handdator

Visa fullständig version : Aleqz träningsjournal - Mot toppformen och vidare.


Sidor : [1] 2

Aleqz
2009-05-07, 13:33
Efter att ha varit medlem på Kolozzeum i flera år utan att egentligen ha använt mig av det så har jag börjat läsa en hel del här på forumet och bestämt mig för att dra upp en egen liten träningsjournal jag med. :)


Lite kort om mig:

Jag är en kille på 20 år, fyller 21 i höst. Började gymma i 15-16 års-åldern och allt eftersom jag lärde mig mer och mer så började jag köra rätt så seriöst. Min topp var i slutet på 3an av gymnasiet när jag var 18 år. Runt mars 2007 tror jag att jag var som allra bäst. Då vägde jag runt 82 kg och tog t.ex. 2 reps 105 kg i bänk, maxade sittande rodden 5-6 reps, och var riktigt stark (med mina mått mätt) i te.x. dips och dom flesta pressövningar.


Sen efter studenten 2007 så hände det något, mitt gymkort gick ut, jag började jobba mer, och fick då mindre fritid... diverse förhållanden tog upp för mycket tid och energi (i efterhand), jag började äta sämre, var ute på krogen mer, och festade mer överlag. Det slutade med att jag slutade att träna mer eller mindre helt, vilket satte sina spår. inte nog med att jag tappade massor i styrka så gick jag upp en del i vikt också... från att ha legat på 82-85, (iofs ganska rippad) så gick jag upp till 92-93 kg, och det var inga muskler direkt.

Under Sommaren 2007 -Mars 2009 så kanske jag var på gymmet sammanlagt 10 gånger högst. Men nu i vår så fick jag nog. Jag vet att jag har ganska lätt för att bygga muskler och hålla mig i form så det kändes bara så onödigt att jag hade slappat till mig under nästan 2 år och tappat så otroligt mycket. Så för ca 4-5 veckor sen gick jag till mitt gammla gym där några kompisar kör också, och köpte ett 3-månaderskort, fast bestluten att ta tag i det hela.


Hittils kan jag säga att jag är rätt nöjd :) .. har gått ner till ca 87 kg med hjälp av långa promenader upp mot 1-2 mil vissa gånger, mer cardio och konditionsträning, samt ett träningsprogram som än så länge funkar bra. Trots min viktminskning har jag ökat i styrka i allt och känner mig i mycket bättre form. Dock har jag en bra bit kvar tills jag är tillbaka där jag en gång var.



Tänkte slänga upp ett träningsschema här sen, och dom som vill får mer än gärna komma med tips och synpunkter :)

Timmi
2009-05-07, 13:41
Nog för att du slipper mig på gymmet ett tag framöver men nu kan jag iaf hålla koll på dig här :D

Det blir bra det här kort och gott.

Detective
2009-05-07, 13:44
Bilder på gång?

Aleqz
2009-05-07, 14:03
Det är bra Timmi :) känns bra att ha en övervakare här haha

Har inga bilder just nu, men det är på g, ska försöka fixa något nu dom närmsta dagarna :)

Detective
2009-05-07, 14:07
Okej :)

Aleqz
2009-05-07, 14:19
Det har var mitt preliminära schema som jag startade med, som jag dock har fått revidera en del. Nu är jag på vecka 4 men kommer nog köra med någorlunda samma struktur även nästa vecka pga lite dålig kost m.m runt valborg med firande i Uppsala, och sen en kryssning och en annan fest tätt inpå. Däremot så kommer jag nog att försöka ändra hela upplägget lite. Att köra Bröst och triceps samma dag är inga problem för mig, men rygg och biceps som kanske är dom muskelgrupperna där det gått tyngst för mig tror jag att jag behöver splitta. Testade det nu den här veckan och det tog mycket bättre på biceps att köra det i början av ett pass istället för att alltid köra det efter jag har kört rygg. Har nu äntligen fått in tekniken i latsdragen också. Innan så kändes det som att ryggövningarna tog alldeles för mycket på biceps och i längden blev det som att det drog ner min prestationsförmåga i båda muskelgrupperna.







Vecka 1-4

Måndag

Hantelpress – Uppåtlutande 3 x 8
Hantelpress – Raka/Bröstmaskinen 2 x 8
Hantelpress – Nedåtlutande 3 x 8
Pec-Deck 3 x 8

Push-Down – Rep 2 x 8
Push-Down – Bar 2 x 8
Extension med rep 2 x 8
Kabeldrag utåt 2 x 8


Tisdag

Knäböj (Smithmaskin) 3 x 8
Benpress 2 x 8
Bencurl 3 x 8
Benspark 2 x 8

Vadmaskinen 3 x 8

Onsdag

Konditionsdel

Cablecrounches 3 x 8
Magmaskinen 3 x 8
Sit ups med vikt 3 x 8
Sit ups ned vikt, sneda 3 x 8
*Benkast eller motsvarande 3 x max
*Höftresningar 3 x max
*Plankan 1 min


Torsdag

Latsdrag, brett grep 3 x 8
Latsdrag, triangel 3 x 8
Rodd, triangel 4 x 8

Skivstångscurl 4 x 8
Bicepscurl i kabelmaskin 2 x 8
Hammercurl 3 x 8


**Fredag

Hantellyft åt sidan 3 x 8
Stående militärpress 3 x 8
Axelmaskinen 3 x 8

Underarmsflexion 3 x 8
Underamsextension 3 x 8




* Läggs även in minst ytterligare 2 dagar i veckan i slutet av passet.
** Kan ev. flyttas till lördag eller söndag om något annat är inplanerat.
Roddmaskinen, 1000 meter = Uppvärmning varje dag.



Vecka 5-6

Måndag

Armhävningar, knogar 1 x 25
Armhävningar, triangel 1 x 25
Armhävningar på boll 1 x 25
Hantelpress på boll 2 x 12
Flyes 2 x 12
Dips 2 x max

Push-Down, smalt rep 2 x 12
Extenstions, smalt rep 2 x 12


Tisdag

Utfall med skivstång 2 x 12
Djupa knäböj 2 x 12
Legcurl 2 x 12
Vadmaskinen 2 x 12


Onsdag

Konditionsdel


Sit-ups på boll, med vikt 2 x 12
Sit-ups på boll, sneda med vikt 2 x 12
Hängande benlyft 2 x max
*Benkast eller motsvarande 3 x max
*Höftresningar 3 x max
*Plankan på boll Max tid
*Plankan på boll med rotation 1 min


Torsdag

Latsdrag, brett grep 2 x 12
Rodd, triangel 2 x 12
Ryggrullningar 2 x 12
Ryggresning med vikt 2 x 12
Chins 2 x max

Bicepscurl i Kabelmaskin, rep 2 x 12
Koncentrationscurl 2 x 12
Omvända Chins 2 x max


**Fredag

Hantellyft åt sidan 2 x 12
Inåtrotation i kabelmaskin 2 x 12
Skivstångsrotation 2 x 12
Enarmsaxelpress på boll 2 x 12

Underarmsflexion 2 x 12
Underarmsextention 2 x 12
Plate Grip Curl 2 x max


* Läggs även in minst ytterligare 2 dagar i veckan i slutet av passet.
** Kan ev. flyttas till lördag eller söndag om något annat är inplanerat.
Roddmaskinen, 1000 meter = Uppvärmning varje dag.



Vecka 7-10

Måndag

Bänkpress 3 x 5-6
Uppåtlutande hantelpress 2 x 5-6
Nedåtlutande hantelpress 2 x 5-6
Pec Deck 2 x 5-6

Tricepsextention med hantel 3 x 5-6
Push Down - Bar 3 x 5-6


Tisdag

Knäböj 4 x 5-6
Utfall med hantlar 2 x 5-6
Legcurl 3 x 5-6
Vadmaskinen 4 x 5-6


Onsdag

Konditionsträning

Cablecrounches 4 x 5-6
Magmaskinen 3 x 5-6
Hängande benlyft 3 x max
Crounches, sidan 3 x 5-6
Benkast eller motsvarande 3 x max
Höftresningar 3 x max
Plankan 1 min


Torsdag

Marklyft 4 x 5-6
Latsdrag 4 x 5-6
Rodd, triangel 1 x 5-6

Skivstångscurl 4 x 5-6
Hantelcurl 2 x 5-6


**Fredag

Axelpress med hantlar 3 x 5-6
Militärpress i Smithmaskin 3 x 5-6
Hantellyft åt sidan 2 x 5-6

Underarmsflexion 3 x 5-6
Underarmsextention 3 x 5-6
Plate Grip Curl 3 x 5-6

* Läggs även in minst ytterligare 2 dagar i veckan i slutet av passet.
** Kan ev. flyttas till lördag eller söndag om något annat är inplanerat.
Roddmaskinen, 1000 meter = Uppvärmning varje dag.

Kompletera regelbundet med tennis och andra konditonskrävande aktiviteter.



-----------------------------------------------------------------------


Så såg det alltstå ut från början... ska uppdatera lite och posta ett nytt schema sen som är lite annorlunda. Kommer splita upp allt på 4 dagar istället för 5 dagar bland annat.

Aleqz
2009-05-07, 15:10
Kan passa på att skriva upp hur det har gått det senaste passet... Mitt bröstpass såg ut såhär

Uppåtlutande Hantelpress: 3 set 26 kg x 8
Rak Hantelpress: 2 set 23,5 kg x 8 (kändes väldigt lätt)

Sen skulle jag ha kört nedåtlutande hantelpress men något pucko hade tagit bort ryggstödet och gömt/snott det så jag kunde inte köra det... efter flera minuters frustration och förrvirring bestämde jag mig av någon anledning att köra på såhär istället

Uppåtlutande Flyes 3 set 15 kg x 8
Raka Flyes 3 set 18,5 kg x 8

Skippade sen Pec Decken och körde lite Triceps istället.

Push Down med stång 3 set 15:e magasinet av 20 x 8 (ska kolla upp vad det är för vikt sen)

Framåtlutad tricpespress med rep 3 set ≈ 22 kg x 8
Sen avslutade jag med lite Kabeldrag framåt

Aleqz
2009-05-07, 18:04
Kan lägga upp två gamla bilder så länge. Jag är inte helt säker men tror att dom är från December 2006/Januari 2007 någon gång.

1a bilden: Pec Dec där jag maxar magasinen och har en extra skiva på 10 kg... är en bra bit ifrån den nivån nu :P

2a bilden: Värmer upp på 70 kg i bänk

Aleqz
2009-05-07, 23:26
Hade ett konstigt pass, då jag kände mig rätt otaggad från början. Pissigt väder, inte käkat på länge. Lätt huvudvärk och extremt mycket folk på gymmet.

Jag bestämmde mig för att börja ro. För ca 3 veckor sen så bestämde jag mig för att börja köra 1000 meter lite då och då som uppvärmning. Det blev det att jag körde 3 dagar på raken och såhär gick det.

Måndag: Tid - 4:23 ... kände mig riktigt trött efteråt
Tisdag: Tid - 4:07 ... Helt slut! Men kände mig riktigt nöjd att jag förbättrade mig så mycket.
Onsdag: Tid - 3:41... Det här var helt galet... drog på allt jag kunde första 400 meterna, sen var det som att det tog stopp, vid 650-700 meter såg jag att jag låg bra till i tid så då kom jag in i andra andningen lite... Sen var jag HELT körd i en halvtimme efteråt, aldrig varit så uttmattad tror jag. Tog 5 minuter att komma ur roddmaskinen, stappalde mig mot handfatet och fyllde på med vatten, sen la jag mig på en matta. Tog en halvtimme innan jag ens kunde försöka göra något annat. Men det var det värt!


Sen så slutade jag med rodden av någon orsak och värmde upp lite mindre brutalt istället. Men så nu så tänkte jag testa igen... Efter 100 meter kände jag att nej, jag orkar inte köra i något vansinestempo så jag rodde på i vad som kändes som ett ganska behagligt tempo, men när jag kom upp till 750 meter så sneglade jag på klockan för första gången nästan... och såg att jag inte alls låg så långt efter mitt pers! Helt sjukt... drog upp ett riktigt hårt tempo det som var kvar och rodde in på 3:42 ... en sekund över mitt rekord, och knappt trött! Helt sjukt... nästa gång ska jag köra hela vägen och se vart jag hamnar.


Sen var det själva gymdelen... blev mest pannkaka tack vare att allt var upptaget. Slutade med att jag bara körde två övningar men dom gick riktigt bra


Benspark 3 set 85 kg x 8 reps
Bencurl 3 set 50 x 8 reps (om det nu är 5 kgs plattor på den också, vilket jag tror)

Betydligt bättre än vad jag trodde och benen känns bra överlag, lite irriterad över att det var så mkt folk vid knäböjen och benpressen bara. Aja, nya tag imorgon.:hbang:

Aleqz
2009-05-08, 01:00
Glömde förtydliga att mitt rodd/benpass inte var idag utan för ett par dagar sen... idag (numera igår) så var jag inte alls på gymmet och nyligen slog kanske inte ångesten till, men åtminstonde träningssuget, så för ca en timma sen komponerade jag ihop ett eget crossfit/cirkelträningsinspererat pass som jag körde hemma.... och jag kan säga såhär, jag badar i svett nu. Rätt i duschen efter det här inlägget haha.

Jag körde 5 stationer som såg ut såhär.

Uppåtlutande armhävningar - 10 reps
Rygglyft - 10 reps
"Lower Abs lift whit one leg crossed over the other" - 5 på varje sida
Squats med en 10 kgs hantel sänkt - 10 reps
Dumbell Swing - 10 reps

Övning 3 har jag ingen aning om vad den kallas faktist, men bifogar lite youtubereferenser. I vilket fall körde jag alla dom här övningarna i 8 set konstant, utan någon vila alls, med strikt form i så högt tempo jag kunde. Pulsen skenade ju inte lite på slutet *rolleyes* Men bra kändes det!


1. http://www.youtube.com/watch?v=ULH1GnlOTnw
2. http://www.youtube.com/watch?v=cdz7lcToqbc
3. http://www.youtube.com/watch?v=LkZJ0GjOwr8&feature=channel
4. http://www.youtube.com/watch?v=E5R1IEaOn2A
5. http://www.youtube.com/watch?v=9pmyuNpl_g0&feature=PlayList&p=7DA192C5C7917784&playnext=1&playnext_from=PL&index=8


Exempel på övningarna :P

Seven
2009-05-08, 11:25
Grymma övningar där :)

Detective
2009-05-08, 12:56
Ser ut att vara en bra grund att bygga vidare på :)

Aleqz
2009-05-08, 15:16
Thanx! Idag fick jag ett oväntat bakslag däremot.

Förra helgen köpte jag ett månadskort, istället för det gamla vanliga kortet så fick jag ett så kallat "SL Acess-kort." Jag frågade kontrollanten flera gånger ifall det var ett vanligt månadskort, vilket han sa att det var, dom såg tydligen ut så numera. Grejen är att på själva korten står ingen som helst information överhuvudtaget, men det funkade som det skulle så jag tänkte inte så mycket mer på det.

Sen idag så skulle jag ta pendeltåget in till stan, och då kommer ett gäng kontrollanter på tåget. 3 av dom går till andra änden av vagnen och snackar med varandra så dom får jag inte ens någon kontakt med. Hon står kvar frågar mig på urusel Svenska om jag har något färdbevis, tar fram mitt kort och legg. Trots det frågar hon om min ålder och jag säger då att jag är 20. Sen säger hon att jag har ett pensionärskort... Jag fattar ingenting och försöker förklara hur det gick till när jag köpte det, att jag var väldigt tydlig med att fråga om det var ett vanligt månadskort. Men hon vägrade att ens lyssna istället så sa hon om och om igen "Du är 20 år, varför du åka som pensionär." Min frustrationsnivå steg ordentligt men försökte på ett sansat och metodiskt sätt förklara min situation, men det var som att tala med en vägg. Istället så tog hon kortet och gav mig en adress där jag kunde "Hämta upp kortet i morgon"... om det nu var fel kort, varför ska jag då kunna hämta upp det? Sen när jag läste närmre så var det inte ens öppet där imorgon heller.

Till sist så sa hon (eller jag trodde hon sa det i alla fall, inte så lätt att urskilja hennes ord) att jag skulle få betala 100 kr för att jag ändå trode att jag hade gjort rätt. När jag kollade närmre på det pappret så var det inga 100 kr... det var 1200 kr, den högsta bötessumman! Så inte nog med att jag köpt ett kort från början, sen ska jag betala 1200 kr + 690 kr för ett nytt kort, och bara sms-biljetten hem, en resa på knappt 15 min kostade 45 kronor. *grr27*


Inte på toppenbra humör, eftersom jag just nu dessutom är "mellan två jobb" och redan haft rätt många stora utgifter. Ringt Sl och klagat och ska skicka in en skriftlig överklagan i morgon. Dessvärre ligger mitt gym en bra bit ifrån mitt hem, så jag vet inte hur det blir med det dom närmsta dagarna, får försöka köra lite hemma över helgen istället.

Blää...

Timmi
2009-05-08, 16:16
Dude...

Ibland kan det ju få gå dåligt men det där sög ju nått så brutalt.

Detective
2009-05-08, 16:39
jäkligt trist det där

Aleqz
2009-05-10, 12:42
Det sög väldigt mycket... vilket ledde till att jag inte åkte till gymmet. Körde lite hederliga armhävningar hemma istället... 4 x 25 vanliga, sen ett set på 20 reps, nedåtlutande med triangelgrepp. Känndes nice!


Igår så tog jag och betalade en sms-biljett till Sollentuna och drog till gymmet i alla fall. Sänkte mitt pers i rodden igen! 3,34 den här gången, så 7 sekunder bättre än mitt tidigare pers :)

Sen blev det lite bicepsträning som gick ganska knackigt faktist, både skivstångscurl, och scottscurl kändes rätt dåligt, lite bättre gick det i kabelmaskinen... däremot så ökade jag i underamsextension och underarmsflexion... 35 kg första setet på båda, sen 3 set var på 42,5 kg. Sen drog jag och körde lite cablecrounches innan jag kände mig nöjd för dagen.

Timmi
2009-05-10, 12:46
Du får slita hårt för att komma sub 3 i rodden. Inte för att 3,34 är dåligt men man ska ju satsa högt :D

Visst har du splittat bort rygg från biceps nu?

Kul att kontakten i ryggen känns bättre också, som sagt har jag också haft skitsvårt för den under väldigt lång tid.

Aleqz
2009-05-10, 13:27
Du får slita hårt för att komma sub 3 i rodden. Inte för att 3,34 är dåligt men man ska ju satsa högt :D

Visst har du splittat bort rygg från biceps nu?

Kul att kontakten i ryggen känns bättre också, som sagt har jag också haft skitsvårt för den under väldigt lång tid.

Jo haha :) .. men det känns fortfarande att det finns mer att ta av. Särskillt i partiet mellan 300-750 meter, måste få lite mer tryck där. Tillägas kan att jag nog tappade kanske 2-3 sekunder den här gången, då jag satt väldigt dåligt och var tvungen att byta postion på sittdynan och tappade all fart... så under 3,30 nästa gång är mitt mål.


Yes, det känns bättre faktist. Igår/Idag är det första gången jag känner av ordentligt i ländryggen efter att jag tränat.. Även latsarna går åt rätt håll. Hoppas att få till biceps snart också, går iaf lättare i övningarna med skivstänger än dom med hantlarna.

Idag blir det nog lite träning hemma igen, uppdaterar sen om hur det har gått.
I morgon blir det Operation: Överklaga till SL. :devil:

Detective
2009-05-10, 14:16
Lycka till med SL :D

rockafellah
2009-05-10, 14:46
Stark är du iaf:) Hoppas du lyckas med SL ;)

Aleqz
2009-05-10, 14:55
Lycka till med SL :D


Stark är du iaf:) Hoppas du lyckas med SL ;)


Tack :) .. Jo, kan behöva all lycka jag kan få. Annars får jag väl promenera springa 1 mil fram och tillbaka till gymmet tills jag har råd att köpa ett nytt kort igen haha!:cool:

Detective
2009-05-10, 14:57
Usch! :)

Donner
2009-05-10, 18:05
Ser ut att gå bra här! Bra grund verkar du helt klart ha, bara att kötta vidare :)

Aleqz
2009-05-10, 23:25
Ser ut att gå bra här! Bra grund verkar du helt klart ha, bara att kötta vidare :)

Tack :) Jag ska kötta på vad jag kan!

Aleqz
2009-05-10, 23:33
Körde lite av samma crossfitvariant som för ett par inlägg sen nu idag också. Kortade dock ner det lite pga tidsbrist. Blev rejält slutkörd ändå.

• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other" (haha hjälp mig hitta något bättre namn på den här övningen!)
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel
• 10 Armhävningar (Vanliga)
• 5 x 2 (H/V) "Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
• 10 Dumbell Swings - 10 kgs-Hantel


8 set alltså, tog exakt 9 min och 30 sek.


Imorgon blir det gymmet igen, ska försöka köra på någorlunda som förrut för att sen veckan efter börja köra lite högrepsträning. Sen på kvällen får jag nog min dos kondition för då blir det lite fotboll, och så fort det är fotboll oavsett nivå så springer jag alltid som en galning. En hybrid av Zlatan och Håkan Mild... eller nåt *rolleyes*

Aleqz
2009-05-10, 23:56
Bjuder på en liten udda bild som är delat i två, där jag kör knäböj med två kompisar på axlarna haha *rolleyes*

Den första bilden är i från när vi gick i 9an och då jag var 15 år. Den andra bilden var från nu i helgen när vi hade en lite reunion med grillning m.m. Så det är i stort sätt exakt 5 år mellan bilderna har tagits haha :P

Reticulum
2009-05-11, 05:25
Hur hög var vikten, och hur gick det med knäböjen? :D

Aleqz
2009-05-11, 06:43
Hur hög var vikten, och hur gick det med knäböjen? :D

Det gick ganska bra faktist, var dock rätt tungt att pressa upp första gången då jag fick börja djupt nerifrån, sen är man ju inte van att ha vikten fördelad så centrerat + det annorlunda balansmomentet :P Vikten nu låg på runt 135kg. På den första bilden har jag ingen aning men kanske runt 110 kg

Aleqz
2009-05-11, 13:43
Snart dags för att ta mig till gymmet igen. Rygg och axlar hade jag tänkt mig.

Något i den här stilen:

Latsdrag
Latsdrag - Triangelgrepp
Sittande Rodd
Ryggresningar

Resningar framåt i kabelmaskin
Sidresningar i kabelmaskin
Militärpress i smithmaskin
Stående Militärpress
Shruges


Sen lite fotboll efter det framåt kvällen, blir nog nice! SL överklagan får vänta tills imorgon, verkar ha fixat 2 jobb idag så ska träffa min ena blivande chef och snacka lite närmre om det hela innan jag drar och tränar.
Cash is nice! :hbang:

Aleqz
2009-05-11, 23:33
Hemma idag efter en fysiskt ansträngande kväll!

Först blev det gymmet. Kom mitt i den värsta rusningen, folk överallt. Roidmaffian... nej, jag skoja. Men personerna med väldigt stora överkroppar hade occuperat nästan alla ryggmaskiner idag, vilket gjorde att min ordning blev rätt ostrukturerad.

Sittande rodd
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 10

Kommentar: Kändes väldigt lätt, haft problem tidigare i den här övningen men hade ett riktigt bra tryck idag!


Ryggresningar med 15kgs-vikt
8 reps
8 reps
8 reps

Kommentar: Inga problem alls. Kändes att det tog bra.


Lat Pulldown
45,8 kg x 8
45,8 kg x 8
45,8 kg x 8

Kommentar: Hade egentligen inte tänkt köra det alls, men det fick bli som lite uppvärmning till latsdragen eftersom dom ständigt var upptagna.


Axelresningar åt sidan i kabelmaskin
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)

Kommentar: Tungt sista setet, men annars kändes det rätt bra här med.


Axelresningar framåt i kabelmaskin
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)

Kommentar: Kändes mycket lättare än förra gången, kommer nog kunna öka till nästa gång!

Axelpress i maskin (Inre grepp)

34,0 kg x 8
34,0 kg x 8
34,0 kg x 8

Kommentar: Riktigt nice set! Faktist inte sett särskillt många på gymmet ta särskillt mycket i den övningen, hur som helst så kändes det ruggigt bra!

Latsdrag - Rak stång

50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Kommentar: Äntligen latsdragen ledig! Men nja, inte riktigt så bra som jag hade hoppats på, och andra sidan hade jag tänkt börja med latsarna, inte avsluta passet med dom.


Latsdrag - V-bar

50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Kommentar: Kändes lite bättre än med stången. Fick bättre kontakt, men ändå inte helt optimalt.


I det stora hela ett rätt okej pass ändå!



Sen blev det fotboll mellan 19-21.30... Jag skulle haft en stegräknare eller något egentligen, för jag sprang något brutalt. Konditions/Intervallträning på hög nivå haha. :cool:

Detective
2009-05-12, 07:27
Starkt rygg/axelpass :)

Timmi
2009-05-12, 07:52
Simhallens lilla nackdel är helt klart att det kan vara ohyggligt mycket folk där på kvällarna.
Bra pass din jäkel!

Aleqz
2009-05-12, 12:15
Starkt rygg/axelpass :)

Tack :) Rygg och biceps jag måste jobba mest med, men det börjar gå åt rätt håll nu.

Simhallens lilla nackdel är helt klart att det kan vara ohyggligt mycket folk där på kvällarna.
Bra pass din jäkel!

Jo exakt, det var verkligen inte lite folk där igår :Virro


Funderar på att ha en vilodag, eller iaf vila lite under dagen och träna lite hemma ikväll istället. Känner att kroppen är rätt körd efter fotbollen igår. Mycket springande och fysiskt spel.
Tror ändå jag ska snickra ihop något hemmapass tills ikväll


Imorgon blir det att pumpa bröst, triceps och mage på gymmet. Måste komma på någon mer övning jag kan köra för nedre bröst nu när någon har snott ryggstödet man behöver för att kunna köra nedåtlutande hantelpress. Blir väl antagligen tvungen att köra lutande armhävningar istället.

Detective
2009-05-12, 12:17
Jo, rygg och biceps känner jag igen. Och bröst också för egen del

Aleqz
2009-05-12, 12:39
Har ganska länge haft svårt att få riktigt bra kontakt i hantelövningarna när jag kör biceps. Antar att jag får sänka ner vikten och köra lite mer högrepsträning för att köra slut på det, till att börja med.
Har haft ungefär samma problem i ryggövningarna, speciellt i hur jag ska utföra latsdragen. Men nu har jag börjat köra väldigt strikt där och då har jag kännt att det har gett betydligt mer resultat än innan, då jag körde lite för okontrollerat.

Detective
2009-05-12, 12:40
Okej, hoppas att det växer som satan nu då

Timmi
2009-05-12, 12:44
Aleqz gjorde ett par små teknikförändringar i latsdragen för vad blir det? Ett par veckor sen och redan då såg det mycket bättre ut över de setten du körde så fortsätter du så kommer du snart vara lika dragstark som du är presstark (vilket är helt tokigt stark när du väl kommit igång igen ;))

Aleqz
2009-05-12, 12:50
Okej, hoppas att det växer som satan nu då

Hell yeah! Hoppas jag med!:hbang:

Aleqz gjorde ett par små teknikförändringar i latsdragen för vad blir det? Ett par veckor sen och redan då såg det mycket bättre ut över de setten du körde så fortsätter du så kommer du snart vara lika dragstark som du är presstark (vilket är helt tokigt stark när du väl kommit igång igen ;))

Dragövningarna är helt klart min stora svaghet, men tack för feedbacken förrut, känns betydligt bättre nu! Hoppas mina vingar växer ut nu *flex*

Aleqz
2009-05-12, 17:41
Måste fixa ett minneskort till min digitalkamera. Kan just nu bara ta 3 foton innan jag måste tömma den haha... annars får jag lägga upp från mobilkameran i värsta fall. *screwy* Ska försöka smälla upp nån bild här mot helgen i alla fall!

Aleqz
2009-05-12, 22:22
Hade riktigt mycket träningsvärk nu ikväll efter gårdagen... Framför allt adduktorerna, rumpan och vaderna tack vare fotbollen. Känner även av i obliqueserna vilket jag inte gjort på länge. :)


Körde lite lätt hemma bara för att hålla igång.

Har ingen boxningssäck eller liknande så det blev lite discoträning, med slag i luften framför spegeln.

2 x 100 krokar (H/V)

Sen försökte jag köra uppåtlutande armhävning mellan mina två skinfåtöljer vilket inte var det lättaste, ungefär jämförbart med att köra mellan två pilatesbollar.

Resultat: 2 x 15 reps

Sen körde jag även:

Vanliga armhävningar, brett grepp och strikt form.
1 x 50 reps

Nedåtlutande armhävningar, triangelgrepp och strikt form.
2 x 20 reps

MEGA_MAN
2009-05-13, 10:19
Ser ju fint ut! Du är snart långt förbi dinna gmla meriter!!

Lycka till med överklagan.

Aleqz
2009-05-13, 12:00
Ser ju fint ut! Du är snart långt förbi dinna gmla meriter!!

Lycka till med överklagan.

Tack så mycket, jag hoppas det också! :) Får se vad jag får för svar från SL, det är byråkrati på hög nivå nu, men jag kommer inte ge mig i första taget. :smash:



Har kört på någorlunda likt sen jag startade efter mitt uppehåll, så tänkte köra igenom alla muskelgrupper en vända till innan jag går över till lite högrepsträning under 2-3 veckor.

Preliminär plan:

Idag: Bröst/Triceps/ Hård Magträning
Imorgon: Rygg/Axlar
Fredag: Lår/Vader/Lätt magträning
Lördag/Söndag: Biceps/Underarmar/Hård Magträning

Känner att mellandelen av brösten känns ganska bra, men jag vill få till formen på brösten som jag hade innan mitt uppehåll, som jag var riktigt nöjd med. Skulle behöva köra båda mer nedåtlutande och uppåtlutande, men eftersom jag för tillfället inte kan köra hantelpress nedåt på gymmet så får jag försöka komma på något annat.

Dagens pass blir nog något i den här stilen

Uppåtlutande Hantelpress
Uppåtlutande Flyes
Pec Dec
+ en till Bröstövning
Push-downs med stång
Push-downs med rep eller någon hantel/skivstångsövning för triceps
Extension med rep
Cablecrounches
Magmaskinen
Plankan och någon till kroppsviktsövning



Känner mig taggad! :whipped:

Timmi
2009-05-13, 13:21
Jag måste slå ett slag för ordentligt djupa dips och plan hantelpress när det kommer till bröstträningen din. Dips är ju tokbra för övre och de plana pressarna mosar det hela ordentligt, is nice I say.

Iofs är gymmets möjligheter till dips inte så roliga men kunde jag så kan du :D

Kötta hårt hur som!!

Donner
2009-05-13, 14:49
Bra pass du langar! Själv är jag inte mycket för pec dec, tycker inte den tar särskilt bra, men smaken är som baken. :)

Aleqz
2009-05-13, 15:28
Jag måste slå ett slag för ordentligt djupa dips och plan hantelpress när det kommer till bröstträningen din. Dips är ju tokbra för övre och de plana pressarna mosar det hela ordentligt, is nice I say.

Iofs är gymmets möjligheter till dips inte så roliga men kunde jag så kan du :D

Kötta hårt hur som!!


Nu kommer jag antagligen komma vid en mindre bra tid till gymmet när det är fullt med folk så får se vad jag kan rycka tag i. Dips är en av mina favoritövningar med, men hade tänkt ösa in det ganska mycket dom 2-3 kommande veckorna, då jag kommer byta ut dom flesta övningarna överhuvudtaget. Ska bli kul att se hur lätt/tungt det går.

Plana hantelpress är nice det med, känner dock att området den övningen tar allra mest på är där jag redan har fått till lite form på... men någon plan vore helt klart bra, det jag stör mig mest på är att jag inte kan köra nedåtlutande. *mini


Bra pass du langar! Själv är jag inte mycket för pec dec, tycker inte den tar särskilt bra, men smaken är som baken. :)

Thanx :) .. jag tycker den funkar rätt så bra, brukar oftast köra den som sista bröstövning och då bränner det rätt bra. Fast flyes funkar minst lika bra :cool:

Donner
2009-05-13, 20:42
Fyfan. Jag hade inte betalt en krona, du har inte gjort något fel. Tror nog du kommer slippa bötern om du förklarar klart och tydligt i brevet hur köpet gick till osv.

Aleqz
2009-05-13, 22:14
Fyfan. Jag hade inte betalt en krona, du har inte gjort något fel. Tror nog du kommer slippa bötern om du förklarar klart och tydligt i brevet hur köpet gick till osv.

Nej, tänker jag inte göra heller. Formulerade ett ganska svidande brev på 3 A4-sidor om hela händelsen, inklusive alla fel dom har gjort, och vilka extra utgifter det har givit mig tack vare deras inkompentens och arrogans.

Ska bli spännande att se vad dom svarar :devil:

Aleqz
2009-05-13, 22:52
Dagens pass blev enormt intensivt eftersom jag inte kom till gymmet förens det var 40 minuter kvar tills dom skulle stänga.


Uppåtlutande Hantelpress:

10 x 42 kg (21-kgs hantlarna)
8 x 52 kg (26-kgs hantlarna)
8 x 52 kg (26-kgs hantlarna)
8 x 52 kg (26-kgs hantlarna)

Kommentar: Kändes riktigt bra, bästa omgången sen jag börjat gymma igen :)




Plan Hantelpress

6 x 52 kg (26 kgs-hantlarna)
8 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)

Kommentar: Tog slut rejält på första setet. Knappt någon vila alls mellan dom första 5 seten i dag.




Uppåtlutande Flyes:
7 x 37 kg (18,5 kgs-hantlarna)
8 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)
7 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)

Kommentar: Mjölksyran flödade mot slutet.




Plana Flyes

10 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)
10 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)
10 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)

Kommentar: Betydligt bättre tryck här



Push-Down - Stång
10 x 50 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

Kommentar: Kändes rätt så bra, började få rejält med mjölksyra i triceps också på sista setet.



Triceps Extenstion med rep
10 x 18,5 kg
10 x 18,5 kg
8 x 21,5 kg

Kommentar: Kändes helt okej det här med, bra pump.



Cablecrounches Bondage Style
10 x 55 kg
10 x 85 kg
10 x 85 kg

Kommentar: Tog där det skulle :)





Benfäll (Hjärnsläpp, tror övningen kallas så)

10 reps
10 reps
10 reps

Kommentar: Tungt sista set





Sit ups nedåtlutande med 10 kgs vikt åt sidan (H/V)

10 reps på varje sida
10 reps på varje sida
10 reps på varje sida

Kommentar: Även där var sista setet rätt tungt.




Plankan
1 min

Kommentar: Kändes trots ett tungt pass där hela magen spännde, lättare än någonsin :)







Så på det stora hela är jag ganska så nöjd. Hann med mycket på kort tid! :hbang:

Donner
2009-05-14, 08:21
Nej, tänker jag inte göra heller. Formulerade ett ganska svidande brev på 3 A4-sidor om hela händelsen, inklusive alla fel dom har gjort, och vilka extra utgifter det har givit mig tack vare deras inkompentens och arrogans.

Ska bli spännande att se vad dom svarar :devil:

Keep us updated! :)

Fint pass, grymma pushdowns!

Aleqz
2009-05-14, 23:04
Blev inget gym idag.

Däremot började jag på mitt nya jobb idag och fick gå upp 5.20 ..sen dess har det varit full fart, slutade runt 13. Sen träffade jag en kompis efter det och vi har farit runt stan som galningar, kom hem först nu.

Hade varit lite kul med en stegräknare för att se hur mycket jag egentligen gått idag. Skönt att jobbet innebar rätt mycket fysiskt arbete också.


Imorgon är det dags för att köra slut på ryggen igen :) Lite axlar bör också hinnas med!

Aleqz
2009-05-17, 00:30
Blev ingen träning igår, däremot några öl i solen.
Således ingen ordentlig träning idag heller. Körde några set armhävningar, blev en 4x25a .. och sen plankan i två minuter efter det. Men imorgon (idag) så måste jag komma igång igen!

Är för övrigt nere på 86,4 kg idag trots mindre bra kost igår, vilket nog är min lägsta vikt på säkert 1-1,5år iaf. Planen är nog att deffa ner mig några kilo till, mot 82-83 kanske. Samtidigt som jag ska försöka bli starkare och öka i muskelmassa.

Hoppas på en bra dag i gymmet i morgon, vill helst kunna öka i dom flesta övningarna mot förra passet! Dags för lite sömn nu, sen är det bara att tagga!

Aleqz
2009-05-17, 15:17
Det blir en vända till gymmet för att träna rygg och axlar om några timmar.

Preliminärt upplägg för dagen.

Latsdrag - Brett grepp
Latsdrag - V-bar
Sittande rodd
Ryggresningar med vikt
Omvänd Pec-Dec

Axellyft åt sidan i kabelmaskin
Axellyft framåt i kabelmaskin
Stående Millitärpress
Axelpress i maskin


Sen om andan faller in kanske jag kör något annat också :) Känner mig laddad efter några dagars frånvaro från gymmet. :naughty:

Reticulum
2009-05-17, 15:56
Kör hårt. :thumbup:

Timmi
2009-05-17, 19:24
Se till att ha kört ordentligt hårt nu, du har säkert laddat enormt bra under vilodagarna!
Förhoppningsvis var gymmet inte knöfullt såhär en söndagskväll heller :D

Lycka till med årsmålen också, du satsar ordentligt tungt, vilket är bra!

Aleqz
2009-05-17, 21:30
Tillbaka igen. Fortsatte på temat tokintensiva pass idag... så här såg det ut!

Latsdrag med rak stång
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Kommentar: Kändes inte jättebra. Tyngre än vad jag trodde, men en grej som tog lite fokus var att hela latsmaskinen höll på att cracka ihop medan jag körde. Själva sittdelen lyftes från marken på något märkligt sätt ett flertal gånger. Längtar verkligen tills den nya utrustningen är på plats.



Latsdrag med V-bar

50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Kommentar: Betydligt bättre tryck här istället. Strikt och fint.



Sittande rodd med V-bar
55 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 8

Kommentar: Kändes helt okej, lite sämre tryck sista setet men annars bra.



Omvänd Pec-Dec
15 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8

Har kanske kört den här övningen 2 gånger någonsin, inte någon gång dom senaste 3 åren i alla fall. Kunde verkligen inte ha mycket vikt på, vet inte om det var för att jag bara var svag/utmattad eller om det var att jag hade fel teknik. Det tog i alla fall, så det är väl bra, I guess.



Framåtlutad utåtrotation med hantlar (Från kroppen)
16 kg (8 kgs-hantlarna) x 8
16 kg (8 kgs-hantlarna) x 8
16 kg (8 kgs-hantlarna) x 8

Kommentar: Tror den här övningen har något simplare namn egentligen men det står still just nu. Kändes riktigt bra i vilket fall!



Ryggresningar med 20 kgs-vikt
8 reps
8 reps
9 reps

Kommentar: Light weight baby!



Kabeldrag åt sidan
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)

Kommentar: Ganska tungt idag, men jag klarade det till sist.



Kabeldrag framåt
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)
8,75 kg x 8 (H/V)

Kommentar: Den satt där den skulle, tog ut mig rejält men klarade att utföra övningen som ordentligt.



Axelpress i maskin
34 kg x 8
34 kg x 4
15,9 kg x 12

Kommentar: Dog totalt på andra setet, mitt tempo jag höll i själva passet började kännas av nu



Drag till hakan i kabelmaskin
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Kommentar: Ännu en övning jag inte har kört på evigheter men det gick över förväntan



Underarmsflexion
40 kg x 10
45 kg x 4
40 kg x 8

Kommentar: Liten tabbe att gå upp till 45 kg istället för 42,5. Däremot så kändes det ganska så lätt på 40 :)



Underarmsextension
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 10

Kommentar: Bra pump där med, underarmarna kändes hårda som lyktstolpar efter dom här seten, haha.



Plate Grip Curl med 5 kgs-platta
8 reps (H/V)
8 reps (H/V)
8 reps (H/V)

Kommentar: Damn, den tog!




I det stora hela, ett helt okej pass! Allt det här hann jag med på ca 45 min, kom ganska sent till gymmet idag också. Utöver det så körde jag plankan hemma i förmiddags. 2½ minut. Helvete vad tungt det var!

Flytta en massa prylar imorgon, sen blir det ett bröst/triceps/magpass och efter det fotboll. Me looking forward :hbang:

Aleqz
2009-05-17, 21:37
Kör hårt. :thumbup:

I did :) Känns som att allt börjar gå åt rätt håll, sakta men säkert.


Se till att ha kört ordentligt hårt nu, du har säkert laddat enormt bra under vilodagarna!
Förhoppningsvis var gymmet inte knöfullt såhär en söndagskväll heller :D

Lycka till med årsmålen också, du satsar ordentligt tungt, vilket är bra!

Haha, vet inte riktigt om jag kan säga att jag har laddat upp så jättebra (Jag har fortfarande vägrat inse att öl är katabolt *rolleyes*) men passet blev jag ändå rätt nöjd med. Ganska lungt med människor där också, vilket var skönt :P

Ja, årsmålen får jag väl se hur det går med. Egentligen så är det bara helt vilda gissningar just nu. En liten indikation får jag nog om ca 2-3 veckor då jag börjar med alla tunga övningar för första gången sen uppehållet. Inklusive dom 3 ovannämda. Knäböj känns som det kan bli tuffast att klara, men den som lever får se. Bara att hålla tummarna och kötta på :D

Aleqz
2009-05-18, 14:33
Trött som fan idag. Varit uppe sen 05 och jobbat, kom hem nyss.
Ska försöka ta en powernap innan jag rör mig till gymmet. Sen fotboll direkt efter och imorgon ska jag upp 05 igen. Måste se till att jag inte försummar sömnen totalt.

Idag blir det bröst/tri/mage iaf, förväntningarna är ganska låga med tanke på hur seg jag känner mig, men vi får se.


*flex*

Timmi
2009-05-18, 14:35
Powernaps is the shit! Sen är det bara att tänka på pengarna så håller du dig pigg på kneget ;)

Aleqz
2009-05-19, 17:17
Så sant!

Blev inget gymmande igår, eller jag kom dit försenad och såg att det var extremt mycket folk där... rodde några km i ganska lungt tempo och tog mig till fotbollen istället. Där var jag lite hämmad av mitt lår sen förra måndagen, men kändes inte så jättemycket när jag väl var uppvärmd. Fast några maxlöpningar gick inte riktigt att göra.

Nu ikväll ska det däremot bli lite hantelpress med mera. Hoppas på ett bra pass den här gången :)

Timmi
2009-05-19, 20:17
I see you ;)

Mer eller mindre, du lodade precis förbi på väg från gymmet :D

Aleqz
2009-05-19, 22:52
I see you ;)

Mer eller mindre, du lodade precis förbi på väg från gymmet :D

20.19? då var jag på gymmet :P ... 21.19 så gick jag däremot nog förbi dig :)


Själva passet idag var otroligt ostrukturerat men det blev så här.


Kabeldrag utåt
18,75 kg + 18,75 kg x 10
18,75 kg + 18,75 kg x 10

Kommentar: Helt random start, allt jag ville köra var upptaget som vanligt, suck. Värmde upp lite lätt



Pec Deck

10 x 45 kg
8 x 60 kg
8 x 75 kg
7 x 75 kg

Kommentar: Tog bra, betydligt lättare när man kör det i början av passet :)




Rak hantelpress
10 x 52 kg (26 kgs-hantlarna)
8 x 57 kg (28,5 kgs-hantlarna)
7 x 57 kg (28,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Kändes riktigt nice! 26kgs-hantlarna flög upp första setet. Och på första gången på uppskattningsvis 2 år så kunde jag testa på 28,5kgs-hantlarna.



Uppåtlutande hantelpress
6 x 52 kg (26 kgs-hantlarna)
10 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)

Här dog jag dock rätt ordentligt.



Uppåtlutande flyes
8 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)
8 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)
9 x 32 kg (16 kgs-hantlarna)

Kommentar: Här pressade jag mig rätt bra, helt slut efteråt.



Pushdowns med stång
10 x 50 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

Kommentar: Kändes bra här med, triceps är nog min stabilaste muskelgrupp för tillfället.



Nedåtlutande hantelpress (I en sit-upsställning med en extern, något skev dyna som lotsnat från en annan bänk och med en step-up platform i trä som jag även var tvungen att ha huvudet på)
10 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)
10 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)
10 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)

Kommentar: Som beskrivningen kanske skvallrar om, så var det här ett kreativt infall i brist på normal utrustning.



Underarmsflexion
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8

Kommentar: fick för mig att köra lite underarmar igen och det gick väl ganska så bra idag.



Underarmsextension
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8

Kommentar: Känns som jag kan öka till nästa gång, bra pump :)



Lite rörigt pass men det mesta gick ganska så bra ändå. Imorgon ska jag köra biceps och mage och förhoppningsvis så har min ena höft och mitt andra lår slutat spöka tills på torsdag. Då blir det ben!

Timmi
2009-05-20, 09:08
Är din forumsklocka som är skev, 2119 var min och det var då jag skrev ;)

Annars är du i vanlig ordning ordentligt presstark!

Aleqz
2009-05-20, 10:44
Är din forumsklocka som är skev, 2119 var min och det var då jag skrev ;)

Annars är du i vanlig ordning ordentligt presstark!

Misstänkte nästan det :)

Thanx, det var skönt att öka i hantelpressen! Idag blir det biceps, då kommer man känna sig svag som en liten skolflicka igen haha. Men det är bara att pumpa på så ger det väl förhoppningsvis resultat för eller senare.

Aleqz
2009-05-20, 18:20
Dagens pass...


Skivstångscurl
10 x 25 kg (Rak stång)
8 x 27,5 kg (EZ-stång)
8 x 32,5 kg (EZ-stång)
8 x 32,5 kg (EZ-stång)
8 x 32,5 kg (EZ-stång)

Kommentar: Kändes betydligt bättre att köra med EZ-stången. Var ganska så lätt men fick en bra pump. Kommer antagligen kunna höja lite nästa gång.




Incline Dumbell curl
8 x 27 kg (13,5 kgs-hantlarna)
8 x 27 kg (13,5 kgs-hantlarna)
8 x 27 kg (13,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Första gången jag testar att dra bak ryggstödet lite och fick betydligt bättre kontakt än när jag har suttit upprätt. :)



Hammercurl
8 x 27 kg (13,5 kgs-hantlarna)
8 x 27 kg (13,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Kändes ganska lätt, bättre kontakt än tidigare.




Bicepscurl i kabelmaskin
8 x 40 kg
8 x 40 kg
6 x 45 kg

Kommentar: Här började mjölksyran smyga sig på ordentligt.




Rotator Cuff
8 x Magasin 6 (H/V) - Ingen aning om vikten
8 x Magasin 6 (H/V)

Kommentar: Ytterligare en övning jag i princip aldrig har använt mig av. Testade mig fram lite bara.



Hantelrodd
8 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)
8 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)
8 x 42 kg (21 kgs-hantlarna)

Vill verkligen få i gång latsarna, så testade även på lite hantelrodd för första gången på länge. Vikten kändes ganska lätt men ville mest få in tekniken.



Cablecrounches Bondage Style
15 x 50 kg
15 x 75 kg
15 x 90 kg

Kommentar: Det här kändes riktigt bra! Brände ordentligt i magen och jag orkade mer än vad jag har gjort tidigare.




Sit ups i nedåtlutande sit-upsställning. Med en step-up plattform under för att förstärka lutningen och med två stycken 6 kilos hantlar i händerna.
10 reps
10 reps
10 reps

Brände på ordentligt bra här med, irriterande var att även den här dynan har lostnat från ställningen. Ny utrustning nu tack! Själva övningen kändes annars jättebra



"Lower Abs lift whit one leg crossed over the other"
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)

Kommentar: Tar alltid bra. =)



Benfäll
10 reps
10 reps
10 reps

Kommentar: Alla magövningar kändes mycket bra idag, great success!




Så, det var väl det. Biceps och mage, med en omgång hantelrodd och rotator cuff inklämmt. Känner mig ganska nöjd med passet eftersom det tog bra på biceps, äntligen! Kommer nog försöka träna obilquserna och köra ett par omgångar av plankan hemma också ikväll, så har hela magen fått sig en genomkörare.

Over and out

DHT-
2009-05-20, 18:21
bra pass, kötta på ! :D

Timmi
2009-05-20, 18:52
Ytterligare ett pass i marathonstil :D

Bra vikter och förmodligen bra drag också!

Aleqz
2009-05-20, 19:07
bra pass, kötta på ! :D

Thanx =)


Ytterligare ett pass i marathonstil :D

Bra vikter och förmodligen bra drag också!

Lyckades hålla rätt bra tempo ändå, skönt när det inte är så mycket folk på gymmet :)


För övrigt så mixade jag ihop en sallad nyss som blev riktigt god...

Isberg, Ruccola, Färska champinoner, Avocado, Tomat, Gurka, Sparris, Gul paprika & Pinjenötter

Aleqz
2009-05-20, 19:08
Slant med musen...gul text är ju inte så smart mot vit bakgrund

* Isberg, Ruccola, Färska champinoner, Avocado, Tomat, Gurka, Sparris, Gul paprika & Pinjenötter

Aleqz
2009-05-22, 13:24
Igår blev det ingen träning. Började jobba klockan 07 och eftersom det var röd dag så hade drygt hälften av mina kollegor fått för sig att dom var lediga. Det i kombination med en groteskt stor leverans på ca 30 ton som skulle packas upp, gjorde att jag var klar vid 19-tiden istället för runt 13. Men att gå och lyfta saker konstant är ju också någon form av träning och i natt vaknade jag upp av en extrem krampattack i vaden så att jag ramlade ur sängen. Min behagliga dröm raserades rätt abrubt *gah!*


Idag ska jag nog ta mig i skinnet och dra till gymmet. Fredagar brukar vara chill, inte mycket folk alls. Frågan är vad jag ska träna. Hade tänkt köra ben, men eftersom jag har problem att gå så tror jag inte att det blir något som involeverar vaderna i alla fall.

Får fundera lite... slänger upp mitt pass här senare i alla fall!

MackeJuve
2009-05-23, 11:59
Thanx! Idag fick jag ett oväntat bakslag däremot.

Förra helgen köpte jag ett månadskort, istället för det gamla vanliga kortet så fick jag ett så kallat "SL Acess-kort." Jag frågade kontrollanten flera gånger ifall det var ett vanligt månadskort, vilket han sa att det var, dom såg tydligen ut så numera. Grejen är att på själva korten står ingen som helst information överhuvudtaget, men det funkade som det skulle så jag tänkte inte så mycket mer på det.

Sen idag så skulle jag ta pendeltåget in till stan, och då kommer ett gäng kontrollanter på tåget. 3 av dom går till andra änden av vagnen och snackar med varandra så dom får jag inte ens någon kontakt med. Hon står kvar frågar mig på urusel Svenska om jag har något färdbevis, tar fram mitt kort och legg. Trots det frågar hon om min ålder och jag säger då att jag är 20. Sen säger hon att jag har ett pensionärskort... Jag fattar ingenting och försöker förklara hur det gick till när jag köpte det, att jag var väldigt tydlig med att fråga om det var ett vanligt månadskort. Men hon vägrade att ens lyssna istället så sa hon om och om igen "Du är 20 år, varför du åka som pensionär." Min frustrationsnivå steg ordentligt men försökte på ett sansat och metodiskt sätt förklara min situation, men det var som att tala med en vägg. Istället så tog hon kortet och gav mig en adress där jag kunde "Hämta upp kortet i morgon"... om det nu var fel kort, varför ska jag då kunna hämta upp det? Sen när jag läste närmre så var det inte ens öppet där imorgon heller.

Till sist så sa hon (eller jag trodde hon sa det i alla fall, inte så lätt att urskilja hennes ord) att jag skulle få betala 100 kr för att jag ändå trode att jag hade gjort rätt. När jag kollade närmre på det pappret så var det inga 100 kr... det var 1200 kr, den högsta bötessumman! Så inte nog med att jag köpt ett kort från början, sen ska jag betala 1200 kr + 690 kr för ett nytt kort, och bara sms-biljetten hem, en resa på knappt 15 min kostade 45 kronor. *grr27*


Inte på toppenbra humör, eftersom jag just nu dessutom är "mellan två jobb" och redan haft rätt många stora utgifter. Ringt Sl och klagat och ska skicka in en skriftlig överklagan i morgon. Dessvärre ligger mitt gym en bra bit ifrån mitt hem, så jag vet inte hur det blir med det dom närmsta dagarna, får försöka köra lite hemma över helgen istället.

Blää...

fyfan vad SEGT! Skulle blivit sjukt frusterad

Aleqz
2009-05-23, 12:22
fyfan vad SEGT! Skulle blivit sjukt frusterad

Haha no shit! Dessutom så har jag fått betala ett par sms-biljetter, ett 7-dagarskort på 260 kr och ett nytt månadskort på 690 kr nu i väntan på att få något svar på min överklagan, som hittils inte har kommit. Känns galet frustrerande när det helt är deras misstag som har satt mig i den här situationen. :| Hoppas jag får svar i början av nästa vecka i alla fall.

Jontez
2009-05-23, 17:53
Haha fyfan vad segt med SLkortet... det där borde ju lösa sig tycker man

Aleqz
2009-05-24, 17:56
Haha fyfan vad segt med SLkortet... det där borde ju lösa sig tycker man

Hoppas det! förhoppningsvis kommer ett svar i morgon :P



Dom här sista dagarna har nog varit dom sämsta träningsmässigt på över en månad. I och för sig har jag förbränt en del, så det syns inget negativt på vågen. Men alkoholkonsumtionen rann i väg en hel del. Har minskat på det en hel del innan men den här helgen höll jag inte igen särskillt bra.


Torsdag: Någon form av after-work
1 ½ glas rödvin
2 flaskor Nils Oscar God Lager

Fredag: Krogrunda med lite gamla kompisar
1 flaska Nils Oscar God Lager
1 flaska Newcastle
1 flaska Mardesous
1 flaska Brahma
1 flaska Hoegarden Gránd Gru
1 Strongbow (äcklig cider)


Lördag: Födelsedagsfest
1 flaska Wisby Pils
1 flaska Hoegaarden
1 flaska Zlaty Bazanat
1 flaska Leffe Blonde
1 flaska Miller
1 flaska Anchor Steam
2 Xider Pine/citrus (sliskigt, gav bort större delen av den sista)


Nästa helg blir det annorlunda! Dessutom Kolozzeumträff då :)

Aleqz
2009-05-24, 22:26
Hantelcurl med 10 kgs-hantel, väldigt strikt och långsamt
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)

Rotatorcuff med 10 kgs-hantel
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)

Armhävningar
25 stycken (Triangelgrepp)
25 stycken (Uppåtlutande)
25 stycken (Raka på knogar)


Rörde på mig lite lätt nu ikväll bara för att underhålla musklerna lite efter den här onyttiga helgen iaf, Imorgon så ska jag träna med mina gamla träningskompisar. Blir ett gästbesök på SATS i Upplands-Väsby, det ska bli kul :)

Aleqz
2009-05-25, 23:41
Idag har jag i alla fall fått röra på mig! Efter att ha jobbat mellan 7-13 så drog jag till en kompis som bor i närheten i centrala sthlm och käkade lite lunch. Sen drog jag hem och packade ihop mina saker innan det bar av till SATS idag med mina fd gymkompanjoner. Det blev ett väldigt splittrat pass där jag körde igenom det mesta. Så här såg det ungefär ut:

Lat Pull
12 x Magasin 8/15
12 x Magasin 10/15
10 x Magasin 12/15
8 x Magasin 12/15

Kommentar: Ingen maskin som finns på något gym jag har varit på innan, påminde lite om en som benäms Lat Pulldown på mitt vanliga gym, fast den här var mycket bättre och hade större rörelseomfång.



Latsdrag med V-bar
8 x Magasin 10/15
8 x Magasin 10/15
8 x Magasin 10/15

Kommentar: Kändes ganska bra, trots lite förrviring om hur tungt jag skulle köra.



Sittande enarmsrodd
10 x Magasin 4/15 (H/V)
10 x Magasin 4/15 (H/V)
10 x Magasin 4/15 (H/V)

Kommentar: Faktist första gången jag kör den här övningen, men den var riktigt nice. Körde på ganska lätta vikter



Underarmsextension
10 x 45 kg
8 x 47,5 kg RPB
8 x 47,5 kg
9 x 52,5 kg RPB

Kommentar: Här gick det galet bra, sjuk pump efteråt.



Underarmsflexion
10 x 40 kg
10 x 42,5 kg
7 x 42,5 kg

Kommentar: Här kände jag mjölksyran flöda mot dom sista seten. Men bra tog det!



Plate Grip Curl med 5kgs-skiva
8 rep
8 rep

Kommentar: Lyckades dra ur det sista i underarmarna, kände hur det tog på bra på greppet också.



Armhävningar
52 stycken
34 stycken

Kommentar: Lite random, men jag och en av mina kompisar jag tränade fick för oss att köra lite armhävningar också.



Triceps Push-Downs
1 set med stång och 2 med rep, kommer inte ihåg vikterna

Kommentar: Kunde inte riktigt måtta ut hur tungt jag skulle köra, så blev mest pannkaka av allt



Crounchmaskin
20 x 15 kg
10 x 55 kg

Kommentar: Den här var den skönaste magmaskinen jag har kört någonsin, hoppas verkligen dom köper in en sån till mitt gym nu när dom ska förnya inventarierna.



Efter passet så blev direkt fotboll efteråt, så även benen fick sin lilla beskärda del av motion, funderar på att träna just benen imorgon, var ett tag sen jag körde ett ordenligt benpass, kan nog bli bra :)

Aleqz
2009-05-26, 16:59
Nu ska jag ladda upp med lite käk, om två timmar ska jag köra ett benpass och antagligen lite mage också :)

Preliminärt upplägg.

Benspark
Bencurl
Den så kallade benpressen
Kanske lite knäböj i smithen om jag inte känner mig allt för stel från fotbollen
Vadpressen

Sen lite diverse magövningar

Detective
2009-05-26, 17:30
Funderar själv på att börja med knäböj i smithen. Känns stabilare när man inte har någon vidare teknik

Aleqz
2009-05-26, 17:36
Funderar själv på att börja med knäböj i smithen. Känns stabilare när man inte har någon vidare teknik


Jo, det är ett bra första steg isåfall. :) Känner att jag inte har så mycket alternativ när den fria knäböjsställnigen är en kvarleva från gymnasiegymmet nedanför där den säkert stått sen början av 70-talet. Kom ihåg en gång för något år sen när jag skulle köra mitt sista setet och hela ställningen drogs med 90 grader när jag skulle lyfta upp stången. Livsfarligt :P ... en vecka kvar nu tills dom nya grejerna kommer till mitt gym, längtar verkligen!

Detective
2009-05-26, 18:00
Ja, börjar bli dags att lägga till det. Får byta ut ett pass med benpress mot ett pass med knäböj.
Kan jag tänka mig, alltid skönt med nya saker :D

Aleqz
2009-05-26, 21:48
Dagens pass:

Bencurl
8 x 30 kg
8 x 50 kg PB
4 x 50 kg
8 x 40 kg

Kommentar: Kändes bra, fast det tredje setet dog jag totalt på. :P



Benspark
8 x 60 kg
8 x 85 kg
8 x 95 kg (Max magasin) PB
5 x 95 kg (Max magasin)

Kommentar: Här kändes det första setet sämst märkligt nog, sen vet jag inte riktigt vart jag fick alla krafter ifrån, tömde allt rejält på sista setet.



Benpressliknande maskin (fast man skjuter kroppen bakåt/svagt uppåt, istället för vikten uppåt)
15 x 50 kg
8 x 75 kg (Max magasin)
8 x 75 kg (Max magasin)

Kommentar: Ganska lätt, men brände ordentligt i låren



Vadpress
10 x 60 kg
8 x 100 kg
8 x 125 kg (Max magasin)
8 x 125 kg (Max magasin)

Kommentar: Inga problem här heller, light weight baby!



Sit ups i nedåtlutande sit-upsställning. Med en step-up plattform under för att förstärka lutningen och med två stycken 8-kilos hantlar i händerna.
10 reps
10 reps
10 reps

Kommentar: Kändes bra, svettades ordentligt!



Cablecrounches

15 x 60 kg
10 x 90 kg
8 x 100 kg (Max magasin) PB
8 x 100 kg (Max magasin)



I det stora hela är jag nöjd med passet. :) Smithmaskinen var dock upptagen heeeela tiden och sen hade jag velat hinna med någon till magövning, men men. Nya tag i morgon!

Aleqz
2009-05-27, 16:14
I dag blir det biceps och axlar! Funderar även på att starta en 2-veckorsperiod med lite högrepsträning från och med imorgon. Återkommer med passet senare ikväll. Peace out :hbang:

Donner
2009-05-27, 18:01
Jävlar vilka vadpressar och crunches :cool: Högreps är bra, dock klarade jag inte mer än en vecka, roligare att lyfta tungt ;)

Timmi
2009-05-27, 18:32
Bra benpass!
Men jag tror du räknar fel på plattorna i benpressen, tror just de väger 10 kg (hoppas det för allas vår skull) för du är starkare än 75kg i benpressen :)

Kötta discomusklerna ordentligt nu!!

Aleqz
2009-05-27, 22:23
Jävlar vilka vadpressar och crunches :cool: Högreps är bra, dock klarade jag inte mer än en vecka, roligare att lyfta tungt ;)

Haha, känner samma sak, ska ge det ett försök i alla fall... men jag känner hur sugen jag börjar bli på att t.ex. köra bänkpress igen :D


Bra benpass!
Men jag tror du räknar fel på plattorna i benpressen, tror just de väger 10 kg (hoppas det för allas vår skull) för du är starkare än 75kg i benpressen :)

Kötta discomusklerna ordentligt nu!!


Det låter faktist rimligt, tycker det kändes som 75 lät väldigt lite! Och andra sidan så är ju den där maskinen jävligt märklig... jag skulle vilja ha en riktig benpress, där man pressar benen inte hela kroppen haha :P

Isåfall var det 150 kg :)

Aleqz
2009-05-27, 23:04
Idag var det lite disco...

Skivstångscurl
10 x 25 kg
8 x 37,5 kg
8 x 40 kg
7 x 42,5 kg

Kommentar: Det här var ju väldans lustigt... en ökning sen förra veckan på 10 kilo!! Haha, kändes ruggigt bra det här :D



Incline Dumbell Curl
8 x 27 kg (13,5-kgs hantlarna) (H/V)
8 x 32 kg (16-kgs hantlarna) (H/V)
7 x 32 kg (16-kgs hantlarna) (H/V)

Kommentar: Ökade ett snäpp med hantlarna här också, så jag känner mig väldigt nöjd!



Bicepscurl i kabelmaskin
5 x 50 kg
17 x 30 kg

Kommentar: Räknade nog lite fel på magasinen första setet, var svintungt... körde ut mig helt på sista istället.


Underarmsflexion med skivstång
20 x 30 kg
8 x 42,5 kg
8 x 42,5 kg

Kommentar: Bestämde mig för att köra lite underarmar idag också, eftersom det är på mitt normala pass och för att jag inte kände av något sen senast jag körde det.



Underarmsextension med skivstång (Bakom ryggen)

10 x 42,5 kg
8 x 52,5 kg
8 x 52,5 kg
9 x 55 kg(!) PB



Kabeldrag åt sidan
8 x 8,75 kg (H/V)
8 x 8,75 kg (H/V)

Kommentar: Vaknade upp med tendenser till nackspärr, så tog det lite lungt med axelövningarna



Kabeldrag framåt
8 x 8,75 kg
8 x 8,75 kg

Kommentar: Samma som föregånde




Drag i smithmaskin
8 x 20 kg
8 x 40 kg

Kommentar: Testade att rycka lite i den här övningen också, efter att en kompis hade kört det.



"Low Abs lift whit one leg crossed over the other"
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)

Kommentar: Nr 2 av magövningar som känns mest på min lista, svetten bara rinner!


Sidocrounches med en kompis som trycker ner benen
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)

...här är Nr 1 i den tävlingen. Fick bita i som ett djur från första repetionen!


Nöjd med passet, speciellt bicepsdelen. Gårdagens och dagens magpass hade jag egentligen velat slå ihop, men men. Nöjd med resultatet i alla fall. Hoppas nacken känns okej i morgon också.


Nästa pass blir bröst!

Detective
2009-05-28, 07:32
Bra pass där. :D

Timmi
2009-05-28, 12:24
Bra skit med bicepsträningen! Alltid kul att höja vikterna ordentligt :D

Aleqz
2009-05-28, 15:59
Ikväll är det dags att inleda mitt högrepsexpriment. Har inga större förväntningar på passet alls, tack vare att jag bara sov 2 timmar i natt och sen har jobbat sen 07. Knappast den ultimata laddningen för någon form av fysisk ansträning. Ska försöka peta i mig lite mat och köra ändå, sen får det bli tidig sänggång inatt istället.

Något sånt här hade jag tänkt mig

Dips - 3 set
Armhävningar med klapp - 1 set
Armhävningar triangelgrepp - 1 set
Armhävningar knogar - 1 set
Armhävningar nedåtlutande - 1 set
Flyes på pilatesboll - 3 set
Triceps push-downs med smalt rep - 3 set
Triceps extenstions med smalt rep - 3 set
Bakåtvända bänkdips - 3 set

Timmi
2009-05-28, 18:48
Väntar med spänning på den här uppdateringen, trots din allt annat än superba uppladdning så har du ju en historik som sjukt när det kommer till att högreppa i armhävningar och dips :kickass:

Aleqz
2009-05-28, 23:02
Väntar med spänning på den här uppdateringen, trots din allt annat än superba uppladdning så har du ju en historik som sjukt när det kommer till att högreppa i armhävningar och dips :kickass:

Trots min allt annat än superbra uppladning så är jag rätt så nöjd ändå. Värmde upp med lite cardio en halvtimme innan det var dags på riktigt och så här gick det.

Dips
Kv x 30 reps
Kv x 22 reps
Kv x 20 reps

Kommentar: För att inte kört dips ordentligt på jag vet inte hur länge.. 1-2 år? Så kändes det riktigt bra...däremot är jag lite sur på mig själv att jag kolapsade direkt på 30 under första setet. Hade inte räknat med att klara så många från början, men i själva verket hade jag nog kunnat pressa mig lite mer. Aja, en bra start tycker jag. :)





Armhävningar med triangelgrepp
15 reps

Armhävningar på knogarna
20 reps

Nedåtlutande armhävningar med fötterna på en bänk
20 reps

Kommentar: Ganska blygsamma resultat på armhävningarna men var rejält slut efter dipsen, hade nästan glömt bort hur sjukt skön den är!




Flyes på pilatesboll
7 x 26 kg (13,5kgs-hantlarna)
10 x 22 kg (11kgs-hantlarna)
12 x 22 kg (11kgs-hantlarna)

Kommentar: Den här tog grymt bra också, mina bröst kändes som stenblock efter sista setet.
... okej nu kanske vi inte ska ta i så vi spricker, men det kändes bra :)



Bänkdips med fötterna på en bänk mittemot
50 reps

Kommentar: Det här var ren vilja, första 25-30 gick konstigt nog ganska lätt, trots att jag pumpat ut mig rejält... sen var det bara att kötta, när jag kom över 40-41 då bestämde jag mig för att jag skulle nå 50! Lyckades precis, föll bokstavligen ner från bänkarna efteråt, men det var det värt :hbang:




Push-downs med smalt rep
20 x 30 kg
20 x 30 kg

Kommentar: Efter 15 blev det riktigt segt.




Triceps Extensions med smalt rep
20 x 15 kg
20 x 15 kg

Kommentar: Samma som föregångde övning, men jävlar vilket pass!




Har inte kännt sån här pump sen jag började träna igen efter mitt uppehåll, så vi får se om jag får en sån där fruktansvärd träningsvärk igen. Gjorde vad jag kunde för att strecha i alla fall. I det stora hela så är jag hyffsat nöjd överlag med själva vikterna och riktigt nöjd med utmattningen efter passet.


Imorgon blir det antagligen rygg :)

Aleqz
2009-05-29, 12:24
Rygg idag, högrepsexprimentet fortsätter...

Preliminärt upplägg:

Chins
Ryggresningar med vikt
Ryggrullningar i belly back
Enarmsrodd
Enarmslatsdrag
Hantelrodd

kanske slänger in lite mage eller något annat också :)

Timmi
2009-05-29, 12:25
30 dips, dude, det är sjukt...

Pumpfh är nice :D

Aleqz
2009-05-29, 12:29
30 dips, dude, det är sjukt...

Pumpfh är nice :D

Mer ska det bli till nästa pass :) Pumpfh är mkt najs!



Föresten, är det någon mer som hade tänkt gå på kolozzeumträffen imorgon? :)

Aleqz
2009-05-31, 17:17
En förkylning har satt stopp för träningen dom tre senaste dagarna, vilket suger. Imorgon och dom nästkommande två dagarna kommer styrketräningsdelen på gymmet vara stängd också pga att dom ska flytta in dom nya maskinerna. Så får se om jag är fit nog för att köra någon alternativ träning imorgon, hoppas det!

Aleqz
2009-06-01, 08:19
Förkylningen har fortfarande inte gett med sig riktigt, så det blir antagligen ingen träning idag heller. Riktigt frustrerande. Nu är jag i alla fall på mitt nygammla jobb vilket innebär 50 meters avstånd till gymmet när jag väl blir frisk. Very nice!

Detective
2009-06-01, 08:25
Trist med förkylning :(

Curls
2009-06-01, 08:36
Fina pass här aleqz :)

Aleqz
2009-06-01, 11:03
Fina pass här aleqz :)

Tack detsamma! :)



Jo, förkylning suger. Blir lite av en ofrivillig vilovecka, kan kanske vara bra iofs med tanke på att jag kört på ganska frekvent sen jag började träna igen. Vi får se helt enkelt. På torsdag när den nya utrustningen är på plats räknar jag med att själv vara det också :hbang:

Funderar på att testa kesella idag, har aldrig ätit det innan vad jag kan minnas. Någon som har något tips på vad som kan vara gott att äta till?

Detective
2009-06-01, 11:11
Doppa grönsaker eller något funkar ju bra. Och gör en dip

Aleqz
2009-06-01, 11:15
Doppa grönsaker eller något funkar ju bra. Och gör en dip

Aha, typ sparris eller morot eller något sånt då? Hört att hallon ska vara rätt gott till kesella också.

Detective
2009-06-01, 11:29
Aha, typ sparris eller morot eller något sånt då? Hört att hallon ska vara rätt gott till kesella också.

Morot, paprika och gurka brukar vi använda. Men det går ju att använda vad som

Aleqz
2009-06-01, 22:34
Kände mig bättre mot eftermiddagen idag, så det slutade med ett fotbollspass på 2 ½ timme. Kanske inte världens smartaste beslut, men kände inte av något alls under tiden jag spelade. Lär märka ifall jag ligger däckad med nån halsinfektion imorgon, men förhoppningsvis så är det inte värre... hoppas jag!


Blev en riktig proteinbomb när jag kom hem. Tonfisk, kvarg, ägg, lite mixade grönsaker och sen lite fullkornspasta. Nu lär jag sova gott :naughty:

Aleqz
2009-06-02, 08:33
Känner mig som igår ungefär, mår i alla fall inte sämre. Så idag blir det ett litet badmintonpass efter jobbet. :)

Såg föresten när dom höll på att frakta ur all ny utrustning till gymmet precis, är ruggigt sugen på att testa dom nya maskinerna!


En annan positiv grej är dages morgonvikt: 85,7 kg
Tror att det är första gången jag är under 86 kg sen hösten 2007. Borde kunna pressa ner mot 82 kg. Magen börjar sakta men säkert få lite definition och det känns :thumbup:

Aleqz
2009-06-02, 21:25
Tillbaka från badmintonen! Det blev ett antal dubbelmatcher och snacka om att jag var ringrostig! Men en del sköna dueller blev det i alla fall :)

Kom hem nyss och det här är precis vad jag käkat nu...




Sushi och sen en kvarg-och avokadoblandning. Till det så dracks det mineralvatten.

Timmi
2009-06-02, 21:29
Wohooo, under 86 kg och sushi på det, bra dag! :D

Aleqz
2009-06-02, 21:37
Wohooo, under 86 kg och sushi på det, bra dag! :D

Oh yeas... inget att klaga över :) Nu är det bara invänta torsdagen och nypremiären på gymmet!:bpump:

Aleqz
2009-06-04, 08:34
Sitter på jobbet och är grymt taggad inför gymmet i eftermiddag. Såhär hade jag tänkt mig dom tre närmsta dagarna...

Torsdag - Bröst/Triceps/Mage
3 set Dips
1 set Armhävningar - Raka Triangelgrepp
1 set Armhävningar - Raka knogar
1 set Armhävningar - Nedåtlutande från bänk
3 set Flyes på pilatesboll
1 set Bänkdips
2 set Push-Downs (Smalt rep)
2 set Tricepsextensions (Smalt rep)
Magövningarna beror lite på hur den nya utrustningen ser ut men avslutar i alla fall med "Low abs lift" och 3 x 1 min plankan

Fredag - Rygg/Axlar/Underarmar
3 set Chins
2 set Ryggresningar med vikt
2 set Ryggrullningar i belly back
2 set Enarmsrodd
2 set Enarmslatsdrag
2 set Hantelrodd
2 set Kabeldrag åt sidan
2 set Kabeldrag framåt
2 set Axelpress i maskin
2 set Stående millitärpres
3 st Underarmsflexion med skivstång
3 set Underamsextension med skivstång bakom ryggen

Lördag - Ben/Biceps/Mage
3 set Benpress
2 set Benspark
3 set Bencurl
3 set Vadpress
3 set Skivstångscurl
2 set Incline Bicepscurl
2 set Bicepscurl i kabelmaskin med rep
Magen är samma som idag



Sen på Söndag är tanken att jag ska börja köra tungt och för första gången sen mitt uppehåll slänga in hardcoreövningarna. Bänkpress, marklyft, knäböj, millitärpress, utfall, ryckböj, axelpress med hantlar och French press är några av grejerna som är tänkt att slängas in i schemat. Kommer gå tillbaka till att köra 4-splitt då också. Looking forward :hbang:

Timmi
2009-06-04, 08:49
Antar att du sitter på skolan igen?

Kötta på gymmet i eftermiddag och slit in de nya prylarna ordentligt nu ;)

Aleqz
2009-06-04, 09:36
Japp, håller koll på mina små barn (som för övrigt är 2100 till antalet och bara ½ till 4½ år yngre än mig)

Det ska jag göra! Funderar på att ta med mig mobilen in och ta lite högkvalitativa bilder. :)

Timmi
2009-06-04, 11:38
Då låter som en riktigt duktig mormon Alex :D

Bildeeeer! Jag säger, do it! Så jag kan börja funta på om det är värt att börja där igen när sommartiderna slutar gälla ;)

Aleqz
2009-06-04, 13:49
I will :)

Jo, det tycker jag du ska göra. Varför inte köpa ett 3-månaderskort redan nu? Borde du inte hinna med att träna en del där under sommartiderna också om du har lust? :)

Aleqz
2009-06-04, 20:27
Glömde mobilen i skåpet, men kan försöka komma ihåg att fota imorgon!
Hur som helst så är gymmet nu dubbelt så stort! :D Jag gick runt och var helt lost i säkert en kvart och mitt pass blev mest att testa på en massa olika saker. Där hela det gamla gymmet var, bestod av ca 40 futuristiska gymmaskiner, som var väldigt bra i och för sig, men känslan när man kom in och var van vid det gamla var väldigt överväldigande. Men när man kört in sig på dom här nya så kommer det bli skitbra tror jag! En massa saker som jag velat ha som inte funnits förrut är numer inköpta.

På övervåningen fanns alla fria vikter, plus en smithmaskin, (fanns en nere också) , massa bänkar till hantelpress m.m., en nedålutande bänkpressbänk, en uppåtlutande, en rejäl benpress, 3-4 ryggmaskiner där man använder viktskivor - lite mer hardcore, ett gäng kabelmaskiner, sit-ups, ryggresnings-maskiner, chinsstänger m.m. Riktigt bra :)


-

Inte särskillt tunga hantlar. Vad jag såg var 32,5 kgs-hantlarna dom tyngsta. Kollade iofs inte jättenoga.

Få stänger, även om det fanns många olika bänkar så var det märkligt få stänger... det är väl något jag antar att dom kommer köpa in ändå.

Inga pedagogiska instruktionsbilder på maskinerna. Kanske mest för dom mer ovana på gymmet, men till många av dom nya maskinerna hade det verkligen inte skadat att ha lite instruktioner. :P


+

Dubbelt så stort, och det känns som det är tredubbelt så mycket utrustning.

Mycket mer skonsama och "mjuka" maskiner.

Bättre kvalitet på hantlar och viktskivor.

Inte lika trångt som förrut överlag.

En hel del futuristiska maskiner som var klart över förväntan

Crounch- och sidocrounchmaskin en riktig benpress, en riktig dipsstång, flera ställen man kan köra chins på, och mer utrymesmöjligheter för t.ex. marklyft och knäböj.

Vikter utskrivna på alla magasin och hantlar i hela gymmet!



Så mitt totala betyg blir: 8,5 av 10

Timmi
2009-06-04, 20:29
Whoop whoop, nya hantlar och chins/dips möjligheter är ju nästan skäl nog för att jag ska dra mig tillbaka mot gymmet :D

Aleqz
2009-06-04, 21:08
Whoop whoop, nya hantlar och chins/dips möjligheter är ju nästan skäl nog för att jag ska dra mig tillbaka mot gymmet :D

Hantlarna går inte ens att jämföra hur mkt bättre dom är :) .. det tycker jag verkligen du ska! :)


Just det mitt pass... haha.

Det jag skrev innan att jag skulle göra kunde jag gå och stoppa någonstans, testade runt hejvillt när jag kom igång... och jag har ingen aning om vad ens hälften av maskinerna heter, och vikterna jag tog har jag mer eller mindre glömt också. :P


Vi kan kalla den för dipsmaskinen
12 x 50 kg
10 x 80 kg
9 x 80 kg

Kommentar: Irrade runt efter en dipsstång hamnade i någon märklig tingest där man satt ner och pressade neråt som om man gjorde dips. Ovant som tusan men bra tog det!



En hyffsat vanlig bröstmaskin
ca 10 x 75 kg
ca samma x 75 kg
ca någonting liknande det förra setet x 75 kg

Kommentar: Tog bra, väldigt fria handtag på nästan alla maskiner, man kan vinkla dom lite hur som helst under utförandet, men tycker att man får bättre stabillitet i musklerna av det



Hantellyft åt sidan i en maskin med kuddar utanpå armarna
12 x 15 kg
10 x 20 kg
8 x 30 kg

Kommentar: Har aldrig sett någon sån här maskin förrut, men det är precis vad jag behöver för att stärka upp dom musklerna! Asbra.



Pec Deck med väldigt rörliga handtag
8 x 50 kg
8 x 50 kg
12 x 35 kg

Kommentar: Här började jag bli rätt trött i brösten, men den här maskinen kändes också rätt bra när man väl fick in tekniken på den.


Nedåtlutande hantelpress på nedåtlutande bänk
25 x 30 kg (15 kgs-hantlar)

Kommentar: Pumpade lite bara.



Push Downs med stång
2 set, minns inte vikten.

Extensions med rep
3 set, minns inte vikten.

Crounchmaskin
20 x 30 kg
15 x 55 kg
8 x 70 kg

Kommentar: Min favorit från Sats är här!



Bålrotatormaksin
3 set, sista på 60 kg

Kommentar: Min andra favoritmagmaskin som inte ens fanns på sats



Low Abs Lift...
10 rep (H/V)
10 rep (H/V)

Kommentar: Var jobbig idag efter magmaskinerna.



Plankan
1 min
1 min
1 min

Kommentar: Plankan funkar alltid, klarar 1 minut rätt lätt nu för tiden.


Konstigt pass som sagt, lär ta ett tag innan man kommer in i det hela ordentligt, men det finns galet mycket alternativ nu i alla fall! :)

Aleqz
2009-06-06, 12:35
Gårdagens pass bestod av en 6-7 olika ryggmaskiner, 3 axelmaskiner, och lite underarmsträning.

PB i Underarmsflexion med skivstång... 7 x 50 kg!

Uppdaterar mer ner jag kommer hem igen, ska precis iväg och pumpa ben nu :)

Måste försöka lära mig vad alla maskiner heter, man ser bara dom tyska namnen på hemsidan, fett jobbigt :P haha

Dagens Morgonvikt: 84,9 kg! ... Formen på magen börjar sakta kännas bättre och bättre :)

Timmi
2009-06-06, 13:12
Tips från coachen, kolla i överkant på sidan så kan du nog byta till engelska där.

Kötta hårt, jag hade en väldans låg morgonvikt idag (97.4) men det kan jag förklara med lite för många öl igår :D

Aleqz
2009-06-06, 13:18
Tips från coachen, kolla i överkant på sidan så kan du nog byta till engelska där.

Kötta hårt, jag hade en väldans låg morgonvikt idag (97.4) men det kan jag förklara med lite för många öl igår :D

Haha, ett mycket bra tips! :D

Då återkommer jag lite mer detaljerat vad jag har kört för något i helgen senare idag. Har även ett litet filmklipp från maskinrummet som jag kan posta, glömde filma övervånigen med alla fria vikter och så, men det kan jag fixa idag :)

Aleqz
2009-06-06, 13:32
Tips från coachen, kolla i överkant på sidan så kan du nog byta till engelska där.

Kötta hårt, jag hade en väldans låg morgonvikt idag (97.4) men det kan jag förklara med lite för många öl igår :D

Öl, den ultimata dietdrycken! :)

Aleqz
2009-06-07, 15:45
Suck, jättekul när man suttit i 45 min med ett inlägg och så försvinner allt...

Mot gymmet igen nu, får uppdatera ikväll istället.

Aleqz
2009-06-07, 21:22
Kan börja med dagens pass då... efter att ha skött kosten exemplariskt i fredags så blev det en rätt bissar mängd av föda under lördagen och natten mot söndagen bestånde av havregrynsgröt, ett kokt ägg, en halv räkpizza, 2 kärl mjöd, 25 cl veteölsrosé, kesella-och-advokadoblandning, en skvätt absinth och lite ananas, dessutom sov jag ca 4-5 timmar i en minimal räfflad soffa och vaknade var 20:e minut, så vad ska man säga mer liksom... kanske att jag gjorde chins i en medeltidsgrotta i Gamla stan iklädd tighta jeans och loafers samt att jag promenerade mot den mötande trafiken i soluppgången strax efter Akalla-rondellen.

En perfekt dag för att göra att köra bänkpress för första gången på ett år! Tydligen. För så här gick det.


Bänkpress
6 x 20 kg
8 x 50 kg
8 x 70 kg
3 x 80 kg
2½ x 90 kg
7 x 80 kg

Kommentar: Trodde verkligen inte att jag nästan skulle klara 3 reps på 90 kg, när jag inte bänkat något sen ett år tillbaka och inte kört seriöst på 2 år. Men det känndes riktigt bra :)


Nedåtlutande bänkpress
10 x 50 kg
15 x 70 kg
10 x 80 kg

Kommentar: Det här gick ju inte så dåligt heller...




Uppåtlutande bänkpress
10 x 50 kg

Kommentar: Kom sent till gymmet idag också och såg hur tiden började rinna iväg.



Pec Deck med rörliga handtag
8 x 35 kg
8 x 55 kg
6 x 65 kg

Kommentar: Sista setet var riktigt tungt, kändes bra ändå.



Det här var lovande, 100 kg i bänk kanske inte är jätteavlägset längre ändå :)

Timmi
2009-06-07, 21:50
Inte ens tunnan kan förta det faktum att du är presstark som en jävla mupp ;)

Bra skit hur som!

Aleqz
2009-06-07, 21:59
Inte ens tunnan kan förta det faktum att du är presstark som en jävla mupp ;)

Bra skit hur som!

Thanx :) Haha, jag var ganska förvånad.. hoppades raggla över 70 pannor iaf. :P

Aleqz
2009-06-07, 22:47
Fredagens Benpass:

45° Benpress
8 x 40 kg
8 x 80 kg
8 x 120 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg

Kommentar: Premiär i benpressen, kändes mycket bra måste jag säga. Lär säkert kunna öka lite nästa pass.


Utfall med hantlar
8 x 40 kg (20kgs-hantlarna) (H/V)
8 x 40 kg (20kgs-hantlarna) (H/V)

Kommentar: Svinjobbigt, men fan vilken nice träningsvärk man har på gluteus nu! :D



Benspark
8 x 90 kg
6 x 90 kg

Kommentar: Ingen kräm kvar i quadsen under andra setet.



Liggande bencurl
10 x 45 kg
8 x 60 kg PB
8 x 75 kg PB!
8 x 75 kg

Kommentar: Nästan så jag undrar om jag räknat helt åt helvete innan på den förra bencurlen, men helt plötsligt flög vikterna upp och jag kunde köra på det tredje tyngsta magasinet. :D



Crounchmaskin
10 x 50 kg
10 x 80 kg
10 x 100 kg

Kommentar: Inga problem



Båltwister
8 x 50 kg (H/V)
8 x 50 kg (H/V)
8 x 50 kg (H/V)

Kommentar: Körde väldigt strikt, därav den lite blyga vikten. Fick bra kontakt


Avslutade med några Dragon Flags och Plankan i 1 minut innan gymmet stängdes ner.


Nöjd med passet. :cool:

Aleqz
2009-06-08, 08:12
Glömde... mellan bencurlen och crounchmaskinen körde jag även...

Sittande vadpress
8 x 20 kg
8 x 40 kg
10 x 60 kg
8 x 80 kg

Kommentar: Har velat testa den här övningen länge men den har inte funnits på något av dom gym jag kört på tidigare. Fick en grym kontakt.

Detective
2009-06-08, 09:09
Bra benpass :)

Donner
2009-06-08, 09:55
Woa! Fina pass. Är jag blind eller saknas det inte lite nytagna bilder? ;)

Aleqz
2009-06-08, 22:56
Bra benpass :)

Tack :) Var ganska nöjd själv


Woa! Fina pass. Är jag blind eller saknas det inte lite nytagna bilder? ;)

Din syn fungerar perfekt ;) Grejen är att jag har bara en halvtaskig mobilkamera och en digitalkamera utan minneskort för tillfället... men något ska jag väl kunna få fram. Förhoppningsvis lockar jag över ytterligare en gammal träningskompis till mitt gym snart och han har videokamera, då kanske det blir lite mer seriös dokumentation av passen. Jag hoppas på det i alla fall. :)

Aleqz
2009-06-08, 23:40
Dagens pass - Blev rygg och axlar



Marklyft
8 x 50 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Kommentar: Om det var 1 år sen jag körde bänkpress senast, så var det minst 2 år sen jag körde marklyft. Dessutom har jag aldrig kört den regelbundet någonsin, vilket är rätt dumt. Körde själv och kunde inte stå så jag såg mig själv från sidan i spegeln idag så jag testade ganska lätt bara för att försöka få in någon slags känsla.



Lat Pulldown Machine (Plate Loaded)
10 x 40 kg
10 x 60 kg

Kommentar: Kändes bra!



Seated Row Machine med rörliga handtag
8 x 61 kg
8 x 77 kg
8 x 91 kg

Kommentar: Första gången jag testade den, var ganska skön faktist!



Lat Pulldown Machine
8 x 50 kg
8 x 65 kg
8 x 75 kg

Kommentar: Samma som föregånde, börjar gilla maskinerna mer och mer :)



Axelpress med hantlar
8 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)
8 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
8 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
8 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
5 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Ytterligare en övning jag inte kört sen jag började gymma igen, förrutom att jag misslyckades totalt på sista setet så kändes det bra.



Hantelrodd
8 x 22,5 kg
8 x 27,5 kg
8 x 27,5 kg
8 x 27,5 kg
8 x 30 kg PB

Kommentar: Antagligen bästa handelrodden någonsin.



Shrugges
8 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna)
8 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Inte särskillt jobbigt.



Shoulder Press Machine
8 x 45 kg
8 x 55 kg
7 x 65 kg

Kommentar: Riktigt tungt på slutet men jag lyckades fokusera och bita i ganska så bra ändå.



Deltoid Raise Machine
8 x 35 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg

Kommentar: Tänkte ganska mycket på att hålla ner axlarna och utföra övningen korrekt, blev ganska tungt sista setet.



Rygg är som sagt inte min starka sida, men kände att det här passet var ett steg i rätt riktning, nu är det bara att köra på!


Ikväll blev det dessutom fotboll i 2 och en halv timme... sprutade in fler mål än vanligt idag, så great success!:thumbup:


Imorgon blir det antagligen ett renodlat armpass eftersom jag inte hann köra triceps förra bröstpasset och för att det är den enda kroppsdelen jag inte känner mig helt körd i för tillfället :P

Aleqz
2009-06-09, 17:06
Blev hemma från jobbet idag, och valde även att ta en vilodag från gymmet då jag fortfarande känner av benen lite efter utfall och benpressen, samt hela ryggen från passet igår. Dessutom har sömnen blivit rejält lidande sista veckan så att bara vara hemma och få sova ut var verkligen välbehövligt! Däremot känns bröst ganska bra så kanske trycker ihop både bröst, bi och tri imorgon. Jag får se lite. :)

Eventuellt kanske jag kör någon lättare träning idag hemma också med fokus på magen. Känner lite träningsabstinens trots allt. *rolleyes*

Detective
2009-06-09, 18:13
Gött pass där :D

Timmi
2009-06-09, 21:09
Det var ju själva fan så köttig du ser ut att vara på avataren. Du får börja flexa mer i största allmänhet, så går jag bredvid som en påse skit och får dig att se ännu bättre ut :D

Aleqz
2009-06-09, 21:19
Det var ju själva fan så köttig du ser ut att vara på avataren. Du får börja flexa mer i största allmänhet, så går jag bredvid som en påse skit och får dig att se ännu bättre ut :D

Tack, men köttig vetefan haha. :D Vi får ta och flexa tillsamans i framtiden! We're still young and.... young atleast. :D Time is on our side.

Aleqz
2009-06-09, 22:13
Körde lite magträning hemma nu ikväll. Inget märkvärdigt, lite "low abs lift..", plankan och sidoplankor.


Bröst blir det imorgon, funderar på att köra ett rätt långt pass och även få med armar. Preliminärt upplägg...

Bänkpress
Nedåtlutande hantelpress eller Nedåtlutande bänkpress
Uppåtlutande flyes
Incline Benchpressmachine eller Dips
Skivstångscurl med EZ-stång
Incline bicepscurl
Push Downs med stång
Tricepsextension över huvudet med rep

Superset
Curlermachine
Horizontal Tricepsmachine

Underamrsflexion med skivstång
Underarmsextenston med skivstång bakom rygg
Plate Grip Curl


Får se hur mycket som hinns och orkas med, möjligt att jag flyttar underarmsövningarna till dagen efter.

Aleqz
2009-06-10, 22:26
Dagens pass var ett av dom bästa någonsin, och i alla fall det bästa sen efter mitt uppehåll. Känner mig mycket nöjd! :) Körde med Timmi och 2 andra kompisar.

Bänkpress
8 x 20 kg
8 x 50 kg
6 x 70 kg
1 x 85 kg
2 x 95 kg
7 x 80 kg

Kommentar: En 2:a på 95 kg, tredje repetionen gick väldigt segt. Men en ökning på 5 kg direkt. Helt plötsligt så är inte 100kgs-gränsen så avlägsen längre igen.



[/B]Nedålutande hantelpress[/B]
5 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
10 x 60 kg (30 kgs-hantlarna)
10 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna) RPB
13 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna) RPB!

Kommentar: det här var ju bara helt sjukt. Dom tyngsta hantlarna och det kändes hur lätt som helst. Kan inte låta bli och tänka på vad jag hade tagit i tredje setet om jag bara hade försökt köra på och inte stoppat vid 10. Galen skillnad mot tidigare pass.



Uppåtlutande flyes
6 x 34 kg (17,5 kgs-hantlarna) PB
5 x 34 kg (17,5 kgs-hantlarna)



Skivstångscurl EZ-stång
5 x 32,5 kg
5 x 37,5 kg
2 x 47,5 kg PB
10 x 37,5 kg

Kommentar: Kändes sådär dom två första seten, även om jag värmde upp mest. Sista setet klart bäst, och dessutom ett litet PB däremellan. :)



Underarmsflexion med skivstång
10 x 40 kg
8 x 50 kg
3 x 50 kg

Sista setet helt misslyckat, men är uppe på för mig ganska höga vikter, så kan inte räkna med att det går bra varje gång.




Underarmsextension med skivstång bakom ryggen
10 x 40 kg
8 x 50 kg
10 x 50 kg

Kommentar: Omvänt så gick det betydligt bättre, hade en fin pump och bra kontroll.



Triceps Push-Downs med stång
10 x 40 kg
10 x 70 kg
6 x 85 kg (max magasin) PB
6 x 85 kg

Kommentar: Körde väl kanske inte så jättestrikt i dom två sista seten direkt, men vilken pump jag fick!


------------------------------------------------------------------
Superset Bicepes-Triceps
Curler Machine 8 x 30 kg
Tricpes Press Machine 8 x 50 kg
Curler Machine 8 x 40 kg
Triceps Press Machine 8 x 60 kg
Curler Machine 8 x 40 kg
Triceps Press machine 8 x 70 kg

Kommentar: Vilade inget mellan seten utan körde bara rätt på, blev en perfekt avslutning på ett bra pass. :)


Nu blir det ett litet miniuppehåll från gymmet, men tillbaka på fredag eller lördag med ett nytt pass. Då blir det ben! :whipped:

Aleqz
2009-06-13, 12:44
Ingen träning varken igår eller i torsdags och tveksamt om det hinner bli något idag heller. Hoppas det i alla fall. Diverse studentmottagningar och annan alkoholintag och förstört slutet av den här träningsveckan tyvär.
Ska resa bort till skåne över midsommar och sen till en kompis landställe vid månadsskiftet. Funderar på att ha en vit period fram till skiftet juli/augusti efter det.

Dagens Morgonvikt: 84,3 kg - Rekordlåg

Känner mig ändå hyffsat okej i kroppen och tog det trots allt ganska lungt igår så jag kanske kan pressa in ett litet benpass ikväll. Träningsabstinensen börjar gnaga...

Detective
2009-06-13, 12:46
Bra pressar :)

Timmi
2009-06-13, 13:20
Riktigt mysigt pass här om sistens, vi tar och toppar formen till i vinter :D

Aleqz
2009-06-13, 15:30
Riktigt mysigt pass här om sistens, vi tar och toppar formen till i vinter :D

Det tycker jag! När få man se dig på gymmet nästa gång? :)

Timmi
2009-06-13, 15:52
Tisdag är nästa pass planerat till, ska till landet med farsan imorn, jogga på måndag och sen så är det gymmet som gäller :)

Aleqz
2009-06-13, 17:07
Tisdag är nästa pass planerat till, ska till landet med farsan imorn, jogga på måndag och sen så är det gymmet som gäller :)

Låter schysst... blir nog mitt bröstpass den dagen igen tror jag!

Aleqz
2009-06-14, 19:13
Dagens morgonvikt: 83,8 kg - Behöver snart inte deffa särskillt mycket mer. Ett par kilo till, men inte under 81 kg i alla fall.

Däremot har veckoslutet varit katastrofal ur träningssynpunkt. Inte varit på gymmet sen i onsdags och dessutom vridigt på dygnet extremt mycket. Ska försöka köra lite lätt hemma nu ikväll sen blir det att köra ben imorgon på gymmet, kryddat med fotboll efter det. Blir bra det!

Blir nog något i den här stilen...

45 ¤ Benpress
Knäböj
Quartet Lunges
Sittande lårcurl
Liggande lårcurl
Stående vadpress i Hacksquatmaskin
Sittande vadpress

Timmi
2009-06-14, 19:16
Jag är rädd för hacksquaten (mest för att den gången jag körde den i Umeå så fick jag tokont i knäna =/), men reppen innan dess så var den ordentligt mysig!

Du är på gymmet på tisdag också yes?

Aleqz
2009-06-14, 19:22
Jag är rädd för hacksquaten (mest för att den gången jag körde den i Umeå så fick jag tokont i knäna =/), men reppen innan dess så var den ordentligt mysig!

Du är på gymmet på tisdag också yes?

Har aldrig kört hacksquat faktist, så det blir spännande att se, men hört att den ska vara sådär. Får testa och kolla helt enkelt :P

Yes, då blir det nog bröst/triceps/mage. Sen kommer midsommar och förstör nästa träningsvecka lite också, är bortrest under slutet av veckan. Men ska nog kunna klämma in pass på onsdag och torsdag morgon också.

Detective
2009-06-14, 20:00
Dagens morgonvikt: 83,8 kg - Behöver snart inte deffa särskillt mycket mer. Ett par kilo till, men inte under 81 kg i alla fall.

Däremot har veckoslutet varit katastrofal ur träningssynpunkt. Inte varit på gymmet sen i onsdags och dessutom vridigt på dygnet extremt mycket. Ska försöka köra lite lätt hemma nu ikväll sen blir det att köra ben imorgon på gymmet, kryddat med fotboll efter det. Blir bra det!

Blir nog något i den här stilen...

45 ¤ Benpress
Knäböj
Quartet Lunges
Sittande lårcurl
Liggande lårcurl
Stående vadpress i Hacksquatmaskin
Sittande vadpress


Ser bra ut :hbang:

Aleqz
2009-06-15, 13:31
Den här arbetsdagen har varit löjligt händelselös. I en byggnad där det normalt sett vistas nästan 3000 personer per dag så har jag sett 3 personer, en kollega som undrade om han kunde låna nyckel till något förråd, en städare som hasade fram för kanske 2 timmar sen och någon annan person jag aldrig sett. Antagligen någon som hade gått fel. :P

All dötid har kunnat ägnats åt givande aktiviteter som t.ex. Kolozzeum; Youtube & Facebook. Men till sist kunde jag inte hålla mig utan sprang i väg till gymmet som ligger 50-100 meter härifrån. Men inte nog med det, jag ska ditt om två timmar igen. :)

Tänkte först köra axlar och mage nu och ben sen, men sen ändrade jag, för att sen ändra mig igen, så det blev väl inte så jättebra upplägg egentligen.

Måndag - Förmiddagspass

45° Benpress
8 x 80 kg
8 x 130 kg
5 x 180 kg PB
6 x 200 kg PB

Kommentar: Vågar inte riktigt köra fullt ut i benpressen, men ökar sakta men säkert ändå.



Deltoid Raise Machine
10 x 25 kg
10 x 35 kg
8 x 40 kg PB



Stående Millitärpress
10 x 20 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg

Kommentar: Vikten var inget problem, men kände av lite i min vänsteraxel som från och till spökar lite.



Ryckböj
8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg

Kommentar: Lite tyngdlyftningsträning mitt i allt, gillar den här övningen!



Shoulder Press Machine
15 x 30 kg
15 x 30 kg

Kommentar: Värmde lite i den här maskinen bara, ville inte köra för tungt när jag hade en liten känning.



Drag framåt i kabelmaskin och sen Drag åt sidan i kabelmaskin
2 set var (H/V) minns inte vikterna

Kommentar: Ganska lätt, mest för att mjuka upp musklerna lite, kändes bättre efteråt.



Face-pulls
10 x 25 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg

Kommentar: En ny bektanskap, har aldrig kört den här övningen förrut, men den var rätt skön faktist!



Crounchmaskinen
15 x 85 kg
10 x 105 kg (Max magasin)
10 x 105 kg
10 x 105 kg

Kommentar: Den tar bra och jag gillar verkligen maskinen, men kommer nog snart få gå tillbaka till cablecrounches för att magasinen börjar kännas för lätta.



Båltwister
10 x 30 kg (H/V)
10 x 55 kg (H/V)
10 x 55 kg (H/V)

Kommentar: Kändes bra, fick ta i en del mot slutet men lyckades med 10or ändå.



Plankan med 20 kgs-vikt på ryggen
45 sekunder

Kommentar: Ett litet infall och jag kan ju säga att det är inte det lättaste att få upp en viktskiva på 20 kg på ryggen utan hjälp *screwy*




Sit-ups i nedåltuande sit-ups-stol med två 10 kgs hantlar mot kroppen
10 reps
10 reps
10 reps

Kommentar: Föredrar nog den här varianten framför att hålla en i viktskiva



"Low abs lift with one leg crossed over the other"
10 reps (H/V)
10 reps (H/V)
10 reps (V) 7 reps (H)

Kommentar: Den här övningen som jag fortfarande inte har något vettigt namn på är jättebra men problemet med mig är att jag verkar ha rörligare aduktorer i ena benet vilket gör att när jag blir trött har jag svårare att utföra övningen korrekt med det andra benet, blir tvungen att strecha lite extra där för att jämna ut det.



Ganska snart så ska jag tillbaka och då blir det mer fokus på benen. Inte så smart kanske att jag körde benpressen nu, eftersom jag hade tänkt köra knäböj också. Kände dock inte som jag tog ut mig så mycket i benen så kanske går bra ändå. Time will tell. Det har varit lika dött på jobbet medans jag skrivit det här inlägget så funderar på att åka ner till ica och köpa lite kvarg och advokado och blanda ihop som mellanmål. :naughty:


Btw, jag måste skärpa mig med sömnen. 4 timmar inatt, det funkar inte...

Timmi
2009-06-15, 13:34
Värsta draget på skolan efter att folket gått ut :D

Bra pass där, jag ska se hur svag jag är i benpressen imorn, blir spännande ;)

Detective
2009-06-15, 13:41
Bra pass!

Var en jäkla massa set :)

Aleqz
2009-06-15, 13:41
Värsta draget på skolan efter att folket gått ut :D

Bra pass där, jag ska se hur svag jag är i benpressen imorn, blir spännande ;)

Jo, det gäller att våga, känns fortfarande ganska lätt egentligen, ungefär som när jag körde på 160 kg förra benpasset. Hoppas kunna öka till 250 kg ganska snart iaf.

Knäböjen, har jag inte en blekaste om hur det kommer gå. Kommer antagligen köra väldigt lätt idag. Har ingen som passar heller.

Aleqz
2009-06-15, 13:43
Bra pass!

Var en jäkla massa set :)

Tack :)

Jo, brukar vara ganska effektiv på gymmet när jag tränar själv. Dessvärre är det oftast lite svårare att pressa sig till det yttersta när man inte har någon som :whipped:

Detective
2009-06-15, 14:03
Tack :)

Jo, brukar vara ganska effektiv på gymmet när jag tränar själv. Dessvärre är det oftast lite svårare att pressa sig till det yttersta när man inte har någon som :whipped:

Jo det har du rätt i. Men bra pass ändå :)

Aleqz
2009-06-15, 14:53
Jo det har du rätt i. Men bra pass ändå :)

Tack, får hoppas att jag lyckas spotta upp PBn som du snart också :cool:


Har tankat lite nu, så hoppas jag är redo inför nästa pass strax. Något sånt här lär det bli om kroppen pallar...

Knäböj
Quartet Lunges
Sittande lårcurl
Liggande lårcurl
Sittande vadpress
Stånde vadpress (I någon form)

Om jag mot förmodan kan stå på benen efter det så kanske jag avslutar med lite mer magträning, typ...
Plankan
Ding Dong
Dragon Flags

Timmi
2009-06-15, 15:05
Vfn är ding dong för övning? :D

Du om någon lär kunna kötta riktiga dragon flags, en annan kan bara göra väldigt explosiva negativa reps ;)

Aleqz
2009-06-15, 17:44
Vfn är ding dong för övning? :D

Du om någon lär kunna kötta riktiga dragon flags, en annan kan bara göra väldigt explosiva negativa reps ;)

Haha :D kan försöka hitta nån länk senare ikväll! Jo, ibland får jag till dom, dock så sa hamstrings ifrån nu. Men passet blev ganska bra annars... återkommer ikväll med vad jag körde, men jag är riktigt nöjd. :)

Nu blir det lite fotbollspelande i det "vackra" sommarvädret! :ike

Jontez
2009-06-15, 19:01
Kul att du gillade face-pullen. Jag har kört den i någon/några månader och gillar den skarpt! Bra pass :)

Jontez
2009-06-15, 22:44
Och just det, glömde skriva det... länken i din signatur till journalen är fucked up ;)

Aleqz
2009-06-15, 23:01
Hemma efter 3 timmars fotboll, nu är man inte lite mör i kroppen. Men här är...

Måndag - Eftermiddagspass


Knäböj
10 x 20 kg
10 x 40 kg
8 x 60 kg
8 x 80 kg PB
7 x 90 kg PB

Kommentar: Ytterligare en övning jag inte kört på år och dagar, och jag har nog aldrig varit starkare, kan inte minnas att jag har kört på över 75 kg så det var en postivi överaskning, särskillt eftersom jag hade kört benpress ett par timmar innan.



Quartet Lunges med 15 kgs-skiva
3 reps (H/V) med twistad bål, blicken framåt.
3 reps (H/V) med skivan rakt över huvudet.
3 reps (H/V) djupt i sidled, skjutandes skivan utåt.
3 reps (H/V) bakåt, med skivan intill kroppen.

3 reps (H/V) med twistad bål, blicken framåt.
3 reps (H/V) med skivan rakt över huvudet.
3 reps (H/V) djupt i sidled, skjutandes skivan utåt.
3 reps (H/V) bakåt, med skivan intill kroppen.

3 reps (H/V) med twistad bål, blicken framåt.
3 reps (H/V) med skivan rakt över huvudet.
3 reps (H/V) djupt i sidled, skjutandes skivan utåt.
3 reps (H/V) bakåt, med skivan intill kroppen.

Kommentar: 3 set av den här fyrdubbla utfallsvarianten är nog bland det jobbigaste övningar man kan göra i benväg. Så otroligt tung, även om man klarar det så tar det ordentligt på psyket.



Sittande Lårcurl

Kommentar: Körde något set, men fick ändra vikt och inställningar hela tiden, för inget kändes särskillt bekvämt. Slutade med att jag sket i den helt.



Liggande lårcurl
8 x 75 kg
8 x 75 kg
6½ x 85 kg PB

Kommentar: Den här är nog en av dom övningar jag ökar mest i just nu, känns riktigt bra i hamstringsen.



Sittande vadpress
8 x 40 kg
7 x 85 kg PB

Kommentar: Fick nästan kramp under andra setet. Det jobbiga här är att få upp stången när benen ger vika. Känns som hela vaden ska krampa ihop som en svamp.



Seated Calf Machine
10 x 60 kg
10 x 100 kg
6 x 100 kg

Kommentar: Någon lite halvskum vadmaskin som jag testade, men den tog ganska bra och jag fick inte samma krampkänsla.



Ding Dong med viktskiva
10 x 10 kg (H/V)
10 x 10 kg (H/V)
6 x 10 kg (H/V)

Kommentar: Funkade helt okej.




Plankan
1 min
1 min
1 min

Kommentar: Inga problem förrutom att låren skakade som satan sista setet*gah!*





Här är en liten bild från benpressen tidigare idag. Även om själva vikten kanske inte är så mycket att hänga i grannen på den här övningen så känns det ganska mäktigt att se viktskivorna uppstapplade framför sig så här :D

Aleqz
2009-06-15, 23:08
Vfn är ding dong för övning? :D

Du om någon lär kunna kötta riktiga dragon flags, en annan kan bara göra väldigt explosiva negativa reps ;)

Hittade efter lite letande en länk... http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/8


Kul att du gillade face-pullen. Jag har kört den i någon/några månader och gillar den skarpt! Bra pass :)

Tack så mycket :) Jodå, jag tyckte den var skön också, så den lär jag nog köra fler gånger framöver. :)

Aleqz
2009-06-15, 23:19
Och just det, glömde skriva det... länken i din signatur till journalen är fucked up ;)

Oh, tack för att du påpekade det... då har den säkert varit det hela tiden sen jag startade journalen :P ... Hoppas det funkar som det ska nu.

Aleqz
2009-06-16, 09:32
Ikväll blir det att träna med Timmi samt två andra kompisar. Ska bli kul :)

Bröst och triceps på schemat...Något sånt här blir det idag.

Bänkpress
Rak hantelpress
Uppåtlutande hantelpress
Dips eller Icline Benchpress Machine
Pec-Deck

French Press
Kick Back
Horizontal Triceps press

Kanske avsluta med lite armhävningar

Detective
2009-06-16, 09:36
Bra pass här hela tiden. Imponerande vikt på benpressen :D

Timmi
2009-06-16, 10:38
Ohh, en okänd spelare på plan för mig ikväll, ser fram emot det :)

Även om jag kommer känna mig lika stark som en liten flicka när jag kör mina set hantelpress... och förmodligen även benpressen :D

Aleqz
2009-06-16, 10:55
Ohh, en okänd spelare på plan för mig ikväll, ser fram emot det :)

Även om jag kommer känna mig lika stark som en liten flicka när jag kör mina set hantelpress... och förmodligen även benpressen :D

Yes, who can it be? :Virro

Haha, det vet jag inte... har inte kört rak hantelpress på ett bra tag nu och ska köra bänk innan så lär nog känna mig rätt seg efter det. Funderar på ett nytt maxförsök i bänken eftersom det gick så pass bra förra gången. *rolleyes*

Aleqz
2009-06-16, 22:01
Dagens pass: Bröst och lite Triceps


Bänkpress
10 x 55 kg
4 x 72,5 kg
1 x 87,5 kg
1 x 100 kg
8 x 80 kg

Kommentar: Hade aldrig kunnat drömma om att det skulle ta tre gånger att komma upp i 100 kg igen, men det gjorde det. Känner mig väldigt nöjd, men kommer nog vänta ett tag innan jag försöker slå mitt pers på 102,5 kg. Blir nog att pumpa lite mer på lägre vikter ett par gånger först.



Plan Hantelpress
8 x 55 kg (27,5 kgs-hantlarna)
10 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna) PB
6 x 65 kg (32,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: En tia på tyngsta hantlarna, när jag aldrig ens provat på över 30 kg i plan hantelpress. Kan inte direkt klaga över bröstutvecklingen just nu.



Uppåtlutande Hantelpress
8 x 40 kg (20 kgs-hantlarna)
8 x 40 kg (20 kgs-hantlarna)
8 x 40 kg (20 kgs-hantlarna)

Kommentar: Här kände jag genast hur mjölksyran dök upp så jag fick köra ganska lätta vikter, var ändå riktigt tungt sista setet.



Incline Benchpress Machine
10 x 80 kg
10 x 90 kg PB
8 x 90 kg

Kommentar: Den här maskinen är riktigt nice. Rörelsen är som om man kör dips ungefär.



Tvåhandstricepsextension bakom huvudet med hantel
10 x 12,5 kg
8 x 17,5 kg
8 x 17,5 kg

Kommentar: Helt slut i triceps efter den här, testade att rycka i några andra maskiner efteråt men var helt utpumpad.


Blev inte så många övningar, men ett bra pass ändå. :)
Imorgon är det tanken att jag ska köra rygg och då även marklyft. Hoppas på att det går framåt även på den fronten!

Morrris
2009-06-17, 09:02
Ser bra ut. Jag skulle flytta bort triceps från bröstpasset just pga. risken för att man blir helt utmattad som du just blev.

Aleqz
2009-06-17, 09:27
Andra dagen på raken jag känner mig något brutalt trött. Känner mig precis som jag är nyvaken, problemet är att jag kännt så enda sen igår morse(!)

Funderar på att kolla om jag kan dra till gymmet en sväng på lunchen istället för att kunna komma hem lite tidigare.

Tanken är att jag ska köra rygg idag, får se om jag klämmer in något mer. Ska åka till Kivik imorgon med en massa kompisar, så det vore nice att hinna med någon form av träning på torsdagen också. Inget gym på fredag-söndag i alla fall och på måndag är det sista dagen innan mitt kort går ut.
Funderar på om jag ska sticka emellan och köra en månad på friskis eftersom mitt vanliga gym har ganska begränsade sommartider + endast säljer 3-månaderskort som lägsta månadsvariant + att min inkomst den här månaden är under all kritik.

Får se hur jag löser det, men så här ska jag nog köra idag i alla fall...

Marklyft
Sittande Rodd
Latsdrag
T-Bar
Lat Pull Down (Plate Loaded)
Hantelrodd

Kanske trycker in någon till muskelgrupp också.

Aleqz
2009-06-17, 09:42
Ser bra ut. Jag skulle flytta bort triceps från bröstpasset just pga. risken för att man blir helt utmattad som du just blev.

Tidigare har det funkat riktigt bra att köra bröst och tricpes samma pass. Tricepsträningen har inte lidit av det alls, däremot så funkade det inte alls att köra rygg och biceps tillsamans tidigare. Fick mycket bättre resultat när jag splittade upp dom, men sen har jag haft lite problem med båda dom muskelgrupperna, så att dra dom samma pass var inte vidare smart.

Nu körde jag däremot bröst väldigt tungt och då hade jag inte så mycket krafter kvar, och det funkar ju bra att köra all armträning en dag också.

Får se lite om jag lägger om mitt schema lite nästa vecka typ...

Bröst - lite triceps
Ben - Mage
Rygg - Axlar
Armar - Mage

Är nästan så jag kört på sistonde men det går ju alltid att finslipa och ändra. Kroppen är ju som bekant rätt duktig på att anpassa sig *rolleyes*

Detective
2009-06-17, 09:49
Gött bröstpass! :)

Timmi
2009-06-17, 10:42
Jag kan ju säga att ettan på 100 var riktigt snygg dessutom, seg men inte fruktansvärt seg, bra skit kort och gott!

Aleqz
2009-06-17, 10:51
Gött bröstpass! :)

Tack, det kändes bra! :)

Jag kan ju säga att ettan på 100 var riktigt snygg dessutom, seg men inte fruktansvärt seg, bra skit kort och gott!

Med lite våld och vilja går det mesta! Nej, men det kändes ganska okej faktist, däremot så var tvåan helt körd. Det var den nog redan mentalt när jag klarade min första eftersom jag inte hade förväntat mig det. Ska nog försöka köra tre-fyra jämnbra set på 80-85 kg nästa gång och vänta ett tag med att göra nästa maxning.


Marklyft idag och där lär jag inte slå dig Tim... däremot så borde jag väl kunna klämma i med mer än en 6a på 80 kg i alla fall *flex* Får ta och försöka få in något ryggpass när du eller någon annan är med som kan kolla att tekniken är bra. Inte jättelätt att se själv framifrån när man inte kört övningen så ofta heller.

Timmi
2009-06-17, 10:57
Tja, någonstans måste jag ju få vara starkare än dig :D

Ska ju inte vara någon omöjlighet att kolla tekniken någon gång, jag måste ju inte träna, kan bara svänga förbi och kolla vid tillfälle :)

Detective
2009-06-17, 11:40
Målsättningarna ser inte ut att vara helt omöjliga. Kommer nog att infrias :D

Aleqz
2009-06-17, 13:44
Tja, någonstans måste jag ju få vara starkare än dig :D

Ska ju inte vara någon omöjlighet att kolla tekniken någon gång, jag måste ju inte träna, kan bara svänga förbi och kolla vid tillfälle :)


Precis, vi kompletterar varandra ;)

Jo sant, det vore riktigt nice :)


Målsättningarna ser inte ut att vara helt omöjliga. Kommer nog att infrias :D

Än är det långt kvar, men dom första månaderna har gått klart över förväntan och det gör mig bara mer motiverad =P

Aleqz
2009-06-17, 14:00
Ryggpass!


Marklyft
10 x 55 kg
8 x 80 kg
4 x 90 kg
4 x 100 kg RPB
5 x 80 kg

Kommentar: Antagligen det bästa markpasset jag har gjort, även om det inte säger så mycket. Sista setet blev rätt misslyckat men lyckades öka från 6x80 förra veckan till 4x100 nu, så det får jag vara nöjd med. Använder inga dragremmar heller.



Vanligt Latsdrag, brett grepp
8 x 60 kg
8 x 60 kg

Kommentar: Kändes sådär, ganska tungt.



Hantelrodd
6 x 32,5 kg PB
6 x 32,5 kg
15 x 20 kg

Kommentar: Tungt men det tog bra!



Vanligt latsdrag (V-bar)
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Körde väldigt långsamt och kontrollerat, fick bra kontakt



Seated Rowing Machine
8 x 77 kg
8 x 77 kg

Kommentar: Kändes helt okej idag, inte mer.




Enarmslatsdrag från sidan i latsmaskin
10 x 15 kg
10 x 15 kg

Kommentar: Mest för att testa på övningen, kändes ganska behagligt




Seated Row Machine (Plate Loaded)
8 x 50 kg
10 x 70 kg
12 x 70 kg

Kommentar: Fick riktigt bra tryck mot slutet. Great success!




Passet var helt okej, lite upp och ner, men mest upp. Antar att det blir att testa på 100 i knäböj nästa gång så har jag förhoppningsvis kommit upp i tresiffrigt i alla dom tre stora. Och det bara efter att ha kört dom 2-3 gånger. Vore riktigt kul ifall det blir så! :hbang:

Timmi
2009-06-17, 14:07
Happ, då måste jag upp och kötta på minst 100 i marken nästa vecka då :D

Snyggt pass annars också!

Aleqz
2009-06-17, 14:26
Happ, då måste jag upp och kötta på minst 100 i marken nästa vecka då :D

Snyggt pass annars också!

Yes, du vet vad du har att se fram emot nu! :D
Tack :)

Detective
2009-06-17, 14:41
Gött ryggpass :)

Alltid finfint när det dimper ner lite pb:n :D

Aleqz
2009-06-17, 17:24
Gött ryggpass :)

Alltid finfint när det dimper ner lite pb:n :D

Ja, det är alltid roligt :) .. Hoppas på ett till nästa benpass när jag ska köra knäböj :)

Detective
2009-06-17, 17:26
Ja, det är alltid roligt :) .. Hoppas på ett till nästa benpass när jag ska köra knäböj :)

Okej, jasså?
Det är ju en kul övning att bli starkare i :D

Curls
2009-06-17, 20:10
Rygg här med ser jag! Fint pass :)

Aleqz
2009-06-17, 20:27
Rygg här med ser jag! Fint pass :)

Tack :) Yes, fast än så länge en bra bit från din nivå ;)

Donner
2009-06-17, 20:28
Fint ryggpass! Härliga markar :D

Aleqz
2009-06-17, 20:53
Fint ryggpass! Härliga markar :D

Tackar :) Alltid kul att känna att det går framåt!


Imorgon ska jag försöka hinna med ett armpass innan jag åker till Skåne över helgen. Pumpa lite biceps, triceps och underarmar. Får se lite vad jag kör för något men kanske ska testa några andra underarms- och tricepsövningar. :)

Aleqz
2009-06-18, 09:21
Snart veckans sista pass innan helgen, om min tidsplanering tillåter (den evige tidsoptimisten) så blir det så här...

Skivstånscurl (EZ-stång)
Incline Hantelcurl
Repcurl i cabelmaskin

Smalbänk (uppvärmning)
French Press
Tricepsextensions med rep över huvudet

Bänkdips
Omvända chins

Underarmsflexion
Underarmsextenstion (Stående, framför kroppen)
Plate grip curl

Superset:
Curler Machine
Horizontal Triceps Press Machine

Aleqz
2009-06-18, 12:58
Dagens pass - Armar

Glömde både skor, handskar, vattenflaska och protiendryck. Kan vara helt enkelt för att jag hade så mycket packning att jag fick plats för det någonstans. Passet var okej, men kändes ganska oinspirerat...


Skivstångscurl - Rak stång
10 x 30 kg
8 x 42,5 kg
8 x 42,5 kg

Kommentar: Helt okej, kände inte av något i armen nu fast jag körde med rak stång vilket är ett stort plus.



Incline Hantelcurl
8 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)
8 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Kändes ganska segt faktist. =/



Push Downs med stång
10 x 65 kg
10 x 65 kg
10 x 65 kg

Körde väldigt strikt här, fick en bra pump



Push Downs med rep
Minns inte riktigt vikter och repetioner men runt 55-65 kg, typ 8 reps, 2 set.



Curler Machine
8 x 40 kg
8 x 45 kg
8 x 50 kg

Kommentar: Gillar det här rymdskeppet till maskin, den bicepsövning som nog gick bäst.




Horizontal Triceps Press Machine
8 x 60 kg
10 x 70 kg
10 x 70 kg

Kommentar: Riktigt bra tryck.




Underarmsflexion
8 x 42,5 kg
8 x 42,5 kg
10 x 42,5 kg

Kommentar: Helt okej, rätt lätta vikter, men körde väldigt strikt här med.




Underarmsextension med stång framför kroppen, ståendes
10 x 25 kg
10 x 25 kg

Kommentar: Jättelängesen jag körde den här varianten, men det kändes inte alls särskillt bra, antagligen för att jag var ovan med rörelsen, själva tyngden var ingen större fara.


Smallbänk
50 x 30 kg

Kommentar: Inte kört smallbänk på flera år, så jag testade att pumpa lite i slutet av passet.

I slutet så ryckte jag lite i olika maskiner, och två övningar jag ska börja köra ordentligt nästa gång är Omvänd Triceps Pushdown med stång och Liggande skivstångscurl i kabelmaskin på bänk ... Körde några set på slutet idag och testade, och dom tog riktigt bra. :)



Nu blir det inget gym förens på måndag =/ ... får se om jag lyckas smygga in med någon annan form av träning under allt midsommarfirande istället. :D

Aleqz
2009-06-18, 12:59
Vet inte varför jag skrev "smallbänk" två gånger. *screwy* Det är som att jag får någon form av dyslexiattack när jag måste skriva fort och inte hinner läsa igenom.

Timmi
2009-06-18, 13:02
Bra pass, riktigt köttiga stångcurlar!

Sen så märks det att det är midsommar på G, började precis regna :D Hoppas det lättar och att det blir en bra helg ;)

Aleqz
2009-06-18, 13:03
Liggande skivstångscurl i kabelmaskin på bänk ... Körde några set på slutet idag och testade, och dom tog riktigt bra. :)





Finns förstås inga skivstänger i kabelmaskinen heller. Aja, nu ska jag sluta rätta mig själv. Annars blir det mycket spam här... :Virro

Curls
2009-06-18, 21:55
Skit fint pass bro! :) Kör hårt!!

Aleqz
2009-06-23, 16:05
Skit fint pass bro! :) Kör hårt!!

Thanx dude! Will do that :)

Aleqz
2009-06-23, 16:09
Tillbaka efter en väldigt händelesrik midsommarhelg i Kivik. Dessvärre har jag åkt på någon form av förkylning så det har blivit nästan en veckas uppehåll på gymmet. Tror det börjar gå åt rätt håll nu i alla fall. Så hoppas kunna börja träna lite lätt snart igen.

Igår körde jag i alla fall lite fotboll, vet inte om det var så smart egentligen men jag kunde inte låta bli. Så lite motion har det blivit i alla fall, men jag saknar att kasta runt med vikterna. *rolleyes*


Jordgubbsdags nu!

Aleqz
2009-07-21, 16:01
Efter att ha gått under jorden en månad ungefär så är jag tillbaka nu. Den senaste månaden har ur ett träningsperspektiv varit ett stort bakslag, och andra sidan har jag har jävligt roligt med bland annat midsommarfirande i Kivik, och V.29 i Visby... alkoholintaget har varit ganska stort men däremot har jag skött kosten ganska bra. Ligger väl nu på ca 86.5 kg.. så lite har jag trots allt gått upp (konstigt vore det annars.)

Dessvärre har jag gjort en annan ordentlig tabbe köpte månadskort på ett nytt gym för att mitt vanliga bara har 3-månaders och dåliga öppetider under juli. Men det nya gymmet sög något brutalt, det sämsta jag har varit på, och det var inte billigt. Smart som jag var så provtränade jag inte innan heller, men det är bara att bita i det sura äpplet...

Timmi
2009-07-22, 11:55
Mjo, friskis är fanimej inte sollentunas bästa gym om man säger så...

Du kommer igen till hösten på simhallen med en höst bestående av mindre öl och mer träning med moi :D

Detective
2009-07-22, 14:26
härligt att du är tillbaka igen :D

Aleqz
2009-07-23, 17:26
Mjo, friskis är fanimej inte sollentunas bästa gym om man säger så...

Du kommer igen till hösten på simhallen med en höst bestående av mindre öl och mer träning med moi :D

Inte direkt.. känns som att komma in i någons vardagsrum och står lite random (gamla) maskiner inklämda. Hantlarna lämnar en del att önska också :P

Precis, det blir mykket pra det! PumpPump!


härligt att du är tillbaka igen :D

Tack! :D Back on track, nu ska det lyftas skrot så svetten forsar!

Aleqz
2009-07-23, 17:40
Idag blev det ett efterlängtat tennispass i Edsberg. Var riktigt roligt! Kan inte säga att jag kände mig som Roger Federer direkt men det gick faktist mycket bättre än förväntat, avslutade med att smasha in fem servar på exakt samma kant i serverutan, ibland lyckas man ju förvåna sig själv till och med. :D

Efter det så hängde jag på min motståndare från tennisplanen till Sats. Kom in gratis tack vare lite insiderkontakter bland personalen. Extra skönt nu eftersom jag då slapp dra till Friskis och träna själv. Vi värmde upp en halvtimma med att köra lite Squash. Racketsporttema idag :hbang:

Det var faktist första gången jag körde Squash, och det var en jävligt flummig sport. Att stå i en parkettbelagd lagersektion med glasdörrar på ena sidan och ståltak för att drämma in en liten svart kula som ser ut som en minigolfboll i läder, in i väggen, det kändes väldigt långt bort från tennisen. Bollarna sökte sig med en magnetisk precision hela tiden mot ljumsktrakten, så i början vevade jag med racketen mest för att skydda kronjuvelerna inte för att vinna gamet. Fast när man väl kom in i det hela så var det faktist rätt kul, riktigt konditionskrävande då man får springa som en skållad hare för att hinna med alla studsar. Lite psychadeliskt, lite konstigt, men mest roligt!

Gympasset blev väl mest pannkaka egentligen, hade ingen kräm i kroppen utan körde bara igenom lite olika muskelgrupper mest för komma igång igen, inga minnesvärda resultat men skönt att tillbaka bland vikterna.

Timmi
2009-07-23, 18:01
Du som en lite av en framtida driven människa får ta och göra nått med squash, jag tänker Pink Floyd, lasershow, rökmaskiner och nått kul psychadeliskt i dörren innan man drar igång en match ;)

Aleqz
2009-07-28, 14:44
Du som en lite av en framtida driven människa får ta och göra nått med squash, jag tänker Pink Floyd, lasershow, rökmaskiner och nått kul psychadeliskt i dörren innan man drar igång en match ;)

Jo, jag ser framför mig ett rum helt i plexiglas, ett golv av sammet, rök och surrooundljud, dioder runt om väggarna som växlar mellan Pink Floyd, Salvador Dali, René Magritte-motiv, mönster, landskap och färger som skiftar och smälter ihop. Lite Jefferson Airplane, Jean Michel Jarre och Led Zeppelin i högtalarna. Självlysande racketramar och bollar. Dova röster som väser fram ställningen i matchen... Det blir bra det här. :)

Aleqz
2009-07-28, 15:17
Igår blev det ett tennispass på morgonen. Då vi hade missat att boka bana i Edsberg och det var sommarstängt i Edsbacka så fick vi åka till...Edsviken! Har aldrig spelat utomhus förrut (förrutom någon gång i 10-årsåldern på vattenfestivalen) så det blev min grusdetbut! Var ganska skönt att spela utomhus, vädret var precis lagom, havsutsikt och en välsopad plan. Värre kan man ju ha det. :)


På kvällen blev det lite måndagsfotboll, 11-12:e veckan någonting som vi kör nu. Gick helt okej förrutom att konditionen var ganska frånvarande efter ännu en helg med alkoholintag.

Igår kväll fick jag en liten vision, eller en galen idé... beronde på hur man ser det. Jag funderar på att försöka till nästa år försöka kontakta någon klubb för att provspela, vid 21 års ålder. Jag har aldrig spelat fotboll i någon klubb under hela mitt liv, trots det så tycker jag att jag har rätt så bra bollkänsla och teknik. När jag var liten kunde jag vara ute på gården med dom andra som oftast var några år äldre och spela hur länge som helst i princip. Var inte ovanligt att man var ute 8 timmar om dagen på sommrarna :P Under gymnasiet läste jag rätt många idrottskurser b.la. Bollsport A och Bollsport B, där övervägande majoritet var sånna som spelade fotboll organiserat fortfarande vid 16-18 års ålder och jag höll helt klart jämna steg med dom allra flesta. Nu ett par år senare så spelar många av dom i Div II-D IV, ett par av dom ännu högre upp i seriesystemet. Även på måndagarna nu där vi brukar vara ca 20 pers som kör, lite variation på personer från gång till gång så finns det några som fortfarande spelar i olika divisioner.

Så min tanke är att söka upp någon Division 6 - Division 7 klubb i början av nästa år och se om man kan få komma och provspela, det känns som det är en rimlig nivå att testa på i alla fall. Sen beronde på hur det går så får man se om man kan sätta upp nya mål. Det som gäller i vinter är i alla fall att få upp konditionen och sen försöka teknikträna så gott det går på egen hand. Skulle man hitta något ställe där man kan börja köra inomhusfotboll under vintern vore det ett stort plus. Ifall någon har några ideér på vart jag kan vända mig eller hur jag bör gå tillväga så får ni gärna dela med er! :)

Timmi
2009-08-07, 10:22
Come ooon duuuuude! Uppdatera oss nu, hur går det med fotbollen, äger du friskis, är det spännande på kneget nu innan folket börjar? :D

Rudbeck ska ringa upp fem kandidater för kneget jag sökt på måndag/tisdag så jag sitter och är hyffsat nervöst inför det hela ;)

Aleqz
2009-08-13, 09:48
Come ooon duuuuude! Uppdatera oss nu, hur går det med fotbollen, äger du friskis, är det spännande på kneget nu innan folket börjar? :D

Rudbeck ska ringa upp fem kandidater för kneget jag sökt på måndag/tisdag så jag sitter och är hyffsat nervöst inför det hela ;)

Ett bättre division VII i närheten av där jag bor har kontaktat mig ett par gånger, kommer antagligen gå ner till deras träning på torsdag nästa vecka. Tränaren verkar trevlig i mailkonversationen i alla fall. :) Några träningar där kan bli bra så jag kan känna av lite hur nivån verkar.

Friskis har dessvärre gjort att min gymmotivation sjunkit i botten, inte varit där så många gånger, men försökt träna lite hemma istället. Förhoppningsvis är jag tillbaka på simhallen snart. Har dessutom kanske lyckats bidra till att fixa en liten deal mellan min arbetsplats och Sats. Vilket kan göra att jag kanske får gratis träningskort där. Me like! Återstår att se, men lär veta inom ett par dagar.

På jobbet så är det lugnet före stormen. Men har tydligen fått någon extra uppgift att hålla i massa information för 2 nya mentorsgrupper på måndag. Fick ett mail om det men vet inte riktigt någonting allls egentligen, så ska ta reda på det. Annars har jag att se fram emot kanske upp mot 800 besök på onsdag :P

Nu till helgen blir det en liten utflykt till skärgården, kräftskiva! Efter det så är det dags för en liten nystart på träningsfronten, då kan man väl säga att sommaren är över och att det börjar bli dags att återuppta "rutinerna" på riktigt. Kommer nog börja lägga lite mer fokus på konditionen till att börja med men jag återkommer med det. :cool:

Aleqz
2009-08-13, 09:52
Div VII-lag skulle det förstås stå.

Timmi
2009-08-13, 09:57
Ja men det är ju fantastiskt att du är tillbaka :)

Höst och nya rutiner låter som en god idé, och förhoppningsvis är fotbollen på en bra nivå också :)

Aleqz
2009-09-28, 10:45
Comeback! Nu är motivationen och hälsan på topp igen så nu ska jag börja kötta med ett nytt program och lite nya mål! Återkommer ikväll efter första passet med lite mer ingående info!

Efter jobbet blir det en tur till stan och lite inhandling av gymhandskar och viktmanschetter. :)

Detective
2009-09-28, 10:50
Låter gött! :D

Timmi
2009-09-28, 10:57
Wohoo, he's back! Ge nu fan i att bli rörligare än mig på en halv sekund :D

Aleqz
2009-09-28, 12:27
Wohoo, he's back! Ge nu fan i att bli rörligare än mig på en halv sekund :D

Haha, ingen risk! Det lär nog ta sin runda lilla tid... men vad sägs som ett boxercise pass nästa vecka? :) Kan vara en bra måttstock att se sina eventuella framsteg på ^^

Timmi
2009-09-28, 12:31
Haha, ingen risk! Det lär nog ta sin runda lilla tid... men vad sägs som ett boxercise pass nästa vecka? :) Kan vara en bra måttstock att se sina eventuella framsteg på ^^

Vi tar och intar stranden i split och spagat nästa sommar :D

Som jag skrev på FB så krockar det helt med karaten är jag rädd för =/

Aleqz
2009-09-29, 08:20
Vi tar och intar stranden i split och spagat nästa sommar :D

Som jag skrev på FB så krockar det helt med karaten är jag rädd för =/

Jo, det sög ju :P
Fick du mitt sms igår föresten? :P

Timmi
2009-09-29, 11:03
Fan min telefon är ju helt jävla sämst... I förrgår sa morsan att hon ringt, inte fan hade hon det och inte fan har jag fått nått sms av dig...

Aleqz
2009-09-30, 08:55
Fan min telefon är ju helt jävla sämst... I förrgår sa morsan att hon ringt, inte fan hade hon det och inte fan har jag fått nått sms av dig...

Haha illa, då är den nästan lika dålig som min! :D

Timmi
2009-09-30, 09:00
Haha illa, då är den nästan lika dålig som min! :D

Riktigt risigt är det, men den vinner över din då den inte laddar ur på en kvart och den funkar ibland :D

Kötta hårt på gymmet ikväll (eller om du nu kör på lunchen ;))!

Aleqz
2009-09-30, 09:16
Mycket har kommit i vägen men nu är det dags!

Preliminärt schema för dagens träning:

Uppvärmning: Rodd/Cykel

Cablecrounches
Crounchmaskinen
Sidoroteringar i maskin
"Low abs-lift whit one leg crossed"
Plankan
Dragon flags


Extra värmning: Cykel ca 15 min

Streching (KAT) Magen
Streching (KAT) Vader
Streching (KAT) Hamstrings
Streching (KAT) Iliopsas
Streching (KAT) Adduktorerna
Streching (KAT) Quadriceps


Får se hur jag känner mig när jag är på gymmet, finns risk att jag blir sugen på att köra någon mer muskelgrupp också. Håller på att tagga sönder redan nu fast jag inte slutar jobbet förrens om 6 timmar *rolleyes*

Timmi
2009-09-30, 09:20
NU har jag äntligen fattat vfn KAT-stretch är för något ;) Länktips för dig som vill ner i split/spagat :)

http://www.kampsport.se/forum/showthread.php?t=6940

Första posten som gäller, jag vet inte vem han som skrivit den är men kampsport.se är ett seriöst forum med seriösa kampsportare så jag litar på dem.

Aleqz
2009-09-30, 09:26
NU har jag äntligen fattat vfn KAT-stretch är för något ;) Länktips för dig som vill ner i split/spagat :)

http://www.kampsport.se/forum/showthread.php?t=6940

Första posten som gäller, jag vet inte vem han som skrivit den är men kampsport.se är ett seriöst forum med seriösa kampsportare så jag litar på dem.

Thanx, fast jag har redan läst igenom den några gånger tidigare :angel:
Men det är bra tips och intressant läsning!

Den här veckan lär nog träningsuppläget bli ganska rörigt, vill mest komma igång ordentligt bara. Men från och med nästa vecka ska jag nog försöka ta mig till gymmet 5-6 dagar i veckan. 4- eller 5-splitt och sen 1-2 dagar med fokus på annat.

Timmi
2009-09-30, 09:32
Det är bara jag som är kvar i stenåldern och inte kommer på att man faktiskt kan googla på saker och få tips på hur man ska göra innan man börjar göra dem själv :D

Det är ju alltid skönt att köra en "komma igång" vecka innan man köttar på ordentligt igen. Om inget annat för att slippa den helt tokiga träningsvärken man får när man kör på för fullt från början ;)

Aleqz
2009-09-30, 19:53
Ganska mycket folk på gymmet idag, men så här blev det...

Cykling
5 km på ca 12 min om avståndsmätaren på cykeln stämde

Kommentar: Uppvärmning i behagligt tempo tills jag drog på max sista kilometern.


Shoulder Press Machine
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Kommentar: Inga vikter att snacka om, men jag har kännt av att något inte är helt 100% i någon muskel från och till (Brachialis misstänker jag att det är) så det blev närmast lite rehabträning, långsamma och ordentliga repetioner. Känndes i vilket fall bra!


Deltoideus Raise Machine
10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg

Kommentar: Samma som ovanstånde egentligen.



Crounchmaskinen
10 x 60 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg

Kommentar: Kändes riktigt bra, över förväntan efter en sommar fyllld med lite för mycket öl och mycket för lite träning!



Båltwister
10 x 50 kg (H/V)
10 x 60 kg (H/V)
10 x 60 kg (H/V)

Kommentar: Kändes rätt så bra här med, fick bra kontakt under alla seten.



Sit-ups i sit-upsstol med 10-kgs viktskiva bakom nacken
10 rep
10 rep
10 rep

Kommentar: Brände bra! Egentligen nöjd med alla magövningarna efter omständigheterna



Plankan
1 min

Kommentar: Inga problem, borde kört längre eller med vikt på fast jag såg att klockan började rinna i väg.


Sen var det streching ett tag. Nu är jag osäker på om strechövningarna har specifika namn, det har dom säkert :P Strechade iaf hamstrings, gluetusmusklerna, quadriceps, vaderna, adduktorerna och höftböjaren. Om någon undrar exakt vilken övning så kan jag försöka länka någon bild eller video.

Jag tyckte det blev en ganska lagom start och jag ser redan fram mot morgondagen och nästa pass! Då ska vi se hur mycket jag har tappat i bröst sen i början av sommaren. Förhoppningsvis inte allt för mycket. :cool:

Timmi
2009-09-30, 20:02
Med tanke på din retardstyrka i tuttarna så lär du väl vara starkare än innan sommaren på något jävla sätt ;)

Schysst "komma igång"-pass. Hur körde du din stretching? KAT eller som all världens fotbollsspelare som jag?

Aleqz
2009-09-30, 20:22
Med tanke på din retardstyrka i tuttarna så lär du väl vara starkare än innan sommaren på något jävla sätt ;)

Schysst "komma igång"-pass. Hur körde du din stretching? KAT eller som all världens fotbollsspelare som jag?

Man kan alltid hoppas :D .. men skulle tro att jag tappat en hel del tyvär. *flex*

KAT på hamstrings och vaderna, resten körde jag vanlig streching, ca 30 sek ett par gånger, blev något haffsigt för att jag hade lite tidspress idag.

Aleqz
2009-10-01, 08:31
Såhär hade jag tänkt mig torsdagens träning:


Hantelpress - Plan
Hantelpress - Nedåtlutande
Hantelpress - Uppåtlutande
Flyes - Uppåtlutande
Flyes - Nedåtlutande
Flyes - Plan

(Dvs en massa köttande med hantlar, kör kanske bara 2 set av varje övning dock)

Cablecrounches/Crounchmaskinen
Båltwistern
"Low Abs lift with one leg crossed"
Plankan (ev. med vikt på ryggen)
...sen kanske ytterligare en magövning

Cykla nån km i ganska högt tempo och sen strecha samma muskler som igår (strechar förstås musklerna jag tränar samma dag också.)

Förväntar mig träningsvärk i helgen!

Aleqz
2009-10-01, 20:40
Dagens...


Plan Hantelpress
10 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
10 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)
10 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)

Kommentar: Inga problem alls faktist, trodde 25 kgs-hantlarna skulle kännas lite tyngre men det var hyffsat tryck idag. Blir höjning nästa gång.



Nedåtlutande hantelpress
10 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
10 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Även det här kändes ganska lätt, brukar ta minst lika mycket i nedåtlutande som i plan men eftersom vinkeln är rätt speciell så valde jag att ta det lite lungt första gången efter uppehållet.



Uppåtlutande hantelpress
10 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
10 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Här började mjölksyran komma lite, skulle ha kört på 20 kg från början men dom hantlarna var upptagna. Nöjd med att jag lyckades pressa upp en 10a på 22,5 kgs-hantlarna sista setet i alla fall för då började jag ta slut.



Uppåtlutande flyes
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)

Kommentar: Ganska så tungt efter all hantelpress, men är också ganska ovan med övningen.



Plana flyes
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)

Kommentar: Betyldligt lättare att köra plant med samma vikt, fast i sista setet kom en rejäl mjölksyraattack på dom sista repsen.



Båltwister
10 x 50 kg (H/V)
10 x 50 kg (H/V)

Kommentar: Tog bra idag med, fast tror jag kör någon annan övning för sidomagmusklerna nästa gång.


Crounchmaskin
10 x 75 kg
10 x 85 kg
10 x 85 kg

Kommentar: Riktigt irriterande, för själva magen så gick det bra, men det som höll på att fälla mig i varje set var att min axel/brachialis (!) sa ifrån och började ömma. Riktigt skumt... körde lite lätta rotatorcuffar efteråt och då kändes det bättre.



Sit-ups i sit-upsstol med 10 kgs-skiva bakom nacken
10 rep
10 rep
10 rep

Kommentar: Brände bra, strikta repetioner.



Plankan¨
1 min

Kommentar: Som igår *rolleyes*


Strechingen ska jag försöka med här hemma strax! Ett relativt okej bröstpass, hade velat köra nedåtlutande flyes också när jag ändå var i farten, men den ställningen var upptagen konstant.

I morgon blir det rygg! Undrar hur det kommer gå...

Timmi
2009-10-01, 20:59
Prapra krappen snart leker du med de enorma klumparna till 40kgshantlarna!

Lycka till med att stretcha. Jag har kommit fram till att det är läskigt att öva på split på parkett i strumpor i och med att man inte har koll på hur snabbt man glider ut och inte har något som sätter stopp ;):D

Aleqz
2009-10-02, 08:47
Prapra krappen snart leker du med de enorma klumparna till 40kgshantlarna!

Lycka till med att stretcha. Jag har kommit fram till att det är läskigt att öva på split på parkett i strumpor i och med att man inte har koll på hur snabbt man glider ut och inte har något som sätter stopp ;):D

Man kan ju hoppas på det! *rolleyes* hade nog utan några större problem kunnat köra på åtminstonde 30 kgs-hantlarna igår, maxstyrkan tror jag inte har försämrats så enormt mycket under uppehållet, det jag känner mest skillnad på är att jag har inte samma styrekeuthållighet att jag orkar pumpa på många set på samma tyngder. Men det kommer nog med tiden...


Haha, jo jag känner igen den också ;) Men mina hamstrings alltså... *gah!* Blir att nöta en hel del!

Timmi
2009-10-02, 12:53
Det är nog det som rycker först, uthålligheten alltså, men samtidigt kommer den tillbaka väldigt fort så snart är du där!

Hehe, visst är det nått särskilt med att börja stretcha och faktiskt inse hur sjukt jävla stel man är? :D

Aleqz
2009-10-02, 13:45
Det är nog det som rycker först, uthålligheten alltså, men samtidigt kommer den tillbaka väldigt fort så snart är du där!

Hehe, visst är det nått särskilt med att börja stretcha och faktiskt inse hur sjukt jävla stel man är? :D

Haha, ja det är hemskt! Vighet åt folket!


Idag blir det nog något sånt här...


Latsdrag
T-Bar
Sittande Rodd
Hantelrodd

"Low abs lift with one leg crossed"
Sidoresningar
Sit-ups på boll
Plankan

Rygg och lite lättare magträning utan maskiner. Sen ska jag försöka kötta igenom strechingen ordentligt också. Fredagkväll då är det förhoppningsvis ganska lite folk där! :naughty:

Timmi
2009-10-02, 14:00
Jag säger mer vighet åt oss som faktiskt försöker göra något åt det hela!!

Kötta bra på gymmet, det lär vara rätt så tomt, även på folk som pumpar bröst och biceps inför krogen :D

Timmi
2009-10-04, 13:04
Come on duuude, jag vill läsa om passet från i fredags, snart måste väl bakfylledimman ha lättat ? :D

På tal om att jag kanske ska röra mig tillbaka mot gymmet igen så är chansen stor att jag kommer tillbaka när det blir för kallt för att springa ute. Mest för att komma åt löpbanden då men självklart kommer resten av gymmet nyttjas under vintern också så håll hoppet uppe för en hyffsad träningskompis! :)

Aleqz
2009-10-05, 09:33
Come on duuude, jag vill läsa om passet från i fredags, snart måste väl bakfylledimman ha lättat ? :D

På tal om att jag kanske ska röra mig tillbaka mot gymmet igen så är chansen stor att jag kommer tillbaka när det blir för kallt för att springa ute. Mest för att komma åt löpbanden då men självklart kommer resten av gymmet nyttjas under vintern också så håll hoppet uppe för en hyffsad träningskompis! :)


Va kul! Ser fram emot att se dig på gymmet igen! :) Personligen tycker jag det är för kallt att springa ute redan nu. Sitter och huttrar i skinjacka inne på jobbet till och med. :Virro

Hahaha, bakefylledimman har lättat även fast det inte blev mycket till alkoholintag den här helgen så har jag röjt runt en massa. Hade my own "dirty dancing-moment" of my life i lördags i en lokal som en två kompisar hade hyrt till sin födelsedagsfest. 4 timmar nästan non-stop på dansgolvet med en söt tjej som var grym på att dansa, var bland det roligaste jag gjort på vet inte hur länge. Så jag tror jag förbrände mer kalorier än vad jag fick i mig haha!

Anyway... träningen i fredags. Jag kännde att jag hade lite träningsvärk ner mot latsarna när jag skulle börja köra, vet inte om det var ett resultat av att jag körde så pass mycket flyes på bröstdagen. Så det blev biceps och underarmar istället.


Curlermachine
10 x 35 kg
10 x 45 kg
10 x 55 kg PB?
5 x 65 kg PB!

Kommentar: Haha, vafan hände här? Biceps som jag haft ganska rejäla problem innan. Och nu när jag kör mitt första bicepspass på tre månader klämer jag i med två pers direkt i första övningen. Märkligt men kul. Pump är alltid nice. :)



Bicepscurls i kabelmaskin med rep
10 x 35 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg

Kommentar: Höll högt tempo hela tiden och utförandet känndes ganska bra.


Superset - Underamar
Underarmsflexion - 10 x 20 kg
Underasmextension - 10 x 20 kg
Underarmsflexion - 10 x 30 kg
Underasmextension - 10 x 30 kg
Underarmsflexion - 10 x 40 kg
Underasmextension - 10 x 40 kg

Kommentar: Kändes ganska så lätt, blir ökning till nästa pass men det var en bra genomkörare.


Det blev alltså ett ganska kort och intensivt styrkepass men efter så körde jag streching ett längre tag. Vet inte om det är inbillning men tycker mig märka vissa marginella framsteg.

Frågan idag är ifall det blir ben eller rygg ska fundera lite under dagen, ganska sugen på båda!

Curls
2009-10-05, 10:09
Fina pass här! :)

Timmi
2009-10-05, 10:35
Jag klarar av att springa ner mot ett par 3-5 minus men sen är luften för kall och det blir ett helvete för mig att flåsa, kylan som så bekommer mig inte så mycket, bara att klä på sig ;) Men jag kommer komma tillbaka var så säker, fast kommer förmodligen bara träna ett helkroppspass i veckan...

Bra köttat med biceps! Kör hårt idag också!

Aleqz
2009-10-05, 11:03
Jag klarar av att springa ner mot ett par 3-5 minus men sen är luften för kall och det blir ett helvete för mig att flåsa, kylan som så bekommer mig inte så mycket, bara att klä på sig ;) Men jag kommer komma tillbaka var så säker, fast kommer förmodligen bara träna ett helkroppspass i veckan...

Bra köttat med biceps! Kör hårt idag också!

Me looking forward :) När tror du att du kommer börja ungefär?

Timmi
2009-10-05, 11:35
Beror som sagt på vädret men fortsätter det bli kallt i samma tempo som den senaste veckan så kommer det nog inte dröja så länge innan kryper in, den här månaden kommer jag dessutom tjäna förhållandevis mycket pengar som det verkar nu. Ytterligare ett plus med löpbanden är ju att jag kan hålla koll på utvecklingkurvan och styra den bättre än ute. I'll let you know kort och gott :)

Aleqz
2009-10-05, 12:07
Beror som sagt på vädret men fortsätter det bli kallt i samma tempo som den senaste veckan så kommer det nog inte dröja så länge innan kryper in, den här månaden kommer jag dessutom tjäna förhållandevis mycket pengar som det verkar nu. Ytterligare ett plus med löpbanden är ju att jag kan hålla koll på utvecklingkurvan och styra den bättre än ute. I'll let you know kort och gott :)

För att inte glömma att du kan kolla på allt emellan Sollentuna-TV till MTV2 och Barnkanalen samtidigt på löpbandsskärmen. :)

Aleqz
2009-10-05, 13:17
Dagens träning...


Har kommit fram till att det blir benen som ska få känna att dom lever i dag.

45º Benpress eller Knäböj
Beronde lite på hur mycket folk det är på gymmet. Lutar åt att jag kanske kör benpressen i dag.

Quartet Lunges
Monstervariant av utfall... 4 varianter med viktskiva.. 3 reps var på varje ben i alla delövningar... i 3 set.

Liggande lårcurl
Pressa hamstrings lite mer.

Sittande vadpress
Kampen mot krampen.

Lutande stående tåhävningar på ett ben med vikt
För att belasta vadmusklerna i lite olika vinklar.

"Gynmaskinen"
Evigheter sen sist, men om jag fortfarande klarar av det efter utfallen så ska jag köra lite extra insida lår.

... sen blir det streching!

Timmi
2009-10-05, 13:19
Beeeeeeen, mjölksyraaaa efter dina tokiga utfall, have fun I tell you!

Förövrigt kommer det nog bli ett helvete att stretcha benen efter det där passet :D

Aleqz
2009-10-05, 20:10
Måndagspass = Döden i mjölksyreform ackompanjerat av seg mainstreamaktig radiomusik.


Superset Quadriceps
Benspark 10 x 40 kg (Höger Ben)
Benspark 10 x 40 kg (Vänster Ben)
Benspark 10 x 40 kg (Båda benen i den koncentriska fasen - långsamt ner med höger ben i excentriska fasen)
Benspark 10 x 40 kg (Båda benen i den koncentriska fasen - långsamt ner med vänster ben i excentriska fasen)
Benspark 10 x 40 kg (Höger Ben)
Benspark 10 x 40 kg (Vänster Ben)
Benspark 10 x 40 kg (Båda benen i den koncentriska fasen - långsamt ner med höger ben i excentriska fasen)
Benspark 10 x 40 kg (Båda benen i den koncentriska fasen - långsamt ner med vänster ben i excentriska fasen)

Kommentar: Både knäböjen och benpressen var upptagna, men det här var inget mildare alternativ. Brände på ordentligt tyckte jag, då hade jag förträngt vad som väntade...


Quartet Lunges med 15 kgs-skiva
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - framåt med skivan utskjutandes framåt
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - åt sidan med skivan utskjutandes framåt
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - framåt med skivan utskjutandes över huvudet
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - bakåt med skivan utskjutandes framåt
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - framåt med skivan utskjutandes framåt
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - åt sidan med skivan utskjutandes framåt
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - framåt med skivan utskjutandes över huvudet
Utfall 3 x 2 rep (H/V) - bakåt med skivan utskjutandes framåt

Kommentar: Skulle ha gjort ett var till egentligen men utan vattenflaska, svetten rinnandes, skakande ben och en puls på typ 800 så bangade jag. Hade kanske klarat det om någon hade piskat på mig riktigt ordentligt. :whipped:



Sittande vadpress
10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 60 kg
10 x 70 kg

Kommentar: Var så slut att jag glömde kolla om bencurlen hade blivit ledig, kom på det igen först när jag satt på bussen därifrån, lite illa.
Känns alltid som att jag kan få kramp när som helst när jag kör sittande vadpress, så lite försiktig var jag. Men gick väl ganska så bra.



"Gynmaskinen"
10 x 35 kg
10 x 60 kg
5 x 90 kg
10 x 75 kg

Kommentar: Inte provat på den nya varianten av den här efter dom bytte utrustning. Ganska nice maskin.



Sen blev det streching, körde nog i 20-25 minuter. No pain, no gain! Efter att jag hasat ut ifrån gymmet så åkte jag ända till Västberga för lite shopping. Ett par viktmanschetter blev det, ska bli kul och se om jag kan få någon nytta av dom i framtiden!

Timmi
2009-10-05, 20:16
Dina quartet lunges låter som ett onödigt jobbigt sätt att köra utfall på, samtidigt så är jag övertygad om att jag skulle rasa ihop om jag skulle försöka göra utfall bakåt :D

Bra syrapass iaf!

Aleqz
2009-10-05, 20:20
Dina quartet lunges låter som ett onödigt jobbigt sätt att köra utfall på, samtidigt så är jag övertygad om att jag skulle rasa ihop om jag skulle försöka göra utfall bakåt :D

Bra syrapass iaf!

Det tar på ett helt annat sätt som ingen annan övning jag gjort tidigare gör Speciellt den som tar på insidan är min favorit. :) Tycker den ger bättre resultat än utfall med skivstång eller hantlar, men det är ju som sagt något mer annorlunda träning. Omväxling förnöjer. :)

Aleqz
2009-10-06, 08:33
Idag ska det bli rygg! Känner samtidigt att jag måste öka sömnen lite mer annars riskerar jag att åka på någon infektion och det känner jag inte riktigt för. *rolleyes*

Preliminärt schema.

Latsdrag
T-Bar
Sittande rodd
Hantelrodd
Ryggresningar

Ryggen är det jag är i störst behov av utveckla, funderar på om jag ska testa med att lägga in två ryggpass per vecka ett tag och se om det ger någon positiv effekt.

Aleqz
2009-10-07, 09:00
Gårdagens pass


Latsdrag med brett grepp
10 x 35 kg
10 x 55 kg
7 x 70 kg PB

Kommentar: Tekniken kändes lite sisådär. Godkänt ändå med ett PB!



T-Bar
10 x 20 kg
7 x 40 kg
8 x 45 kg PB

Kommentar: Bara testat T-baren någon enstaka gång, men det kändes helt okej. Personbästat säger kanske inte så jättemycket, men trots allt ett PB!



Lat Pulldown Machine (Plate Loaded)
10 x 60 kg
10 x 60 kg
10 x 60 kg

Kommentar: Kändes helt okej, lite hafsigt sista set kanske, men bör kunna öka lite till nästa pass.

Utåtrotation med hantlar (Armbågarna intill kroppen. Startläge med hantlarna rakt fram och vändläge parallellt med kroppen)
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)
10 x 20 kg (10 kgs-hantlarna)
7 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna) PB
7 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Träningsvärk here I come! Tog väldigt bra!



Incline biceps curl
6 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)
6 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Fick för mig att rycka lite i hantlarna också



Bicepscurl i sittande kabelmaskin
10 x 20 kg (10+10)
10 x 25 kg (12,5 + 12,5)
8 x 30 kg (15 + 15)
8 x 35 kg (17,5 + 17,5) PB?

Kommentar: Har jag bara kört någon enstaka gång så jag minns inte riktigt vikterna, men fick bra pump


Sen blev det några vanliga sit-ups innan jag började strecha, känner mig rätt rejält stel i vissa muskler efter benpasset i måndags. Framför allt rumpan och insida lår.

Idag blir det nog en vilodag från gymmet åtminstonde. Tapetsering på gång hemma så måste hjälpa till att flytta möbler osv. Men jag ska försöka hinna med att köra ett litet magpass under kvällen hade jag tänkt. :)

Curls
2009-10-07, 11:28
Ritkigt sköna pass! Hur har du delat upp ben passen som?

Aleqz
2009-10-07, 11:46
Ritkigt sköna pass! Hur har du delat upp ben passen som?

Nu har jag bara tränat i ca en vecka efter ett längre uppehåll, så jag har inte kört efter något schema alls, tänkte finslippa på ett i helgen som jag kommer börja med nästa vecka. Men jag kände för att köra lite excentrisk träning och då är den bensparksvarianten rätt skön. Sen utfallen med viktskiva tycker jag tar otroligt bra!

Framöver så kommer jag nog försöka att köra antingen knäböj eller benpress, sen utfallen, bencurl, någon extra övning för insida lår + att variera vadövningarna så att jag inte bara kör sittande vadpress.

Rör kanske om lite väl mycket om bland övningarna ibland, men man får testa sig fram för att hitta ett vinnande koncept. :cool:

Curls
2009-10-07, 11:50
Rör kanske om lite väl mycket om bland övningarna ibland, men man får testa sig fram för att hitta ett vinnande koncept. :cool:

Du kör på ungefär samma koncept som mig då, jag varierar väldigt mycket för jag får lätt känslan av att jag "vill röra på mig" så därför kör jag ofta olika övningar och sammansättningar av övningar, nästan alltid med en plan bakom men ibland hindrar ju tiden och tillfälliga typ sakdor och skavanker en naturligtvist också.. men ah, ungefär samma koncept :)
Är rätt ny på gymmet, tränat 1 seriöst nu så man måste som testa olika grejer! :)

Aleqz
2009-10-07, 15:24
Du kör på ungefär samma koncept som mig då, jag varierar väldigt mycket för jag får lätt känslan av att jag "vill röra på mig" så därför kör jag ofta olika övningar och sammansättningar av övningar, nästan alltid med en plan bakom men ibland hindrar ju tiden och tillfälliga typ sakdor och skavanker en naturligtvist också.. men ah, ungefär samma koncept :)
Är rätt ny på gymmet, tränat 1 seriöst nu så man måste som testa olika grejer! :)

Jo, ingen är fulllärd från början. :)
Har hållt på i några år nu, men har dessvärre haft ett par längre uppehåll. Vilket har gjort att jag kanske inte har fått börja om från noll men inte långt därifrån.

Generellt så märker jag att det för mig brukar funka bra att köra kanske 4 veckor medeltungt, sen 2-3 veckor högrepsträning för att sen gå över till 4 veckor där jag kör riktigt tungt. Då har jag kört ganska konsekvent samma övningar beronde period. Det sättet har varit ganska effektivt direkt efter långa uppehåll... sen när jag märker att jag stannat av lite, eller om någon muskelgrupp sackar efter lite så får man försöka tänka i nya banor. Ska te.x. testa lägga in två ryggpass i veckan ett tag nu för att se om det ger något positivt resultat. Annars känner jag att det bara är bra att variera lite mellan övningar, vinklar och tempo i koncentriska/excentriska faserna av övningarna.

Så länge man har en tanke bakom det man gör så ger det bättre förrutsättnigar att lyckas. :)

Curls
2009-10-07, 15:48
Precis! Man får hålla huvudet uppe för förändring, hur lång och vad väger du?

Aleqz
2009-10-07, 21:18
Precis! Man får hålla huvudet uppe för förändring, hur lång och vad väger du?

Jag är ca 189 cm och väger väl i nuläget ca 87 kg. När jag var som allra starkast för två år sen så vägde jag 82-83. Efter det dippade det ordentligt och jag vägde väl som mest 94 kg i början av förra våren. Då bestämde jag mig för att ta tag i allt igen, deffade ner mig till 84 på två-tre månader, sen efter midsommar så blev det åter igen bristande kontinutet i träningen. Men nu är jag på rätt spår igen. Så fort jag kommer igång så har jag lätt för att hålla mig motiverad, men nu har jag bestämt mig för att inte mer falla tillbaka ur träningen igen. Känns så onödigt.

Mycket svamlande här nu, men planen nu är väl att försöka deffa ner mig ett par kilo till och samtidigt försöka öka i styrka, gick bra innan sommaren så jag tror det går bra nu med. Sen ska jag försöka att ligga på ett ganska lågt överskott och sakta gå upp, känner ingen lust att tokbulka utan vill känna mig hyffsat lätt i kroppen. :)

Aleqz
2009-10-08, 09:51
Ska antagligen träna idag. Isåfall blir det fokus på bröst och även kanske lite triceps och mage.

Något i stil med det här...

Uppåtlutande flyes
Uppåtlutande hantelpress
Nedåtlutande flyes
Nedåtlutande hantelpress (högrep)
Armhävningar triangelgrepp

Smalbänk
Tricepsextensions med stång bakom ryggen

Crounchmaskinen
Sidoresningar
Low Abs lift with one leg crossed
Plankan

Aleqz
2009-10-08, 20:42
Dagens pass...


Uppåtlutande Flyes
9 x 25 kg (12,5 kgs-hantlarna)
8 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
8 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
8 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Klart godkänt, parallellt med det bästa jag gjort i den här övningen.


Uppåtlutande Hantelpress
10 x 35 kg (17,5 kgs-hantlarna)
8 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
8 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)
8 x 45 kg (22,5 kgs-hantlarna)

Kommentar: Något högre lutning en vanligt, så det var helt okej. Känns däremot att jag inte är i någon toppform


Nedåtlutande Bänkpress (Uppvärmning)
10 x 50 kg

Kommentar: Kändes riktigt segt.



Nedåtlutande bänkpress
10 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)
8 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)
7 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)

Kommentar: Nej, det här var ingen höjdare. Ett tecken på att jag kanske inte är helt okej i kroppen trots allt. Kändes som jag körde på kanske 60% av min kapacitet.


Chest Press Machine
10 x 50 kg
10 x 50 kg

Kommentar: Samma som ovanstånde. Segt värre.



Pec Deck med fria handtag
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Kommentar: Brände bra och fick lite mer pump även fast det inte är några vikter att tala om.



Pusch down bakom ryggen med stång
10 x 35 kg
10 x 55 kg
10 x 75 kg
8 x 85 kg (max magasin) PB?

Kommentar: Gick klart bättre när jag gick över till triceps.



Triceps extentions med rep över huvudet
12 x 25 kg
10 x 35 kg
10 x 40 kg
8 x 40 kg

Kommentar: En av få övningar jag var nöjd med idag!


Sen körde jag cabelcrounches men ryckte runt en massa bland vikterna så blev inte något vidare vettigt att skriva upp här. Lite sit-ups efter det, sen vart det streching! Inget vidare pass i dag, däremot så har jag en träningsvärk i latsarna som jag aldrig haft förrut! :)

Curls
2009-10-08, 20:49
fint pass med mycket variation, me like :thumbup:
du är rätt så lång du och verkar ha lite vikt också :)

Aleqz
2009-10-08, 21:00
Nedåtlutande bänkpress
10 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)
8 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)
7 x 50 kg (25 kgs-hantlarna)


Nedåtlutande hantelpress skulle det stå.


fint pass med mycket variation, me like :thumbup:
du är rätt så lång du och verkar ha lite vikt också :)

Thanx dude. :) Ville lägga lite mer fokus på överdelen av brösten, speciellt flyes, köra lite vinklar jag kanske inte kör så jättemycket i vanliga fall, åtminstonde inte helt utvilad. Annars tycker jag upplägget var okej även fast det inte gick något vidare. Hoppas att jag inte är på väg att åka på någon förkylning.

Jo precis, lite vikter ska jag väl kunna rubba iaf. :)

powderdog
2009-10-09, 00:44
Gött pass, sönder mosade bröst efter det passet va?