handdator

Visa fullständig version : sexig rumpa och lår


Louisee
2009-05-05, 13:35
God dag! :)

Har precis reggat mig här och har fråga ang rumpan och lår

Jag är ett fan av den typ av kropp som svarta tjejer brukar ha
dvs mycket lår och och rumpa,med smal midja och mindre i överkropen

Själv så har jag ganska breda axlar,och ganska så smala höfter(dock inte dom smalaste ) benen är tränade men ingen direkt volym som jag vill ha

och har även lite rumpa som står ut,men inte så mycket som jag önskar

jag lägger en hel del fokus på just lår och rumpa för att få snarliknande kropp
som jag har som ideal...

men jag tycker att det verkar som om rumpan bara blir mer tonad,att den liksom bara ser mer "lyft" ut,men den blir liksom inte större som jag vill ha det...

och även benen, dom ser tränade ut,men smalt tränade och saknar det bulliga volymen jag vill ha

om man redan är vältränad (hyffsat) hur svårt är det då att få mer muskler i rumpa och lår? har tränat i några år

tack på förhand

mvh Louisee

aelgen
2009-05-05, 14:05
Typ så här, fast med större rumpa?
http://i82.photobucket.com/albums/j269/ALT1981/squat.jpg

Knäböj heter den magiska ingrediensen :D
Hur tränar du nu? kör du olika pass med step och sånt elände som alla tjejer verkar gilla? Eller styrketränar du? (Säg inte bodypump :cryout:)

Om du vill lägga på dig mer muskel massa så gäller hård styrketräning och att du ligger på kalorie överskott. Med detta kommer du även lägga på dig en del fett, men det kan du plocka bort sen.

Jag vet faktiskt inte hur mycket du rimligt kan öka storleken på just rumpan. En del skulle jag säga, men att få en riktig 'ghetto booty' (om jag förstod ditt mål) så kan det nog vara svårt om du har smala höfter och liten rumpa från början.

Men som sagt knäböj och kör även: Rumänska marklyft (träna baksida lår samt rumpa), Utfall (baksida lår, rumpa, lår), och sen kanske vanliga marklyft fast jag är inte helt säker på hur bra de tar på rumpan.

Kort och gott: Träna hårt, ät mycket, vila

Lycka till :D

mjeuuu
2009-05-05, 14:56
Ghetto booty har ju egentligen mycket mer att göra med gener och hur fett lägger sig på ens kropp. Väldigt många av de stora rumpor med fin form man ser på folk är egentligen till mestadels uppbyggda av fett. Fett lägger sig helt olika på olika människor, och på vissa tjejer lägger det sig som en välformad rumpa.

Självklart kan du träna upp låren/rumpan till ännu finare form och då är det egentligen bara att träna mycket ben (övningar finns i den klistrade tråden "Övningsbank") och lägga mycket fokus på just knäböj.

En annan sak som är värt att tänka på är att en mindre överkropp ger intrycket av större underkropp, så om du är en sån rump-fan så kan du ju träna överkroppen lite mindre. Självklart blir det snyggare om du tränar överkroppen också, men du får ju prioritera helt enkelt och hitta en balans som passar just din struktur.

krellik
2009-05-05, 15:12
Djupa knäböj, djupa knäböj och djupa knäböj...

+ lite utfall och fläska på med massa hamstring övningar som finnen, pullthroughs och rumänska/raka mark..

Lägger du 90% av tiden på det här, kör det tungt och seriöst och vågar lägga på dej lite extra fett så tror jag du kommer lyckas... Du behöver en köttig struktur av muskler med ett rejält lager fett över...

Louisee
2009-05-05, 15:40
tackar för era svar!

Jag kör redan knäböj, utfall mm, och mest prio på överkropp

äter med kaloriöverskott, men jag verkar ha svårt för att få ben och mer rumpa:(

alla dessa brazillianska tjejer som tränar har så stora lår och rumpor, hur fasen får dom så stora ben?

jag har lite rumpa,men jag vill ha betydligt mer

en bild:

krellik
2009-05-05, 16:19
Vad du än gör så fortsätt!:)

Popeye
2009-05-05, 16:33
Kan väl bara hålla med tidigare talare.
Djupa knäböj, utfall, Stela marklyft och finnen.

agazza
2009-05-05, 16:39
Hahahahaha krellik :D


Dom i Brasilien har jag för mig att det faktiskt finns bevisat att dom lägger på sig mer på höfterna pga att dom äter mycket olja av någon typ.

Annars är det nog mest genetik.

Men annars måste jag väl säga att det det ser redan bra ut när det gäller dina mål ;)


EDIT:

du borde kolla denna tråden angående rumpuppbyggnad

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130174


Och denna och säga hej till Kwon

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92069&page=125

Louisee
2009-05-05, 18:46
jepp, jag får köra på som jag redan gör då och hoppas att det lönar sig någon gång

tack för alla svar:)

Ondskapelsen
2009-05-05, 19:55
Säger som alla andra, böj utfall och glöm fan inte marken.

CiCoro
2009-05-05, 19:57
Lägg upp en bild utan byxorna, lättare att bedömma det då. Symmetrin och vad du behöver jobba på ;)

Yes
2009-05-05, 20:01
alla dessa brazillianska tjejer som tränar har så stora lår och rumpor, hur fasen får dom så stora ben?
De lagrar förhållandevis mycket fett där.

Sen tycker jag allt du ser ut att ha en del rumpa och lår, så vad du än gör nu verkar funka.

Louisee
2009-05-05, 20:54
här är en bild utan brallor, men visst jag har en del muskler, ang benen så ser det bara bra ut i profil...och rumpan hade jag velat ha mer put på samt större!

går det att få mer rumpa om man redan är rätt tränad?

Commando1980
2009-05-05, 21:00
här är en bild utan brallor, men visst jag har en del muskler, ang benen så ser det bara bra ut i profil...och rumpan hade jag velat ha mer put på samt större!

går det att få mer rumpa om man redan är rätt tränad?

djupa knäböj, vanliga och raka marklyft, utfall är exempel på övningar som tar mycket på rumpan.

sen kan du ju medvetet gå som en anka så får du säkert mer put på röven.

Torsk_ole
2009-05-05, 21:02
Det ser ju fan grymt ut!! :D

Bara att fortsätta, hur kör du nu?

Scorpionida
2009-05-05, 21:06
jäkla snygg avatar Lousie, känns som att den här tråden lätt kan spåra ut....

Morty
2009-05-05, 21:06
Du gör det bara för att killarna ska gå insane? ;)

Bara för att upprepa allt som sagts: Djupa böj och marklyft. Många säger raka mark, men jag tror med på vanliga för optimal ROM i rumpan!

JoeyP
2009-05-05, 21:07
Douh!

Louisee
2009-05-05, 21:09
djupa knäböj, vanliga och raka marklyft, utfall är exempel på övningar som tar mycket på rumpan.

sen kan du ju medvetet gå som en anka så får du säkert mer put på röven.

hehe, kul,nej jag vill inte åka på ryggproblem...

men får köra på med deverse övningar

Louisee
2009-05-05, 21:14
Det ser ju fan grymt ut!! :D

Bara att fortsätta, hur kör du nu?

just nu brukar jag köra:

kör 5 set djupa knäböj, 3 set utfall, 3 set benspark, och 2 set rumplyft

Louisee
2009-05-05, 21:19
Du gör det bara för att killarna ska gå insane? ;)

Bara för att upprepa allt som sagts: Djupa böj och marklyft. Många säger raka mark, men jag tror med på vanliga för optimal ROM i rumpan!

en stor rumpa och stora lår och vader på en tjej är grymt anser jag
jag skulle gärna vilja nå till mitt ideal,men har ju kämpat lääääänge med att få
MER rumpa och lår,men har ju haft samma mått hur länge som helst

även om jag äter och tränar bra, en tanke var att jag kanske inte kan få mer
eftersom jag redan är ganska tränad, kanske är det svårare då att få omfång på lår och rumpa

eller så gör jag väl antagligen något fel...

Louisee
2009-05-05, 21:21
men då kan du spara ankgången till speciella tillfällen typ kön på ICA eller när du studsar runt på nattklubbar.

nej,men jag håller mig till övingarna

krellik
2009-05-05, 21:24
en stor rumpa och stora lår och vader på en tjej är grymt anser jag
jag skulle gärna vilja nå till mitt ideal,men har ju kämpat lääääänge med att få
MER rumpa och lår,men har ju haft samma mått hur länge som helst

även om jag äter och tränar bra, en tanke var att jag kanske inte kan få mer
eftersom jag redan är ganska tränad, kanske är det svårare då att få omfång på lår och rumpa

eller så gör jag väl antagligen något fel...

Att döma av dina bilder gör du verkligen inget fel;)

Nä men seriöst gryma ben och grym rumpa, detta från en som verkligen uppskattar big booty looken på tjejer.

Bara fortsätta att fläska, mer reps å högre vikter.

Commando1980
2009-05-05, 21:26
nej,men jag håller mig till övingarna

du kan även prova olivolja och hoppas att fettet sätter sig mestadels på röv och lår. med andra ord fetmadopar du din underkropp. köra in lite silikon i röven är även det ett alternativ.

Doctor Snuggles
2009-05-05, 21:42
Jag skulle vilja påstå att utfall är den bästa övningen sett till att fokusera på rumpan och låren, rent muskulärt, men det finns säkerligen individuella skillnader - du får testa dig fram.
Förutom det så handlar det som nämnt om genetik, men också om hormoner. Hög östrogenhalt i kroppen gör så att man samlar fett främst runt lår, midja och rumpa, om jag inte minns fel (där kommer nog också genetiken in i spelet; man har varierande antal av östrogenreceptorer på olika delar av kroppen).

Nordström
2009-05-05, 22:03
Utfall är ingen övning som är vidare lämplig att tränas tungt, alltså ganska ineffektiv. Benpress och/eller frontböj vore bättre spenderad tid.

aelgen
2009-05-05, 22:13
Just det, frontböj glömde jag bort. Bra skit! Händer ofta att man knappt kan sitta några dagar efter :D

hasic
2009-05-05, 22:14
du kan även prova olivolja och hoppas att fettet sätter sig mestadels på röv och lår. med andra ord fetmadopar du din underkropp. köra in lite silikon i röven är även det ett alternativ.

Men herre gud, hon har ju sagt att det räcker.

hasic
2009-05-05, 22:15
Utfall är ingen övning som är vidare lämplig att tränas tungt, alltså ganska ineffektiv. Benpress och/eller frontböj vore bättre spenderad tid.

Vad får dig att tro att utfall är ineffektivt?

Doctor Snuggles
2009-05-05, 22:17
Utfall är ingen övning som är vidare lämplig att tränas tungt, alltså ganska ineffektiv. Benpress och/eller frontböj vore bättre spenderad tid.

Den är fullkomligt utmärkt att tränas tungt, vad är detta för myter? Sedan så svarar ändå många bättre på benträning med högre reps vad gäller massa. Och även "isolationsträning" kan vara mycket effektiv, så länge man har det hormonella gensvaret från andra basövningar (också till stor del en individuell fråga).
Annars så tror jag det glömts mark och raka mark - brukar ta bra på rumpa och höfter, särskilt vid högre reps.

joriice
2009-05-05, 22:19
Ser ju stor ut som tusan nu iallfall. :D Men knäböj, utfall är de som tordes funka bäst.

Snakebite
2009-05-05, 22:37
Det ser ruskigt bra ut måste jag säga. Höll på att sätta middagen i halsen av bild 2 :/

Nordström
2009-05-05, 22:47
Den är fullkomligt utmärkt att tränas tungt, vad är detta för myter? Sedan så svarar ändå många bättre på benträning med högre reps vad gäller massa. Och även "isolationsträning" kan vara mycket effektiv, så länge man har det hormonella gensvaret från andra basövningar (också till stor del en individuell fråga).
Annars så tror jag det glömts mark och raka mark - brukar ta bra på rumpa och höfter, särskilt vid högre reps.

Vad är det som gör den utmärkt att tränas tungt? och vad har det "hormonella gensvaret" från andra basövningar för inverkan på "isolationsträning"?

Commando1980
2009-05-05, 22:55
Men herre gud, hon har ju sagt att det räcker.

sicken riddare.

visst tar utfall på röv men jag tycker att utfall är en ganska dålig byggarövning i och med att du får lägga energi på att balansera vikten (relativt sett jmft med böj, benpress ) samt får använda klart lättare belastningar jämfört med t ex knäböj.

kaysim
2009-05-05, 22:55
Jag (och många andra tror jag) tycker att du har en väldigt stor rumpa/lår om man tittar på bilderna, så du behöver inte känna dig missnöjd!*flex*

Den där bakdelen som du skrev att många svarta tjejer har tror jag inte innefattar så stor andel muskler, tror det är rätt mycket fett.

ceejay
2009-05-05, 22:56
Som folk innan ordinerat.

Djupa knäböj gav mig en redig röv iaf ;)

Nordström
2009-05-05, 23:11
Vad får dig att tro att utfall är ineffektivt?

Det står ju i inlägget du citerade, Einstein.

Onigiri
2009-05-06, 07:32
Det ser ruskigt bra ut måste jag säga. Höll på att sätta middagen i halsen av bild 2 :/Det var du inte ensam om *rolleyes*

Griffin
2009-05-06, 11:42
en stor rumpa och stora lår och vader på en tjej är grymt anser jag

:hbang::hbang::hbang::thumbup::thumbup:

AmericanDragon
2009-05-06, 12:25
och jag som trodde Kim Kardashian hade snyggaste röven på planeten. Men din är fan bättre :D

Sebbe_H
2009-05-06, 12:30
och jag som trodde Kim Kardashian hade snyggaste röven på planeten. Men din är fan bättre :D

Lol, sluta smöra, du får inte ligga ändå.

tsp
2009-05-06, 12:41
Tycker du har riktigt grymma ben/rumpa redan nu faktiskt så du ska vara stolt! Dels riktigt muskulösa men också jävligt snyggt!

Louisee
2009-05-06, 12:47
Oki doki

Jag kör på med djupa böjj,enbensböj och rumplyft stela mark och vanliga..

förväntar mig då inga mirakel haha, jag har ju en kropp som inte lägger så mycket på underkroppen, utan mer på övre....

sen då det gäller mina ben, jag saknar svep om man ser mig rakt framifrån, ser väldigt rak ut i modellen för ben då..hade gärna velat ha volym där

Louisee
2009-05-06, 12:52
Tycker du har riktigt grymma ben/rumpa redan nu faktiskt så du ska vara stolt! Dels riktigt muskulösa men också jävligt snyggt!

jo det e fint med muskulösa ben,men jag vill ha svep framifrån med vilket verkar vara omöjligt för mig:(

Martin Löwgren
2009-05-06, 12:54
Utfall är ingen övning som är vidare lämplig att tränas tungt, alltså ganska ineffektiv. Benpress och/eller frontböj vore bättre spenderad tid.

Äh!

Har man styrka, balans och kordination är det inga problem. Jag körde en 5a på 90kg i utfall upp på träningsbänk förra veckan :thumbup:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBStepUp.html

Louisee
2009-05-06, 13:03
Äh!

Har man styrka, balans och kordination är det inga problem. Jag körde en 5a på 90kg i utfall upp på träningsbänk förra veckan :thumbup:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBStepUp.html

jäklar va mycket!

men utfall är väl okej med om man vill jämna ut styrkan för båda benen ,om man nu har olika styrka där?

Martin Löwgren
2009-05-06, 13:13
jäklar va mycket!

men utfall är väl okej med om man vill jämna ut styrkan för båda benen ,om man nu har olika styrka där?*flex*

Utfall är en svår övning där mycket ska klaffa men har man lika bra balans i båda och det bara är styrkan som skiljer torde det inte vara några problem.

Louisee
2009-05-06, 13:19
*flex*

Utfall är en svår övning där mycket ska klaffa men har man lika bra balans i båda och det bara är styrkan som skiljer torde det inte vara några problem.

okej, ja det krävs väl en hel del övning där för att få till snitsen
speciellt om man använder skivstång

men har du något tips till mig som vill ha mer svep på låren? vilken övning är bäst?

vanliga knäböj verkar inte ta så bra på framsidan...(iaf inte för mig)

Martin Löwgren
2009-05-06, 13:23
okej, ja det krävs väl en hel del övning där för att få till snitsen
speciellt om man använder skivstång

men har du något tips till mig som vill ha mer svep på låren? vilken övning är bäst?

vanliga knäböj verkar inte ta så bra på framsidan...(iaf inte för mig)Får du inte knäböj att ta på låren så måste du verkligen göra något allvarligt fel :)

Snorre Snabel
2009-05-06, 13:25
Lol, sluta smöra, du får inte ligga ändå.

Haha så jävla rätt

Doctor Snuggles
2009-05-06, 13:28
Vad är det som gör den utmärkt att tränas tungt? och vad har det "hormonella gensvaret" från andra basövningar för inverkan på "isolationsträning"?

Basövningar är endast "bättre" för att det blir en större hormonell (och eventuellt CNS) respons från träningen. Har man den responsen redan täckt, så har man bara muskelstimulationen kvar, och till det räcker isolationsövningar fullgott (kan t.o.m. vara bättre då man inte behöver belasta CNS:en mer, och därmed eventuellt förlänga återhämtningen - men det är en relativt individuell fråga).
Det är inget specifikt som gör utfall utmärkt att tränas tungt vad jag vet, min poäng är bara att den inte är sämre än någon annan övning, basövning eller ej, när det gäller att lassa på mycket vikter. Du kan förstås inte ha lika stora vikter som vid böj, men då talar vi återigen om hormoner/CNS.

Louisee
2009-05-06, 13:33
Får du inte knäböj att ta på låren så måste du verkligen göra något allvarligt fel :)

jag skrev klumpigt..men det jag menar var att vanliga knäböj tar mer på rumpan
än mina lår,låren ser ju smala ut framifrån...och dom blir inte större heller

andra som kör knäböj får ju fina lår med volym

men det saknar jag

mattilainen
2009-05-06, 13:34
jag tycker ju faktiskt du har ganska stor rumpa och lår, vill du ha större så är det väl bara att ligga i :P

Grahn
2009-05-06, 13:34
Har väl en lyftform och styrkebalans som favoriserar den bakre kedjan i vanliga böj, frontböj kanske?

Popeye
2009-05-06, 13:36
Du skulle kunna prova lite SL-böjar? Dvs bredare fotställning. Det brukar ta mer på insidan lår då.Något att prova för omväxling kanske?

enstorochstark
2009-05-06, 13:38
Du skulle kunna prova lite SL-böjar? Dvs bredare fotställning. Det brukar ta mer på insidan lår då.Något att prova för omväxling kanske?

Don't do it. It's not värt it.

Obehagligare ställe att ha träningsvärk får man leta efter. *gah!*









:D

agazza
2009-05-06, 13:52
jag skrev klumpigt..men det jag menar var att vanliga knäböj tar mer på rumpan
än mina lår,låren ser ju smala ut framifrån...och dom blir inte större heller

andra som kör knäböj får ju fina lår med volym

men det saknar jag

Du har redan redigt saftigt tränade ben och rumpa, det ska du vara stolt över, men ska du ha ett par tom platz lår tar det tid helt enkelt, fortsätt som du kör bara, det verkar ju funka som sagt.

Ironbabe
2009-05-06, 13:56
Får du inte knäböj att ta på låren så måste du verkligen göra något allvarligt fel :)

Då gjorde jag fel när jag körde knäböj..Nu har jag lagt av med knäböj och ersatt den med frontböj och tycker den tar bra mycker mer på framsida lår än vad knäböj gjorde

Martin Löwgren
2009-05-06, 14:55
Då gjorde jag fel när jag körde knäböj..Nu har jag lagt av med knäböj och ersatt den med frontböj och tycker den tar bra mycker mer på framsida lår än vad knäböj gjorde

Skillnanden är marginell och du har säkert förbättrat din teknik genom åren samt att det är mycket psykiskt i att frontböj ska ta mycket mer på framsida lår.

mjeuuu
2009-05-06, 15:51
Du skulle kunna prova lite SL-böjar? Dvs bredare fotställning. Det brukar ta mer på insidan lår då.Något att prova för omväxling kanske?

Vänta nu... va?

Nu har jag inte kört knäböj på ett tag och jag har inte kört mycket knäböj i mitt liv, men jag tyckte att en stor bredd mellan fötterna tog rejält på utsidan av låren. Det kändes ungefär som att det skulle ge mer bredd på låren "utåt".

Vilka övningar (och fotplaceringar?) tycker folket är bra för att få bra bredd på låren annars då? "Vanliga" knäböj (dvs med inte allt för mycket bredd mellan fötterna)? Utfall? Enbenta böjar med andra foten på en bänk bakom sig?

Martin Löwgren
2009-05-06, 15:53
Vänta nu... va?

Nu har jag inte kört knäböj på ett tag och jag har inte kört mycket knäböj i mitt liv, men jag tyckte att en stor bredd mellan fötterna tog rejält på utsidan av låren. Det kändes ungefär som att det skulle ge mer bredd på låren "utåt".

Vilka övningar (och fotplaceringar?) tycker folket är bra för att få bra bredd på låren annars då? "Vanliga" knäböj (dvs med inte allt för mycket bredd mellan fötterna)? Utfall? Enbenta böjar med andra foten på en bänk bakom sig?Skillnaden i aktiveringen av vastus lateralis som ger låret ett bra svep är marginell av övningsval så länge det sker en sträckning i knäleden.

mjeuuu
2009-05-06, 15:56
Skillnaden i aktiveringen av vastus lateralis som ger låret ett bra svep är marginell av övningsval så länge det sker en sträckning i knäleden.

Där ser man. Tackar för den!

Martin Löwgren
2009-05-06, 15:58
Där ser man. Tackar för den!

Desamma gäller för vastus medialis som bildar den inre delen av quadriceps.

Mvh

Allan
2009-05-06, 16:06
Sen tar vi och skärper till oss i den här tråden. Inte mer OT!

Grahn
2009-05-07, 07:54
Allan har tappat pondus :D direkt efter hans inlägg fortsätts det.

On topic så tycker jag nog frontböj med sin naturligt snävare fotställning träffar quads bättre, men men det kanske beror på hur man är skapt. Annars är det väl bara att köra ett gäng set på quads med benpress och benspark efter knäböjen om man vill träffa dem lite extra.

Detective
2009-05-07, 10:35
Tror nog att den mesta hjälpen redan har dykt upp här i tråden. Så det är bara att kötta på :D

Bahir
2009-05-07, 12:52
Vänta nu... va?

Nu har jag inte kört knäböj på ett tag och jag har inte kört mycket knäböj i mitt liv, men jag tyckte att en stor bredd mellan fötterna tog rejält på utsidan av låren. Det kändes ungefär som att det skulle ge mer bredd på låren "utåt".

Vilka övningar (och fotplaceringar?) tycker folket är bra för att få bra bredd på låren annars då? "Vanliga" knäböj (dvs med inte allt för mycket bredd mellan fötterna)? Utfall? Enbenta böjar med andra foten på en bänk bakom sig?

Som jag förstår det, angående fotplaceringar i knäböj:

För att träna utsidan av låret: ha fötterna tätt ihop
Insidan av låret (ljumskarna): stå brett (det blir som en knipande rörelse med låren då)
I övrigt: gå djupt för att ta på arslet, frontböj för framsidan av låren

Självklart tränas de andra delarna också, men inte lika mycket procentuellt sett.


Som en sista kommentar så skulle jag nog säga, ur egen synvinkel som normal (dvs inte som Mass-Tech och andra fanatiska bodybuildingfans) kille, att det nog blir bäst i slutändan om en tjej fokuserar på röven, och inte låter låren bli alltför groteskt stora. Man blir ju demaskuliniserad.

Louisee
2009-05-07, 12:58
jag ska testa med frontböj,men tycker den är obehaglig då stången sitter vid strupen typ........

tänk och ha en sån här kropp...

Louisee
2009-05-07, 13:02
Som jag förstår det, angående fotplaceringar i knäböj:

För att träna utsidan av låret: ha fötterna tätt ihop
Insidan av låret (ljumskarna): stå brett (det blir som en knipande rörelse med låren då)
I övrigt: gå djupt för att ta på arslet, frontböj för framsidan av låren

Självklart tränas de andra delarna också, men inte lika mycket procentuellt sett.


Som en sista kommentar så skulle jag nog säga, ur egen synvinkel som normal (dvs inte som Mass-Tech och andra fanatiska bodybuildingfans) kille, att det nog blir bäst i slutändan om en tjej fokuserar på röven, och inte låter låren bli alltför groteskt stora. Man blir ju demaskuliniserad.

jag kan säga för min egen del att jag hatar smala ben, iaf på min kropp

hade riktigt tunna ben då jag var yngre,och det är skräcken för mig...

när det gäller mina ben så ÄR DOM smala/raka framifrån

så jag har långt kvar innan det ska se vidrigt ut på mig

smala ben med en stor röv ser förjävligt ut enligt mitt tycke

Detective
2009-05-07, 13:05
jag ska testa med frontböj,men tycker den är obehaglig då stången sitter vid strupen typ........

tänk och ha en sån här kropp...

Nej det ser ju inte helt fel ut :)

Du får köra på så kommer du säkert att bli nöjd

JohnRick
2009-05-07, 13:10
Fem sidor (?!) som i princip alla säger samma sak: kör knäböj och utfall.
Min kommentar är direkt överflödig och bör plockas bort i samma stund som jag skrivit den.

Beepfaaarp
2009-05-07, 13:59
Fem sidor (?!) som i princip alla säger samma sak: kör knäböj och utfall.
Min kommentar är direkt överflödig och bör plockas bort i samma stund som jag skrivit den.

Om du ändå ska posta så kan du väl iallafall försöka bidra lite till tråden?

Louisee: Du borde köra lite mer knäböj och utfall. :thumbup:

JohnRick
2009-05-07, 15:37
Om du ändå ska posta så kan du väl iallafall försöka bidra lite till tråden?

Louisee: Du borde köra lite mer knäböj och utfall. :thumbup:

Det var precis min poäng om du läste mellan raderna.

Tolkia
2009-05-07, 16:21
Var beredda på att ta konsekvenserna om ni postar idiotinlägg.

Kwon
2009-05-07, 16:45
jag ska testa med frontböj,men tycker den är obehaglig då stången sitter vid strupen typ........

tänk och ha en sån här kropp...

Tänk också på att mycket av det där är inte muskler utan fett.

På vissa (genetiskt!) lägger sig fettet mer fördelaktigt (glutes etc) medans på andra lägger det sig lite mindre fördelaktigt (mage, gäddhäng etc).

Knäböj, utfall och att alltid vara off-season kan dock ge dig mer volym!

BobaFett
2009-05-07, 16:51
Om du vill ha större muskler ska du ligga på kcal + och träna tungt som fan. Du ska göra personbästa varje gång du tränar och ska antingen köra en större vikt, fler reps eller fler set än förra passet. Är du inte starkare än förra passet så står du still. Vet inte om det är det bästa sättet men det funkar jävligt bra för mig i alla fall.

Altec
2009-05-09, 19:53
Djup benpress (i maskin, ej 45gradig), med låg fotplacering tycker jag tar fint på framsida lår iaf :)

ARMSTARK
2009-05-09, 22:53
jag ska testa med frontböj,men tycker den är obehaglig då stången sitter vid strupen typ........

tänk och ha en sån här kropp...

Det är inte många tjejer som har förstått det, de flesta skulle ha komplex för såna kroppar, medans killar tycker: WOW!

Spirit
2009-05-09, 23:25
köra in lite silikon i röven är även det ett alternativ.

Snusk!

Timme
2009-06-25, 09:13
jag ska testa med frontböj,men tycker den är obehaglig då stången sitter vid strupen typ........

tänk och ha en sån här kropp...

Din kropp är bra mycket snyggare än så.

JMRA
2009-06-25, 10:08
Din kropp är bra mycket snyggare än så.

Tycker du ja

Sess
2009-06-25, 10:22
Hahahaha helt otroligt vad kul det är att se hur ett gäng byggarkillar får kåtslag av det där lilla. :)

Hur som helst...jag anses väl ha hyffsat bra röv och hyggligt svep, mina hemligheter har varit höga utfall i smith (tar helt sjukt på rumpan och får extrem träningsvärk bara av att tänka på denna övning) samt väldigt mycket fria knäböj med varierande fotställning. Sedan om det är ett framgångsrecept för just dig Louiseee låter jag vara osagt. Men det har fungerat alldeles ypperligt i mitt fall.

Oj...så ser jag att jag har svarat nästan likadant som alla testosteron-stinna byggarkillar. ;)

agazza
2009-06-25, 16:45
Hahahaha helt otroligt vad kul det är att se hur ett gäng byggarkillar(1) får kåtslag av det där lilla. :)

Hur som helst...jag anses väl ha hyffsat bra röv och hyggligt svep(2), mina hemligheter har varit höga utfall i smith (tar helt sjukt på rumpan och får extrem träningsvärk bara av att tänka på denna övning) samt väldigt mycket fria knäböj med varierande fotställning. Sedan om det är ett framgångsrecept för just dig Louiseee låter jag vara osagt. Men det har fungerat alldeles ypperligt i mitt fall.

Oj...så ser jag att jag har svarat nästan likadant som alla testosteron-stinna byggarkillar.(3) ;)

1. fult att generalisera, finns massa spettor som även får kåtslag

2. "Pics or it didn´t happen"

3. Erkänn att du bara ville reta oss med ditt inlägg*mini





;)

Loca
2009-06-25, 16:50
här är en bild utan brallor, men visst jag har en del muskler, ang benen så ser det bara bra ut i profil...och rumpan hade jag velat ha mer put på samt större!

går det att få mer rumpa om man redan är rätt tränad?

Jag vill byta kropp med dig

Joakim pettersen
2009-06-28, 09:09
Jag är inte säker men borde inte hacklift ta på framsida ben eller rumpa?

Nordström
2009-06-28, 09:49
Hahahaha helt otroligt vad kul det är att se hur ett gäng byggarkillar får kåtslag av det där lilla. :)

Hur som helst...jag anses väl ha hyffsat bra röv och hyggligt svep

Det här var ett ganska kaxigt inlägg, upp till bevis...:whipped: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92069&page=130

stridis
2009-06-28, 10:04
Svep. Du får köra lite i "gynstolen" för insidan, tycker jag.

Du har sexig rumpa och lår, det är bara att mata på. Har du fått några snuskpm förresten?

Louisee
2009-06-28, 10:55
ofan, fler svar:)

jag deffar ju nu, så då får jag testa lite övningar då jag ska bygga igen till höst

Thanks !

hendrong
2009-06-28, 11:02
Måste hålla mig... från att skriva... patetiskt... ragg-inlägg... :krampus

Anders The Peak
2009-06-28, 11:05
Jag tycker att det finns för många sådana här bekräftelse trådar. Jag tror att det är bättre att man jobbar på det på annat sätt. Det blir lätt en ond spiral som kan bli svår att bryta för den som söker bekräftelse.

phrack
2009-06-28, 11:17
Jag tycker att det finns för många sådana här bekräftelse trådar. Jag tror att det är bättre att man jobbar på det på annat sätt. Det blir lätt en ond spiral som kan bli svår att bryta för den som söker bekräftelse.

Party pooper, men du har helt rätt :(

Sess
2009-06-28, 12:01
Det här var ett ganska kaxigt inlägg, upp till bevis...:whipped: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92069&page=130

Hahaha nä, jag nöjer mig bra med uppmärksamheten den får av min kille eller på en scen framöver. :)

hendrong
2009-06-28, 12:02
Hahaha nä, jag nöjer mig bra med uppmärksamheten den får av min kille eller på en scen framöver. :)

Men vi då? :(

Piranha
2009-06-28, 13:19
Men vi då? :(

Du får använda dina tonårsfantasier på annat objekt.

saab900
2009-06-28, 13:24
Men vi då? :(

Du får använda dina tonårsfantasier på annat objekt.

Piranha finns det ju bilder på, han har säkert inte något emot ett ärligt, hmmm, bedömande av hans bakre fysik :naughty:

hendrong
2009-06-28, 14:08
Du får använda dina tonårsfantasier på annat objekt.

Att jag inte tänkte på det.

DjiinZ
2009-06-28, 22:49
Jäävlar Louisee vilka fantastiska ben :O
Sjuukt impad!

edit: Oj mitt post kom lite sent haha.

hugok
2009-06-29, 10:30
Varför gnälla över att vi är kåta som djur? Vi är ju trots allt bara människor

Ganymedes
2009-06-29, 10:47
Har inte läst tråden men såg bilderna. Oroa dig inte, det går att deffa bort.


"snela tell me I'm hot"-tråd... Fan, fråga rakt ut om du är snygg istället, om du behöver bekräftelse. Det är inget fel i att vilja ha ett "betyg".

hjalten
2009-06-29, 14:16
Oj, du har riktigt snygg rumpa! :P

Jarod
2009-06-29, 15:46
Skärpning i tråden!

Timme
2009-07-12, 12:39
I din blogg så skriver du att du ska sluta köra knäböj för att du vill få starkare mage och rygg först. Det är ingen bra anledning att sluta med knäböj. Knäböj är en av de bättre magövningarna. Man får riktigt stark bål av att träna knäböj.

Kan du inte börja med ganska lätt belastning i knäböjen och sedan öka vikten efterhand som du blir mer van vid rörelsen.

Sniggel
2009-07-12, 12:52
I din blogg så skriver du att du ska sluta köra knäböj för att du vill få starkare mage och rygg först. Det är ingen bra anledning att sluta med knäböj. Knäböj är en av de bättre magövningarna. Man får riktigt stark bål av att träna knäböj.

Kan du inte börja med ganska lätt belastning i knäböjen och sedan öka vikten efterhand som du blir mer van vid rörelsen.

Timme har nog helt rätt.
Kan du inte bara lägga till specifik bålträning?
Benlyft, crunches med vikt, lateralcrunches, pullthroughs, ryggresningar med vikt.
Utöver det, göra alla övningar som du kan, stående.
T ex:
Istället för sittande axelpress i maskin, göra stående militärpress
Istället för sittande kabelrodd, göra stående stångrodd
(exempel, vet inte vilka övningar du har just nu)

Louisee
2009-07-12, 15:09
Timme & sniggel

Att jag inte vågar köra böj är just att jag har stången på "nacken" (med tyngd)och det känns då som om min rygg klämms ihop eller kotan längst ner i ryggen klämms för belastningen även om jag bara skulle köra på 40 kg i knäböjjen

det märker jag inte då jag kör enbensböj med hantel

När jag körde knäböj förr så körde jag djupa böjjar,men det kommer jag inte klara nu
men kanske att det skulle funka med 90 grader, är tveksam till att jag ens kan köra paralella....

Ja tycker ju givetvis att det är väldigt tråkigt eftersom jag annars gillar vanliga knäböj

JO, jag får börja lägga in mer övningar för att stärka just bålen, så tack för tips på övningar!

petersson
2009-07-12, 16:07
Timme & sniggel

Att jag inte vågar köra böj är just att jag har stången på "nacken" (med tyngd)och det känns då som om min rygg klämms ihop eller kotan längst ner i ryggen klämms för belastningen även om jag bara skulle köra på 40 kg i knäböjjen

det märker jag inte då jag kör enbensböj med hantel

När jag körde knäböj förr så körde jag djupa böjjar,men det kommer jag inte klara nu
men kanske att det skulle funka med 90 grader, är tveksam till att jag ens kan köra paralella....

Ja tycker ju givetvis att det är väldigt tråkigt eftersom jag annars gillar vanliga knäböj

JO, jag får börja lägga in mer övningar för att stärka just bålen, så tack för tips på övningar!

du kan ju flytta ner stången på ryggen istället för att ha den på nacken. ta smalt grepp med händerna och ha tummarna runt stången och ha stången rätt långt ner på handen. då går det bra att trycka dit stången stabilt lite längre ner på ryggen istället för att ha den på nacken!

CrazyJoeDavola
2009-07-12, 16:13
Baksida lår tycker jag är jäkligt svårt att bygga, nästan i klass med vader, annat är det med framsida lår, ser ju helt fucked up när man bara växer på framsidan av låren hehe :)

Tolkia
2009-07-12, 18:28
Apropå råd från Timme ang. knäböj: Hade vi inte ett ryggproblem här, eller minns jag fel? Om ja, tycker jag att man skall ge bålstyrkan tid innan man börjar med knäböj med någon vikt på ryggen. Jag respekterar knäböjens ställning som, vad det verkar, kungen av övningar, men det är skillnad mellan träning för en fräsch rygg och träning för en ofräsch. Det är, tycker jag, mycket tidseffektivare att träna upp sig så att man klarar det man skall göra utan att gå sönder igen innan man börjar leka med stora vikter. Även om det är sjukt tråkigt medan det pågår.

Martin Löwgren
2009-07-12, 18:54
Timme & sniggel

Att jag inte vågar köra böj är just att jag har stången på "nacken" (med tyngd)och det känns då som om min rygg klämms ihop eller kotan längst ner i ryggen klämms för belastningen även om jag bara skulle köra på 40 kg i knäböjjen

det märker jag inte då jag kör enbensböj med hantel

När jag körde knäböj förr så körde jag djupa böjjar,men det kommer jag inte klara nu
men kanske att det skulle funka med 90 grader, är tveksam till att jag ens kan köra paralella....

Ja tycker ju givetvis att det är väldigt tråkigt eftersom jag annars gillar vanliga knäböj

JO, jag får börja lägga in mer övningar för att stärka just bålen, så tack för tips på övningar!Du ska INTE träna knäböj i dagsläget Louisee.

Mvh

dubbel_v
2009-07-12, 22:20
Jag har en riktig ghetto booty som jag försöker bli av med. Jag har till och med hört killar säga att de lätt skulle sätta på mig om de var bögar.

Till saken nu va... du kan få min rumpa

bear.flowertwig
2009-07-12, 22:27
Jag har en riktig ghetto booty som jag försöker bli av med. Jag har till och med hört killar säga att de lätt skulle sätta på mig om de var bögar.

Till saken nu va... du kan få min rumpa

Eller så behåller du den och så sätter vi dig istället :thumbup:

OnTopic: vilken jävla tråd... :Virro

Louisee
2009-07-13, 08:52
okej, men då kör jag på som jag tänkt, att stärka bålen innan jag testar böj igen!

tackar så ödmjukt för svaren:)

Sniggel
2009-07-13, 10:21
Timme & sniggel

Att jag inte vågar köra böj är just att jag har stången på "nacken" (med tyngd)och det känns då som om min rygg klämms ihop eller kotan längst ner i ryggen klämms för belastningen även om jag bara skulle köra på 40 kg i knäböjjen

det märker jag inte då jag kör enbensböj med hantel

När jag körde knäböj förr så körde jag djupa böjjar,men det kommer jag inte klara nu
men kanske att det skulle funka med 90 grader, är tveksam till att jag ens kan köra paralella....

Ja tycker ju givetvis att det är väldigt tråkigt eftersom jag annars gillar vanliga knäböj

JO, jag får börja lägga in mer övningar för att stärka just bålen, så tack för tips på övningar!

Ok då förstår jag, hade missat ditt ryggproblem

Timme
2009-07-15, 19:24
Apropå råd från Timme ang. knäböj: Hade vi inte ett ryggproblem här, eller minns jag fel? Om ja, tycker jag att man skall ge bålstyrkan tid innan man börjar med knäböj med någon vikt på ryggen. Jag respekterar knäböjens ställning som, vad det verkar, kungen av övningar, men det är skillnad mellan träning för en fräsch rygg och träning för en ofräsch. Det är, tycker jag, mycket tidseffektivare att träna upp sig så att man klarar det man skall göra utan att gå sönder igen innan man börjar leka med stora vikter. Även om det är sjukt tråkigt medan det pågår.

Man behöver inte bolla med stora vikter i böj bara för att man kör böj.

Tolkia
2009-07-15, 19:30
Man behöver inte bolla med stora vikter i böj bara för att man kör böj.
Grattis till att ha sållat ut den viktiga informationen i mitt inlägg. Jag tycker fortfarande att det i trådskaparens fall vore olämpligt att framhärda med knäböj som inte funkar, och jag tror att du är ute och cyklar.

WorkOutBuddy
2009-07-15, 20:41
Stora lår på tjejer *cupid**drool*

Timme
2009-07-15, 21:36
Grattis till att ha sållat ut den viktiga informationen i mitt inlägg. Jag tycker fortfarande att det i trådskaparens fall vore olämpligt att framhärda med knäböj som inte funkar, och jag tror att du är ute och cyklar.

okej