handdator

Visa fullständig version : Hur missbrukar du dina kosttillskott?


Fordon
2009-05-08, 10:13
Jag är nog inte den enda, så varför inte göra en tråd om det.

När använder du dina kosttillskott utöver träningen?
Själv tar jag min PWO (ragex2) på morgonen om jag har sovit dåligt, eller sovit lite. Då när jag känner mig så sjukt trött så hjälper det en ordentligt som en rivstart på morgonen. Visserligen funkar det som ett onödigt val av kreatinintag de dagarna också.

Så hur gör du?

Pontus H
2009-05-08, 10:52
äter whey 80 till frukost för proteinernas skull när jag inte orkar koka ägg. *rolleyes*

samma sak när jag inte orkar laga mat när jag kommer hem från jobbet, då tar jag en whey 80 drink, lite cashewnötter och 3-4 frukter bara för att få bra fördelning fett/kolhydrater/protein..

tack för tipset, jag somnar nästan alltid påväg till jobbet på morgonen då jag har 10 mil att köra och kör kl 05.00 ;) :thumbup:

agazza
2009-05-08, 11:02
Jag låter dom stå för länge så dom blir gamla.

Sniggel
2009-05-08, 11:08
Det enda missbruk jag kan tänka mig var att jag inte ville hälla ut min drink med (bl a) beta-alanin när jag råkade tappa för mycket pulver i den (8g), Något jag ångrade senare (illamående).
Annars kan jag inte säga att jag missbrukar kosttillskott.
Använder inte kosttillskott för att kompensera för att man har exempelvis sovit för dåligt. Bättre att se till att man sover bättre nästa gång istället för att skapa nån ful ovana.

Griffin
2009-05-08, 11:12
Har blivigt beroende av Rage X2 under träning :O.
Känns skumt att träna utan Ragex2 sitter väl mer i psyket.

machine gun
2009-05-08, 11:14
Tar koffeintabletter för att kompensera för trötthet emellanåt. Men det är väl knappast värre än att dricka kaffe i motsvarande mängd.

Fairing
2009-05-08, 17:39
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

Kischen
2009-05-08, 17:51
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

And we got a winner! :D

Kauppi
2009-05-08, 18:42
Äter SÅ MYCKET JAG KAN till frukost, och direkt efter de en gainer! Inte full dos dock(ca1 dl) pågrund av ekonomiska skäl haha :D sedan gainer full dos efter träning(ca1,5dl).. och en gainer icke full dos innan jag går och lägger mig(ca 1dl)!

Cerberus
2009-05-08, 18:45
varit psykiskt beroende av fettförbrännare i många år. De fungerar utmärkt för trötthet! eller iaf att hålla ögona öppna

inte tagit något på över en månad minst, eller jo för ett par dar sen köpte ja koffeinpiller på apoteket men de e slut nu haha.

C.E.J.
2009-05-08, 18:56
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

I'm thinking like... Tony Montana... pile of coke on desk... except that, for you, it's a pile of Rage, and like, awesome, n stuff...

Rahf
2009-05-08, 19:48
Allvarligt, om folk sponsrar så anordnar jag en photo shoot i sann Scarface stil, fast med Rage istället för koks :D.

OnT: Är rätt disciplinerad när det gäller sånt faktiskt. Kan inte dra mig till minnes senaste gången jag gjorde något utöver det vanliga.

koffein_beroende
2009-05-08, 19:49
Blir koffeintabletter på vissa mornar och när man är trött, annars aldrig:naughty:

Fordon
2009-05-08, 20:11
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D


Det där med att grogga är inget vidare alls!

young_george
2009-05-08, 20:14
Det där med att grogga är inget vidare alls!

Du glömmer att du pratar med Gud.

Exhale_
2009-05-09, 07:00
Det där med att grogga är inget vidare alls!

Det känns som om han har bytt en Taurinkälla mot en annan. Status quo!


OnT: Jag missbrukar EAA på morgonen under deff. Även om jag inte ska träna brukar det glida i mig några gram till plånbokens stora förtret..

spoonchest
2009-05-09, 07:13
Missbrukar gainer. Det blir ca 500-750kcal spritt under dagen. Borde man kunna täcka med ännu mer mat men det blir bara för mycket att plocka med. typ extra smörgåsar, frukt och dyl.

Anton Fräs
2009-05-09, 07:24
Tar koffeintabletter för att kompensera för trötthet emellanåt. Men det är väl knappast värre än att dricka kaffe i motsvarande mängd.

Samma gäller för mig (:

Fairing
2009-05-09, 09:42
Allvarligt, om folk sponsrar så anordnar jag en photo shoot i sann Scarface stil, fast med Rage istället för koks :D.

OnT: Är rätt disciplinerad när det gäller sånt faktiskt. Kan inte dra mig till minnes senaste gången jag gjorde något utöver det vanliga.

Jag vet flera kunder som (enligt dom ) för bästa effekt skakar rageburken och drar i sig dammet innan dom dricker rage

Fairing
2009-05-09, 09:44
Det där med att grogga är inget vidare alls!

nej, men gott och uppiggande;)

Bönne
2009-05-09, 10:31
Dricker proteindrinkar för att det är gott.

Frillan
2009-05-09, 10:35
Samma som dom flesta, är jag trött innan jobb / skola tar jag 3 meltdown + RageX2.

Vet inte hur hälsosammt det är.

Frillan
2009-05-09, 10:39
Öh* Hälsosamt...

Nixon
2009-05-09, 10:50
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

Glöm inte att det kan användas mot förstoppning :D



I övrigt så är det enda jag missbrukar är protein på morgonen då jag inte orkar göra en ordentlig frukost (läs: finns inga matrester från igår). Sen har det väl hänt nån enstaka gång att man tagit PWO på morgonen för att komma igång.

phrack
2009-05-09, 10:53
Jag doserar lite mer EAA än vad som är nödvändigt, tar nästan hela skopan som man får med Amino Rush. Orkar inte vara så noggrann..
I övrigt så är jag faktiskt mycket skötsam. Använder inget annat än malto, EAA och kreatin.

Sebbe_H
2009-05-09, 20:08
Proteindrink när man inte pallar käka eller när det är bråttom.

Koffeintabletter missbrukar jag väldigt hårt :D

mjeuuu
2009-05-09, 23:12
Missbrukar och missbrukar...

Enda anledningen till att jag alltid har en hink vassle hemma är för att kunna ta det till mellanmål/frukost/whatever när jag inte känner för eller orkar fixa något vettigare. Jag tar EAA + gainer/gainomax/mat vid träning så rent vassle används aldrig där.

mjeuuu
2009-05-09, 23:16
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D
Kom att tänka på "rageoholic" som Homer kallar sig i något gammalt avsnitt. :D

pia
2009-05-10, 11:17
Har blivit beroende av Spike eftersom det är både gott och piggar upp rejält så det blir lite mycket koffein. Resterande kosttillskott slarvar jag med. Köper mycket men är kass på att ta dem varje dag som jag ska och är det något jag inte tycker om så tar jag det i princip aldrig så jag ger bort det tillslut som många pre workout produkter. Den enda jag kan ta är Massacra och
Muscle cellxpand lime för de smakar gott eftersom det är maltodextrin i också så jag får nog inse att det är de jag får hålla mig till. Har blivit kräsen med smaken på senare år förut tog jag allt som var bra och struntade i smaken men nu tar jag inget jag inte tycker är okej i smak. Man vill ju dock alltid testa nya saker så jag kommer förmodligen fortsätta köpa och ge bort.

Grotesk
2009-05-10, 12:13
När man ska idka samlag så brukar jag köra 2-3skopor Rage innan och en rejäl Gainer efteråt!

Okej då, det gör jag inte.. Nej, jag "missbrukar" nog inget. Vore väl isf förr när man i skolan, ca. 2h innan gymmet, tog en Gainer (tog även efteråt såklart!)

Sebbe_H
2009-05-10, 12:17
När man ska idka samlag så brukar jag köra 2-3skopor Rage innan och en rejäl Gainer efteråt!

Jobbigt att stickningarna man får brukar komma i den kroppsdel man använder för tillfället :D

Protein
2009-05-10, 13:21
Koffein för att orka med tröga morgonar och långa nätter :)

piprensare
2009-05-10, 13:30
proteindrinkar funkar utmärt när man är sugen på nått och inte orkar laga mat. har bytt ut godis nästan helt och hållet nu för tiden.

Schwarzenegger
2009-05-10, 13:43
Brukar dricka Rage när jag är trött. Det är väl det enda.

saab900
2009-05-10, 23:57
Jag var tvungen att sluta med duoblePro eftersom det var fruktansvärt oekonomiskt att blanda med glass och äta som godis flera gånger om dagen. Nu kör jag med Protec choklad istället, och det vill man inte ta oftare än nödvändigt *spy* (vilket är bra)

MrBurner
2009-05-11, 00:13
Nu missbrukar inte just jag men känner folk som dricker gainer hela dagarna och det är då enligt mig ett väldigt fel sätt att använda sin gainer.

muddler
2009-05-11, 01:17
Jag har nån satans "måltidsersättare" hemma som är skitgod, typ 40 gram protte och 40 kol per servering. Den slinker ofta ner när jag inte orkar laga mat, en onödig och dyr vana.

pony
2009-05-12, 00:01
Lean/Tight Extreme när jag känner mig allmänt hängig och ofokuserad. Inte alltid by the book.
Igår tryckte jag i mig 2 kapslar av den senare (90kg gräns på en kapsel? Eller var det 100?) i tron om att nujävlar ska jag bränna av tidernas pass fastän jag mår som en påse skit. 40min senare kommer man till träningslokalen och inser att utrustningen man behöver vägrar infinna sig. Som resultat sitter man på tuben hem lika länge igen och rullar tummarna och kallsvettas och skakar. Jävla antiklimax. *grr*

Hank
2009-05-12, 00:47
Jag brukar dra i mig en skopa rage varje kväll när det är läggdags. Sover som en stock.

BobaFett
2009-05-13, 09:24
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

Lätt för dig att säga men för oss som inte får den gratis blir det lite dyrt ;)

Anton Fräs
2009-05-13, 09:43
Jag brukar dra i mig en skopa rage varje kväll när det är läggdags. Sover som en stock.

Varför tar du det?

Fairing
2009-05-13, 09:56
Lätt för dig att säga men för oss som inte får den gratis blir det lite dyrt ;)

Kanske det men värt varenda krona:D Förövrigt är den betydligt mycket billigare än Red Bull

Rahf
2009-05-13, 10:07
Kanske det men värt varenda krona:D Förövrigt är den betydligt mycket billigare än Red Bull

Men inte billigare än Powerking, för fem spänn per burk :D.

Ganymedes
2009-05-13, 11:48
Jag känner en oro för ett begynnande missbruk av XTEND med vattenmelonssmak. Förbannat gott!!! :hbang:

https://supplementx.com/pics/items/250/181030000540.jpg

Alone_in_the_dark
2009-05-13, 12:20
Jag var tvungen att sluta med duoblePro eftersom det var fruktansvärt oekonomiskt att blanda med glass och äta som godis flera gånger om dagen.

DP Choklad m vispgrädde är svårt att motstå....*cupid*

Heniin
2009-05-13, 12:22
Jag missbrukar Rage.....

När jag är trött dricker jag Rage

Innan träning dricker jag Rage

Red Bull har bytts ut mot Rage som groggvirke:hbang:

Tror att Rage funkar till det mesta:D

"gratis" e gott :P

dt06mj2
2009-05-13, 12:29
proteindrinkar funkar utmärt när man är sugen på nått och inte orkar laga mat. har bytt ut godis nästan helt och hållet nu för tiden.

Samma här. Har börjat köpa lite dyrare protein med riktigt fina smaker (OPTIMUM Cookies&Cream och DP Banana & Peanut bland annat) så blir 2-3 sånna shakes om dagen, istället för godis. Har inga utgifter förutom mat så det går ihop fastän man är student. *drool*

stevebc
2009-05-13, 13:55
Tar ibland koffeinpiller på förfester.

EPT
2009-05-13, 14:19
Tar ibland koffeinpiller på förfester.

Jag med! Funkar skitbra om man ska hålla igång till på småtimmarna
:Virro:naughty:

Fordon
2009-05-14, 08:04
Ja, när man ska ut på fest blir det en rage för att komma igång :P