handdator

Visa fullständig version : Massa innan sömn


SiB
2009-05-09, 07:56
Jag brukar alltid gå och lägga mig på en rätt hungrig mage, allt jag tar innan sömn är en proteinshake.
Men igår testade jag att äta en sallad med tonfisk som nästan bara är lite extra proteiner.

men när jag vaknade kände jag mig inte lika tom på energi som jag brukar göra.

Visst finns det saker man kan äta innan man går och lägger sig utan att gå i förlust med fettförbränningen som t.e.x. en tonfisksallad

Frillan
2009-05-09, 08:08
Långsamma proteiner är att föredra under natten (Lång fasta).. välj kasein.

Testa Doublepro, krämigt och väldigt mättande :)

Kischen
2009-05-09, 08:08
Jag brukar alltid gå och lägga mig på en rätt hungrig mage, allt jag tar innan sömn är en proteinshake.
Men igår testade jag att äta en sallad med tonfisk som nästan bara är lite extra proteiner.

men när jag vaknade kände jag mig inte lika tom på energi som jag brukar göra.

Visst finns det saker man kan äta innan man går och lägger sig utan att gå i förlust med fettförbränningen som t.e.x. en tonfisksallad

Jag äter nästan 70% av mitt dagsbehov mellan 18-23 :) Sover som en gris när jag är mätt.

Flexipop
2009-05-09, 08:13
Samma med mig, det mesta slinker ner på kvällen. En keso eller kesella innan jag slaggar. Det ska väl inte spela någon roll när du käkar så länge underskottet är konstant.

SiB
2009-05-09, 08:24
ok, för jag har väldigt bra disciplin så hungern brukar aldrig bli nåt problem så jag har som aldrig sett nån ide i att trycka i mig mat innan jag går och lägger mig om jag har fått i mig protein :p

Rahf
2009-05-09, 08:48
Kan du sova på hungrig mage, och har haft ett gott näringsintag i övrigt, så finns det nog ingen mening med att slänga i sig något "bara för att...".