handdator

Visa fullständig version : Sommarboende i Göteborg?


Nordenator
2009-05-06, 21:58
Jag ska jobba i Göteborg min tredje sommar nu, men nu är det dags att söka upp eget boende. Blir lite trångt att bo med brorsan varje år. Jag tänkte om någon vet hur man enklast går till väga för att fixa hyffsat billigt boende runt innerstaden? Kan man vända sig till hyresvärderna för studentboende och liknande, eller håller de stenhårt på att man måste plugga i Göteborg även under en period då säkert massvis står tomt?

Kikat på blocket och bopunkten, och visst finns det en del vid Johannesberg. Men med tanke på att jag bara ska jobba från juli till augusti blir det lite klurigare att fixa privat då de flesta vill hyra ut från runt 5-12 juni. Jag lär väl landa runt 8 juli och behöva boende till någon gång i början/mitten av augusti. Så jag är nog inte så önskvärd då jag bara kan fylla lägenheten halva perioden :P

Scratch89
2009-05-06, 22:55
Är du intresserad av att bo inneboende?

Nordenator
2009-05-07, 08:08
Är du intresserad av att bo inneboende?

Har inga egentliga krav på beonde så länge det inte är allt för långt bort ifrån centrum och för dyrt. Jag kommer att jobba i Partille.

Nordenator
2009-05-07, 08:35
Kan ju även nämna att för "dyrt" är ju förstås beroende av yta och möjligheter. Jag har ingen stel budgetrestriktion :)

Gigabyte
2009-05-07, 09:21
Sett denna? http://www.chalmersstudentbostader.se/bostad/andrahand/

Studenter som hyr ut i andrahand, tillgängligt för alla om jag inte är helt vilse. För att få ta del av 100 Mbit-uppkoppling som finns i de flesta lgh måste du dock vara student.

Grisen
2009-05-07, 09:36
Jag har en bekant som vill hyra ut över sommaren, centralt i gbgs bästa område. Skicka PM om du vill veta mer.

Scratch89
2009-05-07, 11:24
Jag har som jag tidigare sagt i nån tråd ett extrarum ledigt. 7 min in till stan.

Viktor_Balck
2009-05-07, 11:28
Jag har som jag tidigare sagt i nån tråd ett extrarum ledigt. 7 min in till stan.

Ingår det väckning varje morgon med samma glada min som på din avatar?

Grisen
2009-05-07, 12:40
Ingår det väckning varje morgon med samma glada min som på din avatar?


Ha ha

Nordenator
2009-05-07, 15:11
Sett denna? http://www.chalmersstudentbostader.se/bostad/andrahand/

Studenter som hyr ut i andrahand, tillgängligt för alla om jag inte är helt vilse. För att få ta del av 100 Mbit-uppkoppling som finns i de flesta lgh måste du dock vara student.

Tackar. Ska titta lite mer där. Lite surt vore det dock om man inte har tillgång till nätet :>

Contribute
2009-05-07, 18:17
Vi har trådlöst...

Andy.da.wohoo
2016-03-24, 14:08
Tar och bumpar denna tråden.

Jag söker billigt och centralt sommarboende i Göteborg från början av juni till slutet av augusti, någon som har tips på var jag ska söka? Håller ögat på blocket men har inte kommit ut så mycket där ännu.

Kan nog också tänka mig att vara inneboende under denna perioden.

Nordenator
2016-03-24, 14:42
Lägg upp en annons om att du söker snarare än att personligen söka. Många lägger inte ut sina lägenheter eftersom de inte vill gå igenom tusentals mail.

Sju år sedan alltså.. God damn. Nästa gång denna bumpas har jag väl gått i pension :D

mela
2016-03-24, 15:20
Tar och bumpar denna tråden.

Jag söker billigt och centralt sommarboende i Göteborg från början av juni till slutet av augusti, någon som har tips på var jag ska söka? Håller ögat på blocket men har inte kommit ut så mycket där ännu.

Kan nog också tänka mig att vara inneboende under denna perioden.
Fixa en blocketannons eller liknande så delar jag på fb åt dig :)

Tapatalk på språng

Darth Yoda
2016-03-24, 19:14
Tar och bumpar denna tråden.

Jag söker billigt och centralt sommarboende i Göteborg från början av juni till slutet av augusti, någon som har tips på var jag ska söka? Håller ögat på blocket men har inte kommit ut så mycket där ännu.

Kan nog också tänka mig att vara inneboende under denna perioden.

Om du kan tänka dig vara inneboende så öppnas nu som jag förstår det upp billiga sängplatser i förorten, där tiggare tidigare hyrt in sig 30 åt gången. De avtar just nu något eftersom svensk media börjat rapportera om kontraproduktiva effekter av att ge slantar åt dom.

Andy.da.wohoo
2016-03-24, 20:51
Lägg upp en annons om att du söker snarare än att personligen söka. Många lägger inte ut sina lägenheter eftersom de inte vill gå igenom tusentals mail.

Sju år sedan alltså.. God damn. Nästa gång denna bumpas har jag väl gått i pension :D
Har tänkt göra detta!
Fixa en blocketannons eller liknande så delar jag på fb åt dig :)

Tapatalk på språng
Åh! Tack! Skickar pm till dig på fb!
Om du kan tänka dig vara inneboende så öppnas nu som jag förstår det upp billiga sängplatser i förorten, där tiggare tidigare hyrt in sig 30 åt gången. De avtar just nu något eftersom svensk media börjat rapportera om kontraproduktiva effekter av att ge slantar åt dom.

Okej! Hur långt ut är det då? Tack för tipset!