handdator

Visa fullständig version : Vilka vitamintillskott, +fetter & olja?


BigKay
2003-08-06, 16:32
Jag slarvar lite med kosten när det gäller vitaminer...
Vad skall jag köpa för vitamintabletter? Räcker ACO multivitamin exempelvis, för att kompletera med varje dag? Eller är det twinlab-asdyra saker som gäller?

Samma sak med Omega3 kapslar... Räcker det som ett komplement för fetterna jag måste få i mig varje dag?

Jag vet att man egentligen skall få i sig så mycket som möjligt via vanlig kost, men om man nu kan få i sig det "konstgjord" väg, så varför inte... Vad skall jag köpa? Behöver kanske inte vara "state of the art" produkter, utan rekommendera nånting prisvärt! Tack på förhand...

King Grub
2003-08-06, 16:53
Jag anser att Apotekets multivitamin/mineraltabletter räcker utmärkt, om man äter en någorlunda hygglig kost i övrigt. Tillverkare av kosttillskott håller antagligen inte med mig, men men.

Omega3: det beror väl lite på hur din egentliga kost ser ut, om du får i dig bra fetter från oljor och fisk.

EiseltUK
2003-08-06, 17:21
Jag håller med dig! :) Det handlar mest om budget och prioritet. Om man har råd och vill ha en värstingprodukt så finner man troligen inte den på Apoteket. Men om man bara vill ha ett dagligt tillskott så tror jag att t ex Mitt Val eller liknande är helt ok. Det finns även billigare produkter i hälsokosthandeln som man kan kolla in.

/ Henrik

Petrus
2003-08-06, 18:41
Varför inte äta lite mer frukt och grönsaker bara?

Väsnligen,,,
Petrus

z_bumbi
2003-08-06, 20:44
Tinner: Har du konverterat ? Du brukade ju vara piller-maister om någon :)

BigKay
2003-08-07, 01:08
Jag äter sällan fisk... *skäms*