handdator

Visa fullständig version : Jag lär mig springa på 3 månader!


Becka
2009-04-30, 10:48
Hej!
Rebecka heter jag, och jag är en otränad, stillasittande typ som ägnar dagarna framför datorn på kontoret. I helgen blev jag otroligt inspirerad av en tjejkompis som sa att hon hade tvingat sig själv att springa 3 gånger i veckan under tre månader. Först hatade hon det, och la av efter 3 mån, men efter ett uppehåll på fyra veckor kittlade det i benen och nu har hon sprungit i fem år.

Jag har aldrig sprungit. Jag har promenerat mycket, men att springa är något helt annat! Och nu jävlar är det dags. Jag ska tvinga mig själv att springa 3ggr/v i 3 månader. Jag börjar från noll.

Igårkväll tog jag en lång snabb promenad på 10km. Efter det hade jag en blåsa på tån. I morse försökte jag mig på första springturen - 5km blev rundan, men jag gick uppskattningsvis halva tiden. Men man måste börja någonstans. Idag ska jag köpa skor på Löplabbet.

---

Runda 1: 30 april 2009
Längd: 5km - gick halva
Hastighet: Snigelfart

---

Fråga: Mitt mål är att lära mig att springa (och få kondition) inte i första hand att "bränna fett". Är det OK att springa på tom mage på morgonen eller är det bäst att äta något litet innan?