handdator

Visa fullständig version : Effekt av akut styrketräning på känslor av energi och utmattning


King Grub
2009-05-09, 09:12
We examined the effect of acute moderate- to high-intensity resistance exercise on feelings of energy and fatigue in sedentary college women reporting a persistent above-average frequency of fatigue. Fourteen sedentary female volunteers reporting persistent fatigue completed three counterbalanced conditions [70% one-repetition maximum (1-RM), 15% 1-RM/placebo, and a no-exercise control]. In the exercise conditions, participants performed four sets of 10 repetitions of three lower-body resistance exercises. The Profile of Mood States-Brief Form (POMS-B) vigour and fatigue mood scores were obtained immediately before conditions, every 11 min and 40 s during conditions, and 20 and 30 min after conditions. The data showed a significant main effect for vigour (P = 0.01). Vigour scores were significantly higher for the 70% 1-RM than the control condition (P = 0.01). No significant difference was observed between the 70% 1-RM and 15% 1-RM/placebo conditions. There was a significant main effect for fatigue (P = 0.04). Fatigue scores were significantly lower for the 15% 1-RM/placebo than the control condition (P = 0.04). Acute moderate- to high-intensity lower-body resistance exercise increased feelings of energy during and after exercise compared with the control. It is unclear whether this effect is a placebo effect because, while it did not differ from the placebo condition, we cannot rule out that resistance exercise at a wide range of intensities produces increased feelings of energy.

J Sports Sci. 2009 May 6:1-9. The effect of acute resistance exercise on feelings of energy and fatigue.

zydar
2009-05-09, 10:34
synd bara att jag aldrig fattar vad du skriver =)

Frillan
2009-05-09, 10:36
Vi har även undersökt effekten av akut måttlig till hög intensitet motstånd motion om en känsla av energi och trötthet i sedentära college kvinnor rapporterar en ihållande över genomsnittet frekvens av trötthet. Fjorton sedentära kvinnliga frivilliga rapporteringen ihållande trötthet fyllas tre motverkas förhållanden [70% en upprepning högsta (1-RM), 15% 1-RM/placebo, och en no-utöva kontroll]. Vid utövandet villkor deltagarna utförs fyra uppsättningar av 10 repetitioner av tre lägre body-resistens övningar. Profil Mood States-Kortfattade Form (POMS-B) kraft och trötthet humör värderingar erhölls omedelbart före villkor, var 11 min och 40 s under villkor samt 20 och 30 min efter villkor. Uppgifterna visade en betydande huvudsakliga effekten för växtkraft (P = 0,01). Livskraft värderingar var signifikant högre för 70% 1-RM än kontrolltemperaturen skick (P = 0,01). Ingen signifikant skillnad sågs mellan 70% 1-RM och 15% 1-RM/placebo villkor. Det fanns en betydande huvudsakliga effekten för trötthet (P = 0,04). Trötthet värderingar var betydligt lägre för 15% 1-RM/placebo än kontrolltemperaturen skick (P = 0,04). Akut måttlig till hög intensitet lägre body-resistens utöva ökad känsla av energi under och efter motion jämfört med kontrollgruppen. Det är oklart om denna effekt är en placebo-effekt eftersom, medan det skiljer sig inte från placebo villkor kan vi inte utesluta att motståndet utöva på en rad olika intensiteter ger ökad känsla av energi


Googletranslate ger en någorlunda uppfattning om vad det handlar om...

grakka
2009-05-09, 10:43
"no-utöva" :laugh:

phrack
2009-05-09, 10:48
Varför tyckte du att det här var intressant Grub?

Mago
2009-05-09, 11:00
Placeboträning, fniss. :)