handdator

Visa fullständig version : Pilgrimsvandring i tre veckor - stort tapp?


JohnRick
2009-05-05, 13:55
Enligt rubrik:

Längre fram tänkter jag eventuellt gå leden som drar sig mot Santiago de Compostela. Vissa tar den i etapper, men lär gå så mkt som möjligt under de tre aktuella veckorna. Min avsikt är att ligga på kaloribalans. Hade det gjort enorm skillnad på massan om jag legat i kaloribalans under "normalt leverne" kontra kaloribalans under de tre kommande veckor där man lär avverka åtminstone 50 mil (gåendes - ej löpning eller motsvarande)?

JohnRick
2009-05-05, 16:46
Jag tar detta som ett "nej".

LindaS
2009-05-05, 17:08
Givetvis är det skillnad, men valet är också enkelt. Antingen åker du på resan och står ut med ev "tapp" eller så stannar du hemma. (Eftersom vissa brukar uppfatta mig som dryg så kan jag klargöra att det inte är min mening). Det vore synd om matintaget ska ockupera dina tankar på en så spännande resa. Njut istället.

stevebc
2009-05-05, 17:11
Nu har jag inga tips att ge, tycker bara det är sjukt coolt. Har själv funderat på att cykla sträckan för jag pallar inte gå. Tar det bara 3 veckor att gå hela sträckan?

mini
2009-05-05, 17:13
Du behöver naturligtvis mer energi för att gå +-0 om du ökar förbrukningen genom att hålla dig i rörelse stora delar av dagen om du i vanliga fall är mer stillasittande. Jag tror dock inte att du nödvändigtvis tappar massa av att gå om du nu uppfyller energibehovet.

Cmile
2009-05-05, 19:02
Du kan ju alltid köra armhävningar, chins coh andra kroppsviktsövningar för att minska ett "tapp" så mycket som möjligt.

JohnRick
2009-05-06, 09:34
Tack för input!

Det var väl mest minis kommentar som belyste det jag undrade över (och i viss utsträckning också antog). Sedan ska jag givetvis inte tänka på annat än trippen när man väl är där i nuet. Sträckan är rätt mastig dock. Har för mig att den ligger på 160 mil ungefär, så tre veckor räcker nog inte egentligen.

stevebc
2009-05-06, 09:39
Nu kan man ju alltid gå delsträckor, men jag vet att den börjar så "långt bak" som här i Lund, ända upp i norra Skåne, och Santiago de C. ligger ju i Spaniens bortra hörn. Tror säkert det kan handla om 250 mil då.

JohnRick
2009-05-06, 09:44
Nu kan man ju alltid gå delsträckor, men jag vet att den börjar så "långt bak" som här i Lund, ända upp i norra Skåne, och Santiago de C. ligger ju i Spaniens bortra hörn. Tror säkert det kan handla om 250 mil då.

Sant - det beror på var man börjar. Vi tänkte gå jakobsstigen och den borde börja i Frankrike någonstans om jag inte missminner mig.

stevebc
2009-05-06, 09:53
Sant - det beror på var man börjar. Vi tänkte gå jakobsstigen och den borde börja i Frankrike någonstans om jag inte missminner mig.Okej, det låter vettigt. Typ först då det börjar bli lite varmt/vackert/exotisch :)