handdator

Visa fullständig version : Spelar det någon roll?


Gunfire
2009-05-03, 11:23
Jag hade tänkt mig en deff på cirka 1800 kcal, Och allt det här snack om "kolhydrat under deff" spelar det någon roll på resultatet egentligen? Bränner man fett lättare utan kolhydrat under deff?, eller är det det totalt kalorie intaget som är det viktigaste?

Ollas
2009-05-03, 11:31
Jag hade tänkt mig en deff på cirka 1800 kcal, Och allt det här snack om "kolhydrat under deff" spelar det någon roll på resultatet egentligen? Bränner man fett lättare utan kolhydrat under deff?, eller är det det totalt kalorie intaget som är det viktigaste?

Totalt kcal intag är det viktiga när du ska droppa vikt men sen hur förbränningen ser ut har jag ingen koll på. Sen om du ska bibehålla så mkt muskler som möjligt under dieten är det väl viktigare med ett högt proteinintag och därav får man dra ned på kolhydraterna.
Men det beror ju på vad du har för mål med deffen/dieten

14K
2009-05-03, 11:54
Som Ollas säger så spelar det ingen roll vilken diet du kör.. Så länge du ligger på ett underskott.

Sen så vad jag vet, och de som jag vet kör på lågkolhydrat diet har lättare komma bort från sötsuget och därmed har då en lättare diet där man inte är sugen på sötsaker hela tiden. Endast en rekommendation om du tänker hålla en långvarig diet.. Men underskottet är nyckeln.

Eddie Vedder
2009-05-03, 11:57
På ett så lågt kcalintag som 1800 kommer du automatiskt hamna ganska lågt på kolhydraterna i vilket fall.

Om du har utgångspunkten att äta minst 2g protein/kg kroppsvikt och dessutom få i dig en okej mängd fett (t.ex. 0.5g/kg kroppsvikt) å återstår ju inte sådär jättemycket kaloriutrymme för kolhydrater.