handdator

Visa fullständig version : Nackdelar med flytande föda?


Karvig
2009-05-07, 08:54
Igår var jag ute och sprang en vända. När jag kom hem tog jag först lite dextropur utblandat i vatten och drack sen en liter mjölk. Ibland efter löpturerna är jag inte alls sugen på "riktig" mat, och att ställa sig och slamra i köket och ha sig är inte världens roligaste alltid om man är trött efter löpningen.

Finns det några nackdelar med att bara inta flytande föda efter ett träningspass, utöver att blåsan måste tömmas lite oftare?
Jag menar självklart inte att jag ska övergå till enbart flytande föda men i såna lägen kan det ofta vara smidigast.

Tacksam för svar.

Mourten
2009-05-07, 09:22
Nu är inte jag King Grub men ser inga problem på vilket sätt födan intas, sålänge man då kanske inte uteslutande nyttjar flytande föda.

King Grub
2009-05-07, 09:27
Efter träning är det snarare en fördel, om något, och rekommenderas i allmän träningsfysiologi.

Karvig
2009-05-07, 18:15
Nu är inte jag King Grub men ser inga problem på vilket sätt födan intas, sålänge man då kanske inte uteslutande nyttjar flytande föda.

Efter träning är det snarare en fördel, om något, och rekommenderas i allmän träningsfysiologi.

Tack! :thumbup: