handdator

Visa fullständig version : Deff: Sista rycket?


hultas
2009-05-06, 08:18
Hejsan,

Jag har först gått ner i vikt från att vara fet på 90kg tills "bulkad" på 80kg. Jag började ta anteckningar och bilder om min deff vid 73.5kg (3 veckor sedan). Allt har gått som smort och jag har väl i snitt tappat 0.5kg/vecka. Bilderna är alltså tagna med en veckas mellanrum.

http://img211.imageshack.us/img211/5176/84690417.jpg

Jag personligen trots min goda viktnedgång har svårt att se några markanta skillnader. Är det någon som vet hur jag ska göra framöver för att få in sista rycket och bli ännu mer deffad? Hur många kilo tror ni att jag behöver tappa ytterligare?

MVH
Hultas

hultas
2009-05-06, 08:22
Bild:
http://img301.imageshack.us/img301/8842/42456395.jpg

Halldin
2009-05-06, 08:39
En skillnad på 1,5kg är väl svår att se nästan oavsett form.

dream_theater_
2009-05-06, 08:49
Jag tror runt tre kilo kanske? Springan mellan brösten börjar blottas bra, och då kan det väl inte vara så långt kvar! kör hårt!

kalajset
2009-05-06, 10:25
Ifall du vill fortsätta att gå ner i vikt så är det ju bara att fortsätta på vägen du redan valt, verkar ju fungera utmärkt när det gäller tempo? - Att t ex gå ner mer än ett halvt kilo i veckan när man redan är hyffsat hård ökar risken för muskelförlust betydligt. Kroppen kan bara göra sig av med en viss mängd kroppsfett per dygn, och även om skillnaderna är individuella kan det vara onödigt att chansa och försöka gå ner i en högre takt vid din, faktiskt, redan låga fettprocent. Högt proteinintag, styrketräning på regelbunden basis, och lagom viktnedgång är helt enkelt det "enkla" receptet till framgång. :)

Som redan nämts så är det dessutom alltid svårt att se skillnad på såpass få kilon, så länge det inte rör sig om en väldigt låg kroppsfettprocent.

För det tredje är det mer regel än undantag att man blir tvungen att gå ner mer än man tror för att se ordentligt "deffad" ut. Har man inte styrketränat i flera år är då risken stor att man istället ser rätt spinkig ut vid riktigt låg kroppsfettprocent. M ao kan det vara läge att inte skala av alltför många kilon till. Du ser helt klart vältränad ut redan nu, och själv hade jag nöjt mig med endast två-tre kilon mer i viktnedgång. Att ligga på 8% kroppsfett kan se bra ut om man som sagt kört hårt på gymmet flera år, (eller har stor portion tur/bra gener etc), men har man inte gjort det tycker jag, (och många med mig), att det är bättre att nöja sig med en litet högre kroppsfettprocent, och istället satsa på att bygga upp kroppen ett tag till. Inget illa menat, utan endast ett råd. :)

mattilainen
2009-05-06, 10:44
jag säger som kalajset, vill du bli smalare, fortsätt. Jag skulle hellre sett dig bygga men du gör som du vill.

på1.5 kg ser man tyvärr inte så mycket skillnad :( men stabil viktnedgång

hultas
2009-05-06, 11:21
Tack så hemskt mycket för alla svar!

Anledningen till att jag ser ut som jag gör är för att jag aldrig riktigt har bulkat i mitt liv utan gått ner från 90kg (slutet av november 2008) tills där jag är nu. Kan tänka mig att det är därför jag behöver gå ner så mycket vikt för att få några synliga resultat.

Målet med min träning innan jag började mitt projekt med att gå ner var att för en gångs skull i mitt liv se vältränad ut. Jag har en bit kvar och sen är jag nöjd. Men undertiden jag deffat har jag märkt hur kul, jobbigt, svettigt, tungt men också hur mycket positivt det finns när det gäller träning. Jag har därför gjort träning till min vardag och kommer endast vara deffad under en del av sommaren för att sen börja bygga igen. Jag kan posta nya bilder om 1 månad då jag bör väga ~70kg för att sen se om det är någon skillnad.

Men återigen, tack för alla svar!

MVH

hultas
2009-06-06, 11:33
Sådär. Nu har det gått en månad sen min trådstart och jag har tappat 3kg denna månad. Tycker fortfarande att jag har svårt att se några resultat.

Ni sa tidigare att det är svårt att se resultat på 1.5kg, nu är det 4.5kg i varje fall. Jag börjar tappa min motivation och börjar sakta men säkert tänka i banorna att jag ska börja bulka istället då jag inte har tillräckligt med muskler för att få ett bra resultat eftersom jag inte bulkat någon gång tillsammans med styrketräning utan börjat deffa direkt.

Nå vad ska jag göra?

http://img181.imageshack.us/img181/1017/dsc00353.jpg

Rusk
2009-06-06, 13:41
Börja bulka!: ) Önskar jag var vid min bulk period: ) Kör min första deff nu, startade på 83.8 den 27 maj på 180cm, 22%BF: / Ska köra deff fram tills 70kg, beroende på hur det ser ut:P

PS: Du har inga före bilder när du vägde 90kg? Och hur lång är du?:P Behöver lite motivations lagring:P

paulos
2009-06-06, 15:06
Du e ju helt smal och när du vägde 73 vf deffa då ens börja bulka direkt , då menar jag ingen monster bulk men ha lite energiöverskott du e ju helt smal ...

Eddie Vedder
2009-06-06, 15:12
du e ju helt smal ...

Som jag förstått det har inte trådskaparen uttryckt någon ovilja mot att bli smal. Då finns ju ingen anledning att bulka. Vill han upp i vikt och muskler ska han satsa på byggning.

Vill han bli smal och mer rippad (vilket han i dagsläget inte är) så gör han rätt i att fortsätta. Inte mycket muskler att deffa fram men alla vill inte vara grova heller.

Jag förstår din poäng paulos och menar inte att du har fel men oavsett vilket så är trådskaparen inte i närheten av så smal att vidare viktminskning per automtik vore "fel", dvs det finns inget ohälsosamt med att bli smalare än sådär och dit är det långt kvar.

hultas
2009-06-06, 15:17
Börja bulka!: ) Önskar jag var vid min bulk period: ) Kör min första deff nu, startade på 83.8 den 27 maj på 180cm, 22%BF: / Ska köra deff fram tills 70kg, beroende på hur det ser ut:P

PS: Du har inga före bilder när du vägde 90kg? Och hur lång är du?:P Behöver lite motivations lagring:PTyvärr har jag inga bilder därifrån har letat som en galning men det går inte så bra. Jag är 173cm lång.

Du e ju helt smal och när du vägde 73 vf deffa då ens börja bulka direkt , då menar jag ingen monster bulk men ha lite energiöverskott du e ju helt smal ...Visst är jag smal, men det jag strävar efter är att bli mer rippad vilket jag har svårt att se att jag är påväg att bli när jag tittar på bilderna på viktminskningen.

Ingen som tror att det finns en chans att jag har rätt när jag säger:
Borde jag börja bulka istället då jag inte har tillräckligt med muskler för att få ett bra resultat eftersom jag inte bulkat någon gång i samband med styrketräning utan börjat deffa direkt (från 90 till 69).

??
MVH

hultas
2009-06-06, 15:22
Som jag förstått det har inte trådskaparen uttryckt någon ovilja mot att bli smal. Då finns ju ingen anledning att bulka. Vill han upp i vikt och muskler ska han satsa på byggning.

Vill han bli smal och mer rippad (vilket han i dagsläget inte är) så gör han rätt i att fortsätta. Inte mycket muskler att deffa fram men alla vill inte vara grova heller.

Jag förstår din poäng paulos och menar inte att du har fel men oavsett vilket så är trådskaparen inte i närheten av så smal att vidare viktminskning per automtik vore "fel", dvs det finns inget ohälsosamt med att bli smalare än sådär och dit är det långt kvar.Jag är riktigt sugen på att börja bygga men jag känner att jag för en gångs skull i mitt liv vill se rippad ut, speciellt nu när det är sommar. Hur långt på ett ungefär (i kg eller tid) har jag kvar tills jag kan uppfattas som rippad?

dellan
2009-06-06, 15:37
Magen har då helt klart blivit mindre.

paulos
2009-06-06, 15:52
Alltså självklart han har gått ner och blivit smal och det är grymt , vill han bli smalare så visst de går att gå ner några kg till som eddie säger , det jag menade var om han deffar just för att få fram muskelmassa eller så då är de ingen ide för att så mycket muskelmassa har han ej. Men vill han bara bli smal så kör på du är på rätt väg , förstår ju dig också att du vill bli smal nu under sommaren de klart men så farligt e de inte om man kollar på dina bilder men lycka till iaf!