handdator

Visa fullständig version : Ryggen!


Jag_Emil
2009-05-02, 17:10
Jag har tärnat i tre år, och försökt göra varierad styrketräning, med viss fokus på hela ryggen.

nu är jag stel i skuldrorna, det känsnsomom någon muskelär för kort, det liksom "stramar" i övergångenmellan skulraoch axel. och i mitten av ryggen.tror jag är problemet.

T - Bar, rodd och mkarlyft har jag kört mycket. Så det är troligtivs dessa övningar som är orsaken. någon som har en idé?

Jag_Emil
2009-05-02, 17:19
Alladelles för illa stavat.

Nu är jag steli skuldrorna, det kännssom om någon muskelär för kort, omjag skaförsökaprickskjuta; vid mitten av ryggen. Det liksom stramar i övergångenmellan skuldra och axel. Det är inte pgabänkpress nötande, då jag inte gilalr den övnignen nämnvärt.

Martin Löwgren
2009-05-03, 08:35
Har ser din bröstmuskelatur ut? Är du starkare i framsidan än baksidan? Hållning?

Jag_Emil
2009-07-14, 23:43
Jag tränarvälbröstmusklernasisådär.

Jag tycker bröst är jobbigt att träna, för de växer så groteskt mycket.

Har det inverkan på min rygg på DET sättet?

Martin Löwgren
2009-07-15, 10:10
Jag tränarvälbröstmusklernasisådär.

Jag tycker bröst är jobbigt att träna, för de växer så groteskt mycket.

Har det inverkan på min rygg på DET sättet?Låter som en klassisk datarygg där musklerna mellan skulderbladen blir överbelastade.

Staffan30
2009-07-21, 12:30
Vad kan man göra för rehab för att bli av med dataryggen?

Martin Löwgren
2009-07-21, 12:34
Vad kan man göra för rehab för att bli av med dataryggen?

Mycket rörelseträning för framförallt bröstryggen samt kombinera detta med vanlig klassisk styrketräning för rygg och bål.

tntballe
2009-07-21, 12:51
Denna sida fick bort det värsta för mig. Är uppdelat i 6 delar.
http://traningslara.se/blogg/hallning-del-1/

Den största skillnaden för mig var efter att jag börjat hålla kroppen som ifall någon lyfte en i huvudet. Och nån gång om dagen så brukar jag försöka spänna upp så lite hårdare.