handdator

Visa fullständig version : Starkare ?


Loreal_Paris
2009-05-04, 08:10
Tjenare !

Nu är man Ganska nöjd Med hur kroppen ser ut däremot vill jag bli starkare , med starkare menar jag inte lyfta mer , utan få en starkare kropp

några tips på hur schemat ska se ut ?

Tackar !

dream_theater_
2009-05-04, 08:14
Jag förstår inte ditt syfte? Hur ska du kunna bli starkare utan att inte kunna lyfta mer?

Loreal_Paris
2009-05-04, 08:17
Såklart kan jag lyfta mer då jag är starkare , men menar har många kompisar som tar 40 kg i bänk ( själv tar man 60 ) o de är bra 10 ggr starkare ?

Kischen
2009-05-04, 08:19
Såklart kan jag lyfta mer då jag är starkare , men menar har många kompisar som tar 40 kg i bänk ( själv tar man 60 ) o de är bra 10 ggr starkare ?

Va? Du lyfter mer än dom, men dom är starkare? Fattar inte vad du skriver..

Loreal_Paris
2009-05-04, 08:21
Aa ? med starkare menar jag att hmm... i bråk ? i arm wresling ?

Kischen
2009-05-04, 08:22
Jaha, men det är ju också mycket teknik och inte bara styrka:) Men träna allround och kör eh, bråk och armbrytning ..oftare

Loreal_Paris
2009-05-04, 08:25
så slutsatsen : sålänge man lyftar mer = starkare ?

Sniggel
2009-05-04, 08:44
Du behöver träna musklerna "tillsammans" mer. Träna hela kroppen som en enhet. Brottning (eller någon kampsort med kast och brottningsmoment) är förmodligen det som skulle funka bäst för dig. Vill du inte det så kan du börja träna mer basövningar såsom ryck och stöt, knäböj, marklyft, stående militärpress, ja i princip göra alla styrkeövningar ståendes.

Popeye
2009-05-04, 10:10
+1 för Sniggel.

frong
2009-05-04, 11:23
Hum, spelar ingen roll hur stark du är i bråk... Utan det är nog mer övning som ger färdighet, dvs du behöver träna någon kampsport.

Scorpionida
2009-05-04, 11:28
Aa ? med starkare menar jag att hmm... i bråk ? i arm wresling ?

Om du vill bli starkare i bråk rekommenderar jag att du skippar bänkpressen o kör

MMA!!!!!!

130kg finsk sisu
2009-05-04, 11:34
Har själv en bakgrund som bråkstake i tonåren och numera är jag ordningsvakt. JAg kan säga som så. Med styrka kommer du långt, med vilja ännu längre och med teknik så vinner du.

Loreal_Paris
2009-05-04, 11:46
Du behöver träna musklerna "tillsammans" mer. Träna hela kroppen som en enhet. Brottning (eller någon kampsort med kast och brottningsmoment) är förmodligen det som skulle funka bäst för dig. Vill du inte det så kan du börja träna mer basövningar såsom ryck och stöt, knäböj, marklyft, stående militärpress, ja i princip göra alla styrkeövningar ståendes.

Ska tänka på det i framtiden , tack !

Loreal_Paris
2009-05-04, 11:47
Har själv en bakgrund som bråkstake i tonåren och numera är jag ordningsvakt. JAg kan säga som så. Med styrka kommer du långt, med vilja ännu längre och med teknik så vinner du.

med styrke menar du det man bygger genom styrke träning ?

Loreal_Paris
2009-05-04, 11:47
Om du vill bli starkare i bråk rekommenderar jag att du skippar bänkpressen o kör

MMA!!!!!!

Ja MMA is the shit ;)

fast e bara 15 så får nog vänta med sånna tunga sporter

130kg finsk sisu
2009-05-04, 11:49
styrka som man har naturligt och som påbyggs av styrketräning.
Men jag tycker du till varje pris skall undvika bråk och slagsmål. Ty hur jävl stark eller hård du än är så finns det någon hårdare. Och förr eller senare kommer du att få rejält på käften! Dessutom är "bråk" olagligt.

Buken
2009-05-04, 11:51
Ja MMA is the shit ;)

fast e bara 15 så får nog vänta med sånna tunga sporter

Skitsnack Du kan träna MMA som 60årig motionär om du vill, Det är ingen magisk dödssport då man dödar varandra på träningen.

Nu har dock dom flesta MMA-klubbar 16årsgräns men dra dit och kolla lite. Du kommer även bli förvånad över hur roligt det är att köra MMA! :D

Frillan
2009-05-04, 11:52
Har nog aldrig sett än dummare tråd.

Läs på dig innan du kastar upp sånt här.

http://lmgtfy.com/?q=Armbrytning+teknik

Scorpionida
2009-05-04, 11:55
styrka som man har naturligt och som påbyggs av styrketräning.
Men jag tycker du till varje pris skall undvika bråk och slagsmål. Ty hur jävl stark eller hård du än är så finns det någon hårdare. Och förr eller senare kommer du att få rejält på käften! Dessutom är "bråk" olagligt.

Jag tror Loreal menar mest den typ av bråk o wrestling man sysslar med i korridorerna på högstadiet/gymnasiet.

För att bli bättre på det räcker nån månads judo.

För övrigt är 15 år inte alls för ungt att börja träna kampsport, eller ens MMA. Att träna själv i en klubb och det man ser på dumburken typ UFC är två helt olika saker.

Buken
2009-05-04, 11:56
Jag tror Loreal menar mest den typ av bråk o wrestling man sysslar med i korridorerna på högstadiet/gymnasiet.

För att bli bättre på det räcker nån månads judo.

För övrigt är 15 år inte alls för ungt att börja träna kampsport, eller ens MMA. Att träna själv i en klubb och det man ser på dumburken typ UFC är två helt olika saker.

eller ens MMA? MMA är ju knappast hårdare att träna en något annat? O.o

Scorpionida
2009-05-04, 11:58
eller ens MMA? MMA är ju knappast hårdare att träna en något annat? O.o

Näh, men TS antog det. Du hann förresten svara innan mig, skrev närmast identiskt. Jäkla rolig länk till google:D

gigno
2009-08-16, 17:05
Men om du vill bli bättre i bråk, arm wrestling och sånt så träna tekniken och inte bara musklerna.

Jag har en kompis han är grymt mycket starkare än mig men jag kan ändå ta ner honom (hehe).
Det är därför jag gått i judo, mitt tips är börja i nån kamp-sport. (men inte boxning eller något liknande).

Damien Thorne
2009-08-16, 17:27
Testa ju-jutsi om du tycker att MMA är för hårt.

Det tränar både 7-åringar och pensionärer, och alla åldersgrubber mellan det.

Och bråkmässigt så fungerar det mycket bra. Tex så körde den flerfaldiga vinnaren i Ultimate Fighting "Brasiliansk ju-jutsi".

Jag tror att MMA, Shootfighting och Ju-jutsi fungerar bäst i gatu-slagsmål.
(Fick dock för mig att MMA och Shootfighting var samma sak, men nån sa att det inte var det)

krellik
2009-08-16, 17:56
(Fick dock för mig att MMA och Shootfighting var samma sak, men nån sa att det inte var det)

/Vän av ordning: Shootfighting är från början en tidig japansk mma variant som utigick från japansk prowrestling (prowrestling var från början inte som det är idag utan mer som modern submissionwrestling) och var en tävlingsform där killar som Bas Rutten, Ken Shamrock och Frank Shamrock slog igenom i. Det var även en tidig hybird stil för mma där man kombinerade olika kampsporter, det var en lite speciell mix av stilar där man bland annat på marken var mer submission fokuserade än bjj är och de gick gärna på benlås som de var duktiga på.

Denna mma stil kom tidigt till sverige innan UFC hade blivit så stort som det är idag genom bland annat August Wallen i Göteborg och Omar Bouice i Stockholm, detta var innan den moderna UFC/MMA revolutionen hade slagit igenom. Och då tävlades det och tränades det just i shootfighting.

Sen slog UFC igenom i USA och där vidareutvecklades en mma mix bestående av BJJ, muaythai/boxning och fristils brottning som sedan kom till Sverige i en andra våg. Denna "moderna" mma mix är numera det som i princip tränas på alla mma klubbar i sverige oavsett ifall de kallar sig för shootfighting klubb eller mma klubb. Shootfighting har i Sverige idag även utvecklats till att bli amatörvarianten av mma som alla mma atleter kan tävla i.

/slut vän av ordning