handdator

Visa fullständig version : Mordhotat över email. Mannen nämner en känd Mc-klubb i Sverige. Ska jag kontakta dom?


John M
2009-05-03, 18:52
Blev just mordhotad över email. Mannen (är polisanmäld) ifråga nämner en känd MC-klubb här i Sverige som ska "hjälpa" honom att slå ner mig. Sen ska jag dö tydligen.

Mannen ifråga är mytoman och ljuger om allt. En unga grabb i 20 års åldern.

Nu är frågan, ska jag kontakta MC-klubben och fråga om detta stämmer eller gör jag ett misstag då? Jag vill gärna fråga dom.

Vad gör dom med mannen som missbrukar deras namn i mordhot?

kungconny
2009-05-03, 19:00
Känns som lite fel forumavdelning.

Medusa
2009-05-03, 19:00
Kontakta Polisen och gör en anmälan innan du gör någonting annat..

mini
2009-05-03, 19:01
Jag skulle inte se vad gott som skulle komma av att du frågar.

John M
2009-05-03, 19:03
Jag skulle inte se vad gott som skulle komma av att du frågar.



Ja alltså dom kommer säkert tvåla dit snubben rejält som missbrukar deras namn och är det sant så är det ju bara ta till åtgärder innan det händer något så att säga.

Patrick Bateman
2009-05-03, 19:05
Jag skulle inte se vad gott som skulle komma av att du frågar.

+1

Kriminella Mc-gäng ska man undvika till varje pris.

coxie
2009-05-03, 19:09
Ser inte något farligt i att fråga men att hitta en vettig person att fråga är nog väldigt svårt om man inte redan har kontakter där.

Kwon
2009-05-03, 19:09
Blev just mordhotad över email. Mannen (är polisanmäld) ifråga nämner en känd MC-klubb här i Sverige som ska "hjälpa" honom att slå ner mig. Sen ska jag dö tydligen.

Mannen ifråga är mytoman och ljuger om allt. En unga grabb i 20 års åldern.

Nu är frågan, ska jag kontakta MC-klubben och fråga om detta stämmer eller gör jag ett misstag då? Jag vill gärna fråga dom.

Vad gör dom med mannen som missbrukar deras namn i mordhot?

John, det låter som att den 20-årige gynnaren drar en vals.

Tror inte att de skulle orka åka ner till Barcelona och leta upp dig för att denna yngling känt sig illa berörd.

Loke
2009-05-03, 19:10
Dom lär väl inte vara så dumma att dom säger att dom tänker misshandla dig, och jag tvivlar faktiskt på att dom bryr sig så hiskeligt mycket vad nån grabb säger om det inte påverkar deras rykte (vilket det inte gör om han bara säger det till dig).

mini
2009-05-03, 19:11
Ja alltså dom kommer säkert tvåla dit snubben rejält som missbrukar deras namn och är det sant så är det ju bara ta till åtgärder innan det händer något så att säga.

Ja, och jag ser inte vad gott det medför för dig att de nitar honom. Det låter onekligen som det mest sannolika scenariot (förutom att de låter honom vara kanske.)
Annars vet jag inte vilka åtgärder du tänkt ta mer än att kontakta polisen.

Är 20-åringen någon som brukar hänga med MC-gänget? Har du gjort något mot honom som står i relation till mord?

MAXX
2009-05-03, 19:16
oavsett mc gäng eller ej så kontaktar man väl polisen om man blir mordhotad?

Kwon
2009-05-03, 19:19
John

Du känner även personen så väl att du vet att han är mytoman.

Hur troligt är det att han skulle kontakta en dylik organisation för detta?

Det är nog mer troligt att OM han hade anlitat några av dessa, så hade han inte "skrytit" om det, "nomsayin'"?

Om du däremot vet att han är son / släkt / har kontakter inom dylik organisation, då kan du börja oroa dig.

Men (utan att känna till personen) ett uttalande/post/meddelande av sådan kaliber av en 20-årig mytoman låter dock som att det ej är troligt.

John M
2009-05-03, 19:41
Mannen ifråga har hållit på med bedrägerier under en längre tid. Jag har polisanmält han för detta och fått flera av hans "offer" att göra detta.

Jag har varnat hans kompisar mm för detta.

Därför vill han ta död på mig.

Han ska ha pröjsat 7000 kr till någon i detta mc gäng för att slå ner mig tydligen.

Tror inte han känner någon i denna mc-klubb, har frågat en av hans kompisar om detta och dom känner inte till det.

Killen uppfattas som trevlig och hyfsat smart. Garanterat ingen "värsting".

Flyttade ifrån Barcelona för någon månad sedan, glömt att uppdatera profilen.

Jag bor ca 70 mil ifrån mannen ifråga.

Kwon
2009-05-03, 19:46
Ok John

Jag känner att han har en riktig "beef" aka gås oplockad med dig och känner också en seriös riskfaktor.

Kontakta Polisen!

Rockhard
2009-05-03, 19:47
Om du nu får kontakt med detta mc-gäng och kan fråga, vad ska dom säga? "Vi kommer på torsdag var snäll och var hemma då". Nej det kan knappast vara någon mening att kontakta dom.

coxie
2009-05-03, 19:54
Jag tvivlar på att en Mc-klubb skulle mörda någon för 7000kr.

Wille005
2009-05-03, 19:56
Jag tvivlar på att en Mc-klubb skulle mörda någon för 7000kr.
Då har du inte varit i sydamerika. :D

coxie
2009-05-03, 20:01
Då har du inte varit i sydamerika. :D

Jodå men nu pratar vi om Sverige och här är 7000kr för eventuellt 10 år i fängelse ingen bra deal.

Rahf
2009-05-03, 20:04
Nej, det låter klart och tydligt som en bluff. Som folk sagt tidigare så skryter man sällan med att ens polare i ett kriminellt gäng (med anknytning till MC eller ej) ska spöa upp någon. Då brukar inte relationerna bestå någon längre tid. På samma sätt kommer du förmodligen inte få ur något vettigt svar från någon ur denna klubb. Man surrar inte om sånt via telefon skulle jag tro.

Kontakta dem inte heller. Kontakta polisen.

Allan
2009-05-03, 20:05
Nej, det låter klart och tydligt som en bluff. Som folk sagt tidigare så skryter man sällan med att ens polare i ett kriminellt gäng (med anknytning till MC eller ej) ska spöa upp någon. Då brukar inte relationerna bestå någon längre tid.

Kontakta dem inte heller. Kontakta polisen.

Kan bara instämma. Låt sheriffen ta hand om det.

Mourten
2009-05-03, 20:25
Hahah han kaklar bara, 7k är 1. för lite 2. mc-killarna har glidit ifrån den där nishen lite, iaf om vi snackar ha, bandidos dom vill hålla låg profil och vill inte frontas som kriminella, men är de x-team lr nåra lallare kan man säkert få dom å spöa folk, dock inte döda.

John M
2009-05-03, 20:36
Hahah han kaklar bara, 7k är 1. för lite 2. mc-killarna har glidit ifrån den där nishen lite, iaf om vi snackar ha, bandidos dom vill hålla låg profil och vill inte frontas som kriminella, men är de x-team lr nåra lallare kan man säkert få dom å spöa folk, dock inte döda.


Nej beställningsmord kostar väl några hundra tusen i alla fall. Pengar han inte har eller kommer att få.

Jag vill ringa dom och fråga, jag kan bjuda över på misshandeln, haha :D

Polisen är redan kontaktad, har berättat det för han + skicka anmälningsnummer till han.

Jag har hans IP-adress från emailet + bevis i form av texten han skickade. Känns som att det han är skyldig mig har stigit rejält. Kan nog bli en bra affär för mig.

LoTiX
2009-05-03, 20:42
För inte länge sedan läste jag om exakt samma situation på flashback om jag minns rätt. En person som hade hotats av en kille om att ett MC-gäng skulle komma och göra ett besök. Killen hade naturligtvis inte pratat med MC-klubben och den blev, när den kontaktades, väldigt intresserade av att höra vem det var som hade använt deras namn utan tillåtelse. Vågar dock inte säga hur det hela slutade.

ceejay
2009-05-03, 20:47
För inte länge sedan läste jag om exakt samma situation på flashback om jag minns rätt. En person som hade hotats av en kille om att ett MC-gäng skulle komma och göra ett besök. Killen hade naturligtvis inte pratat med MC-klubben och den blev, när den kontaktades, väldigt intresserade av att höra vem det var som hade använt deras namn utan tillåtelse. Vågar dock inte säga hur det hela slutade.

Du kan inte länka/pma händelsen? ;)

shadowfire
2009-05-03, 20:48
Jag ser inte riktigt varför ett MC-gäng skulle bry sig om ifall någon hotar med att nyttja dem. De har ju tjänster de säljer, den som hostar upp stålarna får ju tjänsten. Så om någon hotar med att köpa en av deras tjänster, vad är så upprörande med det?

Länsman är väl det enda som gäller och sedan kanske du ska vara försiktigare i framtiden och välja dina strider.

John M
2009-05-03, 20:49
För inte länge sedan läste jag om exakt samma situation på flashback om jag minns rätt. En person som hade hotats av en kille om att ett MC-gäng skulle komma och göra ett besök. Killen hade naturligtvis inte pratat med MC-klubben och den blev, när den kontaktades, väldigt intresserade av att höra vem det var som hade använt deras namn utan tillåtelse. Vågar dock inte säga hur det hela slutade.

Jag vet 3 killar som man skrivit om i tidningen som hotade folk. Man missbrukade en kriminell organisations namn i alla hoten. Dom var dock ej medlem i denna organisation.

Organisationen fick redan på detta och åkte hem till de 3 männen, dom skulle böta 50.000 kr vardera eller dö. Efter att tag lejdes en mördare att döda dom. Dock så blev ingen mördad.

Allan
2009-05-03, 20:55
Det finns så mycket myter om MC-brottslighet. Låt polisen sköta det.

bear.flowertwig
2009-05-03, 21:18
Det finns så mycket myter om MC-brottslighet.

Lästips: Svensk Maffia. Det finns tyvärr många och högst verkliga historier som överträffar myterna.

Allan
2009-05-03, 21:21
Har läst den. Det är egentligen inte så många stories om du drar ut det över tiden. De har f ö en hemsida. www.svenskmaffia.se