handdator

Visa fullständig version : Diverse frågor


TKD
2009-05-06, 18:17
1. Är cykling bra träning för att man ska få starkare ben och bättre kondiotion?
2. Köpte nyligen en RB100 och märkte till min förvåning att om man stänger den med båda händerna så känns det i Biceps. Så kan man träna Biceps på det sättet?
3. Vilka övningar ska man träna för att få starkare slag och sparkar utan vikter?
4.Vad är ett normalt bicepsmått och underarmsmått för personer som tränar?

The Swedish Oak
2009-05-06, 18:22
1. Är cykling bra träning för att man ska få starkare ben och bättre kondiotion?
2. Köpte nyligen en RB100 och märkte till min förvåning att om man stänger den med båda händerna så känns det i Biceps. Så kan man träna Biceps på det sättet?
3. Vilka övningar ska man träna för att få starkare slag och sparkar utan vikter?
4.Vad är ett normalt bicepsmått och underarmsmått för personer som tränar?

1. cykling ger bra kondis ja, vill du ha starka ben ska du styrketräna, knäböj, benpress osv.

2. biceps brachii tränas inte av grippers, däremot tar det rätt bra på underarmarna.

3. Träna slag och sparkar, då blir du bra på att slå o sparka.

4. Finns inga "normala" mått, det är väldigt individuellt.

grakka
2009-05-06, 18:24
1. cykling ger bra kondis ja, vill du ha starka ben ska du styrketräna, knäböj, benpress osv.

2. biceps brachii tränas inte av grippers, däremot tar det rätt bra på underarmarna.

3. Träna slag och sparkar, då blir du bra på att slå o sparka.

4. Finns inga "normala" mått, det är väldigt individuellt.

:thumbup:

DSBM
2009-05-06, 18:29
1. Är cykling bra träning för att man ska få starkare ben och bättre kondiotion?
2. Köpte nyligen en RB100 och märkte till min förvåning att om man stänger den med båda händerna så känns det i Biceps. Så kan man träna Biceps på det sättet?
3. Vilka övningar ska man träna för att få starkare slag och sparkar utan vikter?
4.Vad är ett normalt bicepsmått och underarmsmått för personer som tränar?
Du har fått bra svar på alla av ovanstående. Men jag kan fylla i lite på 2:an

Nej, det är inget bra sätt att träna biceps på, du får endast en viss statisk anspänning i biceps, gör hantelcurl eller liknande istället. Dessutom borde du om du stänger grippern med båda händerna känna störst anspänning i bröst.