen blev en ganska lång sådan också..85 min:o)
Passar på o lägga in gårdagens gympass också...

Bröst/Biceps/Framsida lår

Bröst
Hantelpress (lätt lutad bänk)
17,5 kg*10
20 kg*7
20 kg*6

Lutad CC over (på knä)
2 p*10
2 p+extra platta*7
2 p+extra platta*7

Armhväningar m fötterna på pilatesboll
12
8
8

Biceps
Curl m stång
18,5 kg*12
21 kg*8
23,5 kg*6
26 kg*4

Hulk (testade o byta t hårda handtag för o slippa att handtaget "gled iväg")
2 p+extra platta*9
3 p*5
3 p*5
2 p*6

Hammercurl m rep
6 p*10
6 p+extra platta*7
7 p*6

Konc.curl m hantel
9 kg*8
10 kg*7
10 kg*6
8 kg*5

Ben
Benspark
52,2 kg*8
56,6 kg*7
59 kg*6

Liggande benpress
110 kg*12
130 kg*10
150 kg*6

MissTiger
2009-07-09, 11:48
Tänk så snabbt man kommer in i "semesterlunken" dvs jag har plötsligen ingen brådska någonstans..bådar inte gott inför måndag då det är tillbaka till jobbet som gäller...dock m lite förkortad arbetstid alltid ngt o se fram emot :o)
Klev upp i morse o hade morgonlöpning i tankarna..vilket det också blev efter lite velande, var osäker på om kroppen var i form för detta...Men som oftast tar min envia sida över o vinner...så sagt o gjort ute i skogen begav jag mig..blev som vanligt en "egen mixad" runda vilket också betyder att jag inte t 100% har koll på sträckan..men med hjälpa av eniro.se så mätte jag upp det t 10,5 km vilket idag tog mig 51 min att avverka. Med tanke på velande innan pga hur kroppen kändes så är jag nöjd över turen, blev en delvis ganska kuperad runda där bla 5:an ingick (dom dom som har koll på Skatås) o sen en runda runt Härlanda tjärn.
Sen blev det en ganska sen frukost men oj så gott det var :o)