handdator

Visa fullständig version : Något känns galet!


KusinVitamin
2009-05-04, 18:15
Hello Kolozzeum!

Jag har tränat ett tag och tyckte det kändes bra i början.

Jag gjorde ökningar och gick även upp några kilo, men nu känns det mer som att jag har fastnat.

Mitt mål är att bli biff, men jag ser knappt några resultat hittils på min kropp.

Har tränat i ca. 2 månader så jag är inte någon nybörjare, så jag vet att jag tränar rätt.

Tränar 5 dagar i veckan

Mån : Biceps/Triceps
Tis : Rygg/Bröst
Ons: Mage
Tors: Biceps/Bröst
Fre: Rygg/Triceps

Bör jag kanske ändra något här?

Tänkte ifall det kanske fanns något jag ska ändra på så mina muskler blir större och växer snabbare.

Börjar nästan bli lite orolig att något är fel med min kropp? :(

lanzal
2009-05-04, 18:19
Du har tränat 2 månader ta det lungt o_O

Testa att köra ben också? Kommer se lite roligt att ha storkben när du får storöverkropp om några år..

Kan tipsa om ett annat träningsschema som jag själv har kört som jag tyckte funkade riktigt bra då jag ser att du t ex kör biceps bröst då både triceps och delvis axlar jobbar när du kör bröst

Måndag: Bröst, Triceps
Tisdag: Biceps rygg
vila
torsdag: axlar mage
fredag: ben vader

har itne mer tid nu :p

ceejay
2009-05-04, 18:20
hmmpf, skulle aldrig kunna träna med det schemat

1. Du kör inte ben
2. Bröst och rygg dagen efter ett armpass? kom igen, dessutom på samma pass?
3. Mage behöver du inte köra på ett separat pass direkt ;)

Om du vill träna 5 gånger i veckan, kan jag tipsa om ngt liknande detta

måndag: Bröst triceps
tisdag: Ben(kanske)
onsdag: axlar biceps
torsdag Ben (denna dag eller tisdag)
fredag:Bröst triceps (nu kör jag bröst 2 gånger i veckan ;))
lördag söndag:rygg + övriga saker om så vill

Detta är om du vill köra mkt bröst

Forz
2009-05-04, 18:25
Har man tränat 2 månader så är man fortf. nybörjare, tro mig.