handdator

Visa fullständig version : Fylla på med mat efter gång?


tankz
2009-04-30, 22:52
Hejsan

Jag hörde från en kompis att om jag vart ute o gått med hunden som jag brukar göra nu när jag deffar så måste jag fylla på med mat efter jag gått, och jag går alltid med hunden precis innan jag ska sova sista gången men om jag äter då så kan jag inte somna sedan. Och det är vid 22 och jag äter senaste måltiden 19-20 typ.

Vet ju att man måste äta direkt efter träning, men gång är ju inte direkt så att man blir trött av om man kör 30-60 min i normalt tempo, iallfall inte på samma sätt.. Hur funkar det? Vad händer annars, är det bästa att gå vid deff?

747
2009-04-30, 23:17
Nej, du behöver inte äta efter varje gång du har rört på dig.

Fredrik_S
2009-04-30, 23:25
Måltiden du äter vid 19-20 finns troligen kvar i mage och tarmar och ger dig näring i säkerligen 10 timmar framåt, finns ingen anledning att fylla på med något extra bara för att man gått en promenad.

tankz
2009-05-01, 00:19
okok jäkligt skönt det, då kan man fortsätta med sina kvällspromenader med gott samvete :)

aelgen
2009-05-01, 09:35
Haha skön kompis :D Be honom läsa på lite istället ;)

Eddie Vedder
2009-05-01, 09:48
Haha skön kompis :D Be honom läsa på lite istället ;)

Eller läsa på lite MINDRE kanske?;) Känns som ett typexempel där man man läst att en sak är viktig och tar det till sig in absurdum.:D

Fredrik_S
2009-05-03, 00:55
Eller läsa på lite MINDRE kanske?;) Känns som ett typexempel där man man läst att en sak är viktig och tar det till sig in absurdum.:D

japp de flesta skulle nog klara sig bättre utan någon information alls.. det är några års tröskel där det bara blir värre och värre innan man vet tillräckligt för att vara tillbaka där man började. (eller några veckor på kolozzeum)