handdator

Visa fullständig version : Fett minskning och förhoppningsvis ökad muskelmassa


Rusk
2009-05-05, 16:54
Hejsan jag har under en lång period "levt livet", Blivit mkt öl/pizza och annan skräpmat och på det ingen träning alls:P

För ca 3 veckor sedan så fick jag en kick och började gå i raskt tempo ca 1 mil om dagen första veckan, den andra så skrev jag in mig på ett gym som har grymt skickliga instruktörer/tränare, Körde lite som jag ville medans jag väntade på mitt schema. Nu den tredje veckan så har jag varit där 4/5 dagar och på mitt schema så är det 2 uppdelade pass med träningar för hela kroppen. Efter jag kört tex pass 1 av schemat så ska jag sätta mig på cykeln i 20-40 min, samma sak fast pass 2 dagen efter. På mina vilodagar (ons/lör/sön) så går jag 90 minuter i raskt tempo.

Kosten har jag ändrat enormt mkt, Dom senaste 4 dagarna ser ut såhär-->

Lördag
Frukost: Havregrynsgröt med lite sylt + 1 banan
Lunch: Pytt i panna stekt i olivolja med keso/broccoli och ett stekt ägg
Kvällsmat: Ägg kotlett med 1 banan till

Söndag
Frukost: Yoghurt med musli och en banan
Lunch: Grillad kyckling som jag tog bort skinnet på med fullkornsris + broccoli och keso
Kvällsmat: 2 mackor med 2 kokta ägg som pålägg + en banan

Måndag (tränings dag)
Frukost: Havregrynsgröt med lite sylt + 1 banan
Mellanmål (efter träning): Ägg kotlett + 1 banan
Lunch: Köttsoppa med 4 fullkorns knäckebröd med norrboda light korv som pålägg
Kvällsmat: Yoghurt med musli + 1 banan

Tisdag (tränings dag)
Frukost: ---||---
Mellanmål: 2 kokta ägg och 1 banan
Lunch: Fiskpinnar med potatis/broccoli/morötter och keso
Kvällsmat: ägg kotlett + 1 banan

Vet att det blir väldigt mkt av samma men är väldigt ny när det kommer till nyttig kost så man lär sig väll mer och mer:P Förr så var det ingen frukost och till lunch tex pommes/ost schnitzel med en jäkla massa hamburge dressing till och 1 påse chips till kvällsmat:P
Jag är inte överviktig men samtidigt så är jag det, jag är 19 år gammal, 1.80 lång och väger 78kg (Pic nedanför). Nu till saken, när jag väl vill ha något så vill jag ha det så snabbt som möjligt så jag frågar nu er hur lång tid kan jag behöva vänta innan man ser resultat?:P Vill inte bli en liten sticka för det var jag hela min barndom och fick höra det ett x antal ggr om dagen, så min plan är att bygga muskler samtidigt som jag bränner fettet. Är inte säker på att min kost är rätt för det, väntar på råd från min tränare men jag tänkte höra lite här först: ) Skrev ett schema till honom så han kan se vilka kosttillskott jag ska ta.
Jag kan ge er lite mer info om mitt tränings schema imorgon, det ligger på gymmet nämligen:P

Var inte säker på om jag skulle lägg tråden i denna kategori eller träning med tanke på att det är lite av båda.

Stavfel bjuder jag på: ) Mvh Rusk

PS: Efter jag har tränat eller motionerat så gör jag inte så mkt mer på dagarna än att sköta om mitt och min sambos hushåll och sitta vid datorn pga arbetslöshet vilket den större majoriteten av dagens ungdomar har:P
Jag undrar också om man kan öka till 5 dagar i veckan på gymmet eller kan det vara skadligt?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----DSC00254.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------DSC00256.JPG