handdator

Visa fullständig version : Träning vs Träning?


Lamewolf
2009-05-05, 18:46
Tjo!


Jo tänkte kolla med er här hur det egentligen är för mig ja om ni nu kan svara på det ofc =) Är en typisk (Mesomorph) läste lite om det och ja allt det stämmer exakt på mig ^^
Men nu har det så att jag hade rätt nice fysik för 2 år sen då jag i 5 månader körde "hjulet" varje dag (innan jag börja med hjulet var jag rätt överviktig, dunno vikt med började få en andra haka =P) men när jag blev nöjd med resultatet slutade jag helt enkelt, ja var rätt dumt jag vet men för att uppnå dom resultaten så körde jag inte nån bulk deff utan fick 6-pack av att bara köra hjulet och även brösten och armarna blev fint "proportinerade?"
Alltså käkade massa chips, cola, kebabtallrik etc och satt vid datorn dagarna runt förutom just dom 3-10 mins som man träna med hjulet. När man tänker efter är det ju sjukt att jag fick den fysiken då jag ändå måste varit på ett överskott varje dag. Sen när man väl sluta träna så gick det sakta bort men man tänkte inte riktigt på det förrän man fick för några månader sen höra av sin överviktiga farsa "shit du är nästan i samma vikt som jag var när jag var i din ålder, vägde då 83" och det var då man märkte shit nu är det dags att gå ner i vikt och har sen i januari gått från 83kg till 74kg med löpning ca 3 ggr i veckan och styrketräning ca 3 ggr i veckan och undvikit onyttigheter, men kan ändå säga att jag hade bättre fysik då jag käka allt men träna bara några min om dagen =/


Nån som vet varför? är btw 19 atm.

Kanske lite vag information men har hjärnsläpp kmr inte på nåt mer som jag kan nämna men ställ gärna frågor om det nåt jag glömt =)

aelgen
2009-05-05, 19:19
Du kanske kommer ihåg läget lite bättre än det faktiskt var? Eller så var du inte så tjock som du tror.

Helt ärligt så tror jag inte det är fysiskt möjligt att vara 'överviktig' (om nu inte din syn på överviktig är 3-4 kg över ideal vikt) och bara träna hjulet i några minuter om dagen för att få ett synligt 6 pack.

Du måste ha legat på underskott eller så har du en sjuhelvetes förbränning eller makalösa gener (ge miiiig!).

Kan ju också ha att göra med att du var 17, sen pubertet? :D
Livet blir svårare efter 18, på alla sätt och vis :(

petah
2009-05-05, 19:34
Bara jag som inte har en aning om vad "hjulet" är?

Förövrigt tror jag du tidigare låg på kcal-.

Lamewolf
2009-05-05, 20:16
hehe fick en skrämmande insikt nyligen, snackade om detta med mina syskon och har märkt att jag gått ner i sån vikt jag aldrig varit i ( är rätt stor, bredaxlad etc ) för har börjat tappa fett på ställen jag inte riktigt önskat som mina fingrar har blivit smalare tappar mina ringar hela tiden och kolla i spegeln och märkte verkligen vilken kyckling hals jag fått =/ kan ta av mig mina jeans nu utan att knäppa upp dom och min syrra tyckte det var läskigt hur mkt mina ben syns på armarna >< och rutorna på magen har ju börjat synas men har myyyycket smalare mage, alltså magmuslerna är betydligt mindre så ska nog gå tillbaka till mina andra vanor med cola och chips men bara se till att köra hjulet varje/varann dag för även med mina 74kg så börjar jag se tanig ut (hals, armar, händer)