handdator

Visa fullständig version : Fimpar på balkongen


Modde
2009-05-06, 19:15
För typ tredje gången i rad så hittade jag fimpar på min ballkong. Fimparna kommer från våran nyinflyttade granne som flyttat in i lägenheten ovanför.
Han har dessutom vid några tillfällen skakat mattor från ballkongen. En gång fick min tjej ett lakan i anskitet när hon satt och sola en annan gång kom vi hem och hela ballkongen var full med renhår och jag var tvungen att dammsuga bort skiten. Jag fick inte bort det men som tur var kom en liten fågel och tog allt, antar att den skull bygga bo. :)

Jag gick precis upp och ringde på för att snacka med missfostret men ingen öppnade. Just nu är jag och min tjej arga som fan. Jag bara undrar, hur arj är det okej att vara.
Skall man försöka förklara för honom att han inte får slänga ner sina fimpar så de hamnar på våran ballkong eller skall jag bara skälla ut honom?

Jag kan tillägga att jag hatar rökare så sjukt mycket att jag mycket väl skulle kunna slå ihjäl honom bara pga det.

Condemned
2009-05-06, 19:17
Skäll ut honom. Jag hade blivit skitförbannad.

Patrick Bateman
2009-05-06, 19:18
Prata med honom.

Om du skäller ut honom så kommer han förmodligen fimpa intensivare enbart för att jävlas.

Om han inte slutar upp med eländet trots att du har pratat med honom så sopar du ihop skiten och häller in i hans brevinkast.

Stoltz
2009-05-06, 19:19
Om du inte har påpekat för honom tidigare att allt det där hamnar på er balkong så är det nog bättre att du försöker vara civiliserad.

Är det dock andra gången så är lite ilska på sin plats.

Zakath
2009-05-06, 19:21
Ilska kommer inte lösa ditt problem, det är väl normalt att helt enkelt gå och berätta om ditt problem för honom. Bättrar han sig inte så är det bara att snacka med bovärden.

CiCoro
2009-05-06, 19:25
Lovar att skälla ut är enda lösningen! Samma sak höll på hos oss (alltid på våren och sommaren), och snälla samtal funkade inte! Det fortsatte ändå, men sen hämta vi trappvärden och skällde ut dem och så slutade de plötsligt (eller de flyttade ut 3 mån sen, så det hjälpte också)!

Olegh
2009-05-06, 19:31
Prata med honom.

Om du skäller ut honom så kommer han förmodligen fimpa intensivare enbart för att jävlas.

Om han inte slutar upp med eländet trots att du har pratat med honom så sopar du ihop skiten och häller in i hans brevinkast.

Det här tror jag är det bästa alternativet. Att snacka med hyresvärden om det första samtalet med grannen inte ger resultat kan ju också vara idé.

Efter det tycker jag att grannens brevinkast låter som en ypperlig öppning för djävulskap.

Modde
2009-05-06, 19:33
Prata med honom.

Om du skäller ut honom så kommer han förmodligen fimpa intensivare enbart för att jävlas.

Om han inte slutar upp med eländet trots att du har pratat med honom så sopar du ihop skiten och häller in i hans brevinkast.

Att sopa ner skiten i brevinkastet fungerar nog inte.
1. Det är loftgång och brevlådan sitter brevid dörren.
2. K*kskallen använder redan sin brevlåda till att förvara fimpar.
http://img6.imageshack.us/img6/6664/img0308bzc.jpg

egge
2009-05-06, 19:42
Den självklara frågan är ju givetvis hur det gick med wurren? Fick hon damm på den!?

Modde
2009-05-06, 19:45
Den självklara frågan är ju givetvis hur det gick med wurren? Fick hon damm på den!?

Haha, vet inte...

Rahf
2009-05-06, 20:01
Lugnt och sansat nu. Är det första gången du tar upp det med honom så är det på sin plats att bara påpeka det för honom och be honom att inte göra det. Det hjälper aldrig att bli arg om man inte tagit upp det med personen förut. Det skapar bara dålig stämning som kommer hänga kvar lääääänge.

DarcyGrahn
2009-05-06, 20:02
Den självklara frågan är ju givetvis hur det gick med wurren? Fick hon damm på den!?

HAHAHA tänkte också på den filmen när jag läste första posten :D

PowPow
2009-05-06, 20:05
Lugnt och sansat nu. Är det första gången du tar upp det med honom så är det på sin plats att bara påpeka det för honom och be honom att inte göra det. Det hjälper aldrig att bli arg om man inte tagit upp det med personen förut. Det skapar bara dålig stämning som kommer hänga kvar lääääänge.

Eller hur.

Hade en granne börjat gorma åt mig för något jag stört honom på något sätt, utan att denne sagt åt mig tidigare hade jag nog mest undrat varför han inte sagt något innan, och varför i helvete han står i trapphuset och skriker så jäkligt.

Louisee
2009-05-06, 20:13
som dom flesta skriver så borde du snacka med honom först utan att skälla ut honom
om inte det hjälp så självklart snacka med hyresvärden

bra och kolla läget så det heller inte är någon dåre du har till granne som skulle kunna göra vadsomhelst om han blir arg för en utskällning....

Modde
2009-05-06, 20:16
Hörde precis att det var någon där uppe nu. Ska upp och prova att snacka med honom nu...

PowPow
2009-05-06, 20:16
Ge update sen!

burre
2009-05-06, 20:17
Hörde precis att det var någon där uppe nu. Ska upp och prova att snacka med honom nu...

http://www.vigilante-armoury.com/files/knuckles1.jpg

Modde
2009-05-06, 20:20
Pratade precis lugnt och sansat med honom. Får se om det hjälper :) Passade även på att välkomna honom till området.

kolle
2009-05-06, 20:21
Snyggt, hoppas det hjälper nu då :)

Scratch89
2009-05-06, 20:23
Vart bor du? Här i studenthuset så är det bara att maila/ringa de som har ansvar, så utreder de saken.

Zakath
2009-05-06, 20:29
Snyggt! :) Hoppas han förstod.

C.E.J.
2009-05-06, 20:35
HAHAHA tänkte också på den filmen när jag läste första posten :D

Haha +1 :laugh:

9v9CpJeqApA

Jens.Andersson
2009-05-06, 21:04
Vart bor du? Här i studenthuset så är det bara att maila/ringa de som har ansvar, så utreder de saken.

Ha! Bodde inte du på SGS Lindholmen? Allrummen stängdes ju ner för att folk inte skötte sig och det finns ju loggar på inträde. Tycker det är svineri hela tiden, höga fester, folk som busplingar på dörren, böjer sönder brevfacket osv.

saab900
2009-05-06, 21:59
För typ tredje gången i rad så hittade jag fimpar på min ballkong. Fimparna kommer från våran nyinflyttade granne som flyttat in i lägenheten ovanför.
Han har dessutom vid några tillfällen skakat mattor från ballkongen. En gång fick min tjej ett lakan i anskitet när hon satt och sola en annan gång kom vi hem och hela ballkongen var full med renhår och jag var tvungen att dammsuga bort skiten. Jag fick inte bort det men som tur var kom en liten fågel och tog allt, antar att den skull bygga bo. :)

Jag gick precis upp och ringde på för att snacka med missfostret men ingen öppnade. Just nu är jag och min tjej arga som fan. Jag bara undrar, hur arj är det okej att vara.
Skall man försöka förklara för honom att han inte får slänga ner sina fimpar så de hamnar på våran ballkong eller skall jag bara skälla ut honom?

Jag kan tillägga att jag hatar rökare så sjukt mycket att jag mycket väl skulle kunna slå ihjäl honom bara pga det.

Granntvister kan vara känsliga. Ta det försiktigt, din granne kanske inte är en sådan person som går att resonera med, och det blir jobbigt om ni ska gå och vara sura på varandra i trapphuset. Hämnas inte även om det är lockande.

1. Försök prata med grannen. Se till att få tag i honom och förklara problemet. Fattar han inte får du gå till nästa steg.

2. Prata med din hyresvärd. Missköter han sig kan han få en varning. Här kan det bli en kinkig balansgång, för även om du redan pratat med honom face to face innan kanske han tar illa upp och känner att du gått över huvudet på honom. Skit det, då har du ju redan givit honom en chans att bättra sig.

3. Bli TV-kändis i Grannfejden med Aschberg :D

saab900
2009-05-06, 22:01
Att sopa ner skiten i brevinkastet fungerar nog inte.
1. Det är loftgång och brevlådan sitter brevid dörren.
2. K*kskallen använder redan sin brevlåda till att förvara fimpar.
http://img6.imageshack.us/img6/6664/img0308bzc.jpg

Fräscht...
När man ser sådant fattar man varför det ser ut som det gör på våra gator.
Min granne uppåt skakade av mattor när jag precis tvättat fönstrena, och efter en snabb diskussion slutade det med att han tvättade om dom, så det finns vettiga männsikor också, men du verkar ju fått ett tvättäkta slödder på halsen.

Axwell
2009-05-06, 22:01
text.


Du kan ju läsa tråden först.

-squat-
2009-05-06, 22:02
Och när ska dessa balkongrökare fatta att deras rök tar sig in genom grannarnas ventilation? *grr27*

PowPow
2009-05-06, 22:03
Och när ska dessa balkongrökare fatta att deras rök tar sig in genom grannarnas ventilation? *grr27*

Oh nooooooeeeeess [ekoeffekt].

saab900
2009-05-06, 22:04
Du kan ju läsa tråden först.

Störde det dig att jag inte gjorde det?

Axwell
2009-05-06, 22:06
Störde det dig att jag inte gjorde det?

Ja.

tyngast
2009-05-07, 08:27
För typ tredje gången i rad så hittade jag fimpar på min ballkong. Fimparna kommer från våran nyinflyttade granne som flyttat in i lägenheten ovanför.
Han har dessutom vid några tillfällen skakat mattor från ballkongen. En gång fick min tjej ett lakan i anskitet när hon satt och sola en annan gång kom vi hem och hela ballkongen var full med renhår och jag var tvungen att dammsuga bort skiten. Jag fick inte bort det men som tur var kom en liten fågel och tog allt, antar att den skull bygga bo. :)

Jag gick precis upp och ringde på för att snacka med missfostret men ingen öppnade. Just nu är jag och min tjej arga som fan. Jag bara undrar, hur arj är det okej att vara.
Skall man försöka förklara för honom att han inte får slänga ner sina fimpar så de hamnar på våran ballkong eller skall jag bara skälla ut honom?

Jag kan tillägga att jag hatar rökare så sjukt mycket att jag mycket väl skulle kunna slå ihjäl honom bara pga det.

Fett irreterande!!! ring på och be personen komma ner och ta bort fimparna, ingen som öppnar.. lägg dem i brevlådan. +skriv en arg lapp i porten ;)

Alone_in_the_dark
2009-05-07, 08:32
Hade vi inte en tråd i Allmänt på detta forum skriven av Angel om stalkingtips o andra saker? Typ olla på dörrhandtaget etc etc? Kan vara något:D

TheGovernator
2009-05-07, 09:32
Stå och olla grannens dörrhandtag när denne kommer hem från jobbet. Lär hjälpa.

"Ja, hej, du slänger fimpar på min balkong"

Nitrometan
2009-05-07, 09:39
Kanske skriva en lapp? ;)

http://www.argalappen.se/imgs/lappar/0905/lappen-Lena.jpg

Modde
2009-05-07, 10:24
Och när ska dessa balkongrökare fatta att deras rök tar sig in genom grannarnas ventilation? *grr27*

Vi har köpt en gasolgrill som vi har på ballkongen, våra grannar har liksom inte rätt att klaga eftersom alla är rökare som röker på ballkongen.

Men jävlar vad jag hatar att det luktar rök i mitt vardagsrum när de står på ballkongen och får cancer. Jobbiga människor.

jakke
2009-05-07, 10:45
Vi har köpt en gasolgrill som vi har på ballkongen, våra grannar har liksom inte rätt att klaga eftersom alla är rökare som röker på ballkongen.

Men jävlar vad jag hatar att det luktar rök i mitt vardagsrum när de står på ballkongen och får cancer. Jobbiga människor.

Mig veterligen är det faktiskt förbjudet att grilla på ballkongen. Elgrillar är de enda som är tillåtet.

hultman
2009-05-07, 11:49
Vart bor du? Här i studenthuset så är det bara att maila/ringa de som har ansvar, så utreder de saken.

Buuuhu. Hur jävla svårt är det att vara man nog att prata med problemen innan du skapar betydligt större problem för dom? Själv fick jag en anmälning från en idiot över mig som anklagade mig för att ha spelat skithög musik på nätterna en vecka i rad. Problemet var bara att jag inte hade varit hemma den veckan, och att det var min granne som störde. Sånt gör mig så jävla förbannad, och när jag fick en varning från stiftelsen så kokade det minst sagt över. Att anmäla till någon annan är bara tillåtet om man är surkärring på 90 bast. Hur fega är folk nuförtiden?

Mantus
2009-05-07, 12:38
Buuuhu. Hur jävla svårt är det att vara man nog att prata med problemen innan du skapar betydligt större problem för dom? Själv fick jag en anmälning från en idiot över mig som anklagade mig för att ha spelat skithög musik på nätterna en vecka i rad. Problemet var bara att jag inte hade varit hemma den veckan, och att det var min granne som störde. Sånt gör mig så jävla förbannad, och när jag fick en varning från stiftelsen så kokade det minst sagt över. Att anmäla till någon annan är bara tillåtet om man är surkärring på 90 bast. Hur fega är folk nuförtiden?

Ja, där håller jag med dig. Man går upp och knackar på först om det inte blir bättre då kopplar man in hyresvärden.

BobaFett
2009-05-07, 12:42
Eller hur.

Hade en granne börjat gorma åt mig för något jag stört honom på något sätt, utan att denne sagt åt mig tidigare hade jag nog mest undrat varför han inte sagt något innan, och varför i helvete han står i trapphuset och skriker så jäkligt.

+1 Jag hade nog skällt ut honom tillbaka :smash:

Louisee
2009-05-07, 12:50
hahaha

om man sett mycket av Robban arselberg i grannfejden så kanske en del fegar med att konfrontera sin granne

Scratch89
2009-05-07, 19:34
Ha! Bodde inte du på SGS Lindholmen? Allrummen stängdes ju ner för att folk inte skötte sig och det finns ju loggar på inträde. Tycker det är svineri hela tiden, höga fester, folk som busplingar på dörren, böjer sönder brevfacket osv.
Ja? Värden gjorde ju det de skulle göra. De åtgärdade problemet. Jag är inte ens säker på att bråkstakarna bor kvar. Bor du här själv? :)

Buuuhu. Hur jävla svårt är det att vara man nog att prata med problemen innan du skapar betydligt större problem för dom? Själv fick jag en anmälning från en idiot över mig som anklagade mig för att ha spelat skithög musik på nätterna en vecka i rad. Problemet var bara att jag inte hade varit hemma den veckan, och att det var min granne som störde. Sånt gör mig så jävla förbannad, och när jag fick en varning från stiftelsen så kokade det minst sagt över. Att anmäla till någon annan är bara tillåtet om man är surkärring på 90 bast. Hur fega är folk nuförtiden?
Nu var det ju inte jag som anmälde alla stökigheter som pågick i vintras/våras, så jag tycker du kan sluta roida. Stökigheterna hade pågåt konstant sedan inflytt första juli till nångång runt nyår.

Jens.Andersson
2009-05-07, 20:12
Ja? Värden gjorde ju det de skulle göra. De åtgärdade problemet. Jag är inte ens säker på att bråkstakarna bor kvar. Bor du här själv? :)

De enda de gjorde var väl att stänga ner allrummen och sedan minska öppettiderna? Bor i SGS själv men på burggrevegatan.

gaah
2009-05-07, 20:18
Om du gör stort väsen om det hela kommer det ju bli en grej, att fimpa ner mot den arga grannen!

Ape3
2009-05-07, 20:24
Kanske skriva en lapp? ;)

http://www.argalappen.se/imgs/lappar/0905/lappen-Lena.jpg

Hahahahaha! Den händelsen, om någon, vill man ju ha uppföljning på. Klockrent.

PowPow
2009-05-07, 20:27
De enda de gjorde var väl att stänga ner allrummen och sedan minska öppettiderna? Bor i SGS själv men på burggrevegatan.

Är det ett bostadshus ni pratar om? Minska öppettider och stänga offentliga utrymmen?

Studenter :D

Ignatius72
2009-05-07, 20:45
Samla ihop fimparna och släng in dem i brevlådan

mattilainen
2009-05-07, 20:47
Tycker du borde ta upp detta i grannfejden, skulle varit roligt