handdator

Visa fullständig version : Tips på present till 20-årig tjej


Lallle
2009-05-01, 09:47
Har total idétorka på present till min flickvän när hon fyller år om två veckor. Gick på stan igår och kollade runt och det känns som att många butiker med "fräscha" grejer tar ett rejält överpris. Funderade lite på en bok om smoothies och nåt mer men det kändes inte jättebra.

Skulle uppskatta lite förslag på presenter, budgeten ligger på 200-500 kr. Hon är väldigt förtjust i "smarta" saker (fiffiga) och är även en miljöfundamentalist.

mjeuuu
2009-05-01, 09:49
Duka och Cervera brukar ju ha massa "smarta" saker. Typ gafflar med massa extrafunktioner. :)

Något sånt + ett klädesplagg eller underkläder kanske?

Tabbe
2009-05-01, 10:01
grym idé faktisk, någon fiffig sak från typ designtorget och ett par sexiga underkläder.

Shajjn
2009-05-01, 10:05
Chokladprovning

Rockhard
2009-05-01, 10:05
http://img.epinions.com/images/opti/3b/f0/sprtAllExercise_EquipmentSylmark_Abslide_ABSLIDE1-resized200.jpg

Audrey
2009-05-01, 10:05
Köp något från internationell människohjälp.

Rockhard
2009-05-01, 10:07
Köp något från internationell människohjälp.

Eller signa henne för ett fadderbarn. "The gift that keepes on taking."

Jay-Z
2009-05-01, 10:09
Lush. (miljövänligt ftw)

Audrey
2009-05-01, 10:09
Lush. (miljövänligt ftw)

Oh, bra ide.

Halldin
2009-05-01, 10:12
http://www.techcult.com/wp-content/uploads/2008/08/u-swiss-b.jpg

Lallle
2009-05-01, 10:21
Har varit inne och kollat på designtorget tidigare och tycker inte att dom hade särskilt mycket faktiskt. Sexiga underkläder är en bra idé, kommer dessvärre inte ihåg vilken storlek hon har, och att fråga henne vore ju att avslöja. Hmm.

Axwell
2009-05-01, 10:23
Det är väll bara kolla när hon inte är hemma?

tsp
2009-05-01, 10:25
Du kanske tycker att det är lite uttjatat, men ett fint halsband är ju faktiskt något som i princip alltid går hem. Sjukt bra present imo.

qwerty1
2009-05-01, 10:55
Hjälp henne med hushållet. Köp en diskmaskin.

Lallle
2009-05-01, 11:09
Du kanske tycker att det är lite uttjatat, men ett fint halsband är ju faktiskt något som i princip alltid går hem. Sjukt bra present imo.

Köpte ett halsband i julklapp :)

Eftersom vi inte bor tillsammans och jag inte kommer kunna vara hemma hos henne innan hon fyller år kan jag inte kolla storleken. Får la be syrran om en gissning :)

Civilrätt
2009-05-01, 11:17
En "Rabbit".

m0lle
2009-05-01, 11:39
En "Rabbit".
barabamdish! där kom skämtet vi alla väntade på...

plattenbullen
2009-05-01, 11:58
en disktrasa och lite städprylar sen viser du na va kvigerna ska stå i hemmet..!

Civilrätt
2009-05-01, 12:03
barabamdish! där kom skämtet vi alla väntade på...

Men varför fjanta omkring med förslag liksom parfym, middag bla bla bla, slå till direkt och ge det flickstackarn verkligen vill ha.

Shakemynuts
2009-05-01, 12:19
Jag brukar föredra att göra lite mer personliga saker och då är det ju svårt för oss att hjälpa till. Du känner väl henne. :)

Diggler
2009-05-01, 12:56
Köp ngt fint, köp ett playstation och kräv att hon betalar hälften men det får stå i hennes lägenhet (när inte du lånar det), det är presenten.

mini
2009-05-01, 13:06
Det är ju lite trist att du inte kan komma på något själv.
Underkläder är ännu tristare.
Konsert med artist hon gillar? Aktivitet? Kurs?

Lallle
2009-05-01, 13:06
Köp ngt fint, köp ett playstation och kräv att hon betalar hälften men det får stå i hennes lägenhet (när inte du lånar det), det är presenten.

Judge Judy?

Lallle
2009-05-01, 13:08
Det är ju lite trist att du inte kan komma på något själv.
Underkläder är ännu tristare.
Konsert med artist hon gillar? Aktivitet? Kurs?

Jo, det är det ju. Komma på presenter har aldrig varit min bästa sida.

mini
2009-05-01, 13:20
Jo, det är det ju. Komma på presenter har aldrig varit min bästa sida.

Det är inte så mycket att komma på som att lyssna på ens partners (eller kompis/syskons/förälders/whatevers) önskningar, drömmar, viljor och behov under resten av året.

Tips till de som tycker att det är svårt: köp grejer inte bara två dagar innan födelsedag utan när du hittar något bra. Det går att spara och ge bort vid senare tillfälle.

Rockhard
2009-05-01, 13:24
Fast om det är något hon behöver, så hade hon redan skaffat det själv. Alternativt inte hunnit än, och då blir det ändå inte exakt det hon tänkt köpa=misslyckat. Så det är bättre att ge bort saker som den som får den inte behöver eller aldrig hade tänkt köpa själv. Pengar är dock bäst.

mini
2009-05-01, 13:27
Pengar är dock bäst.
Skulle jag få pengar av den jag är tillsammans med skulle jag bli syr. Ingen tanke bakom alls.

tjabon
2009-05-01, 13:28
En bit regnskog i Sydamerika ???

späkalven
2009-05-01, 13:38
pratar hon inte mycke om nåt hon vill köpa/göra? de gör väll alla tjejer? inge illa mena me de..men den saken/grejen/bilen/maten/upplevelsen brukar vara den bästa presenten.

Få inte en blackout dagen innan bara, de slutar bara med en bajsbrun tröja från gina tricot..

BobaFett
2009-05-01, 13:44
Ge henne ett frikort med en timmes massage där du är massör :D Samt blommor och choklad förståss så hon inte tror att du försöker snåla dig ur situationen :thumbup:

Jag har en rolig historia också angående presenter: Min förra tjejs farsa gav bort en kupevärmare till sin fru och sa: Jag tänkte att du kan ta min gamla. Hahaha vilken romantiker :D

Lellan
2009-05-01, 13:57
Lush. (miljövänligt ftw)

Kanon! Är ju miljövänligt, veganstämpel på vissa samt fair traid tror jag?

Varför inte..

http://www.lush.se/bilder/Lyxiga%20badoljor/Bild/Floating-Island-150.gif
(Badolja, vet inte om ni har tillgång till bad, 49 kr)

el

http://www.lush.se/bilder/Badbomber/Badbomber%20120/sexbomb.gif
(Badbomb 49 kr)

Passar en het dusch bättre kanske..

http://www.lush.se/bilder/Dusch/Jellies/bild%20150/joy-of-jelly-150.gif
(dusch"jelly", 69 kr) vore nåt.

Följt av..

http://www.lush.se/bilder/Massageoljor/massage%20120/Soft-Coeur--150.gif
(massageolja i fast form, med kakao, 79 kr)


+ valfri dricka, tilltugg (ja va hon nu gillar? rödvin, skumpa, smoothie.. choklad, jordgubbar, smågodis, nötter du känner henne).

Gillar hon choklad rekommenderar jag märket "Luksus".. *drool* Fanns på bluebox.se förut.

mjeuuu
2009-05-01, 14:02
Lellan, ska man äta dom där eller? Jag blev iallafall jävligt sugen på duschjelly-paj med lite av det där sista smält över den som topping. :)

z_bumbi
2009-05-01, 14:26
Har total idétorka på present till min flickvän när hon fyller år om två veckor. Gick på stan igår och kollade runt och det känns som att många butiker med "fräscha" grejer tar ett rejält överpris. Funderade lite på en bok om smoothies och nåt mer men det kändes inte jättebra.

Skulle uppskatta lite förslag på presenter, budgeten ligger på 200-500 kr. Hon är väldigt förtjust i "smarta" saker (fiffiga) och är även en miljöfundamentalist.

Köp en låda böcker, självklart miljövänligt dvs loppis/secondhand.

Ge bort en presentkort på något kul ni ska göra ihop, picknick, bio, teater, hockey etc.

Lallle
2009-05-01, 14:26
Det är inte så mycket att komma på som att lyssna på ens partners (eller kompis/syskons/förälders/whatevers) önskningar, drömmar, viljor och behov under resten av året.

Tips till de som tycker att det är svårt: köp grejer inte bara två dagar innan födelsedag utan när du hittar något bra. Det går att spara och ge bort vid senare tillfälle.

Det var ett jävla gnäll då :) Det här är bara en liten spontan tråd, tänkte om nån hade nafsat upp nåt fiffigt, eller nytt skit som jag inte upptäckt.

Ge henne ett frikort med en timmes massage där du är massör :D Samt blommor och choklad förståss så hon inte tror att du försöker snåla dig ur situationen :thumbup:

Jag har en rolig historia också angående presenter: Min förra tjejs farsa gav bort en kupevärmare till sin fru och sa: Jag tänkte att du kan ta min gamla. Hahaha vilken romantiker :D

Massage brukar hon få ganska ofta så det vore lite för vanligt. Annars vore det ju bra dock!

Fast om det är något hon behöver, så hade hon redan skaffat det själv. Alternativt inte hunnit än, och då blir det ändå inte exakt det hon tänkt köpa=misslyckat. Så det är bättre att ge bort saker som den som får den inte behöver eller aldrig hade tänkt köpa själv. Pengar är dock bäst.

Där har du en poäng. Pengar kommer hon dock bli mindre glad för :)

Lellan
2009-05-01, 14:39
Köp en låda böcker, självklart miljövänligt dvs loppis/secondhand.

Ge bort en presentkort på något kul ni ska göra ihop, picknick, bio, teater, hockey etc.

Eftersom hon är bortskämd med massage så kör på ovanstående, bra förslag tycker jag! :)

spann
2009-05-01, 17:48
En vädersten?

http://thepeoplescube.com/images/Weather_Stone.jpg

Helt miljövänlig, du kan göra en själv. Funkar super bra, har en själv

BobaFett
2009-05-01, 17:58
Massage brukar hon få ganska ofta så det vore lite för vanligt. Annars vore det ju bra dock!


Behöver ju inte vara massage, så länge det är ett frikort med nåt som du ska göra för henne, använd din fantasi ;)

Audrey
2009-05-01, 20:46
Presentkort på ekologisk hårvårdsalong.

sundvall
2009-05-01, 21:12
The game.

plattenbullen
2009-05-01, 22:39
The game.

haha lol i min mun. Köp lite böcker och filmer från mystery :D