handdator

Visa fullständig version : Snart klar med deffen. MEN...


Betsson1
2009-05-05, 15:21
För 4 månader sedan vägde jag 96 och nu 84. Jag har ungefär 4 kg att skala bort fram tills sommaren, alltså en månad.

Jag är väldigt trött på att leva på enbart kött, tonfisk, sallad och knäckebröd.
Jag gick ner hela 12 kg genom att äta nyttigt och lite. Och styrketräning 2-3 gånger/veckan.

Nu vill jag kunna äta kolhydrater. Jag kommer självklart äta mycket grönt och kött(kommer självklart att fortsätta och äta godis 1 gång/veckan) men jag vill gärna lägga till kolhydraterna. Det ger mer ork till träningen också som jag i sin tur kommer och öka.

Styrketränar 5 gånger i veckan nu. Har gjort det sen 2 veckor tillbaka. Och nu denna vecka har jag också promenerat/joggat lätt 1,2mil på morgonen och kommer och fortsätta med det varje morgon. Om något inte står i vägen förstås.



Vad tycker ni om denna upplägg?Tacksam för så många åsikter som möjligt.

gudding
2009-05-05, 15:31
Grattis till viktnedgången!
Jag tycker det låter som en bra idé.

Sålänge du håller koll på kalorierna lär det vara bra.

Styrketräna 5 gånger per vecka och jogga/powerwalka 1,2mil om dagen låter väldigt mycket, men whatever floats your boat, sålänge du orkar och tycker det är kul!
Jag tror du kan börja äta mer med tanke på den energi du förmodligen gör av med.

Vet att det är lätthänt att man är "rädd" för kolhydrater eller att helt enkelt börja äta mer men man mår faktiskt mycket bättre.. Eller jag iaf, tror gemene man även gör det.

14K
2009-05-05, 15:59
Så länge du håller en balans på ditt intag ska det inte vara nåt problem med bibehålla din vikt efter deffen.

O grattis så klart :D

pectoralis
2009-05-05, 16:22
Grym viktnedgång. Har du enbart kört styrketräning 2/3 gånger i veckan och ingen cardio? Bra kämpat isåfall!

Deffar själv nu och har, precis som du, ca 4kg att skala bort. Själv äter jag inte heller mycket kolhydrater, då jag känner att jag fortfarande har orken uppe. Annars är potatis min stora kolhydrat källa då det mättar bra och det är inte lika lätt att det slinker ner för mycket som det är med pasta och ris.

Lycka till

Betsson1
2009-05-05, 17:11
Så länge du håller en balans på ditt intag ska det inte vara nåt problem med bibehålla din vikt efter deffen.

O grattis så klart :D

Tack så mycket folket! Alltid lika roligt och bli berömd:)

Nu är det så att jag fortfarande vill gå ner i vikt, inte behålla.
Vad jag vet förbrukar 1,2mil 1000kalorier ungefär. Och styrketräningen + allt annat man gör blir mer än 500 (skulle jag tro) Kan jag då äta ca 500kcal extra? Låg på ca -1000 innan. Jag älskar att äta, och jag har också kommit fram till att jag tycker om/orkar träna mer när jag äter kolhydrater.

Hur många kcal innehåller 1 potatis? Och hur många kcal innehåller samma mängd ris/pasta? Skulle vara bra och veta.

Eddie Vedder
2009-05-05, 17:14
Hur många kcal innehåller 1 potatis?

En bakpotatis eller en delikatesspotatis?

Kolla stickyn på förstasidan i kostforumet så är det ju bara att kolla upp näringsvärden på livsmedel.