handdator

Visa fullständig version : Vilka kvantiteter alkohol behövs för att förstöra träningen?


BigKay
2003-08-07, 23:39
Hur mycket alkohol behövs för att förstöra dagens träning så att säga?
En öl? 5 öl? 3 shots? Är det skilnad på alkohol och alkohol?
Jag förstår att det är väldigt individuellt betingat, men någon kanske har lite runda svar?

Låt säga 3 st 0.5l 4.5% cider...
Hur pass illa är det?

LunaSpice
2003-08-07, 23:42
Originally posted by BigKay
Hur mycket alkohol behövs för att förstöra dagens träning så att säga?
En öl? 5 öl? 3 shots? Är det skilnad på alkohol och alkohol?
Jag förstår att det är väldigt individuellt betingat, men någon kanske har lite runda svar?

Låt säga 3 st 0.5l 4.5% cider...
Hur pass illa är det?

Har du druckti det idag? =) Sök på alkohol i forumet, finns massor. Jag orkar inte skriva nu. Om du inte hittat något imorrn så skriver jag lite om hur det funkar om ingen annan hinner före. Sängen ser VÄLDIGT varm och mjuk ut nämligen. :D

Gonatt :sleep:

Wilson
2003-08-08, 01:38
jag tror inte att 1 st 0.5 öl förstör speciellt mycket.. men klart du bygger bättre ifall du låter bli ölen...
men so what liksom.. en öl då och då skadar fan inte mycket.

Drick måttligt bara så är det ingen fara.

Fartman
2003-08-08, 02:12
Originally posted by BigKay
Låt säga 3 st 0.5l 4.5% cider...
Hur pass illa är det?

Byt ut dom mot öl så ska det inte vara någon större fara ;)

Alex85
2003-08-08, 02:31
Originally posted by Fartman


Byt ut dom mot öl så ska det inte vara någon större fara ;)

precis...öl är väl anabolt?:smokin:

Fartman
2003-08-08, 02:32
Originally posted by Alex85


precis...öl är väl anabolt?:smokin:

nja, men han klarar sig iaf med manligheten i behåll :cheers:

Alex85
2003-08-08, 02:34
Originally posted by Fartman


nja, men han klarar sig iaf med manligheten i behåll :cheers:

öl = anabolt
cider = katabolt

det skålar jag för. HEJ!:cheers:

Andyh
2003-08-08, 05:12
skit i alkoholen helt om du tar träningen på allvar annars bry dig inte. förra i höstas och våras söp jag som satan och hade ändå ganska bra ökningar i det mesta. visserligen var det i princip bara på helgerna som det söps. jag har fått för mig att det är bättre att dricka _något_ mer en gång i veckan än att ta en starköl till middagen varje dag.

jag har för mig att det är humlen i öl och inte alkoholen i sig som höjjer östrogennivåerna å isåfall är det bättre att undvika öl. dessutom innehåller en stor stark ca. 150kcal vilket kan bli ganska mycket. alkoholen i dig gör att proteinsyntesen avstannar samt att fettinlagringen ökar(det sista är jag inte säker på). jag tycker att man måste leva oxå och det är oftast inte värt att skära ner på sitt sociala liv p.g.a träningen. jag citerar dwag
"Drick sprit, gå på fester, fyllehångla med brudar dra med dom hem eller följ med dom! "

jag skulle råda dig till att äta en ordentlig middag innan(kyckling pasta mjölk) samt ta lite c och b vitamin. sen dricker du tequila eftersom det kan man bli kalaspackad på utan att kcalmängden skjuter i höjden. sen ska du dricka mycket vatten under festen. samt gå gärna ifrån å fylleät en kebab lr nåt. på vägen hem stick förbi nån BK mcdonkan lr kebabvagn å inhandla mat. när du kommer hem ta mer c och b vitamin samt tryck i dig så mycket vatten du bara pallar minst 1liter. sen får du oftast vänta ½-1h för magen är så full och alkoholen kan göra att man mår illa å spy ner sin säng är inget kul. sen sover du å sen vaknar du pigg och utan baksmälla och kan börja käka igen.

LunaSpice
2003-08-08, 07:09
Originally posted by Andyh
skit i alkoholen helt om du tar träningen på allvar annars bry dig inte. förra i höstas och våras söp jag som satan och hade ändå ganska bra ökningar i det mesta. visserligen var det i princip bara på helgerna som det söps. jag har fått för mig att det är bättre att dricka _något_ mer en gång i veckan än att ta en starköl till middagen varje dag.

jag har för mig att det är humlen i öl och inte alkoholen i sig som höjjer östrogennivåerna å isåfall är det bättre att undvika öl. dessutom innehåller en stor stark ca. 150kcal vilket kan bli ganska mycket. alkoholen i dig gör att proteinsyntesen avstannar samt att fettinlagringen ökar(det sista är jag inte säker på). jag tycker att man måste leva oxå och det är oftast inte värt att skära ner på sitt sociala liv p.g.a träningen. jag citerar dwag
"Drick sprit, gå på fester, fyllehångla med brudar dra med dom hem eller följ med dom! "

jag skulle råda dig till att äta en ordentlig middag innan(kyckling pasta mjölk) samt ta lite c och b vitamin. sen dricker du tequila eftersom det kan man bli kalaspackad på utan att kcalmängden skjuter i höjden. sen ska du dricka mycket vatten under festen. samt gå gärna ifrån å fylleät en kebab lr nåt. på vägen hem stick förbi nån BK mcdonkan lr kebabvagn å inhandla mat. när du kommer hem ta mer c och b vitamin samt tryck i dig så mycket vatten du bara pallar minst 1liter. sen får du oftast vänta ½-1h för magen är så full och alkoholen kan göra att man mår illa å spy ner sin säng är inget kul. sen sover du å sen vaknar du pigg och utan baksmälla och kan börja käka igen.


0,5 liter tequila a 40% = 200 g alkohol = 1400 kcal. Det är väl vad som krävs för att bli aspackad? Dessutom så innehåller öl humle och detta ämne ökar östrogenhalten i kroppen.

Andyh
2003-08-08, 07:22
jovisst alkohol är högt på kallorier men skulle man istälelt för nån starksprit dricka bira så hade man behövt trycka i sig 4liter starköl(5%) och det innehåller juh även en del kollisar och protein?

LunaSpice
2003-08-08, 07:52
Originally posted by Andyh
jovisst alkohol är högt på kallorier men skulle man istälelt för nån starksprit dricka bira så hade man behövt trycka i sig 4liter starköl(5%) och det innehåller juh även en del kollisar och protein?

Ärligt talat så tror jag det är som att välja mellan pest eller kolera. :) Men jag håller helt med dig, att äta och dricka rejält samma dag som man ska ut och festa samt dricka i sig mkt mineral och vitaminer + vatten (helst mineralvatten) på natten gör en jäkla skillnad för hur man mår dagen efter.

Nitrometan
2003-08-08, 08:20
För att citera Arnold i "The Education of a Bodybuilder" - To get big you have to drink milk, but when you grow up you have to drink beer. :cheers:

Ozz
2003-08-08, 09:47
De mesta kalorierna i alkohol sticker väl ändå iväg som värme?
Därför man känner sig så varm i kroppen.

Förresten så är ju både öl och cider anabolt, det bygger ju upp kaggen :D