handdator

Visa fullständig version : Något känns galet!


KusinVitamin
2009-05-04, 18:15
Hello Kolozzeum!

Jag har tränat ett tag och tyckte det kändes bra i början.

Jag gjorde ökningar och gick även upp några kilo, men nu känns det mer som att jag har fastnat.

Mitt mål är att bli biff, men jag ser knappt några resultat hittils på min kropp.

Har tränat i ca. 2 månader så jag är inte någon nybörjare, så jag vet att jag tränar rätt.

Tränar 5 dagar i veckan

Mån : Biceps/Triceps
Tis : Rygg/Bröst
Ons: Mage
Tors: Biceps/Bröst
Fre: Rygg/Triceps

Bör jag kanske ändra något här?

Tänkte ifall det kanske fanns något jag ska ändra på så mina muskler blir större och växer snabbare.

Börjar nästan bli lite orolig att något är fel med min kropp? :(

lanzal
2009-05-04, 18:19
Du har tränat 2 månader ta det lungt o_O

Testa att köra ben också? Kommer se lite roligt att ha storkben när du får storöverkropp om några år..

Kan tipsa om ett annat träningsschema som jag själv har kört som jag tyckte funkade riktigt bra då jag ser att du t ex kör biceps bröst då både triceps och delvis axlar jobbar när du kör bröst

Måndag: Bröst, Triceps
Tisdag: Biceps rygg
vila
torsdag: axlar mage
fredag: ben vader

har itne mer tid nu :p

ceejay
2009-05-04, 18:20
hmmpf, skulle aldrig kunna träna med det schemat

1. Du kör inte ben
2. Bröst och rygg dagen efter ett armpass? kom igen, dessutom på samma pass?
3. Mage behöver du inte köra på ett separat pass direkt ;)

Om du vill träna 5 gånger i veckan, kan jag tipsa om ngt liknande detta

måndag: Bröst triceps
tisdag: Ben(kanske)
onsdag: axlar biceps
torsdag Ben (denna dag eller tisdag)
fredag:Bröst triceps (nu kör jag bröst 2 gånger i veckan ;))
lördag söndag:rygg + övriga saker om så vill

Detta är om du vill köra mkt bröst

Forz
2009-05-04, 18:25
Har man tränat 2 månader så är man fortf. nybörjare, tro mig.
Det tar år och dagar att lära känna sin kropp och veta hur man ska träna optimalt för sig själv. Jag har kört nu 2 år, varav 1 år seriöst jag känner mig väldigt nöjd med resultat och ser långt fram i tiden, det krävs för att lyckas.
Det tar år att få en snygg fysik för de flesta.

Schemat ser för övrigt bra ut men för fan, börja träna ben, lägg in det på onsdagspasset med magen.

Se till att du får i dig tillräckligt med protein och lägg dig på ett lågt kcal-överskott på en 3-400kcal om dagen för att vara på den säkra sidan och träna hårt som en tjur. Ge det ett år innan du utvärderar igen.
Ett tips till är att kolla journaler här på kolo och se hur de tränar, äter och vilar för att nå ytterligare framsteg. Givetvis funkar inte hans upplägg exakt lika bra på dig, men det kan ge dig goda riktlinjer.

Avslutningsvis, om du gillar att styrketräna gör det till en seriös hobby, och ha kul. Då går tiden fort och framstegen tätare inpå varandra.

aelgen
2009-05-04, 18:25
Har tränat i ca. 2 månader så jag är inte någon nybörjare, så jag vet att jag tränar rätt.
Eh jo, det är du. Inget illa menat, men efter snart 2 år anser jag mig fortfarande som nybörjare. Finns myyyycket att lära om träning innan man inte längre är nybörjare.

Kör på något av de passen de andra rekommenderar. Ditt var inte bra, och säkerligen delvis ansvarigt för varför du inte ökar.
Käkar du mycket?

pwnyou
2009-05-04, 18:26
Jag skulle själv inte få något resultat på ryggen ifall jag körde biceps dagen innan.
Har tränat i ca. 2 månader så jag är inte någon nybörjare, så jag vet att jag tränar rätt. Jag har läst här på kolozzeum ett halvår innan jag började träna och sedan tränat styrketräning i snart ett år, men jag vet att jag fortfarande är en nybörjare. Man kan inte allt när man tränat i 2 månader.

Att gå upp eller ner i vikt handlar bara om kalorier in och kalorier ut, så ifall du stannat i kroppsvikt så ligger du i en kaloribalans helt enkelt. Inget konstigt med det.

Man byggde inte Rom på en dag, och man blir inte heller biff på bara några månader!

Läste någonstans att typ 4kg muskelmassa var det maximal en människa (under bulk, såklart) kunde skaffa sig på ett år. Det är alltså svårt att bli biff på någon månad utan kaloriöverskott.

Mån : Biceps/Triceps
Tis : Rygg/Bröst
Ons: Mage
Tors: Biceps/Bröst
Fre: Rygg/Triceps

Som sagt, ryggen kan inte må bra utav detta schema (med tanke på att biceps är trötta när du kör rygg). Var är benen?

Jag tycker att du ska köra Z_bumbis nybörjarschema ifall du inte har några hinder på något sätt, det är ett välbyggt schema skapat av erfarna personer. Jag kör det inte själv, men jag har endast styrketräningen i tredje hand och anpassar mitt schema efter det. Jag tror att du får bättre resultat av Z_bumbis schema än vad du får nu.

Anders The Peak
2009-05-04, 18:27
Känns lite som om du är ett litet internettroll. Du vet de där som dyker upp och ställer knasiga frågor den ena efter den andra...

Men jag kan ha fel. Om det är så tycker jag du börjar med att kika på träningsdelen där det finns lite program för nybörjare och vidare...
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2042311&postcount=1

Dreas
2009-05-04, 18:34
Se över schemat, släng in ben. Allt som sagts är mycket bra. Sen är du fortfarande nybörjare, tror inte att du tror annat själv ens!

Mourten
2009-05-04, 20:10
Troll!

Sniggel
2009-05-05, 08:09
Med allra största säkerhet ett *troll*

mini
2009-05-05, 09:32
Vad är det för mekanismer som gör att vissa måste skrika troll i tråden? Ge fan i att svara bara då.

Jag skulle rekommendera att dra ner på träningen till fyra eller tre dagar i veckan och köra ett schema som tränar hela kroppen. Det finns massor av trådar som behandlar träningsupplägg.

I början ökar man framför allt i hur många kilo man kan lyfta för att kroppen lär sig hur den ska bete sig. Man ser också vissa förändringar på kroppen. Jag tror att en skärpning av upplägg kommer att göra att du fortsätter bygga.

grakka
2009-05-05, 09:37
Jag har tränat i 16 månader snart och upptäcker fortfarande saker som jag trodde att jag redan visste, iofs inte ofta men det händer ändå.

Tycker att du ska testa z_bumbis råd för nybörjare.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

tsp
2009-05-05, 11:02
Troll