handdator

Visa fullständig version : Smärta i bröstmuskel


PePPinO
2009-05-08, 21:34
Tja tänkte se om nån har en aning om vad detta kan vara.
Har sen en tid fått smärta i bröstmuskel på vänstersida, jag har ont när jag rör armen backåt alltså sträcker ut muskeln. och har även mycket ont när jag tex ska köra bänkpress särskilt i pressläget längst ner.
Smärtan går även ut i armen typ på insidan av överarmen en liten bit.
Nån som kan ge mig något förslag på vad som hänt?
Vad jag ska göra förutom kanske vila då?

Mvh

Luttis
2009-12-29, 21:39
7månadersbump

Jag har mer eller mindre samma besvär så det vore intressant att veta vad kolofolket tror..
My story: bänkade med tröja i oktober och det högg till rejält vid höger axel. Första veckan efter det passet kunde jag inte belasta armen alls (ex bära hem en lätt matkasse) och att få av sig tröjan/sova på höger sida gjorde ont. Jag har inte kunnat bänka ordentligt sedan dess, ibland har jag inte ens kunnat bänka på enbart stången. Så fort det börjar kännas slutar jag. Smalbänk har jag inte kunnat köra alls under denna tid, inte ens till höga klossar då det gör extra ont när jag har armarna utmed kroppen och för armen bakåt. Sjukgymnasten ville inte titta på axeln då hon hörde att det var efter att jag bänkat och naprapaten knäckte till axlarna lite och stretchade ut musklerna, dock utan förbättring.
Nu ska jag till en osteopat nästa vecka som har tagit hand om flera skador hos styrkelyftarna i klubben med goda resultat. Håller tummarna att han kan hjälpa även mig.

Såå, vad kan det då vara?!?

Martin Löwgren
2009-12-29, 22:30
7månadersbump

Jag har mer eller mindre samma besvär så det vore intressant att veta vad kolofolket tror..
My story: bänkade med tröja i oktober och det högg till rejält vid höger axel. Första veckan efter det passet kunde jag inte belasta armen alls (ex bära hem en lätt matkasse) och att få av sig tröjan/sova på höger sida gjorde ont. Jag har inte kunnat bänka ordentligt sedan dess, ibland har jag inte ens kunnat bänka på enbart stången. Så fort det börjar kännas slutar jag. Smalbänk har jag inte kunnat köra alls under denna tid, inte ens till höga klossar då det gör extra ont när jag har armarna utmed kroppen och för armen bakåt. Sjukgymnasten ville inte titta på axeln då hon hörde att det var efter att jag bänkat och naprapaten knäckte till axlarna lite och stretchade ut musklerna, dock utan förbättring.
Nu ska jag till en osteopat nästa vecka som har tagit hand om flera skador hos styrkelyftarna i klubben med goda resultat. Håller tummarna att han kan hjälpa även mig.

Såå, vad kan det då vara?!?En muskelbristning som läkt med ärrvävnad.

Luttis
2009-12-29, 23:29
En muskelbristning som läkt med ärrvävnad.

Ahaa.. Förstår att det är väldigt individuellt, men hur länge kan jag behöva tänkas vila från bänken innan jag kan köra igen utan att få ont?

Luttis
2009-12-29, 23:35
Jag var precis inne på din blogg (..ännu en gång. Suverän läsning!) och läste på lite. Allt det som står om muskelbristning stämmer ju in på mig o jag fick även svar på de frågor jag hade.
Tack!

Martin Löwgren
2009-12-29, 23:36
Jag var precis inne på din blogg (..ännu en gång. Suverän läsning!) och läste på lite. Allt det som står om muskelbristning stämmer ju in på mig o jag fick även svar på de frågor jag hade.
Tack!

Klockrent :thumbup:

O.W.
2009-12-30, 08:51
Knasig sjukgymnast du gick till.

Luttis
2009-12-30, 12:28
Knasig sjukgymnast du gick till.

Jaa, första o sista gången jag gick till henne..
"Jahaa, så du har kört bänkpress.. Då behöver jag inte titta på axeln. Gå hem o vila och hör av dig om det inte blir bättre."

shadowfire
2009-12-30, 15:06
ajfan, då är det detta jag har med, exakt samma symptom. Goddamned.