handdator

Visa fullständig version : Vem vinner CL Finalen?


Christyle
2009-05-07, 17:09
Rubriken säger allt så vilket lag tror ni tar hem Champions League Bucklan i år? tror ni att Barcelona tar den i år eller Manchester United i år igen?

Själv så är jag en stolt Man Utd fan sen barndomen så jag hoppas självklart på att Manchester United gör det historiska inget lag nånsin gjort i Cl innan. Att vinna Champions League 2ggr i rad

High1ander
2009-05-07, 17:10
Man U vinner med 3-1

Christyle
2009-05-07, 17:11
så ska det låta för faaaan

hahavaffan
2009-05-07, 17:13
Chelsea vinner... nä just det =/

Frantic
2009-05-07, 17:16
Om United får tillbaka Fletcher så tror jag att de vinner med 2-0.

Annars blir det oavgjort och då kan det gå hur som helst

Christyle
2009-05-07, 17:17
Skönt att Barca gick vidare jag mena det sägs ju runt om i världen just nu att Barcelona och Manchester united är dem 2 bästa lagen just nu och vad är inte mer vackert än o se dem 2 båda stora lagen göra upp i CL Finalen i Rom?=)

Nää Chelsea har gjort sitt orka se en repris från förra året & slå dem IGEN?? haha

Pelle2
2009-05-07, 17:23
Om United får tillbaka Fletcher så tror jag att de vinner med 2-0.

Annars blir det oavgjort och då kan det gå hur som helst

Haha skojjar du? Scholes, Giggs, Anderson, Carrick, dessa herrar ersätter Fletcher galant. Även om han har varit grym.

Frantic
2009-05-07, 17:38
Haha skojjar du? Scholes, Giggs, Anderson, Carrick, dessa herrar ersätter Fletcher galant. Även om han har varit grym.

Nej jag skojar inte. Jag tror helt klart att Fletcher behövs tillsammans med Carrick för att skära av ytor och "förstöra" för Barca. Både Scholes och Giggs är så klart suveräna men inte lika bra som Fletcher och Carrick på det jag nämnde.

CVN
2009-05-07, 17:44
Barca vinner.

Pelle2
2009-05-07, 17:47
Nej jag skojar inte. Jag tror helt klart att Fletcher behövs tillsammans med Carrick för att skära av ytor och "förstöra" för Barca. Både Scholes och Giggs är så klart suveräna men inte lika bra som Fletcher och Carrick på det jag nämnde.

Så pass mycket att de står och faller med honom? Lägg ner :D

Frantic
2009-05-07, 17:49
Eller vafan. Orka gissa. Det är världens två bästa lag som möts. Laget med bäst dagsform vinner.

Däremot så hoppas jag verkligen att de vinner och skulle nu Barcelona vinna så hoppas jag att det blir en riktigt underhållande match med många mål.

Andy.da.wohoo
2009-05-07, 17:50
Man U vinner med 3-1

Kunde inte sagt det bättre själv.

Greg
2009-05-07, 17:56
Fletcher är ett stort avbräck. Vi har ingen mittfältare med samma aggressiva spelstil och som springer sig själv till döds. De andra vi har är Anderson (som förmodligen kommer starta) och Owen (men han är ju skadad).

Scholes har inte samma kondis som innan och ska inte användas som Fletcher. Giggs till viss del han har fortfarande det i sig eftersom han är en gammal ytter, och Carrick ska inte användas på sådant vis, eftersom då tar man bort Carricks viktigaste funktion.

Innermittfältet kommer bestå av Carrick - Anderson - Giggs.

Där Anderson tar Fletchers roll och Giggs flyttas upp lite högre i banan. På kanterna har vi Rooney och Park, och förmodligen Ronaldo på topp.

Hoppas att United har gjort, och om de nu äntligen har hittat rätt i spelet och har en hittat formen så har Barca inte en chans.

Frantic
2009-05-07, 17:56
Så pass mycket att de står och faller med honom? Lägg ner :D

Nja det har du väl rätt i men jag tror att han är jävligt viktig och för det mesta väldigt underskattad. Jag ser honom helt klart hellre på plan än både Scholes och Giggs mot ett offensivt Barcelona.

Frantic
2009-05-07, 18:01
Jag antar dessutom att ni läst att Fletcher kan få spela finalen om United lämnar in en överklagan där bevis finns för att tacklingen var godkänd. Ett erkännande av domaren att det var ett misstag kan också hjälpa. I PL hade detta vart omöjligt men det är ju inte samma regler i UEFA.

Oddsen för att det inträffar är väl låga men man kan ju hoppas

WHITEFOLKS
2009-05-07, 18:30
Oj så då ska man hålla på och skicka in videos och grejer. Då lär ju Abidal få spela efter Anelkaincidenten.

Frantic
2009-05-07, 18:34
Oj så då ska man hålla på och skicka in videos och grejer. Då lär ju Abidal få spela efter Anelkaincidenten.

Ja, får Fletcher komma tillbaka så hoppas jag verkligen att Abidal också får komma tillbaka. Två bra spelare som förtjänar bättre än att stoppas från en final pga av ett misstag från en domare:)

Exhale_
2009-05-07, 18:34
Barca vinner om de får ha den ordinarie backlinjen. Tror Iniesta kommer imponera på mig som vanligt :thumbup:

CiCoro
2009-05-07, 18:35
Alla borde veta detta:

Är Messi & Co i den form som de kan vara och spela så som de gör då och då så kan ingen stoppa dem och vinsten är deras!
Men spelar de som de gjorde mot Chelsea så kan de glömma vinsten, kort sagt så är Barcas topp högre än Man Utds tror jag trots att jag älskar båda lagen men Man Utd är säkrare i längden. Troligtvis reser sig Messi & Co rejält särskilt med känslan av att det är en final osv. men vi såg vad osm hände mot Chelsea, allt var tur så måste ge fördelen till Man Utd. De är ett vinstlag, ingen chans att de släpper det när de kommit så nära och varit så stabila!

CVN
2009-05-07, 18:35
Barca kan lika gärna slippa Abidal...

CiCoro
2009-05-07, 18:37
Barca vinner om de får ha den ordinarie backlinjen. Tror Iniesta kommer imponera på mig som vanligt :thumbup:

Puyol och Henry är tillbaka tror jag..Puyol är ju ryggraden i laget och Henry är säkert riktigt sugen! Men de möter Man Utd, deras form och stabilitet asså! Barca är trots deras spel när de är som bäst rätt ojämna tycker jag och de måste pricka formen precis! De var grymma mot Real och direkt efteråt mot Chelsea så var allt borta.

egge
2009-05-07, 18:43
Vilket datum spelas finalen?

Frantic
2009-05-07, 18:51
Vilket datum spelas finalen?

27 maj

Pelle2
2009-05-07, 19:19
Ja vore grymt nice om han får spela.. synd om honom annars.. och oss :cool:

Christyle
2009-05-07, 20:27
Ahh det kommer bli en sjuk match iaf. & skriv gärna så mycket som möjligt o diskuttera en del & hoppas tråden håller sig ända tills finalens avspark åtminstone

crux
2009-05-07, 20:55
håller på varken barca eller united men united har ju haft otroligt tur med lottningen och tycker de nästintill kommit glidandes till finalen, tror inte de är lika slitna som barca... får se hur det slutar men med uniteds tur((igen)bl.a samtliga mål mot arsenal) och att det självklart är ett bra fotbollslag tror jag att de vinner....
finns det däremot rättvisa på denna jord vinner barca. helt klart bästa laget i europa denna säsong!!

O.T ronaldo saknar något som messi inte gör. att kunna bära laget på sina egna axlar. spelar united dåligt existerar inte ronaldo på plan. en smula överskattad enligt mig.

Greg
2009-05-07, 20:59
O.T ronaldo saknar något som messi inte gör. att kunna bära laget på sina egna axlar. spelar united dåligt existerar inte ronaldo på plan. en smula överskattad enligt mig.

Stämmer inte. United fungerade inte alls mot Porto i kvarten. Ronaldo fixade biffen.

weli
2009-05-07, 21:07
Säger bara ....



GLORY, GLORY MAN UNITED
GLORY, GLORY MAN UNITED
GLORY, GLORY MAN UNITED
AS THE REDS GO MARCHING ON ON OOOOON!!!!!!!

:hbang:

Psychological
2009-05-07, 21:38
Barca kommer att leka med united !!!!! 5 - 0 till Katalonierna. Messi gör 3 mål .

CVN
2009-05-07, 22:01
Barca kommer att leka med united !!!!! 5 - 0 till Katalonierna. Messi gör 3 mål .

Katalanerna heter det annars, men får hoppas att du har rätt :) Annars blir det smisk:whipped:

coxie
2009-05-07, 22:04
Matchen avbryts för att det blir kaos.

egge
2009-05-07, 22:16
Varför skulle Fletcher få spela? Jag tyckte det var en korrekt frilägesutvisning.

Pelle2
2009-05-07, 22:18
håller på varken barca eller united men united har ju haft otroligt tur med lottningen och tycker de nästintill kommit glidandes till finalen, tror inte de är lika slitna som barca... får se hur det slutar men med uniteds tur((igen)bl.a samtliga mål mot arsenal) och att det självklart är ett bra fotbollslag tror jag att de vinner....
finns det däremot rättvisa på denna jord vinner barca. helt klart bästa laget i europa denna säsong!!

O.T ronaldo saknar något som messi inte gör. att kunna bära laget på sina egna axlar. spelar united dåligt existerar inte ronaldo på plan. en smula överskattad enligt mig.

Du kan inte ha sett matchen mot Arsenal, de blev helt utspelade :smash:
Sen att Barca skulle vara mer värda vinnare är ju skitsnack, det bevisades bla. i matchen mot Chelsea. Som jag nämnde tidigare, deras gåfotboll och inneffektiva bolltrillande är verkligen värdelöst när de möter lag med klass.

Psychological
2009-05-07, 22:25
Du kan inte ha sett matchen mot Arsenal, de blev helt utspelade :smash:
Sen att Barca skulle vara mer värda vinnare är ju skitsnack, det bevisades bla. i matchen mot Chelsea. Som jag nämnde tidigare, deras gåfotboll och inneffektiva bolltrillande är verkligen värdelöst när de möter lag med klass.

Du kan inte jämföra engelsk fotboll med spansk fotboll. Englands " brunkar" fotboll går ju inte heller jämt hem. För närvarande så är Barca ett av världens bästa fotbllslag precis som United. Bara att de lirar en olika slags fotboll. Men kallar du barca värdelösa så är ju du :smash:

Pelle2
2009-05-07, 22:44
Haha.. jag sa inte att de var värdelösa, jag säger bara att det blir värdelöst och uddlöst när de möter lag med ett mittfält och försvar som håller lite klass, inte som i spanska ligan där de håller korpnivå.

Det är vackert att se på när det fungerar, men när det inte fungerar så har de ingen plan b.

Christyle
2009-05-07, 23:00
Barca kommer att leka med united !!!!! 5 - 0 till Katalonierna. Messi gör 3 mål .

Leka med United??? för det första så kommer inte ett av världens bästa lag släppa in 5 mål det samma gäller Barca dem kommer inte släppa in 5mål även om de har skador i backlinjen va lite realistiska på tråden fan

Greg
2009-05-07, 23:46
Varför skulle Fletcher få spela? Jag tyckte det var en korrekt frilägesutvisning.

Frilägesutvisning existerar inte. Det heter målchansutvisning.

Han tar ju klockrent på bollen först, straff kanske kanske, tveksamt, gult kort högst. Men att ge honom rött är skrattretande. Eftersom det är en kontrollerad tackling, inget vårdslöst och inget för att gå efter spelaren.

egge
2009-05-08, 08:46
Frilägesutvisning existerar inte. Det heter målchansutvisning.

Han tar ju klockrent på bollen först, straff kanske kanske, tveksamt, gult kort högst. Men att ge honom rött är skrattretande. Eftersom det är en kontrollerad tackling, inget vårdslöst och inget för att gå efter spelaren.

Jag tyckte inte han var på bollen öht men jag kan ha fel.

balder
2009-05-08, 09:30
Tror att United vinner. De känns starkare helt enkelt.

Hoppas det också, eftersom jag inte ser Barca som värdiga finalister i år. *popcorn*

Snafu
2009-05-08, 10:16
min flatmate är unitedsupporter, min kollega är unitedsupporter, så jag får nog hålla på barca. Å andra sidan jag gillar jag fergusons alkisnäsa.

Viktor_Balck
2009-05-08, 10:27
Frilägesutvisning existerar inte. Det heter målchansutvisning.

Han tar ju klockrent på bollen först, straff kanske kanske, tveksamt, gult kort högst. Men att ge honom rött är skrattretande. Eftersom det är en kontrollerad tackling, inget vårdslöst och inget för att gå efter spelaren.

Han träffar bollen med en liten touch och sen blir det en bensax på fabregas, så nog är det straff alltid, det röda kan han också behålla.

Heja Barca förövrigt!

ligne
2009-05-08, 10:57
Själv så är jag en stolt Man Utd fan sen barndomen så jag hoppas självklart på att Manchester United gör det historiska inget lag nånsin gjort i Cl innan. Att vinna Champions League 2ggr i rad

äh, skitsnack.

det finns lag som försvarat sin titel.
vem bryr sig om att det inte hette CL då?
samma skit, bara ett annat namn.

young_george
2009-05-08, 11:06
Två lag där 99.5% av de så kallade "fansen" aldrig ens besökt lagens respektive arenor.

Synd att inte båda lagen kan förlora, men om jag måste välja så hoppas jag på Utd.

rockafellah
2009-05-08, 11:15
Jag vill att barca vinner men de engelska lagens spelstilar är för svåra för spanska lag, så united vinner tyvärr :(

Christyle
2009-05-08, 15:29
äh, skitsnack.

det finns lag som försvarat sin titel.
vem bryr sig om att det inte hette CL då?
samma skit, bara ett annat namn.

jaja om du nu menar på det sättet så okej jo men att det skulle vara viktigt för United att vinna den 2ggr i rad skulle lyfta laget oerhört mycket iaf. Plus att vi är jätte nära att vinna ligatiteln 3ggr på raken

Exhale_
2009-05-08, 15:33
jaja om du nu menar på det sättet så okej jo men att det skulle vara viktigt för United att vinna den 2ggr i rad skulle lyfta laget oerhört mycket iaf. Plus att vi är jätte nära att vinna ligatiteln 3ggr på raken

Skoj om ni lyckas :thumbup:

Själv är man ju Milanista så för mig får ni gärna misslyckas :P

Ska bli en intressant match. Tror att lagen passar varandra bra :thumbup:

Christyle
2009-05-08, 15:39
Två lag där 99.5% av de så kallade "fansen" aldrig ens besökt lagens respektive arenor.

Synd att inte båda lagen kan förlora, men om jag måste välja så hoppas jag på Utd.

Du jag va faktiskt för 2:a gången & senast på Old Trafford den 27:e september när United slog Bolton med 2-0 & första gången i Februari förra året under Manchester derbyt mot City där United förlorade med 1-2

Christyle
2009-05-08, 15:44
Skoj om ni lyckas :thumbup:

Själv är man ju Milanista så för mig får ni gärna misslyckas :P

Ska bli en intressant match. Tror att lagen passar varandra bra :thumbup:

Jasså? hur går det för Beckham? han hoppas ju på att vi tar hem festen till England men som sagt en lång väg dit Barcelona e precis vad vi behöver "EN RIKTIG CL FINAL" inte nån J***a Chelsea eller Arsenal

Pelle2
2009-05-08, 16:04
Två lag där 99.5% av de så kallade "fansen" aldrig ens besökt lagens respektive arenor.

Synd att inte båda lagen kan förlora, men om jag måste välja så hoppas jag på Utd.

Ja du har rätt, man måste ha besökt arenan för att kalla sig för ett fan:cool:

Greg
2009-05-08, 16:10
Ja du har rätt, man måste ha besökt arenan för att kalla sig för ett fan:cool:

Gud vad synd om alla fattiga. De älskar laget till döds men är inte "riktiga" fan eftersom de inte kan hosta upp en massa pengar för att gå på fotboll.

crux
2009-05-08, 16:34
pelle 2: japp såg matchen och visst kan jag hålla med om att united var bättre men samtliga mål var "TURMÅL".
mål1: oturligt att backen halkar och att park ens får med sig bollen.
mål2: 100% målvaktstavla.
mål3: sjukligt tur att bollen går mellan benen på backen I STEGET, vidare till ronaldo som visserligen avslutade snyggt.

angående utvisningarna tycker jag fletchers utvisning var en smula hård men helt klar mer utvisning än abidals. en sådan "sax" bakifrån har ju sabbat många karriärer. tror också därför han fick just rött, farligt spel. menmen, bara dommaren som vet.
att fletcher skulle få spela final men inte abidal skulle fan göra mig förbannad!

hur som helst så hoppas jag på kanonmatch och kanske då kommer jag ändra uppfattning om ronaldo...

exhale: du e en bra kille :D

egge
2009-05-08, 16:38
mål3: sjukligt tur att bollen går mellan benen på backen I STEGET, vidare till ronaldo som visserligen avslutade snyggt.

Nu måste du skojja min dojja. Det är väl förfan skickligt att lägga bollen mellan benen på backen där. Inget slumpboll Rooney slänger iväg direkt. Riktigt jävla vackert mål.

young_george
2009-05-08, 16:40
Ja du har rätt, man måste ha besökt arenan för att kalla sig för ett fan:cool:

Nej, givetvis räcker det att följa dom en gång om året på tv.

Fattas bara ett postordermedlemskap i boixos nois så är du good to go.

Pelle2
2009-05-08, 17:01
Nej, givetvis räcker det att följa dom en gång om året på tv.

Fattas bara ett postordermedlemskap i boixos nois så är du good to go.

eller varje match och köper supporterprylar, bär tröjan osv..?

Christyle
2009-05-08, 17:29
eller varje match och köper supporterprylar, bär tröjan osv..?

eller en gång va man bajnödig o polaren hade slut på toapapper i badrummet så såg man Real Madrid tröjan o spelade blind o dum efteråt o sa att man trodde att d va toapapper

drakfelt
2009-05-08, 18:26
barca

Greg
2009-05-08, 19:53
angående utvisningarna tycker jag fletchers utvisning var en smula hård men helt klar mer utvisning än abidals. en sådan "sax" bakifrån har ju sabbat många karriärer. tror också därför han fick just rött, farligt spel. menmen, bara dommaren som vet.
att fletcher skulle få spela final men inte abidal skulle fan göra mig förbannad!

Sen när har en "sax" sabbat någons karriär överhuvudtaget?

Sluta försöka göra situationen värre än vad den var.

pSGPP_zk4AY

Tacklingen var helt superb. Rött kort är sjukt.

14K
2009-05-08, 19:57
Dum fråga kanske, men när är finalen?

Christyle
2009-05-08, 19:59
Dum fråga kanske, men när är finalen?

Datum:27:e Maj
Plats:Rom
Land Italien
Avspark 20:45
Lag Manchester "Champions" United vs FC Barcelona
Kanal:TV6

14K
2009-05-08, 20:00
Datum:27:e Maj
Plats:Rom
Land Italien
Avspark 20:45
Lag Manchester "Champions" United vs FC Barcelona
Kanal:TV6

Tackar o bugar

egge
2009-05-08, 22:46
pSGPP_zk4AY

Tacklingen var helt superb. Rött kort är sjukt.

Ok, där ser jag att han är på bollen. Men det var absolut inte mycket så man förstår ju om domaren missade det. Och straff ska det givetvis vara då han efter han touchat bollen fäller Fabregas med sitt bakre ben.

Christyle
2009-05-09, 00:46
Om Ronaldo får 5 frisparkslägen sätter han nog en utav dem

Manta
2009-05-09, 00:54
Om Ronaldo får 5 frisparkslägen sätter han nog en utav dem

Barcas lag är ju ganska kort, så han kanske får en över muren.

Greg
2009-05-09, 01:34
Ok, där ser jag att han är på bollen. Men det var absolut inte mycket så man förstår ju om domaren missade det. Och straff ska det givetvis vara då han efter han touchat bollen fäller Fabregas med sitt bakre ben.

Domaren står perfekt och ser ju hur bollen studsar åt höger, samma riktning som Fletchers tackling.

Nej. Domarna lyckades inte läsa spelet, vilket är beklagligt.

Vill inte gå in i en diskussion om det är straff eller inte. Jag har sett likadana lägen där domaren har dömt straff och jag har även sett dem frias.

Christyle
2009-05-09, 09:47
Barcas lag är ju ganska kort, så han kanske får en över muren.

Yepp men han brukar ofta dundra in bollen eller så skjuter han mitt på muren nåt han borta ändra på tycker jag d funkar inte i längden men att han ser ut som en Cowboy i början innan frisparken ser coolt ut haha

dream_theater_
2009-05-09, 09:55
I PL hade detta vart omöjligt men det är ju inte samma regler i UEFA.



En viss Fat Frank i Chel$ea fick sin avstängning han drog på sig mot Liverpool borttagen. Så visst kan det hända i PL med :)

crux
2009-05-09, 09:56
egge: jo, jävligt snyggt anfall men tycker fortfarande det var tur...

greg: kanske dumt av mig att säga "många" då jag inte kommer på någon känd spelare som drabbats just nu men då jag lirade så vred jag knät ur led och likaså min polare...snubben som fällde mig fick rött på fläcken.
kanske för det är jag som drabbats men jag blir blek när jag ser dom där fällningarna....
du behöver ju inte hålla med

Pelle2
2009-05-09, 11:14
egge: jo, jävligt snyggt anfall men tycker fortfarande det var tur...

greg: kanske dumt av mig att säga "många" då jag inte kommer på någon känd spelare som drabbats just nu men då jag lirade så vred jag knät ur led och likaså min polare...snubben som fällde mig fick rött på fläcken.
kanske för det är jag som drabbats men jag blir blek när jag ser dom där fällningarna....
du behöver ju inte hålla med

Du med din tur, allt är tur här i livet, Barca har tur som får fram sina passningar, Barca har tur som fick Messi.., fan va tur du!

crux
2009-05-09, 19:06
Barca har tur som fick Messi..

som fan! :D

Christyle
2009-05-10, 10:03
Vad tycker ni om Messis nya frilla?

David_Utd
2009-05-10, 10:49
Jag Tror stenhårt på mitt United i finalen, Barca har haft stora problem mot lag med ett bra försvar denna säsong (Ett skadeskjutet Bayern räknas inte som ett bra försvar) mot Chelski borta hade man 2 skott(!) på hela matchen.
Barca är även ett av dem ineffektivaste lagen i europa på att sätta klara chanser, likt arsenal för några år sedan så är det mycket boll men väldigt lite som faktist händer runt om straffområdet.
Ja ja dom vann med 6-2 mot Real men Real är inte sig likt denna säsong heller, varken mittfält eller backlinje funkar.

United har på senaste tid blivit ett Monster som äter allt i sin väg, efter att ha haltat fram en längre tid så kom till slut vänd punkten hemma mot Pool, ja det blev stor torsk.
Men vändningen var hur dem hanterade förlusten, En krigar seger mot Villa och en efter mot Sunderland, därefter har självförtroende och vilja kommit tillbaka.
Jag tror inte att United låter detta glida dem ur händerna.

Christyle
2009-05-10, 14:33
Jag Tror stenhårt på mitt United i finalen, Barca har haft stora problem mot lag med ett bra försvar denna säsong (Ett skadeskjutet Bayern räknas inte som ett bra försvar) mot Chelski borta hade man 2 skott(!) på hela matchen.
Barca är även ett av dem ineffektivaste lagen i europa på att sätta klara chanser, likt arsenal för några år sedan så är det mycket boll men väldigt lite som faktist händer runt om straffområdet.
Ja ja dom vann med 6-2 mot Real men Real är inte sig likt denna säsong heller, varken mittfält eller backlinje funkar.

United har på senaste tid blivit ett Monster som äter allt i sin väg, efter att ha haltat fram en längre tid så kom till slut vänd punkten hemma mot Pool, ja det blev stor torsk.
Men vändningen var hur dem hanterade förlusten, En krigar seger mot Villa och en efter mot Sunderland, därefter har självförtroende och vilja kommit tillbaka.
Jag tror inte att United låter detta glida dem ur händerna.

Du jag kunde inte sagt det bättre själv Glory Glory Man Ud

Christyle
2009-05-10, 14:34
Än så länge leder United mot City med 2-0 Ronaldos frispark världs klass man ska inte snacka om Tevez 2-0 mål stenhårt mot stolpen in

gnagaren
2009-05-10, 14:41
Ronaldos frispark i världsklass? Han skjuter ett stenhårt skott som touchar muren och byter riktning, omöjligt för målvakten. Världsklass? Tur!

Manta
2009-05-10, 14:54
United har på senaste tid blivit ett Monster som äter allt i sin väg, efter att ha haltat fram en längre tid så kom till slut vänd punkten hemma mot Pool, ja det blev stor torsk.
Men vändningen var hur dem hanterade förlusten, En krigar seger mot Villa och en efter mot Sunderland, därefter har självförtroende och vilja kommit tillbaka.
Jag tror inte att United låter detta glida dem ur händerna.

Selektivit minne? Direkt efter matchen mot Liverpool torskade Utd mot Fulham, sedan var det några riktigt skakiga matcher, och knappast några "krigarinsatser". Utd klarade den krisperioden med nöd och näppe, och "hanterade" den knappast. Utd har varit stabila större delen av säsongen, förutom i mars-april, men aldrig något monster.

David_Utd
2009-05-10, 15:42
Selektivit minne? Direkt efter matchen mot Liverpool torskade Utd mot Fulham, sedan var det några riktigt skakiga matcher, och knappast några "krigarinsatser". Utd klarade den krisperioden med nöd och näppe, och "hanterade" den knappast. Utd har varit stabila större delen av säsongen, förutom i mars-april, men aldrig något monster.

Dra på dig nattmössan, visst jag glömde bort Fulham matchen men att säga att inte Villa hemma är en krigarmatch är bara löjligt, jag föreslår att du ser om matchen (om du ens sett matchen vilket jag betvivlar).

och Ja jag står fast vi att vi är ett Monster just nu.

Pelle2
2009-05-10, 15:57
Alla som inte håller på United anser att alla mål, frisparkar, touchar är tur. Alla gula eller röda kort på motståndarna är felaktiga, de får straff i alla situationer medans de andra laget inte får med sig något.
I CL får de en motorväg till finalen eftersom att de bara fick lätt motstånd, och ligan vinner de bara eftersom att Fergie har köpt hela dommarkåren.
:cool:

Tur att man själv håller på united och inte lever i denna värld.

Christyle
2009-05-10, 15:58
Selektivit minne? Direkt efter matchen mot Liverpool torskade Utd mot Fulham, sedan var det några riktigt skakiga matcher, och knappast några "krigarinsatser". Utd klarade den krisperioden med nöd och näppe, och "hanterade" den knappast. Utd har varit stabila större delen av säsongen, förutom i mars-april, men aldrig något monster.

Jag tror att han menade i jämförelse med Barca

kungconny
2009-05-10, 16:00
Barca vinner

Manta
2009-05-10, 16:10
Dra på dig nattmössan, visst jag glömde bort Fulham matchen men att säga att inte Villa hemma är en krigarmatch är bara löjligt, jag föreslår att du ser om matchen (om du ens sett matchen vilket jag betvivlar).

och Ja jag står fast vi att vi är ett Monster just nu.

Men det var fortfarande ingen vändpunkt, Utd spelade dåligt mot (ett genomuselt) Villa och ett tag efteråt, ska man prata om någon typ av vändpunkt så är det isf i samband med FA Cup-förlusten mot Everton och avancemang till CL-semi.

MrBoris
2009-05-10, 18:00
Mina två favoritlag (sen barnsben) i finalen, vet inte vilka jag ska hålla på *gah!* Men kul ska det bli o se!*popcorn* Tror Barca tar det

David_Utd
2009-05-10, 20:59
Men det var fortfarande ingen vändpunkt, Utd spelade dåligt mot (ett genomuselt) Villa och ett tag efteråt, ska man prata om någon typ av vändpunkt så är det isf i samband med FA Cup-förlusten mot Everton och avancemang till CL-semi.

Att efter ha varit i princip odödliga med alla nollor som vi höll få veta att vi är mänskliga och hålla det till ett lågt antal matcher ser jag som en styrka därav vändpunkten.
Under "odödligheten" var inte spelet som vi visade upp särskilt bra vissa stunder, försvaret funka perfekt men däremot så var vi ganska slöa framåt bortsett från Chelsea hemma.
Med Monster menar jag alla dem olika ansikten United kan visa upp, man kan anpassa spelat för att slå motståndaren genom att bara flytta en spelare.
T.ex att spela 451 i försvar med Rooney som går ner på mittfät för att lasta av den offensiva evra och i anfall 433 med Roon Ronaldo och Berba/tevez som leker med motsåndarna.
Sen kan man även gå ner till en mer strikt 442 uppställning som andvänds mest i PL.

Christyle
2009-05-11, 23:09
3veckor kvar

Psychological
2009-05-11, 23:37
3veckor kvar

Nej två veckor :)

frambogir
2009-05-11, 23:44
United vinner tveklöst.

Christyle
2009-05-13, 15:14
jag tror United tar det i år igen

Christyle
2009-05-27, 12:48
Ikväll gäller det!!!!!!!! Fyfan vad jag har Längtat Fyfan vilken final Spanska Mästarna mot Engelska mästarna +EUROPAS Egna Champions

Ahh hoppas att de Röda Djävlarna försvarar titeln

m0lle
2009-05-27, 14:00
Barca vinner med 9-0. Hat-trick av Puyol, Xavi och islänningen. Ronaldo blir utvisad efter två gula för filmningar. Han gråter öppet och på den efterföljande presskonferensen kliver han äntligen ur garderoben och berättar om ungdomstiden som manlig prostituerad i Portugals hamnar.

Nitrometan
2009-05-27, 14:03
Barcekina !!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130953

:laugh:

Christyle
2009-05-27, 14:46
Barca vinner med 9-0. Hat-trick av Puyol, Xavi och islänningen. Ronaldo blir utvisad efter två gula för filmningar. Han gråter öppet och på den efterföljande presskonferensen kliver han äntligen ur garderoben och berättar om ungdomstiden som manlig prostituerad i Portugals hamnar.

Nej Edwin van der saar skjuter ut bollen och gör mål från andra sidan messis nyklippta frilla som liknar en kamel skjuter fast kommer inte förbi vidic och ferdinand sen blir det bytte och Sir Alex Ferguson kommer in och gör 2-0 sen kommer ronaldo och kör siin frispark i 90:00:e och avgör och avslutar med att ta av sig tröjan och under tröjan har man på sig en Real Madrid tröja och skriker jag ska filma och lipa i spanien nästa säsong

CVN
2009-05-27, 14:50
Barcekina !!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130953

:laugh:

AHHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖR.....


Det är någon som har trixxat med topic namnet...

Christyle
2009-05-27, 19:02
45min kvar sen e d krig

Psychological
2009-05-27, 20:06
Jaaaaaaaaaaaaa 1 - 0 . FORZA BARCA

Christyle
2009-05-27, 20:38
Det gör Ont

kålman
2009-05-27, 21:03
Det gör Ont

lägg dig ner tills det går över :laugh::laugh::laugh:

Christyle
2009-05-27, 21:38
Nu fick vi svaret Barcelona e Mästare dem e värda vinsten ikväll va de det bästa laget

Hermit
2009-05-27, 21:40
Tror att Barca tar hem det

b0ya
2009-05-27, 22:00
Tror att Barca tar hem det

Var har du varit :smash:

rockafellah
2009-05-27, 22:10
Tror fan Barca vinner med 2-0. Eto'o gör tidigt mål och Messi avgör nånstans i mitten av andra... Nåt sånt *rolleyes*

kålman
2009-05-27, 22:11
Tror fan Barca vinner med 2-0. Eto'o gör tidigt mål och Messi avgör nånstans i mitten av andra... Nåt sånt *rolleyes*

du e lite sen :)

Viktor_Balck
2009-05-27, 22:15
Jag tror United vinner enkelt, 5-0 tippar jag, John O'shea gör hattrick och van der sar mål på frispark. Sista gör ferguson på en språngnick.

rockafellah
2009-05-27, 22:33
du e lite sen :)

No shit? Jag var ironisk fattar du väl :D

Jag tror United vinner enkelt, 5-0 tippar jag, John O'shea gör hattrick och van der sar mål på frispark. Sista gör ferguson på en språngnick.

Dagens bästa !

Psychological
2009-05-28, 09:06
Fan vad skönt att Barca vann och visade att de visst kan slå engelska lag. För några veckor sen skrev en massa nötter hit o dit om att engelsk fotboll är bla bla bla mycket bättre än spansk. Nu är det bevisat att det inte är så.