handdator

Visa fullständig version : Träningsverk


Fok
2003-08-06, 22:36
Bara lite allmän fråga. Är som tidigare nämnt ny på gymmet, var flera år sen jag tränade någorlunda seriöst om det nu kan kallas det. Hur som helst så brukade jag få en sjuhelvetes träningsverk då, men det får jag inte nu. Jag skulle vilja påstå att jag kör hårt och tar ut mig maximalt men ändå ingen direkt träningsverk. Dagen efter känns det ju som om man mesat runt på gymmet fastän man inte hade något kvar att ge. Visst känner man av det i kroppen men exempelvis rygg och axlar får jag knappt någon träningsverk alls i.

Så experter, mesar jag runt eller kan det bero på att man fortfarande ligger på låga vikter eller någonting. Bara kul att veta om någon har någon idé.

Och jag förstår givetvis att jag öppnar dörren till "Träna hårdare din mes!" påståendena men faktum är att jag är helt färdig när jag kört ett pass. Men jag bjuder gärna på dom!

GhostFace
2003-08-06, 22:39
För mig har det funkat som så att de dagarna jag ätit bra och hållt kosten bättre än övrigt kommer träningsvärken som på beställning.
Övriga dagar har den inte infunnit sig alls, eller väldigt mycket mindre än vanligt.

Vet inte om det kan ha något med detta att göra, men frågan kan man ställa till sig själv. Hur har kosten varit?

Fok
2003-08-06, 22:55
Den har varit bra måste jag säga. Önskar den inte vart det så jag hade någon förklaring (Eller kanske inte) men den kan jag nog inte skylla på..

Spec^
2003-08-06, 23:01
Min träningsvärk har avtagit med tiden måste jag säga!


Däremot när jag kommer tbax från en viloperiod så kommer träningsvärken bara jag rört en vikt, men sen när man hållt på ett tag så avtar det mer och mer.

Fok
2003-08-07, 09:37
Originally posted by Spec^
Min träningsvärk har avtagit med tiden måste jag säga!


Däremot när jag kommer tbax från en viloperiod så kommer träningsvärken bara jag rört en vikt, men sen när man hållt på ett tag så avtar det mer och mer.

Jo alltså den första veckan gick man ju runt med armarna i 90 graders vinkel om man kört biceps hehe. Men det har avtagit rejält, benen kan jag dock få träningsverk i bara av att tänka på vikter..

OxYgEr
2003-08-08, 17:02
Det där med träningsvärk tror jag kan vara annorlunda från person till person och hur olika tränade de är.

Sen så har man ju kompisar som elitidrottar så svettas de som bara den när de går på stan medans när de anstränger sig blir de bara varma i kroppen ;D

FUn-tex SSwinger
2003-08-08, 17:43
Personlingen så är det väldigt sällan jag får träningsverk blir mer allmänt muskeltrött, därimot de dagar jag ätit lite halv pissigt så har jag känt av värken av en konstig andledning,

Fok
2003-08-08, 18:02
Hehe så du och Ghostface har motsatta erfarenheter :D

Jag får helt enkelt lita på att jag inte kan påverka det verkar det som =)

Hades
2003-08-08, 20:21
out of curiousity....
vad är det som gör att hälften av alla människor skriver träningsverk istället för träningsvärk?

Fok
2003-08-08, 20:41
Originally posted by Hades
out of curiousity....
vad är det som gör att hälften av alla människor skriver träningsverk istället för träningsvärk?

Bra fråga, jag är en av dom. Elverk, Kraftverk, har nog med att göra att så många andra ord slutar på det (några iallafall). Eller så är jag bara lite korkad.

Andra påståendet verkar troligast.