handdator

Visa fullständig version : iPhone tråden


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

MAXX
2009-05-01, 11:22
Tänkte jag startar en iPhone tråd eftersom det inte finns någon.

Mest för att disskutera favourit applications. Men även annat ofc.

Så vilka apps har ni? *popcorn*

Morrris
2009-05-01, 11:36
iShoot Lite
IM+ Lite
MultiConvert
AroundMe
Copter
Sway Lite
Hangman
iChess

MAXX
2009-05-01, 11:42
själv har jag ännu sålänge:

"around me" - hittar lokala banker, bio, cefeer affärer osv. runt dig i staden. vet ej hur bra den funkar ännu men gratis.
"multiconverter" - konverterar verktyg inch - cm osv.. - gratis
"wunderradio" - radio via 3g nätet. funkar som det ska- 49 spänn
"wolfenstein 3d" - :D 15 spänn

Morrris
2009-05-01, 11:43
Får upp felmeddelandet "Detta tillbehör är inte gjort för att anslutas med iPhone" hela tiden, nån som har en ide?

MAXX
2009-05-01, 11:47
morrris- säg gärna vad dina apps har för funktioner också och om dom är bra eller anus.

felmeddelande vet jag inget om har inte fått något ännu.

MAXX
2009-05-01, 11:49
denna verkar rätt fräck

http://www.time.com/time/specials/2008/top10/article/0,30583,1855948_1863793_1863800,00.html

spange
2009-05-01, 11:52
en app ni måste skaffa är shazam!

luren "lyssnar" på låtar ett antal sekunder sen dyker namn artist skivbolag mm upp på skärmen. väldigt bra

spange
2009-05-01, 11:56
Andra bra är:

cams ohoy! fartkameravarnare, testade fram och tbx från göteborg för några veckor sen, funkade klanderfritt
skype finns nu, har skaffat men inte hunnit testa
sf bio
Tv.nu
bredbandskollen

spel:

labyrinth - askul
crash kart
tap tap serien
Payback - typ som gta..rätt kul:)
RF09 riktigt kul fotbollsspel, bra kontroll
crazy penguin catapult, löjligt kul:D

Ett urval av mina apps.

Goddaniel
2009-05-01, 11:58
iFitness är rätt ballt. En stor övningsbank där man även kan sköta sin träningsjournal genom att skriva upp vikter och reps under olika övningar. Riktigt smidigt!

MAXX
2009-05-01, 11:59
gött spange. ska skaffa några av dom.

kommer fylla på med fler. riktigt kul att leta efter roliga apps :D

Morrris
2009-05-01, 12:07
iShoot Lite - ~Worms
IM+ Lite - MSN/Yahoo osv...
MultiConvert - Konverterar alla kända (och okända..) enheter.
AroundMe - Info om olika närliggande bekvämligheter/nöjen.
Copter - Vet ni inte vad det är så bör ni ladda ner det.
Sway Lite - Litet kul spel
Hangman - Döhhh...
iChess - Döhhh... x2

spange
2009-05-01, 12:26
OneSeek är rätt trevlig med, är en app med direktlänkar till sökmotorer som google, wiki, imbd mm mm.

spange
2009-05-01, 12:33
sen finns det en app som heter Camera kort och gott, funkar som standardappen men man kan zooma med den. kvaliteten blir ju självklart usel dock.

sen har jag just skaffat mosquito, sänder ut ett högfrekvent ljud som skall skrämma mygg på flykten..att det ska funka kanske är för mkt begärt, men testa kan man!

även mms apps finns ju nu, som funkar mer eller mindre bra. men nya operativsystemet kommer i sommar och då kommer mms finnas, även klippa och klistra funktion kommer finnas, samt att man kommer kunna använda tangentbordet i horisontalt läge i mkt större utsträckning.

MAXX
2009-05-01, 12:36
"wiki mobile"- wikipedia i iphone format.
"eniro"- eniro i iphone format.
"camera zoom"- zoom funktion till kameran.

spange
2009-05-01, 13:03
TakeMeBack är rätt trevlig annars, en gps tjänst som lagrar platsen du är på, och kan ge vägbeskrivning tillbaka sen. testade den när jag var mitt ute i skogen och fiskade förut, finns liknande apps för att hitta tillbaka till bilen på stora parkeringar och dylikt, rätt smidigt.

aelgen
2009-05-01, 14:22
- flight control - hur ballt spel som helst, grymt bra vid tråkiga stunder.
- biggest brain - hjärn gympa :D
- IDracula - grymt kul, påminner om det gamla spelet "Phobia II" som fanns till PC.
- Blocked- Bästa av alla, typ som ett pussel där man ska flytta klossar för att få en kloss i "mål".

Annars har jag Keeper (för lösenord), iConvert (konvertera mått), iFirstAid (man vet aldrig...), Remote (styra itunes över trådlösa nätverket hemma.

Ser fram emot nya updaten inför sommaren, ÄNTLIGEN COPY PASTE!!! :D

rife
2009-05-01, 15:06
Ishape - Program för fylla i vad man har ätit under dagen för att se hur många kcal man hamnar på. Kostar väl någon krona. http://www.ishape.se/

Aimbert
2009-05-01, 15:12
Har väl ett hundratal apps, men ett urval av de bättre:

Bloombergs (Mycket bättre än "stocks" som är standard)
Facebook
TV-guide
Copter
WebMsgr
Fingerpiano
Res i väst (om man nu bor här)
Tap tap
Google (Suverän)
iDracula
Skype
FourFree
Darkroom (steady cam)
Leaf trombone (riktigt roligt, kan man lägga ner måånga gamehours på!)
Bump (smidigt om man vill byta kontakter)

daja
2009-05-01, 18:25
även mms apps finns ju nu, som funkar mer eller mindre bra. men nya operativsystemet kommer i sommar och då kommer mms finnas, även klippa och klistra funktion kommer finnas, samt att man kommer kunna använda tangentbordet i horisontalt läge i mkt större utsträckning.

Kommer man vara tvungen att köpa nya operativsystemet eller är det bara att hämta hem det?

spange
2009-05-01, 18:39
kommer bara vara att tanka hem, alla programuppdateringar kommer vara gratis:)

Kimball
2009-05-01, 19:22
kommer bara vara att tanka hem, alla programuppdateringar kommer vara gratis:)

Vet att jag läste nåt om 10$ någonstans? Lät lite skumt men i mina ögon inte orimligt.

Ett urval bland alla apps:

VLC Remote - när man känner sig slak nog att inte orka pausa / byta episod osv på vlc genom datAN
Videorecorder3g - Kräver jailbreak tror jag, filminspelning med halvkasst resultat
FieldRunners - Towerdefense med massa olika festligheter
Rsoccer 09 - Klart okej fotbollslir
Galcon - Simpelt men underhållande "rymdspel" uh, svårt att förklara helt
Hero Of Sparta - Bästa actionliret jag testat, om än lite väl enkelt

Annars är ju Categories det överlägset mest användbara appet, mappar till iPhonen ftw.

daja
2009-05-01, 19:32
trevligt trevligt, mms är välkommet.

Sundsarn
2009-05-01, 19:53
Vet att jag läste nåt om 10$ någonstans? Lät lite skumt men i mina ögon inte orimligt.


Det kommer att kosta 10$ för Touch (eller om det till och med var för 2g-versionen) men gratis för Iphone 3g iaf.

spange
2009-05-01, 19:53
Vet att jag läste nåt om 10$ någonstans? Lät lite skumt men i mina ögon inte orimligt.

Ett urval bland alla apps:

VLC Remote - när man känner sig slak nog att inte orka pausa / byta episod osv på vlc genom datAN
Videorecorder3g - Kräver jailbreak tror jag, filminspelning med halvkasst resultat
FieldRunners - Towerdefense med massa olika festligheter
Rsoccer 09 - Klart okej fotbollslir
Galcon - Simpelt men underhållande "rymdspel" uh, svårt att förklara helt
Hero Of Sparta - Bästa actionliret jag testat, om än lite väl enkelt

Annars är ju Categories det överlägset mest användbara appet, mappar till iPhonen ftw.

jag har hört att det kan bli en avgift för uppdatering på första generationens iphone, men är hyfsat säker på att det blir gratis för 3g

Edit:Pucktvåa ser jag

aelgen
2009-05-01, 20:18
Blä, surt för mig som sitter på 2g lur då :(

spange
2009-05-01, 20:30
Blä, surt för mig som sitter på 2g lur då :(

ajaj, men det blir nog inte så dyrt i alla fall, klart värt det:P

kommer bli intressent att se huruvida ryktena om en eller flera nya lurar stämmer,

Commersial Times uppger att Taiwanesiska företag sagt att de levererar komponenter till nya lurar.

Återstår dock att se. och OM nya modeller kommer snart får vi väl se om de lanseras här direkt eller om USA får förtur. Hade ju vart jävligt om den kommer hit direkt, då blir jag garanterat några k fattigare:D

daja
2009-05-02, 00:29
Nån som vet om det finns nåt sätt att lyssna på radio via Iphone 3G? Inte bandat utan live alltså.

Brooklyn
2009-05-02, 08:19
bara jag som sitter på en "jailad" iphone? har haft den 1½år snart, men känner att jag vill kunna updatera via itunes, för lite roligare saker, så man kanske ska köpa en "vanlig" ?

Genesis
2009-05-02, 08:40
Nån som vet om det finns nåt sätt att lyssna på radio via Iphone 3G? Inte bandat utan live alltså.
Japp, jag använder FStream!

spange
2009-05-02, 09:04
Nån som vet om det finns nåt sätt att lyssna på radio via Iphone 3G? Inte bandat utan live alltså.

som sagt, finns flera apps för streaming över 3g nätet. Den jag tycker verkar bäst är Wunder Radio. Har den inte själv dock.

MAXX
2009-05-02, 11:00
ett bra verktyg för att göra egna ringsignaler av mp3 låtar: http://audiko.net/en.html

:thumbup:

spange
2009-05-02, 22:32
tittade just på keynoten från 17 mars, uppdatering till OS 3.0 är gratis för både iphone och iphone 3g, kommer kosta 9.95$ för Touch dock.

spange
2009-05-03, 11:06
*uppdate* nu kan man streama southpark i luren, ingen app, men om man går in på www.xepisodes.com på luren kommer man till en sida gjord för iphone/touch:) just nu funkar det inte (för mig iaf) att välja säsong, men slumpa avsnitt funkar fint och antagligen fixar dom resten snart också=)

kvalitét på bild och ljud är riktigt bra, mycket bättre än kvallen på youtube.

solo
2009-05-03, 11:12
Nån som vet om det finns nåt sätt att lyssna på radio via Iphone 3G? Inte bandat utan live alltså.

Jag kör wunder radio,den är suverän man kan få in allt, även polis scanners osv från staterna.

Jonaas
2009-05-03, 11:58
Säger Wunder radio jag också, den funkar perfekt.

spange
2009-05-03, 21:11
Har just börjat köra rowmote i iphonen, funkar kalas:) (har mac och kör front row) vilken når alla filmer, musik mm. vill man köra andra program kan man köra itunes, iphoto, vlc, powerpoint mm. mm. tror det funkar lika bra till pc.

det fina med kråksången är att jag inte har wifi på datorn, men det gick ypperligt att skapa ett ad-hoc nätverk : airport, skapa nätverk. hur jävla simpelt som helst.

men kom ihåg att tanka hem rowmote helper och kör på datorn för att det ska funka, gratis och snabbt.

programmet i sig kostar 7 spänn.

Schylander
2009-05-03, 21:15
Sjuka tips ni har på program, ska beställa en iphone genom jobbet imorgon och kommer installera allt ni skrivit, kan fan inte bärga mig :P

spange
2009-05-03, 21:25
Sjuka tips ni har på program, ska beställa en iphone genom jobbet imorgon och kommer installera allt ni skrivit, kan fan inte bärga mig :P

lät som en ypperlig idé, gott om sjuka apps finns det, tror det finns runt 35.000 program på appstore nu, och fler blir det.
Ett trevligt program är jaadu vnc, kör det inte själv men det gör att man kan fjärrstyra i princip hela hemdatorn, inkl mus och tangentbord oberoende av vart i världen du befinner dig, men får helt enkelt upp hemskärmen på iphonen, precis som vanligt. med muspekare och hela köret.

sen kommer det komma gps med turn by turn navigering när nya OS kommer, fick inte grepp om det kommer med direkt i 3.0 eller om det kommer bli fritt fram för andra att utveckla det. återstår att se.

spange
2009-05-04, 17:41
jahapp, då blir det jag som bumpar igen då:D såg idag att spelet MYST kommit ut på appstore, spelet är rejält stort (727mb) och är samma spel som original-MYST

ska bli kul att testa då man har suttit några timmar för länge sen med Myst och Riven:)

FillilutteN
2009-05-04, 18:19
Dessa program har jag installerade på min iPhone

Remote
TV.nu
Inköpslista
Things
1password
Aftonbladet TV
WunderRadio
Arlas kokbok
iShape
XBMC
StayInTune
Palringo
Fieldrunners
Sol Free
Enigmo
Ocarina
SpaceMonkey
Spore
Critter Crunch
Cube Runner
Monkey Ball
Labyrinth
MxTube
BossPrefs

spange
2009-05-05, 13:31
skaffade wolfenstein 3d igår..fyfan vad kul det är:D nostalgiskt med gamla id spel!

Snafu
2009-05-05, 15:23
När kommer nästa generation av iPhone? Jag har googlat runt och svaret antar jag är att den kanske kommer i juni (då släpps iaf en ny softwareupdate kallad 3.0?).

Jag börjar bli less på min gamla nokia (eller egentligen är jag inte less men en iphone med gps är naturligtvis excellent för när jag nu ger mig ut och cyklar, såklart!).

hahavaffan
2009-05-05, 15:31
När kommer nästa generation av iPhone? Jag har googlat runt och svaret antar jag är att den kanske kommer i juni (då släpps iaf en ny softwareupdate kallad 3.0?).

Jag börjar bli less på min gamla nokia (eller egentligen är jag inte less men en iphone med gps är naturligtvis excellent för när jag nu ger mig ut och cyklar, såklart!).Jag tänkte precis skriva exakt det du skrev. Har också en Nokia som behöver antingen slängas i havet eller lämnas in för lagning. Mitt abbonemang hos ocker-telenor går ut om en månad, och då blir det Telia Under 25-abb och en Nokia 5800, Iphone eller annan ny fet lur.

Är det någon som vet nåt pålitligt om när en ny Iphone kommer, och hur den kommer se ut?

Raschmus
2009-05-05, 16:11
Någon som har Crazy snowboard lite?

Själv rankad 72a i världen :D (4-5k som lirar det)


Frågar nu om någon vet eller vet hur man kan få tag på fusk till det? :naughty:

spange
2009-05-05, 17:07
Jag tänkte precis skriva exakt det du skrev. Har också en Nokia som behöver antingen slängas i havet eller lämnas in för lagning. Mitt abbonemang hos ocker-telenor går ut om en månad, och då blir det Telia Under 25-abb och en Nokia 5800, Iphone eller annan ny fet lur.

Är det någon som vet nåt pålitligt om när en ny Iphone kommer, och hur den kommer se ut?

finns inga datum, bara spekulationer om att den kommer släppas samtidigt som nya OS, vilket kommer bli samma datum som releasen av 3g:n förra året så vitt jag vet. men som sagt. apple har inte sagt något än, de som skvallrat är företag som levererar komponenter till iphone, samt att man har hittat kod inskriven för minst en ny telefon i betaversionen av 3.0. det har snackats om en eventuell nano version, men det snackades det om redan innan 3g releasen å andra sidan, samt om en hottad iphone med 3,2mp med video bland annat.

det är ungefär vad jag har hört.

ahl-
2009-05-05, 17:20
GXwDscUGwqA

spange
2009-05-21, 21:54
GAH! vill lägga vantarna på 3.0 nu =)

såg just en video på en betaversion av spotify föresten, hade vart kanon med spotify på luren, finns alltså (eller kommer i alla fall komma) för jailbreakade lurar, huruvida det kommer komma på appstore tål väl att diskuteras. (kanske inte apples intresse direkt, med tanke på itunes store)

bear.flowertwig
2009-06-03, 10:30
Nån som har låst upp en operatörslåst telefon?

Har en jobblur låst till Telia som jag tänkte köpa loss och göra mig av med. Smidigt om den dessutom är upplåst.

Det är en 3G, 16 Gb och svart om nån undrar ;) Funkar strålande men jag får en ny (jobbavtal med annan operatör).

spange
2009-06-03, 11:02
Nån som har låst upp en operatörslåst telefon?

Har en jobblur låst till Telia som jag tänkte köpa loss och göra mig av med. Smidigt om den dessutom är upplåst.

Det är en 3G, 16 Gb och svart om nån undrar ;) Funkar strålande men jag får en ny (jobbavtal med annan operatör).

finns ett program som heter ziphone som bör fungera alldeles utmärkt.

http://www.iphoneinfo.se/las-upp-din-iphone-pa-nolltid-med-ziphone/

Nitrometan
2009-06-03, 11:47
...iSnort
Rolig. :)

iBeer är också kul.

A3MfQIswl3k

DanielF
2009-06-03, 12:05
Spelar mest Pinball Dreams på min lur nu, helt sjuk nostalgi. Suttit mååånga timmar med min gamla Amiga och flipprat.

spange
2009-06-10, 17:00
Surfa in på apple.com och släng en kik på nya iphone 3g s. och nya OS:et! nya luren kommer någon gång i juli tror jag.

programvaran 3.0 kommer finnas att skaffa gratis from. 17 juni!!

Morrris
2009-06-10, 17:41
Var ju knappast så man tappade hakan över de nya funktionerna i S modellen...

hahavaffan
2009-06-10, 17:47
Var ju knappast så man tappade hakan över de nya funktionerna i S modellen...Jag hade förväntat mig en lite annan design ffa. Kanske en aning mindre. Funktionerna är redan precis vad jag söker, och plus de nya och OS 3 så är jag asnöjd. Väntar bara på att Telia ska få in den nu *drool*

spange
2009-06-10, 17:57
Var ju knappast så man tappade hakan över de nya funktionerna i S modellen...

var väl det som var väntat. dom koncentrerar sig fortfarande på det viktiga: öka snabbheten och användarvänligheten.

men som sagt, inga större nyheter förutom kameran...vilket är skönt då jag slipper impulsköpa en ny:D

kommer räcka gott med programvaruuppdateringen*drool*

Kabuto
2009-06-10, 18:22
Synd att dom ska säljas till sånt överpris,åtminstone här i Sverige :(.. Annars skulle jag valt en sån istället för nokia 5800.

Kameran verkar väldigt mycket bättre i nya 3G S.. Någon som vet när nya telefonen kommer till Sverige?

Pejij
2009-06-10, 19:16
Synd att dom ska säljas till sånt överpris,åtminstone här i Sverige :(.. Annars skulle jag valt en sån istället för nokia 5800.

Kameran verkar väldigt mycket bättre i nya 3G S.. Någon som vet när nya telefonen kommer till Sverige?

Vad blir priset?

spange
2009-06-10, 19:26
Vad blir priset?

vad jag har läst blir det ung. samma som vanliga 3g så att det skulle bli så fasligt dyrt vet jag inte..

priserna som är satta i för amerikanska marknaden är 199usd för 16gb och 299 för 32gb dvs samma som för 3g:n vid den lanseringen

Kabuto
2009-06-10, 22:23
Vad blir priset?

Jag skrev lite fel, syftade på vanliga 3G modellerna som finns nu. 8GB kostar 5995kr fortfarande :Virro

Colby
2009-06-10, 22:32
Någon som vet vart man få tag på spel osv till Ipod Touch?

spange
2009-06-10, 22:36
Någon som vet vart man få tag på spel osv till Ipod Touch?

appstore finns ju på touchen med! hur många spel som helst, både gratis och betalspel

Torwald
2009-06-17, 08:52
När kommer 3.0 egentligen? Idag vet jag, men exakt när? Jag ska åka och kolla på Volvo Ocean-båtarna snart, och jag vill MMSa!

Torwald
2009-06-17, 09:11
När kommer 3.0 egentligen? Idag vet jag, men exakt när? Jag ska åka och kolla på Volvo Ocean-båtarna snart, och jag vill MMSa!

Blir inga båtMMS...

Den 17 juni 19.00 svensk tid kommer nya kostnadsfria mjukvaruuppdateringen med iPhone OS 3.0.
Från: https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone.page?tab=7

Snafu
2009-06-17, 09:50
Oo släpps i england på fredag. Dags att köpa sig en.

Whistler
2009-06-17, 10:03
GPS?
Är det bara någon officiell app eller finns det några smidiga gratis-versioner?

bear.flowertwig
2009-06-19, 14:12
Otroligt less på viruset iTunes som verkar tro att det får sprida sina filer lite hur som helst på datorn. Man kan ju välja var man har sitt musikbibliotek men var kan man kontrollera hur den sprider resten av filerna? Just nu håller den på att sänka min windowspartion genom uppdateringen till 3.0 (trots att den iTunes är installerad på en annan partion).

Hardrocker
2009-06-19, 14:49
Är det inte så att den lägger filerna i tempmappen? Vart den ligger styr du från windows. Bara god programmeringssed att inte skriva till den egna programmappen. Om man har konfat rättigheterna i Windows rätt så har man inte skrivrättigheter där.

bear.flowertwig
2009-06-19, 15:30
Är det inte så att den lägger filerna i tempmappen? Vart den ligger styr du från windows. Bara god programmeringssed att inte skriva till den egna programmappen. Om man har konfat rättigheterna i Windows rätt så har man inte skrivrättigheter där.

Nej den lägger filerna i alla möjliga andra mappar.

spange
2009-06-19, 18:18
GPS?
Är det bara någon officiell app eller finns det några smidiga gratis-versioner?

Just nu finns ingen vettig app, men navigon släpper 2 st turn by turn med röstkommano och allt annat gott på ena(den andra är en gratis lite-version) nån gång i juni, och tomtom har också utlovat en turn by turn i sommar..inga exakta datum utgivna än från någon av tillverkarna.

bear.flowertwig
2009-06-20, 16:40
Borde inte bluetooth fungera med random enhet/annat märke? Har ett bluetooth headset som använts till en W880 men som iPhonen vägrar hitta trots att båda enheterna är påslagna och ligger bredvid varandra. Tips?

Kimball
2009-06-20, 18:56
Borde inte bluetooth fungera med random enhet/annat märke? Har ett bluetooth headset som använts till en W880 men som iPhonen vägrar hitta trots att båda enheterna är påslagna och ligger bredvid varandra. Tips?

Just BT headset har jag inte märkt några större problem med, men man ska väl inte ge sig fan på att de fungerar med den ändå.. Testat med 3.0 också? Kanske ger någon förbättring iom. stereo-bt stöd? :P

bear.flowertwig
2009-06-20, 19:11
Just BT headset har jag inte märkt några större problem med, men man ska väl inte ge sig fan på att de fungerar med den ändå.. Testat med 3.0 också? Kanske ger någon förbättring iom. stereo-bt stöd? :P

Det är 3.0 jag har installerat. Har fått resten att funka så det hade varit trevligt att få igång bt också.

Whistler
2009-06-21, 08:20
BT har inte varit några större problem för mig när det gäller headset. Att det inte går att skicka filer via BT var däremot en enorm besvikelse.

spange
2009-06-21, 09:50
FYI så har navigon släppt sin GPS på appstore nu! verkar riktigt bra, ska nog tanka hem det snart, kostar 690 riksdaler vilket lät rätt saftigt tyckte jag, men å andra sidan är det ju ingenting jämfört med att köpa en gps separat.

hahavaffan
2009-06-21, 10:45
Finns det inget gratis bra GPS-program till den?

spange
2009-06-21, 11:31
Finns det inget gratis bra GPS-program till den?

navigon släpper en light-version närsom, det som kommer saknas i den är röst-vägbveskrivning eller vad man kallar det. sen kommer det inte finnas POI's inlagda har jag för mig. känns som att det icke kommer komma spec många BRA gps lösningar gratis.

Kimball
2009-06-21, 17:14
FYI så har navigon släppt sin GPS på appstore nu! verkar riktigt bra, ska nog tanka hem det snart, kostar 690 riksdaler vilket lät rätt saftigt tyckte jag, men å andra sidan är det ju ingenting jämfört med att köpa en gps separat.

Haha damn, 1.64gb ligger ju eländet på. Ska bara få tummen ur och jailbreak:a igen också.

Litecore
2009-06-26, 02:37
nuså grappar !

jag har i skrivande stund en gammal SE-häck som jag ärligt talat inte ens minns vad det heter..
abonnemanget går ut i september och således behöver jag en ny telefon med ev. ny operatör.
jag har till 90% bestämt mig för en iphone men det kvarstår ett par problem och frågor som jag
hoppas att någon av er har tid/ork att hjälpa mig med. personalen på 3/telia/telenor är pajaser.

1. måste man använda iTunes för att överföra musik och krejjer ?
2. behöver man vara raketforskare för att kunna använda den ?
3. jailbreaka, är det något man "måste" göra för att få ut mest ?
4. kan jag göra mig av med min nuvarande ipod med gott samvete ?
5. kan man plocka bort alla ikoner man inte använder från displayen ?

för att klargöra lite också; jag är absolut ingen mactaliban utan det sträcker sig
till en ipod (visserligen nummer 3 från den första med lite vänsterprassel mellan).
vad jag önskar få ut av iphonen är inte bra kamera, mediaspelare annat än musik,
utan GPS och alla flashiga/roliga apps. jag är alltså en typisk prylbög som förmodligen
inte kommer använda ens hälften av vad iphonen kan - det är mest en ball grej.

så försök att släppa apple-sargen nu och ge mig opartisk vägledning.. är det rätt för mig? :)

Kimball
2009-06-26, 08:01
1. måste man använda iTunes för att överföra musik och krejjer ?
2. behöver man vara raketforskare för att kunna använda den ?
3. jailbreaka, är det något man "måste" göra för att få ut mest ?
4. kan jag göra mig av med min nuvarande ipod med gott samvete ?
5. kan man plocka bort alla ikoner man inte använder från displayen ?


1. Man kunde använda ml_pod pluginet till winamp med 2.21 för att överföra musiken även om det var en hel del trixande för att få det att fungera, inte säker på hur det är med 3.0. Men det är nog på gång iallafall.

2. Mer användarvänlig telefon finner du inte, seriöst. Man köper den inte för att ta kort med den osv, utan för att gränssnittet > alla andra.

3.Definitivt, du får så sjukt mycket mer valfrihet och möjligheter och det är inte på något vis svårt eller knäcker din garanti. Visst är man klantig kanske man kan bricka telefonen men det är sällsynt.

4. Jag har fortf. min ipod nano till all musik då jag inte gillar touchskärmen till det syftet, vill kunna byta låt enkelt när jag cyklar utan att behöva dra fram luren. Org. headsetet har förvisso funktion för att byta låtar, om man klarar sig på det.

5. Lite back to #3, med jailbreaking kan du både gömma ikoner som du vill, byta teman, slänga in ikoner i mappar osv osv. Man kan även fixa 5 rader med ikoner så kan man ofta kränga in allt på en layout och resten i mappar.

Kan ju även tillägga att jag och en kamrat testat Navigon-appet och är grymt nöjda! Röststyrningen, omruttning osv är klockrent! Dock hittade han inte maxi i stan vilket suger lite, men man kan väl inte få allt redan. Får väl se om Tomtom kommer med nåt snart som de sagt, men det lär krävas en del för att bräcka Navigon faktiskt!

mulliy
2009-06-26, 16:58
Har inte nya 3gs en förlängd adapter med knappar för att byta låtar, liknande den som finns i shuffle? så man slipper ta ut den ur fickan för att byta låt.

spange
2009-06-26, 17:27
kimball har redan svarat bra, men jag måste ytterligare framhålla användarvänligheten. har jag haft sjukt många lurar, och iphone är utan någon som helst tvekan den mest begripliga och användarvänliga jag någonsin testat.

dock har jag feeta problem med navigon, gps'en i lurn vet jag funkar klanderfritt då google maps och andra apps som använder sig av gps'en funkar kanon. men med navigon har jag absolut ingen gps mottagning (hade det ca 10 sekunder igår) och när den väl fungerade gjorde den det väldigt dåligt (bilen var enligt den 100m bredvid vägen) känns riktigt dåligt för en app för 700sek.

Kimball
2009-06-26, 17:54
kimball har redan svarat bra, men jag måste ytterligare framhålla användarvänligheten. har jag haft sjukt många lurar, och iphone är utan någon som helst tvekan den mest begripliga och användarvänliga jag någonsin testat.

dock har jag feeta problem med navigon, gps'en i lurn vet jag funkar klanderfritt då google maps och andra apps som använder sig av gps'en funkar kanon. men med navigon har jag absolut ingen gps mottagning (hade det ca 10 sekunder igår) och när den väl fungerade gjorde den det väldigt dåligt (bilen var enligt den 100m bredvid vägen) känns riktigt dåligt för en app för 700sek.

Låter jäkligt skumt då det fungerar både med och utan 3G täckning för mig och min kamrat (om det egentligen har någon stor betydelse, vet inte hur mkt av mobilmasterna A-gps använder sig av?). Lite svårt med support på sånt där också antar jag :MrT:

bear.flowertwig
2009-06-26, 18:10
Betala 700:- för en app? Oj, det skulle jag inte göra utan nån form av öppet köp där man kan få pengarna tillbaka efter att ha testkört. Tycker apparna funkar lite så där. Över 7:- ska det mycket till för att jag hostar upp.

spange
2009-06-26, 18:11
Låter jäkligt skumt då det fungerar både med och utan 3G täckning för mig och min kamrat (om det egentligen har någon stor betydelse, vet inte hur mkt av mobilmasterna A-gps använder sig av?). Lite svårt med support på sånt där också antar jag :MrT:

japp, jag har inte själv försökt med support än, men läst runt på 99. och macworld och har inte hittat nåt än..försöker med att ominstallera appen nu, får se om det funkar. Det var det enda jag kom på att göra just nu..

Pdaddy
2009-06-26, 19:07
Ja kommer garanterat köpa en Iphone 3GS när den släppts, 16 eller 32 versionen och utan abbonemang LOL..

M

Kimball
2009-06-26, 23:49
Ja kommer garanterat köpa en Iphone 3GS när den släppts, 16 eller 32 versionen och utan abbonemang LOL..

M

Nuvarande iPhonen har ju sålts utan abg. rätt länge nu. Dock op-låst då såklart och de kanske du ville vara utan med? :P

Morrris
2009-06-27, 10:57
Kan man jailbreaka 3.0 än?

-squat-
2009-06-27, 12:28
Kan man jailbreaka 3.0 än?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.236986/nu-ar-upplasningen-for-iphone-os-30-har

Litecore
2009-06-29, 20:52
1. Man kunde använda ml_pod pluginet till winamp med 2.21 för att överföra musiken även om det var en hel del trixande för att få det att fungera, inte säker på hur det är med 3.0. Men det är nog på gång iallafall.

2. Mer användarvänlig telefon finner du inte, seriöst. Man köper den inte för att ta kort med den osv, utan för att gränssnittet > alla andra.

3.Definitivt, du får så sjukt mycket mer valfrihet och möjligheter och det är inte på något vis svårt eller knäcker din garanti. Visst är man klantig kanske man kan bricka telefonen men det är sällsynt.

4. Jag har fortf. min ipod nano till all musik då jag inte gillar touchskärmen till det syftet, vill kunna byta låt enkelt när jag cyklar utan att behöva dra fram luren. Org. headsetet har förvisso funktion för att byta låtar, om man klarar sig på det.

5. Lite back to #3, med jailbreaking kan du både gömma ikoner som du vill, byta teman, slänga in ikoner i mappar osv osv. Man kan även fixa 5 rader med ikoner så kan man ofta kränga in allt på en layout och resten i mappar.

Kan ju även tillägga att jag och en kamrat testat Navigon-appet och är grymt nöjda! Röststyrningen, omruttning osv är klockrent! Dock hittade han inte maxi i stan vilket suger lite, men man kan väl inte få allt redan. Får väl se om Tomtom kommer med nåt snart som de sagt, men det lär krävas en del för att bräcka Navigon faktiskt!
danke für alles ! nu återstår bara att vänta in 3Gs och sälja min själv till en ny operatör..
har använt tele2 i snart 10 år och är toknöjd men eftersom dom inte har den i sitt sortiment
om man vill nyteckna så går det alltså inte.. alltså; vilket abonnemang är "bäst" ? :)

-squat-
2009-06-29, 21:02
Detta är oroande: http://www.expressen.se/prylar/1.1622810/nya-iphone-3gs-blir-overhettad

spange
2009-06-29, 21:34
men..samma problem som sina föregångare?..vad jag vet har det inte vart speciellt utbrett att 2g och 3g blir överhettade?

ingen jag känner eller vet om har haft det problemet.

Hardrocker
2009-06-29, 21:37
danke für alles ! nu återstår bara att vänta in 3Gs och sälja min själv till en ny operatör..
har använt tele2 i snart 10 år och är toknöjd men eftersom dom inte har den i sitt sortiment
om man vill nyteckna så går det alltså inte.. alltså; vilket abonnemang är "bäst" ? :)

Det går att köpa IPhone olåst i bl.a. Italien och Belgien så om du känner någon som bor där eller ska dit så kan de köpa en och du kan behålla ditt abonnemang.
Vilket abonnemang som är bäst kan bara du svara på. Det beror helt och hållet vad du använder telefonen till. Kolla på Telia, Telenor och Tres hemsidor vilket abonnemang som passar dig bäst.

Flykt
2009-06-29, 21:38
Detta är oroande: http://www.expressen.se/prylar/1.1622810/nya-iphone-3gs-blir-overhettad
Varför i helvete ska man hålla den mot kinden?
Min iPhone 3G blir måttligt varm vid lång tid av användning, men inget man stör sig på. Har svårt att tro att nya 3GS skulle vara sämre på den fronten.

Kimball
2009-06-29, 21:41
danke für alles ! nu återstår bara att vänta in 3Gs och sälja min själv till en ny operatör..
har använt tele2 i snart 10 år och är toknöjd men eftersom dom inte har den i sitt sortiment
om man vill nyteckna så går det alltså inte.. alltså; vilket abonnemang är "bäst" ? :)

Är du under 26 är Max 25 intressant hos Telia. Prata på är väl okej om man är över 26. Telenor har jag dålig koll på.

Pdaddy
2009-06-30, 09:11
Nuvarande iPhonen har ju sålts utan abg. rätt länge nu. Dock op-låst då såklart och de kanske du ville vara utan med? :P

Den får vara operatörslåst till Telenor :), det gör inget..

Problemet med min gamla va att den var fransk, strul med garanti osv.. Så nu när Telenor säljer den så köper jag ju självklart den, blir så mkt lättare då ju..


Blev dock lite putt häromdan, var inne i en Telenor butik, men där säljer dom de inte utan abbonemang !!! Man måste köpa via hemsidan, troligen har de så taskig vinst på dem så butikerna tjänar inget och därför inte säljer en ren nalle.

Pd

Kimball
2009-06-30, 14:42
Den får vara operatörslåst till Telenor :), det gör inget..

Problemet med min gamla va att den var fransk, strul med garanti osv.. Så nu när Telenor säljer den så köper jag ju självklart den, blir så mkt lättare då ju..


Blev dock lite putt häromdan, var inne i en Telenor butik, men där säljer dom de inte utan abbonemang !!! Man måste köpa via hemsidan, troligen har de så taskig vinst på dem så butikerna tjänar inget och därför inte säljer en ren nalle.

Pd

Jo marginaler på ifånen finns nog inte för återförsäljare riktigt. Lite sniket att inte sälja den kontant dock vafan? Borde ju varken göra till eller från i slutänden.

Pdaddy
2009-06-30, 20:04
Jo marginaler på ifånen finns nog inte för återförsäljare riktigt. Lite sniket att inte sälja den kontant dock vafan? Borde ju varken göra till eller från i slutänden.

Exakt, ja har ju deras abbonemang ffs, så pengar tjänar dom nog allt ändå.

Pd

-squat-
2009-07-02, 13:10
Den vita iPhone 3GS missfärgas av värme
http://macworld.idg.se/2.1038/1.238166/vita-iphone-3gs-missfargas-av-varme

Snafu
2009-07-02, 13:11
It shall soon be mine...mine...(samtidigt kommer jag sakna min ful-nokia).

Pdaddy
2009-07-02, 14:21
Vafan nu då, har de flyttat fram release date till 30 Juli !!!!

Pd

Pdaddy
2009-07-02, 15:00
Vafan nu då, har de flyttat fram release date till 30 Juli !!!!

Pd

31 juli skall iallafall 3 släppa den, Telenor hittar man info hoss allt, sopor...

Pd

egge
2009-07-07, 20:43
Kan man köra spotify i den nya versionen?

MAXX
2009-07-07, 20:58
två döda pixlar på min. inget man kan göra något åt eller?

Kimball
2009-07-07, 20:59
Kan man köra spotify i den nya versionen?

lär ta ett tag till vad det gäller mobil version av det: http://www.va.se/asikter/bloggar/natet/2008/11/20/tiden-ar-inte-mogen-for-sp/index.xml

tobbo
2009-07-07, 21:14
lär ta ett tag till vad det gäller mobil version av det: http://www.va.se/asikter/bloggar/natet/2008/11/20/tiden-ar-inte-mogen-for-sp/index.xml

Det finns väll redan för iPhone, iaf någon Beta-version som inte är tillgänglig för allmänheten än tror jag.

hio
2009-07-07, 21:22
lär ta ett tag till vad det gäller mobil version av det: http://www.va.se/asikter/bloggar/natet/2008/11/20/tiden-ar-inte-mogen-for-sp/index.xml
Den där artikeln är ju från 2008.

Dom har redan visat upp en fullt fungerande version till Android, och musiken behöver inte strömmas i realtid utan den kan "cachas" lokalt på mobilen.

hio
2009-07-07, 21:23
Här var demot med:
7ALGPknOsiU

Kimball
2009-07-07, 23:07
Haha my bad googlade bara snabbt och glömde kolla datumet..
Dock tror jag aldrig apple godkänner det även om det kanske inte helt konkurrerar med itunes. Och jag vet inte hur spotify-utvecklarna ställer sig inför att kanske bara göra det tillgängligt genom jailbreak.. Men jag håller tummarna :D

Pdaddy
2009-07-08, 11:37
Förhandsboka precis en iPhone 3Gs hoss Telenor, måste optimera mina chanser å få en haha...

Pd

Greg
2009-07-09, 10:20
Förhandsboka precis en iPhone 3Gs hoss Telenor, måste optimera mina chanser å få en haha...

Pd

Jag ska också köpa 3GS. Gör man bäst i att förhandsboka en? Kan det vara så att de kan ta slut?

OneManArmy
2009-07-09, 10:24
Sitter på en 3g och ska förmodligen köpa en 3gs när de släpps..
Undra vad man får för pris på den rackarn om man redan har ett telia abb.. Typ ett års bindningstid på det jag tog med min nuvarande lur.

Kimball
2009-07-20, 21:39
För de som missat det finns nu "Spot" i Cydia att ladda ner. Fungerar dock endast med premium account, men ett steg i rätt riktning även om UI:t inte är helt optimalt.

-squat-
2009-07-20, 21:51
För de som missat det finns nu "Spot" i Cydia att ladda ner. Fungerar dock endast med premium account, men ett steg i rätt riktning även om UI:t inte är helt optimalt.

Har du provat det själv?

Kimball
2009-07-20, 22:14
Har du provat det själv?

Njet, men vän har. Jag använder själv inte Spotify mycket öht så jag är inte sugen på att betala för det. Men det flöt tydligen kanon på 3 staplar 3g-täckning så.

spange
2009-07-20, 23:01
för de intresserade kan jag berätta att doom nu finns på appstore!

-squat-
2009-07-20, 23:01
Njet, men vän har. Jag använder själv inte Spotify mycket öht så jag är inte sugen på att betala för det. Men det flöt tydligen kanon på 3 staplar 3g-täckning så.

nice!

anticimex
2009-07-30, 07:02
nån som vet nåt smidigare program än itunes man kan använda för att föra över film och musik till iphonen?

mvh

Kimball
2009-07-30, 07:21
nån som vet nåt smidigare program än itunes man kan använda för att föra över film och musik till iphonen?

mvh

Vet att ml_ipod-utvecklaren lyckades lösa så att man kunde köra med firmware 2.2 genom winamp och lägga in låtar/filmer, dock var det strul i itunes med det sen då det inte kunde synkas där tror jag. Apple har tydligen ändrat något radikalt via iTunes och iPhone från 2.0 och över vilket gör det hela lite svårare :/

Lite OT: Det lär bli slagsmål utanför/innanför vår butik imorgon och säkert många andra butiker i Sverige imorgon pga den torftiga tillgängligheten på 3GS... Eff u Apple! :smash:

CVN
2009-07-30, 08:03
Passar på att fråga i denna tråden, har just nu en Iphone 2g men är sugen på att köpa den nya 3gs. Måste man köpa hos 3, telia eller telenor (abbonemang) för att kunna använda 3g? eller kan man köpa o jailbraka den och ändå använda 3g?

Finska Lejonet
2009-07-30, 08:13
Ska inte va nått problem att jailbreaka och använda 3g.
Själv har jag importerat en olåst 3gs som jag jailbreakat och sen låst upp, den funkar fin fint med 3g.
3gs 32gig med parlino. *drool*

Pdaddy
2009-07-30, 09:17
Ja beställde och betala för en iPhone 3Gs igår kväll hoss Telenor.

32 gig inget abbenemang = 7800 Kr

isterbuk
2009-07-30, 09:22
Ja beställde och betala för en iPhone 3Gs igår kväll hoss Telenor.

32 gig inget abbenemang = 7800 Kr

:thumbup: Fan vad skoj :). Om man ändå hade råd att slå till på en sån rackare, vore riktigt kul att ha.

gondie
2009-07-30, 17:41
Ja beställde och betala för en iPhone 3Gs igår kväll hoss Telenor.

32 gig inget abbenemang = 7800 Kr

då har du fått ett riktigt bra pris, inköpspriset ligger på 7-7,1.
Ska du inte köra något fastpris abonnemang? Känns som man behöver fri surf osv för att utnyttja den till fullo *cupid*

Kimball
2009-07-30, 18:49
då har du fått ett riktigt bra pris, inköpspriset ligger på 7-7,1.
Ska du inte köra något fastpris abonnemang? Känns som man behöver fri surf osv för att utnyttja den till fullo *cupid*

Rly? Har för mig jag såg nåt ~4k inköpspris på 16gbarn. Nåväl.

Kimball
2009-07-31, 07:00
Ja beställde och betala för en iPhone 3Gs igår kväll hoss Telenor.

32 gig inget abbenemang = 7800 Kr

6895:- kostar 32GB Telia-låst utan abg. ser jag nu *popcorn*

Pdaddy
2009-07-31, 18:03
vafaan !! jaja, min är på väg nu iallafall, trackar skeppningen med getöga :D

bear.flowertwig
2009-07-31, 18:34
vafaan !! jaja, min är på väg nu iallafall, trackar skeppningen med getöga :D

Det första programmet du ska köpa är iSwap Faces. Sjukt kul och ett oslagbart partytrick. Skrattade mig fördärvad senast igår.

Pdaddy
2009-07-31, 18:56
Det första programmet du ska köpa är iSwap Faces. Sjukt kul och ett oslagbart partytrick. Skrattade mig fördärvad senast igår.

Vafan e de ?

Ja har redan en hel bunt me aps som bara väntar på att ja skall plugga in en ny iphone då den gamla e skrot.



Pd

Halfhigh1
2009-07-31, 19:28
Jag ska köpa min fake Iphone på

www.chinavasion.com

eller

http://www.dhgate.com/

bear.flowertwig
2009-07-31, 20:05
Vafan e de ?

Ja har redan en hel bunt me aps som bara väntar på att ja skall plugga in en ny iphone då den gamla e skrot.



Pd

Try it, you'll like it ;)

Pdaddy
2009-07-31, 20:50
Try it, you'll like it ;)

ajaj kapten !

solo
2009-08-01, 06:54
3 Säljer 32GB för 6995 kr med kontantkort,dom verkar ju vilja sälja med abb alla hehe, så man får gräva sig fram lite på deras sidor för och hitta fram .

Finska Lejonet
2009-08-01, 08:35
Min favoritlista när det kommer till program är för iPhonen:
Tagut - Program som lokaliserar din position och sen talar om hur långt det är till närmsta bankomat/bankomater.
Arlas kokbok - Kokbok
Tasteline - Kokbok
VinVin - Vinguide och prislista på bolaget
Påstan - Få tips om klubbar, matställen och sportevenemang som skrer idag i Stockholm
Sr Podradio - få tillgång till Sr arkiv
Inköpslista - skapa din egen inköpslista

-AG-
2009-08-01, 10:04
Varför köper ni utan abonnemang när man iaf måste ha nån form av abonnemang och någon typ av fastpris internet? Med tanke på att telefonen brukar vara subventionerad/billigare om man tecknar abonnemang alltså...

Fast jag kanske har missat något :confused:

Cilia
2009-08-01, 10:05
Om jag köper en iPhone i USA, kan jag använda den i Sverige?

Pdaddy
2009-08-01, 10:46
Varför köper ni utan abonnemang när man iaf måste ha nån form av abonnemang och någon typ av fastpris internet? Med tanke på att telefonen brukar vara subventionerad/billigare om man tecknar abonnemang alltså...

Fast jag kanske har missat något :confused:

För man kanske redan har ett bättre abbonemang eller kanske ett företagsabbonemang.

8thWonder
2009-08-01, 10:52
Restaurant Nutrition FTW! ALLA näringsvärden på ALLA produkter hos ALLA snabbmatskedjor, NICE :P

Snafu
2009-08-03, 09:54
Åååå nu har jag en iphone. Jag är en sån där early adapt.....nej.

Alla argument och diskussioner går nu väldigt fort att avgöra. What does google say, huh?

Teh end of arguments.

spange
2009-08-03, 21:23
fyfan, jag doom'ar järnet just nu, fyfan vilket roligt spel, och jävligt snyggt för att vara ett telefonspel, rekommenderas starkt! tv-spelskänsla fast i fickformat, typ!

daja
2009-08-03, 21:25
Så har man uppdaterat mjukvaran så att man har mms också, det var på tiden.

jens__E
2009-08-03, 21:47
Jag fick min iPhone i fredags.
Blev en vanlig 3G 8gb.

Hade först tänkt jailbreaka den direkt för jag har inga som helst planer på att använda abonnemanget jag fick med, men mitt halebop kontantkort fungerade perfekt så jag slapp det.
Kommer dock behöva jailbreaka den till hösten då jag flyttar utomlands men det är något jag fixar med då.

Jag gillar verkligen telefonen och jag kan inte tänka mig ha någon annan..

Pdaddy
2009-08-03, 22:21
Ja sitter å pillar på min 3Gs 32 gig just NUUUU.. mmmmmm

isterbuk
2009-08-04, 17:16
Jag står inför valet av ny mobil nu och har valt ut några som jag kikat lite extra på:

Iphone 3GS (är kameran mycket bättre?)
Blackberry (har inte kollat in någon specifik modell)
Nokia e71 eller e72'an (underbart vacker och gillar det fysiska tangentbordet)

Den kommer användas främst i arbetet så en bra kalender, email, sms/mms är funktioner som kommer användas flitigt, men lite andra apps som man kan lägga till och är nyttiga är ju alltid kul och där verkar ju iphone ligga på topp.

Har varit sugen på en iPhone länge och har hittat 3G 8/16gb modeller på eBay för helt OK priser, men nu har ju såklart en ännu värre kommit ut och priset är i mitt fall lite väl extremt hur stor skillnad är det på 3GS och 3G modellerna? Kameran är det jag noterat ska vara det som är mycket bättre på 3GS modellen, stämmer det?

Skulle det vara värt att köpa en modell 3G nu när 3GS entrat marknaden?

Är väldigt kluven och försöka hitta bra recensioner och övertygelser för att det är just DEN mobilen man ska ha :)

8thWonder
2009-08-04, 20:57
iPhone 3G har 2.0 MP och 3Gs ahr 3.2...ganska tydlig skillnad fakitskt om du frågar mig..dessutom kan ni filma :(

Jag står inför valet av ny mobil nu och har valt ut några som jag kikat lite extra på:

Iphone 3GS (är kameran mycket bättre?)
Blackberry (har inte kollat in någon specifik modell)
Nokia e71 eller e72'an (underbart vacker och gillar det fysiska tangentbordet)

Den kommer användas främst i arbetet så en bra kalender, email, sms/mms är funktioner som kommer användas flitigt, men lite andra apps som man kan lägga till och är nyttiga är ju alltid kul och där verkar ju iphone ligga på topp.

Har varit sugen på en iPhone länge och har hittat 3G 8/16gb modeller på eBay för helt OK priser, men nu har ju såklart en ännu värre kommit ut och priset är i mitt fall lite väl extremt hur stor skillnad är det på 3GS och 3G modellerna? Kameran är det jag noterat ska vara det som är mycket bättre på 3GS modellen, stämmer det?

Skulle det vara värt att köpa en modell 3G nu när 3GS entrat marknaden?

Är väldigt kluven och försöka hitta bra recensioner och övertygelser för att det är just DEN mobilen man ska ha :)

Kimball
2009-08-04, 21:29
iPhone 3G har 2.0 MP och 3Gs ahr 3.2...ganska tydlig skillnad fakitskt om du frågar mig..dessutom kan ni filma :(

Det kan man ju med 3G också genom att jailbreaka och använda Cycorder. Jag vet inte om jag såg nån direkt skillnad på korten i telefonen mellan 3G / 3GS men jag har bara lekt med den i ~5min också. Inget som är värt en uppgradering iallafall i mina ögon.

joak1m
2009-08-05, 00:16
Om jag köper en iPhone i USA, kan jag använda den i Sverige?

Ja, fast vad jag har sett så säljs dom inte olåsta utan abonnemang i the US

Greg
2009-08-05, 23:34
Gick in i den lokala Telia-butiken klockan 10.00 i lördags. Beställde den, fick till svar att jag skulle förmodligen få den till hands under den här veckan.

Ringde idag för att kolla läget.

"2 veckor ungefär".

Du måste skoja. Vänta 2 jävla veckor för en sketen mobil.

Tonto
2009-08-06, 01:12
Är den verkligen exakt nog? Roligt hur någon kommentera på youtube att han inte skulle använda den där kompassen till sin båt, har hans båt inte en inbyggt kompass är det en båt som bara skulle må bra av lite sönderskrapat skråv.
9LdgOzP71h8

Finska Lejonet
2009-08-06, 08:57
Är den verkligen exakt nog? Roligt hur någon kommentera på youtube att han inte skulle använda den där kompassen till sin båt, har hans båt inte en inbyggt kompass är det en båt som bara skulle må bra av lite sönderskrapat skråv.
9LdgOzP71h8

Har ingen stor erfarenhet av kompass men jag tycker den funkar ok.
Den läser av var man är och åt vilket håll man går, däremot placerar den mig ute på fotbollsplanen 50 meter från min lägenhet när jag sitter hemma(fast den har väll en felmarginal där jag befinner mig inom en viss radie).*screwy*

jakke
2009-08-06, 09:13
Har ingen stor erfarenhet av kompass men jag tycker den funkar ok.
Den läser av var man är och åt vilket håll man går, däremot placerar den mig ute på fotbollsplanen 50 meter från min lägenhet när jag sitter hemma(fast den har väll en felmarginal där jag befinner mig inom en viss radie).*screwy*

gps:er fungerar inte inomhus, fast det kanske du vet.

Snafu
2009-08-06, 09:14
Jag stör mig på att det är lätt att missa att man får SMS då skärmen återgår till svarthet.

Pdaddy
2009-08-06, 09:26
True, skulle visa sig bättre även oupplåst.

Kimball
2009-08-15, 23:21
True, skulle visa sig bättre även oupplåst.

Intelliscreen kan användas för ändamålet, då kan man få det mesta i "upplåsningsvyn" däribland antal olästa sms och dess innehåll osv.

F.ö. börjar jag älska min iPhone mer och mer för var dag och senast idag fann jag ett perfekt program för mig! Precis kopplat ihop EEE Boxen med hemmabiot och fått 720p att spelas klockrent men hade inget trådlöst tgb / mus att tillgå så jag fick använda det lite sluggy VNC för att remote-styra allt.

Så som ett tecken från himmelen uppenbarar sig Air Mouse för mig! Det gör iPhonen till en touch-drag-mus inkl. tgb med nästan alla tangenter! Funkar klockrent över wifi så nu slipper jag införskaffa mig i ett trådlöst tgb / mus. Som sex för mitt nörd-teknik-sinne!

Kimball
2009-09-04, 00:09
Tänkte bara ge heads up för de stackarna (som jag själv) som fortfarande sitter på uråldrat hotmail/live/msn-mailkonto och vill ha in det i iPhone. Det var ju bökigt som fasen förut, men nu är det bara att lägga till som "annat" mailkonto så sköter det sig självt.

Det enda man behöver ändra om man tex har msn.com istället för live-mail är ingående och utgående server till de som gäller för live-konton. Push fungerar väl fortfarande inte (?) men alltid ett steg åt rätt håll.

Pdaddy
2009-09-04, 06:07
Tänkte bara ge heads up för de stackarna (som jag själv) som fortfarande sitter på uråldrat hotmail/live/msn-mailkonto och vill ha in det i iPhone. Det var ju bökigt som fasen förut, men nu är det bara att lägga till som "annat" mailkonto så sköter det sig självt.

Det enda man behöver ändra om man tex har msn.com istället för live-mail är ingående och utgående server till de som gäller för live-konton. Push fungerar väl fortfarande inte (?) men alltid ett steg åt rätt håll.


Vilka inställningar för hotmail är det ? , ja orkar inte leta :D

M

Finska Lejonet
2009-09-04, 09:31
Adress: "din mail"
Beskrivning: "din mail"

Värdnamn: pop3.live.com
Användarnamn: "din mail"
lösenord: "ditt lösenord"

SMTP: smtp.live.com

De här är de inställningar jag har.

Kimball
2009-09-15, 07:18
Tänkte bara lite snabbt tipsa om att Heroes of Might and Magic verkar finnas i lite bantad version till iPhone i form av "Palm Heroes".

Rellos_87
2009-10-07, 19:46
Är riktigt sugen på en iPhone men kommer det komma någon bättre variant inom en snar framtid eller kan man slå till nu med gott samvete?
Någon som kan tipsa om några bra deals?

Finska Lejonet
2009-10-07, 21:09
Är riktigt sugen på en iPhone men kommer det komma någon bättre variant inom en snar framtid eller kan man slå till nu med gott samvete?
Någon som kan tipsa om några bra deals?

Apple har ju en "mässa" på våren där de presenterar årets modeller, sen läste jag nånstans att de ska snitta på en ny iPhone varje år.
Så mitt råd är att vänta tills denna mässa vart(googla) eftersom nästa modeller troligtvis bla annat har blixt till kameran(dessutom lär tele2 hoppa på iPhone tåget). Just nu är kameran helt oanvändbar på kvällen och nu på den kommande vintern.
Den som väntar på nått gått...

Ignatius72
2009-10-07, 21:16
Apple har ju en "mässa" på våren där de presenterar årets modeller, sen läste jag nånstans att de ska snitta på en ny iPhone varje år.
Så mitt råd är att vänta tills denna mässa vart(googla) eftersom nästa modeller troligtvis bla annat har blixt till kameran(dessutom lär tele2 hoppa på iPhone tåget). Just nu är kameran helt oanvändbar på kvällen och nu på den kommande vintern.
Den som väntar på nått gått...

Jag funderade på samma sak. Huvudanledningen varför jag inte köpt luren är att just kameran är kass. Vässar de den så slår jag till direkt. På Telenor hade de iaf inga besked om någon bättre variant på ingående.

Pejij
2009-10-07, 21:41
Jag funderade på samma sak. Huvudanledningen varför jag inte köpt luren är att just kameran är kass. Vässar de den så slår jag till direkt. På Telenor hade de iaf inga besked om någon bättre variant på ingående.

+1
iPhone's (nästan) enda svaghet är kameran. Hade den haft en kamera som kan mäta sig med t.ex. Samsung så skulle valet vara mycket enkelt!

eternallord
2009-10-07, 22:21
+1
iPhone's (nästan) enda svaghet är kameran. Hade den haft en kamera som kan mäta sig med t.ex. Samsung så skulle valet vara mycket enkelt!
Glöm inte batteritiden. Med en bra kamera och mer acceptabel batteritid hade iPhone varit ett GIVET köp.

jens__E
2009-10-07, 23:21
Glöm inte batteritiden. Med en bra kamera och mer acceptabel batteritid hade iPhone varit ett GIVET köp.

Haha jag hatar min iPhone.
Hade den i två månader innan jag fick skicka in den på lagning. FY FAN!

hultman
2009-10-07, 23:37
Haha jag hatar min iPhone.
Hade den i två månader innan jag fick skicka in den på lagning. FY FAN!

Två månader är fan bra ändå. Jag har haft en 3G och en 3GS och båda har strulat som faen. Trots det, den usla batteritiden, krångel med iTunes och den sunkiga kameran så är jag dock jävligt nöjd med mobilerna. Underbart gränssnitt och fantastisk design.

jens__E
2009-10-08, 08:05
Två månader är fan bra ändå. Jag har haft en 3G och en 3GS och båda har strulat som faen. Trots det, den usla batteritiden, krångel med iTunes och den sunkiga kameran så är jag dock jävligt nöjd med mobilerna. Underbart gränssnitt och fantastisk design.

Batteritiden är faktiskt inget som jag stör mig på, jag kopplar alltid in den till datorn så fort jag kommer hem så där är det inga problem. iTunes har aldrig krånglat för mig, beror kanske på om man har en PC eller Mac. Och kameran duger till att ta vanliga bilder med, man kan ju inte förvänta sig att det ska vara samma kvalité som med en systemkamera.

Ja det är ju designen jag gillar med den. Det har varit, och är, min drömmobil. Enda sedan Apple lanserade första versionen så har jag velat haft en, och nu när jag äntligen har en så känns det så sjukt surt att den ska hålla på å krångla.

För mig var det högtalaren som la av. Alltså inte den för telefonen utan den som spelar upp allt ljud. Så jag hörde inte om någon ringde osv. Trodde det skulle hjälpa med total återställning men icke. Så nu är den hos Telia i hopp om att dom ska kunna laga den. Så jävla surt också för jag skulle verkligen behövt den nästa vecka när jag ska bort en sväng men nu verkar det som att jag får släpa med mig datorn.

Finska Lejonet
2009-10-08, 08:16
Själv vet jag inte om kvalitet på kameran är så störande, vi pratar ju trots allt om mobilkameror och de är aldrig riktigt bra även om du har 15mpixel.
Däremot att inte kunna ta bilder på kvällen när du är ute och festar med polarna alternativt umgås i nått annat sammmanhang är ju verkligen bottennapp(ge mig blixt nu!). *grr*

Kimball
2009-10-08, 08:35
Glöm inte batteritiden. Med en bra kamera och mer acceptabel batteritid hade iPhone varit ett GIVET köp.

Äh vadå, helt idle håller min iPhone 5-6 dagar precis som vilket random SE lur som helst. Och ringer man / smsar endast då och då behöver den bara laddning var 3-4e dag. Problemet är ju att den används till mer än en "normal" mobil gör. Så jag tycker snacket om kass batteritid är lite diffust.

NiklasAlm
2009-10-09, 08:36
Tips är appen som kostar 22 kr och heter gymbuddy. Sjukt bra träningsapp där man för in alla sina resultat när man tränar, går hur lätt som helst.
Sen kan man få statistik på sina ökningar den räknar ut ens 1 rm efter varje set, även om det inte stämmer 100 % så är det skönt o få en liten uppfattning. Man kan även maila sina resultat om man vill och det finns en hel del fler funktioner.

Jay-Z
2009-10-09, 12:31
Den första tekniska grunkan/mojängen jag har haft som har betett sig som jag hade förväntat mig, UI-mässigt, och helt utan tekniskt krångel.

hultman
2009-10-09, 12:45
Äh vadå, helt idle håller min iPhone 5-6 dagar precis som vilket random SE lur som helst. Och ringer man / smsar endast då och då behöver den bara laddning var 3-4e dag. Problemet är ju att den används till mer än en "normal" mobil gör. Så jag tycker snacket om kass batteritid är lite diffust.

Nja. Jag använder inte så många apps men måste ladda min 3GS varje dag.

Snafu
2009-10-09, 12:53
I loves my iphone. Det finns tydligen en något som kallas för "iphone widow", andra hälften ..ja...försvinner in i iphones värld.

Anyway, pysslar inte så mkt med apps men jag älskar kartfunktionen när man är ute på äventyr.

Kimball
2009-10-09, 15:04
Nja. Jag använder inte så många apps men måste ladda min 3GS varje dag.

Lurigt. Nu har jag förvisso en 3G men jag surfar en del på 3G-nätet i skolan om dagarna, ringer väl sällan dock. Och jag behöver oftast inte ladda mer än var 3-4e dag. Tror ljusstyrkan på skärmen är rätt låg konstant dock då jag inte tyckte mer behövdes ^^

skans
2009-10-09, 19:53
Nja. Jag använder inte så många apps men måste ladda min 3GS varje dag.

Låter konstigt ofta om du använder den som du säger. Hur har du det me täckning där du rör dig om dagarna?
Om telefonen har svårt för att hitta nät så suger det rätt bra på batteriet.
Jag laddar min max varannan dag å då surfar jag en del och lyssnar på musik med den dagligen.

jens__E
2009-10-09, 19:59
Jag fick en ny iPhone idag.
Dom kunde inte laga den gamla så..

Man tackar, man tackar!

Kimball
2009-10-09, 20:04
Jag fick en ny iPhone idag.
Dom kunde inte laga den gamla så..

Man tackar, man tackar!

Man får alltid en "refurbished" enhet från verkstaden vad jag vet. Inte splitter ny men "så gott som".

jens__E
2009-10-09, 20:06
Man får alltid en "refurbished" enhet från verkstaden vad jag vet. Inte splitter ny men "så gott som".

Jo den här var då helt ny. Låg så fint inplastad och allt. Eller?

Pdaddy
2009-10-09, 20:16
Jo den här var då helt ny. Låg så fint inplastad och allt. Eller?

Leta repor :D , men man vet ju aldrig ;)

Pd

eternallord
2009-10-09, 20:20
Äh vadå, helt idle håller min iPhone 5-6 dagar precis som vilket random SE lur som helst. Och ringer man / smsar endast då och då behöver den bara laddning var 3-4e dag. Problemet är ju att den används till mer än en "normal" mobil gör. Så jag tycker snacket om kass batteritid är lite diffust.

Well, för gemene användare är det knappast pålitliga siffror, en drös i min vänskapskrets har iPhones och jag vet ingen vars telefon pallar mer än två dagar. Det går att kräma ut lite mer tid om man stänger av en drös funktioner, däribland 3G-täckning, men hur kul är det att behöva göra det?

NiklasAlm
2009-10-09, 21:59
Om jag inte gör nåt så drar min iphone 15 % om dan ungefär, lyssnar man på spotify o dylikt som jag gör så måste man ladda den varje dag.

Patrik Cutler
2009-10-10, 13:01
Batteritiden är faktiskt inget som jag stör mig på, jag kopplar alltid in den till datorn så fort jag kommer hem så där är det inga problem. iTunes har aldrig krånglat för mig, beror kanske på om man har en PC eller Mac. Och kameran duger till att ta vanliga bilder med, man kan ju inte förvänta sig att det ska vara samma kvalité som med en systemkamera.

Ja det är ju designen jag gillar med den. Det har varit, och är, min drömmobil. Enda sedan Apple lanserade första versionen så har jag velat haft en, och nu när jag äntligen har en så känns det så sjukt surt att den ska hålla på å krångla.

För mig var det högtalaren som la av. Alltså inte den för telefonen utan den som spelar upp allt ljud. Så jag hörde inte om någon ringde osv. Trodde det skulle hjälpa med total återställning men icke. Så nu är den hos Telia i hopp om att dom ska kunna laga den. Så jävla surt också för jag skulle verkligen behövt den nästa vecka när jag ska bort en sväng men nu verkar det som att jag får släpa med mig datorn.

du har inte råkat komma åt ljudlös-knappen på sidan av telefonen?

förövrigt måste jag tipsa om världens snyggaste skal som jag köpt. switcheasy rebel serpent white! very nice

egge
2009-10-10, 13:05
Jag ställde mig i kö till en vit 16gb den 20 augusti och har fortfarande inte fått den. Hur jävla svårt är det att bemöta efterfrågan?

Sundsarn
2009-10-14, 22:21
Jag hittade den här appen Jamie´s 20 minutes meals (http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=318926433&mt=8)

Så vad tror kolla? Jag tycker det verkar ganska roligt men är lite tveksam till att lägga 55 kr på ett program som jag senare kanske inte använder alls. :smash:

Pelle2
2009-10-16, 09:17
Air mouse är ju grymt skönt när man ligger i sängen eller soffan och kikar på film/serier :) Funkar klockrent! :thumbup:

http://www.mobileairmouse.com/

benya
2009-10-16, 09:22
Jag tappade min Iphine igår utan att det hände ngt med den. Gick och ringa osm vanligt på kvällen och väckarklockan gjoirde att jag steg upp i morse. Men inom loppet av 30 min på vägen till jobbet så inser jag när jag väl kommit fram att den har dött. Provar med att ta ut simkortet och starta om, men fungerar ej. Det känns just nu väldigt tungt då jag är väldigt nära min Iphone.

What to do? =(

daja
2009-10-16, 09:29
Jag tappade min Iphine igår utan att det hände ngt med den. Gick och ringa osm vanligt på kvällen och väckarklockan gjoirde att jag steg upp i morse. Men inom loppet av 30 min på vägen till jobbet så inser jag när jag väl kommit fram att den har dött. Provar med att ta ut simkortet och starta om, men fungerar ej. Det känns just nu väldigt tungt då jag är väldigt nära min Iphone.

What to do? =(

Har tappat min ett flertal ggr utan att det har hänt något, men du borde väl ha någon garanti kvar? Kolla med butiken där du köpte den.

daja
2009-10-16, 09:30
Bara jag som spelar MaxInjury? Klart skönt spel fast med en och annan bug för mycket. Tar gärna emot fler tips på bra applikationer och spel.

benya
2009-10-16, 09:32
Garantin täcker mot tappfel och liknande skador, om det nu skulle vara en skada i telefon som gjort att den kortslutits mycket senare. I så fall får drulleskyddet i hemförsäkringar fixa det. :)

benya
2009-10-16, 09:32
*täcker näppeligen. USch

Chrilli
2009-10-16, 09:33
Får den kontakt med datorn när du pluggar in den? Isåfall testa en ominstallation, annars är det repreationen bara som gäller.

daja
2009-10-16, 09:38
Garantin täcker mot tappfel och liknande skador, om det nu skulle vara en skada i telefon som gjort att den kortslutits mycket senare. I så fall får drulleskyddet i hemförsäkringar fixa det. :)

Om den inte har några uppenbara yttre skador kan du väl testa med att säga att den plötsligt bara dog? Kan ju vara svårt för dem att påvisa att du misshandlat den och då kanske du lyckas få användning av garantin.

Nalfaren
2009-10-19, 00:54
Air mouse är ju grymt skönt när man ligger i sängen eller soffan och kikar på film/serier :) Funkar klockrent! :thumbup:

http://www.mobileairmouse.com/

Precis vad jag va ute efter :)

Finns det något smidigt sätt att styra torrent nedladdningar?

Kimball
2009-10-19, 09:22
Om den inte har några uppenbara yttre skador kan du väl testa med att säga att den plötsligt bara dog? Kan ju vara svårt för dem att påvisa att du misshandlat den och då kanske du lyckas få användning av garantin.

Det skadar ju inte att låtsas om att man inte vet vad som hänt, kommer sedan ett kostnadsförslag hem i brevlådan då de upptäckt att det är en tappskada eller liknande är det ju bara ta det med försäkringsbolaget.

Precis vad jag va ute efter :)

Finns det något smidigt sätt att styra torrent nedladdningar?

Du kan ju köra VNC från iPhone:n till datorn och därav bör det gå alldeles utmärkt! Själv styr jag mina från media/torrentservern genom airmouse som nämnts innan.

Halldin
2009-10-19, 09:25
Bara jag som spelar MaxInjury? Klart skönt spel fast med en och annan bug för mycket. Tar gärna emot fler tips på bra applikationer och spel.
Dungeon Hunter ska vara populärt, Diabloklon.

daja
2009-10-22, 21:51
Använder RadioBox för att streama svenska radiokanaler och den funkar bra, lite surt bara att man inte kan ha den i bakgrunden. Det gör det omöjligt att tex surfa, skicka SMS eller spela spel samtidigt, finns det något sätt att få detta att fungera?

Kimball
2009-10-22, 22:01
Använder RadioBox för att streama svenska radiokanaler och den funkar bra, lite surt bara att man inte kan ha den i bakgrunden. Det gör det omöjligt att tex surfa, skicka SMS eller spela spel samtidigt, finns det något sätt att få detta att fungera?

Jailbreak + backgrounder.

daja
2009-10-23, 06:31
Jailbreak + backgrounder.

Problemet är att det är en jobbmobil så jag vågar nog inte jailbreaka den. Finns det några andra sätt eller kanske någon annan radio-applikation man kan köra i bakgrunden för att streama svenska kanaler?

Nitrometan
2009-10-23, 08:12
Nokia stämmer Apple.

Pressmeddelande: http://www.nokia.com/press/press-releases/showpressrelease?newsid=1349562#

De tio patent som anges i stämningsansökan avser tekniker som är avgörande för att tillverka mobilterminaler som är kompatibla med en eller flera av de standards som finns för gsm, umts och wlan.

Patenten omfattar trådlös data, språkkodning, säkerhet och kryptering.

Stämningen gäller samtliga av Apples Iphone-modeller som levererats sedan introduktionen 2007, skriver Nokia.

Enligt Nokia vägrar Apple att gå med på avtal och tillhörande villkor om att få använda rättigheterna till immateriella tillgångar.

Nokia vill tydligen ha mer betalt för sina patent.

Kaboffastar
2009-10-27, 22:58
Tipsa om feta apps nu krappar!

Fetaste jag tankat senaste veckan är en gps baserad utomhustermoterter ( Thermometer ) 7 kronor. Verkar funka okej.

samt Tiger woods 38 spänn, sjukt prisvärt.

Kimball
2009-10-27, 23:05
Flashlight är optimalt om man jailbreakat!

Annars är faktiskt Tap Runner sjukt kul! Tyvärr precis samma banor osv som till Wii-spelet men still, man kan köra med skolåda om man vill, annars går det smidigt att trycka på skärmen när man spelar. Youtube it för att förstå :)

Sedan har Tomtoms bra mycket bättre precision sedan senaste uppdateringen, alltid välkommet!

Kaboffastar
2009-10-27, 23:07
Den har jag, dock inte Jailbreakat. Har nyaste uppdateringarna till den här bettan, har dom lyckats jailbreaka den än?

Kimball
2009-10-27, 23:08
Um vet faktiskt inte, inte uppdaterat sedan 3.0.1. Men jag tror blackrain fixar biffen!

kalllee
2009-11-13, 18:27
Har problem med att jailbreaka min, det hela fungerar bra tills jag t.ex. ska starta om telefonen så kommer iTunes ikonen upp och när jag ansluter den till datorn måste jag om nstallera hela telefonen, någon som vet varför?

kalllee
2009-11-13, 20:15
fixat, är tvungen att trycka på ikonen blackra1n varje gång jag ska synka med datorn bara :)

KlopFer
2009-11-13, 20:17
Hur nöjda är ni med era telefoner? jag står mellan valet av en 3gs eller en htc hero. Känns som iphone är något som kommer stå sig längre i tiden. htc bara bombar ut nya modeller och det känns som snart är hero glömd =/

Morrris
2009-11-13, 20:30
Hur nöjda är ni med era telefoner? jag står mellan valet av en 3gs eller en htc hero. Känns som iphone är något som kommer stå sig längre i tiden. htc bara bombar ut nya modeller och det känns som snart är hero glömd =/

Har haft min 2G i snart två år och är lika nöjd nu som när jag köpte den. Skulle jag köpa en ny telefon skulle det bli en iPhone. Bättre betyg kan jag inte ge den.

KlopFer
2009-11-13, 20:46
Har haft min 2G i snart två år och är lika nöjd nu som när jag köpte den. Skulle jag köpa en ny telefon skulle det bli en iPhone. Bättre betyg kan jag inte ge den.

Låter fint! Då blir det nog en sådan. Frågan är om man vågar köpa en vit. Känns som en kommer se väldigt repig och smutsig ut efter ett tag =/

spange
2009-11-13, 21:48
Har haft min 2G i snart två år och är lika nöjd nu som när jag köpte den. Skulle jag köpa en ny telefon skulle det bli en iPhone. Bättre betyg kan jag inte ge den.

+1, fast jag har 3g och har haft den över ett år. nästa lur blir utan minsta tvekan en iphone, har testat de flesta andra, men skulle ändå ta iphone igen.

har just skaffat ett program som heter Air video och gör att jag har tillgång till alla mina filmer på datorn direkt till luren via wifi ELLER även 3G. Programmet konverterar samtidigt som man streamar från datorn! extremt lättinstallerat dessutom!

Torwald
2009-11-14, 03:43
+1, fast jag har 3g och har haft den över ett år. nästa lur blir utan minsta tvekan en iphone, har testat de flesta andra, men skulle ändå ta iphone igen.

har just skaffat ett program som heter Air video och gör att jag har tillgång till alla mina filmer på datorn direkt till luren via wifi ELLER även 3G. Programmet konverterar samtidigt som man streamar från datorn! extremt lättinstallerat dessutom!

Testade detta igår, fungerade mycket imponerande! Jag är mest förtjust i backgrounder, kirikae, sbsettings med diverse toggles och intelliscreen. Samtliga gör det möjligt att göra sånt som man borde kunna göra utan att jailbreaka telefonen...

Kaboffastar
2009-11-14, 14:34
Ja har en Vit 3GS, haft nu i en månad, baksidan verkar hålla bra.

Är helt SJUKT nöjd btw. bästa köpet på år och dar.

-squat-
2009-11-14, 14:41
ja har en vit 3gs, haft nu i en månad, baksidan verkar hålla bra.

Är helt sjukt nöjd btw. Bästa köpet på år och dar.

+1. :)

CVN
2009-11-14, 15:24
Once u go Iphone u will never go back

Kimball
2009-11-14, 16:13
Once u go Iphone u will never go back

+1, känns som att det ska krävas något riktigt revolutionerande för att lämna iPhone. Det enda som saknas är en justare kamera, men de tordes komma snart hoppas man!

Kaboffastar
2009-11-14, 16:28
Kan tillägga att den är Jailbreakad bortom oigenkännelighet och ännu mera dyngPIMP nu. Navigon Europa råka bli gratis så som 15 andra fräna apps.

egge
2009-11-18, 17:40
Behöver hjälp med itunes. Vill lägga in family guy-avsnitt (.avi) på in iphone. Hur får jag in dom i itunes?

tossefar
2009-11-18, 17:44
Jag vill använda min iFön som fjärrkontroll till mitt mediacenter via blåtand. How?

Morrris
2009-11-18, 17:52
Min 2G iPhone har böejat fnatta sig nu. Kan nästan aldrig ta emot samtal eller SMS. Att skicka/ringa är inga problem. Dessutom har batteritiden sjunkit till 12 timmar ungefär. Varit så i ungefär en vecka, fungerade normalt i helgen, sen kom det tillbaka igen. Någon som känner igen detta?

egge
2009-11-18, 23:09
Sitter och surfar kolo samtidigt som jag bajsar. Awesome! :P

Pudzianovski
2009-11-18, 23:11
Hur är det att skriva (sms t.ex) på Iphone? Är det krångligt/svårt utan vanligt tangentbord så att säga? Funkar det med en hand?

Kimball
2009-11-18, 23:17
Jag vill använda min iFön som fjärrkontroll till mitt mediacenter via blåtand. How?

Kommer du åt mediacentret via wifi? Isf. finns "air mouse" som funkar klockrent.

Hur är det att skriva (sms t.ex) på Iphone? Är det krångligt/svårt utan vanligt tangentbord så att säga? Funkar det med en hand?

Lite vana självklart, men skriver tusen gånger snabbare på iPhone än någon annan mobil. Var aldrig någon jättesms:are med andra mobiler dock :) Tangentbordet er gyld värt!

Pudzianovski
2009-11-18, 23:19
Lite vana självklart, men skriver tusen gånger snabbare på iPhone än någon annan mobil. Var aldrig någon jättesms:are med andra mobiler dock :) Tangentbordet er gyld värt!

Jag har aldrig hållt i en Iphone faktiskt. Jag testade dock en väns Samsung Omnia en gång och den var helt värdelös att skriva med.

egge
2009-11-18, 23:21
Tips på bra avi -> mp4 converter som är gratis?

Kimball
2009-11-18, 23:25
Jag har aldrig hållt i en Iphone faktiskt. Jag testade dock en väns Samsung Omnia en gång och den var helt värdelös att skriva med.

Då kommer du älska iPhone i jämförelse ;) Ta dig till nå butik, tror de flesta har demoex du kan lira, Telia / Mediamarkt har vet jag iaf.

Brooklyn
2009-11-18, 23:39
Har haft min 2G i snart två år och är lika nöjd nu som när jag köpte den. Skulle jag köpa en ny telefon skulle det bli en iPhone. Bättre betyg kan jag inte ge den.

samma här! *cupid*

Pirko
2009-11-19, 11:06
Behöver hjälp med itunes. Vill lägga in family guy-avsnitt (.avi) på in iphone. Hur får jag in dom i itunes?

Jag har ingen Iphone, men antar att det är samma som på min touch. Du m¨ste konvertera dina .avi filer till mp4 filer. Eller så laddar du ner family guy i mp4 format (Handburet).

egge
2009-11-19, 11:10
Jag har ingen Iphone, men antar att det är samma som på min touch. Du m¨ste konvertera dina .avi filer till mp4 filer. Eller så laddar du ner family guy i mp4 format (Handburet).

Misstänkte det. Har du något tips på en gratis converter?

Aerials
2009-11-19, 11:18
Tips på bra avi -> mp4 converter som är gratis?

Videora iphone 3g converter.

Snafu
2009-11-19, 12:46
Jag har aldrig hållt i en Iphone faktiskt. Jag testade dock en väns Samsung Omnia en gång och den var helt värdelös att skriva med.

Det tog ett tag att lära sig skriva snabbt på iphonen faktiskt. Lättare att stava fel också då textremsan som scrollar texten är rätt långt ovanför tangentbordet (så du måste fokusera på vart du sätter fingrarna) samt att space knappen ibland missas så orden skrivs ihop. Nu skriver jag ungefär 60-80% så snabbt som jag gjorde på gamla Nokian med vanliga knappar.

Pirko
2009-11-19, 14:33
Misstänkte det. Har du något tips på en gratis converter?

Hade en på min stationära.. Kommer dock inte ihåg vad den hette. Den skulle dock kostat, men jag cracka skiten.

Jarod
2009-11-20, 21:36
Min gamla mob börjar ge upp och jag sneglar på en beggad iPhone 2G. Ser att dom finns för 1500kr ca på Blocket här i närheten (8gig varianten). Är det något man ska se upp med när man kollar på en sån?

Ignatius72
2009-11-21, 08:45
Vill ha en iphone 3gs som får vara låst till Telenor. Jag är dock inte intresserad av några 24 månaders bindningstider. Det verkar ju nästan omöjligt att lösa.

Kimball
2009-11-21, 09:37
Är du säker på att Telenor inte säljer telefonen kontant med sin OP-låsning? Trodde bara det var kring rls-dagarna de var tjuriga på sånt.

Ignatius72
2009-11-21, 10:03
Är du säker på att Telenor inte säljer telefonen kontant med sin OP-låsning? Trodde bara det var kring rls-dagarna de var tjuriga på sånt.

På en rak fråga så svarade de nej. Men det kan ju vara som på Sj, man frågar tills man får rätt svar :D

Ignatius72
2009-11-21, 12:20
På en rak fråga så svarade de nej. Men det kan ju vara som på Sj, man frågar tills man får rätt svar :D

Som sagt, nu gick det helt plötsligt att både köpa cash eller ha kortare abonnemang :Virro

tomccc
2009-11-21, 22:40
Min gamla mob börjar ge upp och jag sneglar på en beggad iPhone 2G. Ser att dom finns för 1500kr ca på Blocket här i närheten (8gig varianten). Är det något man ska se upp med när man kollar på en sån?
Kan bara tala från egen erfarenhet men batteriet på 3GS är uruselt om man använder den mycket, efter 24h måste du i princip ladda. Så det beror på hur mycket batteriet i den begagnade 2Gn har laddats, sedan har den ju inte vissa funktioner, typ gps osv, som gör att batteriet borde sparas bättre. Vissa apps funkar inte på 2G. Annars om man klarar sig utan det och de nya funktionerna, go for it!

Granatgiraffen
2009-11-21, 22:47
Efter att ha kört både HTC Hero och (lite) Iphone 3GS så hade jag valt HTC Hero 6 dagar av 7. Det enda som är bättre på Iphone är att den är lite snabbare att surfa med. Gammal telefon nu. Häng med i tiden kompisar!

Granatgiraffen
2009-11-21, 22:48
Min gamla mob börjar ge upp och jag sneglar på en beggad iPhone 2G. Ser att dom finns för 1500kr ca på Blocket här i närheten (8gig varianten). Är det något man ska se upp med när man kollar på en sån?

Ja. Man köper inte en begagnad mobiltelefon!

Jarod
2009-11-22, 00:18
Ja. Man köper inte en begagnad mobiltelefon!

Begagnad iPhone för 1500 som klarar det jag ska ha den till eller betala 6-7k för en ny med funktioner som inte används. Tja.

raZmus
2009-11-22, 00:56
Hade en 2G innan. Helt klart bra telefon. Men iPhonen kommer inte helt till sin rätt utan minst 3g (helst 3gs) och fri data. Det är kung. Air Video är en helt sjukt nice app.

Går streama hela sitt videobibliotek och lira DivX tex som konverteras on the fly. Alltså behöver du aldrig konvertera själv. Allt bara funkar, även över 3g :D

Ingrosso
2009-11-24, 14:35
"Måste" man jailbreaka för att få ut så mycket som möjligt av sin iPhone?

Torwald
2009-11-24, 14:38
"Måste" man jailbreaka för att få ut så mycket som möjligt av sin iPhone?

Lite konstig fråga, tycker jag. Nej, men måste inte jailbreaka, men av uppenbara skäl kan det göra att man får ut mer av sin iPhone.

Jag har jailbreakat, och jag tycker det är mycket nice :)

Ingrosso
2009-11-24, 14:41
Lite konstig fråga, tycker jag. Nej, men måste inte jailbreaka, men av uppenbara skäl kan det göra att man får ut mer av sin iPhone.

Jag har jailbreakat, och jag tycker det är mycket nice :)

Okej, tack. Men om den är jailbreakad gäller inte försäkrningar osv?

wepp
2009-11-24, 17:07
Okej, tack. Men om den är jailbreakad gäller inte försäkrningar osv?

Bara att återställa telefonen. Om den nu skulle totaldö eller liknande så är det kanske inte så lätt...

Ingrosso
2009-11-24, 18:56
Bara att återställa telefonen. Om den nu skulle totaldö eller liknande så är det kanske inte så lätt...

Okej, ty!

egge
2009-11-27, 16:18
Hjälp en ajfonenoob. Hittar bara top100 free apps, vill ju bläddra mellan alla free apps.

Ingrosso
2009-11-27, 16:50
Hjälp en ajfonenoob. Hittar bara top100 free apps, vill ju bläddra mellan alla free apps.
Vill också veta!

Johan O
2009-11-27, 17:03
Funderar på att beställa en iphone 3gs från Telia. Dom har ett surfabbonemang där man surfar gratis för 69kr/mån. Men det står att efter 0.5GB datatrafik så har telia rätten att strypa hastigheten till 120kbit/s.

Är det alltså 0.12 MB/s? Går det att surfa tillfredställande med? Youtube är inte att tänka på till exempel med den hastigheten eller?

Kabuto
2009-11-27, 17:24
Jag skulle beställt från Halebop med halebop vänner och surf, om du låser abonemanget i 24mån så får du köpa iPhone 3GS 16GB för 3600kr..

Dom har rätten att sänka men är inte säkert att det händer, 120kbit/s är lite segare än edge och går garanterat att surfa på. Youtuba går nog lite trögare. Men det är fan tungt att komma upp i 0.5GB om du nu inte laddar hem typ film/serier med telefonen..

Ingrosso
2009-11-27, 17:48
Fyfan vad jag hatar Tre, så sjukt sega på allting.. Fick hem min iPhone i onsdags upptäckte att SIM kortet inte fungerade och det stod "Ingen service" ringde upp dem och då säger dem att jag ska vänta 24 timmar så ska det gå igång, ringde igår igen, då säger att det skulle gå igång idag på eftermiddagen.

Ringde upp dem nyss och fråga vafan som var fel, då säger han att det var mitt sim-kort det var fel på och att jag ska vänta tills på måndag tills ett nytt kort skickas, blir så jävla less.

fetochdryg
2009-11-28, 19:39
Har lite problem med min iphone. Har tidigare kört min 3gs på Redsn0w 3.01 jailbreak. Det funkade sisådär, vissa saker låste sig utan anledning trots jag installerade om jailbreaket osv. Så jag återställde din via tunes för att få den senaste firmwaren. Nu kräver den ett giltigt sim-kort för att kunna aktiveras och slutföra återställningen. Problemet är att jag ej har ett sådant simkort eller en aning om vilket land ens min iphone kommer ifrån, då jag köpte den olåst (jailbreakad) på Ebay.

Hur gör jag nu? Går ju ej att installera om den till gamla firmwares länge i itunes...
Väldigt tacksam för svar!

Daijmen
2009-11-28, 19:58
Jag skulle beställt från Halebop med halebop vänner och surf, om du låser abonemanget i 24mån så får du köpa iPhone 3GS 16GB för 3600kr..

Dom har rätten att sänka men är inte säkert att det händer, 120kbit/s är lite segare än edge och går garanterat att surfa på. Youtuba går nog lite trögare. Men det är fan tungt att komma upp i 0.5GB om du nu inte laddar hem typ film/serier med telefonen..

Funkar det att köpa halebop o 24 månader, pröjsa 3600 kr o sen använda sitt tele2 abonnemang på iphonen iaf? Då blir det iaf billigt pris för Iphonen