handdator

Visa fullständig version : Påsar/mörka ringar under ögonen - vad kan man göra åt det?


Fatalist
2009-05-09, 11:44
Jag har på sistone fått riktigt hemska påsar under mina ögon, det får mig att se sliten och osund ut. Kan man göra något åt det förutom att gå och köpa concealer och sminka över?

Varför får man dem?

Hur gör du?

-Niklas-
2009-05-09, 11:46
Jag har samma problem, vet inte vad det beror på.

Donner
2009-05-09, 11:51
Sover du tillräckligt? Eller är det bara en myt att man får det av för lite sömn?

Catstyle
2009-05-09, 11:53
Förutsatt att du äter dricker och sover bra; sminka.

Fatalist
2009-05-09, 11:53
Sover kanske snarare för mycket, försöker begränsa min sömn till 6 timmar, men som idag så sov jag 2 timmar efter frukost också. Kanske har med det att göra? Kanske ska strama upp min livsstil lite?

Sundsarn
2009-05-09, 12:09
Att sova 6 timmar per natt är för mig för lite. Gör jag det känner jag mig ständigt trött och blir oundvikligen sjuk. Jag behöver 7 timmar åtminstone, helst 8 men det finns inte tid med det riktigt.

<Mike>
2009-05-09, 12:20
6 timmar? Gees... Sover jag bara sex timmar så är jag en zombie hela dagen. Måste sova minst 8 timmar fast oftast sover jag ännu längre. Kanske är för att jag fortfarande är tonåring.

Louisee
2009-05-09, 12:24
man kan sminka över mörka ringar,men knappast påsar, för påsar är ju en svullnad under ögat och det syns oavsett..

mot tillfälliga påsar brukar väl lite kyla hjälpa, ta 2 gurkskivor och lägg på ögonlocken i 15 min..låter fjantigt men det brukar ta bort lite av svullnaden

mycket sittande framför datorn kan göra att man får svullna ögon pga av att man inte blinkar så ofta som annars, det gör att ögonen blir torra och svullna, så försök och blinka
lite mer om du sitter vid datorn mycket

stress, dålig mage och för mycket socker och alkohol förvärrar ju det hela

om du fått mycket påsar nu på senaste tiden borde du fundera om du lever lite annorlunda nu mot vad du gjorde innan du fick påsarna...

mot mörka ringar finns en väldigt effektiv kräm men väldigt dyr sådan som heter "hylexin"
men den är väldigt dryg och räcker ett tag om man tar väldigt lite, finns billigare med några hundringar på tradera

sägs även hjälpa mot påsar med,men mest för mörka ringar

Fatalist
2009-05-09, 12:34
Jag sover oregelbundet, jag tror det är anledningen faktiskt. Jobbar tider som gör att jag inte behöver gå upp någon särskild tid på dagen och då har jag varit lite lat med att gå upp och sparka igång dagen. Ska testa 7 timmar prick imorgon och se hur det känns.

Tack för tipsen, har ingen gurka hemma, läste att potatis skulle fungera? Provar en kall potatisskiva då.

saab900
2009-05-09, 14:12
Sova

14K
2009-05-09, 15:38
Sova, vila, inte stressa, äta sunt, träna, slappna av. Ja... finns många faktorer. Gäller o tagga ner lite i vardagen. Planera mer.

dane1
2009-05-09, 17:28
http://images.chemistdirect.co.uk/images/productimages/large/loreal_men_expert_hydra_energetic_eye_cream_39231. jpg

Funkar faktiskt!
"Eye cream" kallas det.

BobaFett
2009-05-09, 17:50
Har samma problem. För mig försvinner det under sommaren då jag deffar/ äter nyttigt, är ute mycket och lägger mig tidigt. Alla har sin egen dygnsrytm och jag har märkt att jag mår bäst om jag lägger mig vid 10, sen om jag sover till 5,6 eller 8 spelar mindre roll. Det viktigaste är nog dagsljus, att man spenderar mycket tid utomhus i solen.

Provat diverse krämer, gör marginell (om nån) skillnad så tro inte att en kräm ska hjälpa dig.