handdator

Visa fullständig version : Konditionsträning = mera hårväxt?


H5N1
2009-05-03, 23:43
Jag har styrketränat i tre år nu, men nu har jag också börjat konditionsträna på sistone, cykla, simma och springa tre-fyra dagar i veckan. Samtidigt har min hårväxt ökat på armar, ben, mage och skägget.

Har det något samband? Påverkar verkligen konditionsträning så mycket?

Scratch89
2009-05-03, 23:54
Hur gammal är du?

H5N1
2009-05-03, 23:59
Hur gammal är du?

19. Så det kan gott och väl hända att det i mitt fall helt enkelt skulle hända ändå. Är egentligen bara intresserad om det ö.h.t. finns något som helst samband mellan konditionsträning och hårväxt. Har hört andra som sagt samma sak, men vill först se vetenskapliga studier som antingen bevisar eller motbevisar det. :)

Drast
2009-05-04, 00:10
Låter högst otroligt att det skulle bero på konditionsträningen.

Tror nog inte heller att det finns studier på området, känns lite tunt med orsaker till det.

spange
2009-05-04, 09:44
japp, ungefär som att man får håriga handflator om man drar i snasen. guds straff för att man konditionstränar lixom:D

nej men seriöst nu. Anorektiker för väl ofta ökad hårväxt? kanske har ett samband med väldigt lågt bf? bara rena spekultaioner från min sida.

King Grub
2009-05-04, 10:13
Du har blivit vuxen.

BobaFett
2009-05-04, 10:37
Kan man få ökad hårväxt av styrketräning då? Eller kanske att man blir flint fortare om man har anlag för det? Tänkte på det eftersom man ökar testot när man styrketränar om jag inte är helt ute och cyklar.

Nixon
2009-05-04, 10:55
Skulle inte tro att det har något att göra med saken. Tränade typ inget när jag var 18-19 men likt förbannat ser jag nu ut som en bergsgorilla utan rätt (läs:smärtsam) behandling från tjejen.

Tolkia
2009-05-04, 11:14
Nej men seriöst nu. Anorektiker för väl ofta ökad hårväxt? kanske har ett samband med väldigt lågt bf? Bara rena spekultaioner från min sida.
Det uppträder inte förrän efter ganska lång tid av ganska grav anorexi (överträning + undernäring), så ett samband förefaller osannolikt.

Buken
2009-05-04, 11:41
Jag minns för ty p2 år sedan, då jag åkte skidor i en vecka. Då växte minsann min skäggväxt typ 40ggr mer en vanligt, men det kanske har att göra med konstant kall vind etc?

spange
2009-05-04, 12:00
Det uppträder inte förrän efter ganska lång tid av ganska grav anorexi (överträning + undernäring), så ett samband förefaller osannolikt.

aah ok, tack för infot, nej då fanns det inget samband:D men jag var inte helt ute och cyklade angående ett visst samband med anorexi+hårighet då.

Drast
2009-05-04, 15:28
Kan man få ökad hårväxt av styrketräning då? Eller kanske att man blir flint fortare om man har anlag för det? Tänkte på det eftersom man ökar testot när man styrketränar om jag inte är helt ute och cyklar.
Det händer nog bara om du väljer att "snabba på" din styrketräning. ;)

BobaFett
2009-05-04, 17:17
Det händer nog bara om du väljer att "snabba på" din styrketräning. ;)

Det vet jag men med styrketräning utan preparat ökar man väl testosteronproduktionen naturligt.

Drast
2009-05-04, 17:19
Jo absolut, men jag tror inte att den ökar den så mycket att det skulle påverka dom sakerna, då skulle det säkerligen finnas mycket (mer) info & trådar om ämnet.

Sniggel
2009-05-04, 17:20
Tror inte en naturlig ökning av testosteronet kan påverka hårväxten så mycket att det märks. Jämför naturlig ökning med konstgjord ökning och skillnaden är enorm. isåfall borde de flesta proffsbyggare se ut som gorillor när de inte rakar sig. :D

Mourten
2009-05-04, 17:31
Jag har fan tränat mkt länge, har lika mkt hårväxt som mina flickvänner typ :D
Så jag tror inte de har samband! :D

H5N1
2009-05-05, 12:58
Många olika svar, intressant :-) Undrar om någon har någon intressant teori också?

skaparn
2009-05-05, 13:32
Många olika svar, intressant :-) Undrar om någon har någon intressant teori också?

Cykling leder förhoppningsvis till mindre hår på benen. Men kanske något mer i nacken, om man vill se ut som Laurent Brochard alltså.

J.V
2009-05-05, 13:56
har lika mkt hårväxt som mina flickvänner typPlural?

High five!